Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
.Annick75 schreef:Nee hoor, voel je niks van. Ik mocht zelfs helpen door met het spiegeltje even mijn lip opzij te houden.
Ik heb ook nauwelijks napijn gehad na de ingreep, heb voor de zekerheid wel paracetamol geslikt de eerste 24 uur, maar was niet heel hard nodig en heb ook niet de maximale dosering genomen. De eerste tijd moet je er met eten trouwens wel rekening mee houden dat je het oimplantaat niet echt mag 'belasten'. Geen harde dingen mee kauwen dus, banaantje of ander zacht fruit kan geen kwaad, maar verder zoveel mogelijk met de andere kant kauwen. Met 6 weken zou het implantaat stevig genoeg vast gegroeid moeten zijn.
Lynske78 schreef:Pff is dat voor 1 kies? Ik wil namenlijk ook een implantaat als ik een kies verlies.
Kan de tandarts de deze handeling niet verrichten? Dat kunnen ze toch ook bij implantaten voor een kunstgebit?
Er is ook nog de mogelijkheid voor een brug, maar dan moeten er 2 goede kiezen gesloopt worden zeg maar. (dat is wat mij verteld is.) veerledec schreef:2500 is ons verteld.....Ik moet misschien binnenkort, ik heb een trap van een paard in mijn gezicht gehad waarbij onder andere één voortand is verbrijzeld en dus verwijderd. Ik lees dus even mee, want ik zie het nog niet echt zitten
Citaat:Deze implantaat gaat echt in mijn bot, dit kan en mag een tandarts niet doen, de tandarts plaats uiteindelijk wel een neppert erop.Er is ook nog de mogelijkheid voor een brug, maar dan moeten er 2 goede kiezen gesloopt worden zeg maar. (dat is wat mij verteld is.
roxxxiejjj schreef:veerledec schreef:2500 is ons verteld.....Ik moet misschien binnenkort, ik heb een trap van een paard in mijn gezicht gehad waarbij onder andere één voortand is verbrijzeld en dus verwijderd. Ik lees dus even mee, want ik zie het nog niet echt zitten
Het ligt denk ik ook aan het ziekenhuis waar je gaat. Het ene ziekenhuis brengt iets anders in rekening dan het andere,
veerledec schreef:roxxxiejjj schreef:Het ligt denk ik ook aan het ziekenhuis waar je gaat. Het ene ziekenhuis brengt iets anders in rekening dan het andere,
Dit is wat ik van de tandarts hoorde, was denk ik ook maar een inschatting. Ik hoop dat het onder 'bijzondere tandheelkunde' komt te vallen, dat vraagt mijn tandarts nu aan, en dan vergoedt de zorgverzekering het wel.
.
cas schreef:Het stelt echt niets voor. ik had een kies die bewoog en pijn deed. Bleek dat de wortel was gebroken, dus de kies moest eruit
en de losse wortelstukjes ook. Dit is onder verdoving weggehaald. Ook niets van gevoeld, alleen de verdovingsprik.
Ik had dus een gat tussen mijn kiezen en daar heb ik een implantaat laten plaatsen. Het duurde niet meer dan 10 minuten,
na het maken van foto's werd mijn mond gespoeld, verdoving met een prikje, ogen afgedekt, de rest, het maken van het gaatje en het implantaatje erin, was zo gepiept. Je voelt er absoluut niets van. Had er meer van verwacht maar stond zo weer buiten. Later gaan ze afdrukken maken voor het plaatsen van de kroon en ga je de kleur uitkiezen.