stoppen met de pil en menstruatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nell_

stoppen met de pil en menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:13

Ik ben wel benieuwd naar ervaringen! :D
Want wie is er gestopt met de pil, en hoelang duurde het voordat je weer (regelmatig) ongesteld was.

Ik ben nu namelijk 2maanden gestopt pas getrouwd, maar ook meer als reden dat het gewoon slecht voor je is, ik het zelf moet betalen etc
Ik werd 2 dagen later meteen ongesteld. Duurde 3/4 dagen. Daarna niet meer geweest! :oo

Voor de pil (ik was 15), was ik al een jaar ongesteld, maar altijd heel onregelmatig. Ik ben dus nooit regelmatig ongesteld geweest.

Wie heeft/had dit ook, en hoelang duurde dat dus?
Dit is namelijk erg lastig, omdat ik door de pil altijd precies wist wanneer ik ongesteld was :=
Ik heb wel altijd wat bij me, maar toch!

Anoniem

Re: stoppen met de pil en menstruatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:15

Het kan wel een half jaar duren voor je cyclus weer op gang komt, dus neem er de tijd voor, komt vanzelf weer..

Bij mijn moeder duurde het 9 maanden, toen kwam ik :P Die was gestopt met de pil en ook meteen zwanger geworden, terwijl dit bij anderen zo een jaar kan duren voor de boel het weer doet :P

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 21:16

Maar volgens mijn vriendin, is de kans op een zwangerschap klein als je niet regelmatig ongesteld bent (geweest). Ze studeerd voor verpleegster, en dit beweerde een leraar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:18

Nell_ schreef:
Maar volgens mijn vriendin, is de kans op een zwangerschap klein als je niet regelmatig ongesteld bent (geweest). Ze studeerd voor verpleegster, en dit beweerde een leraar.

Dat zeggen ze idd ook vaak en klopt denk ik ook wel in 95% van de gevallen, maar bij mijn moeder dus niet :P

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:18

ik ben sinds afgelopen donderdag gestopt met de pil!
mijn vriend heeft in november ''de knoop'' er in laten leggen. :D
had eigenlijk gisteren al ongesteld moeten worden,zit nu eigenlijk nog in de gewone stop week.
ik ben ook erg benieuwd hoe het vanaf nu zal gaan.
toen ik stopte om zwanger te worden was mijn cyclus iets van 32 dagen,ben benieuwd of dat nu weer zal zijn.
het enige nadeel zal nu wel zijn dat je niet meer weet wanneer je ongesteld gaat worden,of je moet een hele regelmatige cyclus hebben.
ik slik de pil al vanaf mijn 14,ben nu 33 en zo blij dat ik eindelijk kan stoppen,ben heel erg benieuwd wat het met mijn lichaam zal doen. :D

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 21:26

Hey nell,

Ik ben in dec. 09 gestopt met me pil, ooit is begonnen toen ik 15 was ( en slikte de pil al 10 jaar)
Na een aantal dagen ongesteld geworden, en daarna pas na 37 dagen weer ongesteld geworden.. En daarna was ik zwanger :D

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 22:12

Ik heb de pil 'maar' 5 jaar geslikt, maar eigenlijk is het gewoon troep! Dus ben ook wel blij dat ik nu gestopt ben! :D

Ik wacht gewoon even af wanneer ik weer ongesteld word. en anders ga ik evt even langs de HA.

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 22:31

Het kan best even ontregelt zijn, gewoon veilige vrijen, of mocht je graag zwanger worden?! Gewoon goed bij houden wanneer je ongesteld bent geworden.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 08:43

Ik hou idd bij wanneer ik ongesteld ben geweest nu. Had het de 1e keer maar even opgeschreven voor de zekerheid :)

anuschkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 08:51

Bij mij duurde het bijna 2 jaar voor ik enigszins regelmatig ongesteld werd... Ben in april 2008 gestopt met de pil, heb cycli van bijna 100 dagen gehad, maar ook van 26... HA deed niets, tenzij het langer dan een half jaar uit bleef, en dat was niet het geval... Of als we langer dan een jaar bezig zouden zijn om zwanger te worden, dan zou hij ons doorsturen, maar ook dat is niet het geval... Sinds begin van dit jaar schommelt het ergens tussen de 30 en de 40 en dat is voor mij regelmatig! Moet wel zeggen dat ik hormoonzalven gebruikte voor mijn huidziekte en toen ik daar mee stopte stabiliseerde het beetje bij beetje...

Een vriendin die ook gestopt is met de pil was meteen volledig regelmatig ongesteld, met soms 1 dagje verschil! Dus het is echt afwachten!

Succes!

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 08:54

Maar het ligt er misschien ook aan hoe regelmatig je voor de pil was?
2 jaar is wel lang zeg! :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:25

ik heb 5 jaar de pil geslikt (van mn 13e tot mn 18e) en het laatste jaar ben ik er alleen maar ziek van geweest -O- (van de bijwerkingen dan, verschillende pillen geprobeerd).

