Komt het gevoel nog terug?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Komt het gevoel nog terug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 22:34

In oktober ben ik na een (angstaanval?) platgespoten door een arts. Ik heb toen spierverslappers en slaapmiddelen ingespoten gekregen. Omdat ik zo ongelovelijk aan het draaien was heeft deze arts toen in mijn dijbeen gespoten, maar sindsdien heb ik eigenlijk amper gevoel in een opervlak van ongeveer 10 bij 20 centimeter op mijn been. Als ik er zacht met mijn hand overheen strijk voelt het alsof het slaapt en als ik er zachtjes op druk gaan er gewoon echt helse pijnen door heen. Alsof iemand er een mes in steekt en het even een rondje draait. Niet fijn dus :n

Het is nu dus alweer een half jaar geleden dat dit is gebeurt en het gevoel is dus nog niet zoals het ooit geweest is. Ik heb er niet echt heel veel last van ofzo, maar ik vroeg me af of het gevoel nog terug zal komen of zal dit waarschijnlijk voor altijd zo blijven? Verschil tussen warmte en kou voel ik niet goed. Het duurt een seconde of 2/3 voor me doordringt of iets warm of koud is. Is dit erg en kan ik er verder misschien iets aan doen?

Alvast bedankt voor tips en dergelijke!

ayo

Re: Komt het gevoel nog terug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-10 22:36

Wat vervelend zeg. Ik heb geen verstand van het menselijk lichaam maar heeft ie geen zenuw ofzo geraakt met die injectie? Dit lijkt me toch bepaald niet normaal. Ben je al naar de huisarts geweest om te vragen wat het is? Zou ik anders wel even doen.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-10 22:38

ayo schreef:
Wat vervelend zeg. Ik heb geen verstand van het menselijk lichaam maar heeft ie geen zenuw ofzo geraakt met die injectie? Dit lijkt me toch bepaald niet normaal. Ben je al naar de huisarts geweest om te vragen wat het is? Zou ik anders wel even doen.

Ik denk inderdaad ook dat er een zenuw is geraakt. Heb er nog niets over gevraagt bij de huisarts want had al verwacht dat het even zou duren voor het gevoel weer terug kwam, maar vind het nu toch wel een beetje lang duren.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 21:41

Ik heb trouwens ook nog een ander vraagje.. Ik heb namelijk sinds een week heel veel last van mijn rechtervoet. Eerst bij de gewrichten van mijn grote teen. Zo erg dat ik gewoon niet meer kon lopen en als ik er op drukte of overheen wreef hoorde en voelde je alles kraken en "over elkaar heen schuiven". Nu een paar dagen later is de pijn verspreid over mijn hele voorvoet. Ik dacht, ach. Waarschijnlijk heb ik mijn voet gestoten en is het met 2 dagen weg, maar het houd nu toch wel flink aan. Met enkele tussenpozen is het telkens even weg. Als het met een weekje nog niet weg/minder is ga ik even langs de dokter (wil niet voor alles langs, vind dat zo'n onzin :o Het meeste gaat toch vanzelf over) Maar wat zou dit kunnen zijn?

Ik probeer mijn voet nu zo veel mogelijk met rust te laten want als ik er gewoon op probeer te lopen gaat het alleen maar meer pijn doen. Ik kan namelijk mijn voet gewoon niet meer buigen, dat doet te veel pijn. Ook komt er dan een ader "op te staan" die denk ik wel een halve centimeter uit steekt. Dat heb ik nooit eerder gehad. Wel heb ik toen ik heel klein was een keer beenmergontsteking gehad in datzelfde been. Zou dit er iets mee te maken kunnen hebben?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:42

Ben je al eens naar de dokter geweest?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-10 21:44

Suus__ schreef:
Ben je al eens naar de dokter geweest?

Nog niet. Kijk het eerst even aan met mijn voet en mocht dat blijven kloten dan ga ik zowiezo even langs de dokter en vraag ik ook meteen naar mijn been.

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 10:44

Waarom ga je pas na een half jaar naar de dokter? :?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-10 11:28

Suus__ schreef:
Waarom ga je pas na een half jaar naar de dokter? :?

Omdat het niet iets is wat heel ernstig is. Behalve dat het soms wat vervelend is heb ik er geen last van en de dokter kan er toch niks aan doen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:36

Ik zou naar de dockter gaan als ik jou was. Want van achter een computer zie je niet zoveel en ik wij zijn ook geen arts.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 16:58

Je ziet er ook niks aan ;)

Maar ik maak morgen even een afspraak voor mijn voet en dan laat ik ook meteen even mijn been nakijken :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:08

Nou ik heb het weer voor mekaar. Heb net een trap gehad van een paard tegen mijn arm en ik kan hem niet meer bewegen :') Dat word dus een tripple afspraak morgen "zucht". Mensen ik voel me echt een kneus! De dokter zal wel denken: Goh.. In 2 weken alweer zoveel voor mekaar? Nouja ik plaats morgen wel even hoe het is gegaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:09

Zou je niet beter nu naar de HAP kunnen gaan :) ?

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:21

Bizzybijtje schreef:
Zou je niet beter nu naar de HAP kunnen gaan :) ?

