help! dokter helpt niet, hevige pijn in onderbuik!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

blue_kim

help! dokter helpt niet, hevige pijn in onderbuik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 16:19

hallo bokkers,
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want mijn huisarts kan het niet...

ik heb maandag avond seks gehad met mijn vriend, hierbij is eigenlijk helemaal niks raars gebeurt, maar ongeveer een uur nadat we gingen slapen kreeg ik last van vreselijke kramp in mijn onderbuik, ik had zelf het idee dat het mijn baarmoeder was.
de pijn was zo hevig dat ik niet eens normaal rechtop kon lopen en echts met stuiptrekkingen op ben lag.
Dinsdag nog steeds hetzelfde verhaal, ik ben thuisgebleven van het werk omdat ik niet normaal rechtop kon staan. zitten of liggen gaat prima, dan voel ik het heel licht maar zodra ik ga bewegen, echt meteen steken.
woensdag verrassend genoeg helemaal nergens last van, alleen als ik op mijn buik drukte deed net nog wat zeer, maar kon weer prima bewegen.
nou werd ik vanmorgen rond half 6 in ene weer wakker met nog heftigere krampen dan maandag nacht.
dus pijnstiller genomen, warme kruip erbij maar niets hielp. dus rond 7 uur de huisartsenpost gebelt, deze vonden aan de hand van een vragenlijst dat het niet ernstig genoeg was en zeiden dat ik maar gewoon naar de huisarts moest gaan.
dus ik vanmorgen naar de huisarts, deze heeft op mijn buik gedrukt, waarbij ik verging van de pijn, en hij heeft inwendig onderzoek gedaan, dwz, hij heeft beide ingangen met zijn handen onderzocht. bij mijn vagina deed het ontzettend pijn toen hij met zjn vingers aan mijn baarmoeder mond zat. en bij mijn darmen deed helemaal niks pijn. ook is mijn urine onderzocht voor blaasontsteking, maar die was helemaal schoon. heb ook geen koorts of andere klachten, puur de stekende pijn.
maar volgens de dokter is er niks aan de hand en gaat het vanzelf over.
maar ik loop toch niet voor de lol te creperen van de pijn, dan is er toch wat aan de hand..?
ik ga a.s. maandag trouwen en dan wil ik toch eigenlijk wel pijnvrij zijn. maar zoals ik me nu voel, gaat dat niet gebeuren denk ik...

sorry voor het lange verhaal, maar ik vroeg me af of er mensen zijn die misschien dit ook gehad hebben of weten wat het zou kunnen zijn, of misschien iets weten wat ik aan de pijn kan doen, zodat ik in ieder geval normaal de dag door kan komen...

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:32

ben je misschien zwanger?
dat je baarmoeder aan het groeien is ofzo?
zo iets kan ik namelijk terug vinden via google ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:33

justSaar schreef:

Dat gebeurt over het algemeen wat later dan een uur nadat je seks hebt gehad. :+

En TS, misschien even naar de EHBO in het ziekenhuis?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:34

upendo schreef:
justSaar schreef:

Dat gebeurt over het algemeen wat later dan een uur nadat je seks hebt gehad. :+

En TS, misschien even naar de EHBO in het ziekenhuis?

ik bedoel dat de TS al langer zwanger is, zonder dat ze het weet, ik kon namelijk via een ander forum dezelfde sympoten bij vrouwen vinden maar die waren zwanger

ik weet ook wel dat het niet zo snel gaat hoor, lekker serieus genomen :z

upendo

Re: help! dokter helpt niet, hevige pijn in onderbuik!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:35

Dan moet je dat er ook wel bijzetten hé? :Y)

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:35

Latex allergie? stress?

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:36

upendo schreef:
Dan moet je dat er ook wel bijzetten hé? :Y)

ik mag toch aan nemen dat iedereen weet dat dat niet zo snel gaat en dat dus ook begrepen wordt als ik zo iets post :+

maar goed zal voortaan duidelijk zijn *D

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:40

Ik stuur je even een PB. :)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 16:40

Nou... ik ben zélf nog maar kort zwanger en dat "uitrekken" is idd vervelend, maar niet zo dat je gillend en kreperend van de pijn over de grond aan het rollen bent hoor. Zou niet goed zijn want dan liepen alle zwangeren continu te gillen.....

Verlies je verder geen bloed, TS? Heb je verder geen gekke dingen gedaan zoals sporten? Anders zou het welicht een gescherd spiertje kunnen zijn dat je zoveel ongemak bezorgd. Ik zou je niet laten afschepenen en gewoon terug gaan en op je strepen gaan staan, desnoods een echo eisen van je baarmoeder en omliggende organen. Als je dit eist hebben ze daaraan te voldoen, simpel.