Het heeft best lang geduurd voor ik echt goed regelmatig was, nu verschilt het tussen de 26 en de 33 dagen :+ alsnog een week verschil af en toe dus :+
Ben inmiddels 24, pil zou dus al lang en breed uit mn systeem moeten zijn.

Met het stoppen was ik erg bang dat ik weer goed ziek zou zijn elke maand (dat was de reden dat ik ben gaan slikken). Maar dat viel alles mee, ben geen 5 dagen meer ziek, maar 1 dag goed beroerd. Opzich te doen dus :)
ben inmiddels 24

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 09:30

Ik ben nu 1,5 jaar met de (diane)pil gestopt na hem 7 jaar te hebben gebruikt. De eerste maanden werd ik netjes om de 28 dagen ongesteld maar het varieert nu tussen de 26 en 36 dagen. Nog niet erg regelmatig dus.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-10 09:49

Ik ben eigenlijk ook wel bang dat ik er telkens weer ziek van word :=

Ik ben de pil gaan slikken omdat ik zo onregelmatig was, en heel erg last had van buikpijn, en soms 9 dagen lang ongesteld was!!
De buikpijn was minder nadat ik de pil ging slikken.
Ben benieuwd hoe hij straks is dan.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:14

ik ben 38 en mijn cyclus is nog steeds niet regelmatig. Nooit geweest en ik geloof ook niet meer dat het ooit regelmatig zal worden :+

SkyMarian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:26

Een eigen cyclus ontwikkelen kost tijd. Vaak kost het na uberhaupt je eerste menstruatie al een aantal jaar voordat er echt regelmaat in komt. Merendeel zit dan al lang en breed aan de pil. Het kan zijn dat je zo regelmatig ongesteld wordt, kan ook nog een hele poos duren.

Ik zelf ben pas later (21 jaar) de pil gaan slikken. Had een keurig eigen cyclus die altijd even lang was. Na een jaartje of 5 met de pil gestopt en direct weer in mijn eigen cyclus gekomen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:31

Ik stopte en had gelijk een regelmatige menstruatie, ook gelijk eisprong ed.

Edit: daarvoor was hij ook altijd heel regelmatig trouwens.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 12:42

Ik ben in november gedwongen gestopt met de pil omdat ik er ineens allergieen voor kreeg. Ik was al constant ongesteld en gelukkig werd het weer regelmatig gelijk nadat ik stopte met de pil.

Ik ben trouwens ook in november en de halve maand december (dus nadat ik gestopt was) ruim 10 kg afgevallen. :P

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 06:23

Maar dat je dus regelmatig ongesteld moet zijn voor een zwangerschap is dus 'onzin'? Als ik het hier zo hoor!

Chaos: Dat is mooi meegenomen! :D

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:42

Chaos schreef:
Ik ben in november gedwongen gestopt met de pil omdat ik er ineens allergieen voor kreeg. Ik was al constant ongesteld en gelukkig werd het weer regelmatig gelijk nadat ik stopte met de pil.

Ik ben trouwens ook in november en de halve maand december (dus nadat ik gestopt was) ruim 10 kg afgevallen. :P

ik ga zo erg duimen dat ook bij mij de kiloos er af vliegen! :P

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:44

Relaxed schreef:
Het kan wel een half jaar duren voor je cyclus weer op gang komt, dus neem er de tijd voor, komt vanzelf weer..

Bij mijn moeder duurde het 9 maanden, toen kwam ik :P Die was gestopt met de pil en ook meteen zwanger geworden, terwijl dit bij anderen zo een jaar kan duren voor de boel het weer doet :P

bij mij duurde het ook 9 maanden voordat het kwam (heb eerst nog een zoontje gekregen :P )

soms kan het inderdaad maanden duren voordat het een beetje op regel is....

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:50

bij mij is hij regelmatig maar afvallen helaas dat gebeurt niet (niet van het stoppen van de pil in ieder geval)....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 08:56

ik was in 2006 gestopt met de pil en kreeg mijn eerste ongesteldheid pas in 2008 bijna 2 jaar later dus.....
werd overigens ook idd niet zwanger toen ik niet ongesteld was
na 5 maanden ongesteldheid raakte ik in verwachting

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:01

Ik ben dan niet gestopt met de pil maar heb wel de implanon eruit laten halen.

Enkele dagen later werd ik ongesteld. Daarna een weekje of 4 niet en toen wel ongesteld maar heel weinig en nu is het even afwachten weer.

Het eerste pluspunt is dat ik nu een veel betere huid/minder puistjes enzo heb op mijn gezicht.

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 09:07

Mijn zus heeft dat nu, die is 2 maanden terug gestopt maar nu nog steeds niet ongesteld.