Ik zou niet weten hoe ik daar moet komen. ;) Bovendien is een waarschijnlijk gekneuste arm geen reden tot paniek. Misschien als mijn pa zo thuis is dat ik dan alsnog wel ga, maar het komende half uur zit ik zowiezo nog wel met wat bevroren voedsel op mn arm. Gaat het daarna nog niet dan ga ik denk ik nog wel even. :)

Zowiezo ga ik morgen langs de dokter. Bel morgen om 9 uur gelijk voor een afspraak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 20:22

Iig succes dan!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 20:33

Ik heb mijn vader even gebelt en ik wacht vanacht even af. Ik kan mijn hand en arm gewoon goed bewegen alleen het rijken of draaien met mijn pols is erg gevoelig. Morgen ga ik zowiezo naar de dokter en vannacht overleef ik wel :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-10 22:47

Wat toevallig dat ik dit lees, op mijn werk is van de week een patient geweest die dit ook had zo'n plek op het dijbeen.
Dit had een bepaalde naam, morgen ben ik vrij, maar ik ga het donderdag even voor je navragen hoe en wat het nou precies was.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-10 23:06

Charaz schreef:
Wat toevallig dat ik dit lees, op mijn werk is van de week een patient geweest die dit ook had zo'n plek op het dijbeen.
Dit had een bepaalde naam, morgen ben ik vrij, maar ik ga het donderdag even voor je navragen hoe en wat het nou precies was.

Ben benieuwt! :D

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:31

Hey, was jij niet dat meisje met die vreemde aanvallen waar toen nog onderzoeken naar liepen? Hoe gaat dat nu?

Sterkte!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:36

Ik heb het zelfde gevoelloze vlak op een van mijn benen, inmiddels al jaren en de dokter wil er niks aan doen en er niet naar laten kijken.

Bij mij doet het regelmatig zeer, het is een zenuwpijn wat bijzonder onaangenaam is. Ik weet dus wat je bedoelt.

Dokter wijt het aan spijkerbroeken dragen of spullen in je zakken hebben.. :roll:

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 00:48

Indra schreef:
Hey, was jij niet dat meisje met die vreemde aanvallen waar toen nog onderzoeken naar liepen? Hoe gaat dat nu?

Sterkte!

Ja dat was ik inderdaad ;) Ik heb van de week nog een update geplaatst. Ik heb ondertussen een stuk minder aanvallen. Uit de onderzoeken is verder niks gekomen dus ze denken dat het toch psychisch is :)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 00:49

Tallie1979 schreef:
Ik heb het zelfde gevoelloze vlak op een van mijn benen, inmiddels al jaren en de dokter wil er niks aan doen en er niet naar laten kijken.

Bij mij doet het regelmatig zeer, het is een zenuwpijn wat bijzonder onaangenaam is. Ik weet dus wat je bedoelt.

Dokter wijt het aan spijkerbroeken dragen of spullen in je zakken hebben.. :roll:

Als ze dat bij mij zeggen word ik echt heel boos. Want het is echt heel duidelijk gekomen na die prik die ik heb gehad.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:52

Oké dan ga ik even zoeken naar dat andere topic!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 00:54

Ik had er 5 jaar terug al last van, mijn vorige dokter had het toen over een ontsteking van de zenuw, maar zei toen dat het vanzelf over moest gaan..

Deze dokter gooit het op het dragen van een spijkerbroek etc..

Ik heb in mijn rechter voet ook een dove zenuw, dit komt door een operatie die ik heb gehad, deze is echter niet zo pijnlijk als de zenuw op mijn andere been.

Zenuwachtige bende hier! :')

Nou bleek laatst bij het nemen van foto's dat ik een vernauwing heb zitten in mijn onderste wervels, maar de dokter zei daarop weer dat ik er geen last van mag hebben..

Leuke jongens die dokters he :P Niet af laten schepen hoor!

Het kan wel zijn dat je zenuw is beschadigd en dat de zenuw niet meer hersteld, het kan ook zijn dat het wel vanzelf overgaat, daar is niks over te zeggen ;)

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 01:04

Tallie1979 schreef:
Ik had er 5 jaar terug al last van, mijn vorige dokter had het toen over een ontsteking van de zenuw, maar zei toen dat het vanzelf over moest gaan..

Deze dokter gooit het op het dragen van een spijkerbroek etc..

Ik heb in mijn rechter voet ook een dove zenuw, dit komt door een operatie die ik heb gehad, deze is echter niet zo pijnlijk als de zenuw op mijn andere been.

Zenuwachtige bende hier! :')

Nou bleek laatst bij het nemen van foto's dat ik een vernauwing heb zitten in mijn onderste wervels, maar de dokter zei daarop weer dat ik er geen last van mag hebben..

Leuke jongens die dokters he :P Niet af laten schepen hoor!

Het kan wel zijn dat je zenuw is beschadigd en dat de zenuw niet meer hersteld, het kan ook zijn dat het wel vanzelf overgaat, daar is niks over te zeggen ;)

Ok :D Wel balen dat je er al zo lang nog last van hebt :( Ik hoop voor je dat het nog over gaat!

Ik vraag er morgen even naar bij mijn (ondertussen) tripple afspraak. Hoewel mijn arm al minder pijn doet. Zolang ik hem maar niet aanraak gaat alles goed. Maar ik kan nog typen enzo dus het is echt niet gebroken. Gewoon een beetje gekneust. Nu mijn voet nog, raar ding dat het is.

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 08:51

Tuut tuut tuut tuut..

Waarom zijn huisartsen NOOIT bereikbaar?! :( Gister zaten ze dicht, nu is mijn eigen huisarts op vakantie en als ik de vervangende arts bel krijg ik alleen maar tuut tuut tuut te horen. En ik kan met geen mogelijkheid meer op mn voet staan..

Edit: Heb eindelijk een afspraak kunnen maken na 3 kwartier ofzo in de wacht staan..