Succes en sterkte.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:01

hm het eerste gedeelte over de krampen dat je niet eens meer rechtop kan staan komen me wel bekend voor..
ik heb zo heel af en toe wel eens een 'slag' (oid) in mn darmen gehad, geen idee waardoor dat kwam, maar dat gaf exact dezelfde symptomen.. zolang ik (opgekruld) bleef liggen, of een beetje in elkaar gedoken bleef zitten dacht ik: nou nu is het volgens mij wel weg en kan ik weer verder, probeerde ik een been buiten het bed te zetten klapte ik weer dubbel van de pijn. bij mij heeft dat toen ook 2 dagen aangehouden en was opeens weer over..

alleen had ik geen last van mn vagina oid... was echt puur mn (onder)buik..
maar als ik jou was zou ik ook proberen langs de ehbo te gaan.
(ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, ik kwam toen eigenlijk niet eens de auto in en uit laat staan zelf rijden, dus gelukkig kon iemand anders mij rijden).
Als je zoveel pijn hebt hoor je niet zomaar zo afgescheept te worden!

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 17:16

Barmat schreef:
Nou... ik ben zélf nog maar kort zwanger en dat "uitrekken" is idd vervelend, maar niet zo dat je gillend en kreperend van de pijn over de grond aan het rollen bent hoor. Zou niet goed zijn want dan liepen alle zwangeren continu te gillen.....

Verlies je verder geen bloed, TS? Heb je verder geen gekke dingen gedaan zoals sporten? Anders zou het welicht een gescherd spiertje kunnen zijn dat je zoveel ongemak bezorgd. Ik zou je niet laten afschepenen en gewoon terug gaan en op je strepen gaan staan, desnoods een echo eisen van je baarmoeder en omliggende organen. Als je dit eist hebben ze daaraan te voldoen, simpel.

Succes en sterkte.

Waarom altijd eisen en niet gewoon beleefd vragen?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:47

justSaar schreef:

zwanger zal het niet zijn, ben net vorrige week ongesteld geweest.

chocobroodje schreef:
Latex allergie? stress?

kan stress zo'n pijn veroorzaken? heb wel beetje zenuwen voor het huwelijk, maar echt gestrest.. hmm nee dat ben ik niet echt... en latex allergie zat ik wel aan t denken, maar we doen het altijd met condoom dus zal toch niet in ene allergisch zijn...?

Barmat schreef:

Succes en sterkte.

nee totaal geen bloedverlies, ook geen gekke dingen gedaan. ik zat wel te denken om morgen als het nog zo erg is, gewoon naar de ehbo te rijden, maar meestal schepen ze je dan af dat je eerst naar de HA moet gaan en een doorverwijzing moet krijgen.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:52

Zwitsal schreef:
hm het eerste gedeelte over de krampen dat je niet eens meer rechtop kan staan komen me wel bekend voor..
ik heb zo heel af en toe wel eens een 'slag' (oid) in mn darmen gehad, geen idee waardoor dat kwam, maar dat gaf exact dezelfde symptomen.. zolang ik (opgekruld) bleef liggen, of een beetje in elkaar gedoken bleef zitten dacht ik: nou nu is het volgens mij wel weg en kan ik weer verder, probeerde ik een been buiten het bed te zetten klapte ik weer dubbel van de pijn. bij mij heeft dat toen ook 2 dagen aangehouden en was opeens weer over..

alleen had ik geen last van mn vagina oid... was echt puur mn (onder)buik..
maar als ik jou was zou ik ook proberen langs de ehbo te gaan.
(ik weet dat dat makkelijker gezegd is dan gedaan, ik kwam toen eigenlijk niet eens de auto in en uit laat staan zelf rijden, dus gelukkig kon iemand anders mij rijden).
Als je zoveel pijn hebt hoor je niet zomaar zo afgescheept te worden!

maar de HA heeft me ook anaal onderzocht (wat overigens wel heel genant was :+ ) dan had ie toch dat moeten ontdekken, of ben ik nou gek?
ben echt ene beetje radeloos, want hij zegt dat er niks aan de hand is, mja deze pijn vind ik niet echt niks...
wel vind ik het raar dat ik gister dus echt nergens last van had, ja als ik op mijn buik drukte deed het wel beetje zeer, maar kon gewoon normaal me werk doen...
zal anders morgen eens aan de telefoon gaan hangen met de ehbo als ik nog steeds zo'n last heb, en vragen of ze een echo willen maken. nee heb je, ja kun je krijgen... maar lees op internet zoveel enge dingen die het kunnen zijn ;(

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:55

Buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
Anders denk ik niet dat het een zwangerschap is, dat nestelen van een eitje duurt een aantal dagen, niet een aantal uur.

