ikzelf heb sinds mijn 11e een echte eetstoornis, geconstateerd door de doktoren en psychiater.
Ben opgenomen geweest daarvoor en ook voor een ernstige depressie.
heb na de opname nog 4x per week gesprekken gevolgd bij de Ursula in Leidschendam.
op een gegeven moment stopte me lichaam er gewoon mee, ik was niet dun, absoluut niet.
maar omdat ik van het ene op het andere moment stopte met eten, werd mijn lichaam gek.
ik viel vaak flauw, en was heel zwak en ziek.
slikte elke dag min. 4 laxeerpillen en appelazijnpillen, hier viel ik sneller door af..
van de dokter moest ik toen aan gaan komen, anders werd ik gedwongen opgenomen in het ziekenhuis.
en daar had ik dus geen zin in, dus ik met moeite eten naar binnen gewerkt, en ja hoor, ik kwam snel aan.
ik walgde en walg nog steeds van mezelf. ik werd dik, maar opeens kon ik niet meer stoppen met eten.
ik kotste wel al me eten uit, maar ik had niet meer echt de controle over wat ik wel en niet mocht eten.
toen ik in de 'goede' tijd 1 appel per dag at, at ik in de 'slechte' tijd, 2 zakken chips, 3 repen chocolade, snoep, een heel brood met hagelslag, nog meer chips, ijs enzo op 1 dag, ik kotste het wel uit, maar ik kwam wel wat aan.
de dokter zag het en vroeg me of ik kotste enzo, ik had toch maar eerlijk antwoord gegeven, en kreeg toen pillen voor geschreven.
deze slik ik nu nog steeds, anti-depressiva is het, maar dan ook voor anorexia/boulimia patiente.
het gaat nu wel al een half jaartje wat beter, ik eet regelmatiger, maar heb soms nog echt wel dagen vreetbuien, en soms dagen dat ik niks eet.
het is gewoon een rot wereldje, en je komt er niet snel uit.
zijn er hier op bokt meerdere mensen die een eetstoornis hadden/hebben, en heel graag hun verhaal kwijt willen aan lotgenoten.
hier van harte welkom
.*dit topic is niet bedoeld voor mensen die af WILLEN vallen, en hier tips vandaan halen, want laat ik 1 ding zeggen, een eetstoornis is het laatste wat je wilt!*
leef hoe je bent, je leeft namelijk maar 1x
(als in, heb nog wel restjes eetstoornis, maar meestal controleerbaar, en ik vertrouw erop dat ik ook dat wel kan 'overwinnen')
.......probeer over de drempel heen te stappen en contact te zoeken met een proff die je hiermee kan helpen evt,. via de huisarts, het is toch doodzonde als zo'n mooie meid naar de piep gaat door deze stoornis.