Ik heb trouwens ooit ook vreselijke pijn gehad in mijn onderbuik, toen wilde de grote boodschap niet (al voelde dat heel anders....).
Had ik ook van voren last en niet van achter.
Laatst bijgewerkt door Equidea op 06-05-10 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Charis_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 21:56

HPV besmet?

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 21:59

Equidea schreef:
Anders denk ik niet dat het een zwangerschap is, dat nestelen van een eitje duurt een aantal dagen, niet een aantal uur.

Ik heb trouwens ooit ook vreselijke pijn gehad in mijn onderbuik, toen wilde de grote boodschap niet (al voelde dat heel anders....).

nee daar heb ik geen moeite mee :D

maar wordt je met een buitenbaarmoedelijke zwangerschap wel ongesteld dan?

fienaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:00

Misschien moet je naar een andere HA gaan... Ik had namelijk een blinde darm ontsteking+buikvlies ontsteking(iets totaal anders). Ben met pijn naar mijn HA gegaan, stuurde me terug met een pijnstiller. 1 dag later naar een andere HA gegaan, die heeft me direct doorgestuurd naar het ziekenhuis...

Misschien dat dat een optie is... (verder weet ik er ook niet veel vanaf)...

In ieder geval sterkte !

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:01

Ik heb vorig jaar precies hetzelfde gehad en had toen een naar binnen geslagen blaasontsteking(uiteindelijk nierbekken onsteking).
In het begin had ik er nog niet veel last van zodoende ook gemeenschap gehad en daarna was het echt een hel ik kon ook niet meer lopen en had ongelooflijk veel pijn. Toen een dubbele kuur antibiotica gehad gecombineerd met paracetamol en toen werd het gelukkig na een paar dagen beter.
Heeft de dokter wel je urine getest?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:01

blue_kim schreef:
Equidea schreef:

nee daar heb ik geen moeite mee :D

maar wordt je met een buitenbaarmoedelijke zwangerschap wel ongesteld dan?

Eitjes kunnen altijd loskomen (anders had je alleen een condoom op bepaalde dagen nodig :D ).

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 22:02

Charis_xX schreef:
HPV besmet?

niet dat ik weet... daar kan je zeker alleen achter komen door een uitstrijkje?

myssy_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:03

zie net dat je urine al is getest ,een schimmelinfectie kan trouwens ook een hoop irritatie en pijn veroorzaken als je tegelijk gemeenschap hebt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:03

Een allergie bouw je op, dat gebeurt meestal niet ineens. Tsja als het morgen niet over is zou ik terug gaan naar je huisarts, vragen om een echo of iets..... Heel vervelend zo aan de vooravond van je huwelijk!

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 22:06

fienaaa schreef:
Misschien moet je naar een andere HA gaan... Ik had namelijk een blinde darm ontsteking+buikvlies ontsteking(iets totaal anders). Ben met pijn naar mijn HA gegaan, stuurde me terug met een pijnstiller. 1 dag later naar een andere HA gegaan, die heeft me direct doorgestuurd naar het ziekenhuis...

Misschien dat dat een optie is... (verder weet ik er ook niet veel vanaf)...

In ieder geval sterkte !

mag je dan zomaar naar een andere HA gaan? want deze is de enige in egmond... maar ik zou er dus ook gewoon 1 in heiloo kunnen bellen... ja ben echt een leek op dit gebied, kom normaal nooit bij de HA

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 22:07

myssy_88 schreef:
Ik heb vorig jaar precies hetzelfde gehad en had toen een naar binnen geslagen blaasontsteking(uiteindelijk nierbekken onsteking).
In het begin had ik er nog niet veel last van zodoende ook gemeenschap gehad en daarna was het echt een hel ik kon ook niet meer lopen en had ongelooflijk veel pijn. Toen een dubbele kuur antibiotica gehad gecombineerd met paracetamol en toen werd het gelukkig na een paar dagen beter.
Heeft de dokter wel je urine getest?

urine is getest en die was schoon... dus dat sluit blaasontsteking toch uit dan

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 22:09

chocobroodje schreef:
Een allergie bouw je op, dat gebeurt meestal niet ineens. Tsja als het morgen niet over is zou ik terug gaan naar je huisarts, vragen om een echo of iets..... Heel vervelend zo aan de vooravond van je huwelijk!

nou echt, baal als een stekker, helemaal met alle voorbereidingen die nog gedaan moetenw orden.
ik ga als het morgen ngo zo is gewoon om een echo vragen.. dat mogen ze niet weigeren toch...

echt heel erg bedankt allemaal voor het meedenken... begon al te denken dat ik me aanstelde..