Lalidan schreef:Dan zijn er 2 dingen die het heel goed zouden kunnen zijn. Het kan allereerst zo zijn, dat je op ewrkdagen al vroeg met koffie begint en dat je gedurende zo'n dag meer koffie drinkt dat op je vrije dag. Gezien je klachten verwacht ik dit niet zo heel erg, mensen die hier last van hebben klagen meestal over hoofdpijn, maar het kan wel.
Wat een logischer verklaring lijkt te zijn, is het stresshormoon in je lijf. Zolang je druk, gespannen of gestresst bent, maakt je lijft dit aan. Door dit hormoon kan je dingen doen, die je anders niet zou kunnen. Je kan dus over de grenzen van je lichaam heen gaan. Op het moment dat je eindelijk denkt "hè hè, nu even rust" maakt je lichaam minder van dat hormoon aan. En prompt merk je dus dat je over je grenzen heen gegaan bent..... want ineens voel je al die dingen die je de hele week al had moeten voelen, maar die onderdrukt werden.
Het is een zeer bekend verschijnsel, wat erg veel voorkomt. Heel veel mensen zijn prompt ziek als ze vakantie hebben. Het enige wat ik je kan adviseren is toch duidelijker je grenzen stellen, zorgen voor je rust en kijken of al dat 'gedoe' ook anders geregeld kan worden.
Dat 'grapje' van de koffie dat ken ik. Dat heb ik jaren geleden gehad. Had gewoon ontwenningsverschijnselen op vrije dagen. Maar ben flink geminderd, dus dat zit wel goed
.
Dat stresshormoon klinkt erg logisch. Ik zal dus inderdaad meer op mijn strepen moeten gaan staan en grenzen aan moeten geven.
Afgelopen week ben ik erg flexibel geweest, maar uiteindelijk liet ik dwars over me heen walsen. Dat riep bij mij irritatie op, maar werd er ook verdrietig van.
aerdenhout1 schreef:Ik herken wel het niet lekker in mijn vel voelen na weken keihard werken en dan eens een dag vrij ( vooral hoofdpijn) maar flauw vallen???
Dat is toch wel heftig vind ik!
Heb je je wel eens laten controleren op bloedarmoede??
Vervelend dat jij het dus ook herkent.
Heb geen bloedarmoede, wel een (te) lage bloeddruk. Mijn lijf reageert door misselijk en darmklachten. En dan ga ik er dus wel eens bij flauwvallen.
xTweetyx schreef:ik heb dat zelf ook,
ik heb dan 2 dagen school in een week, en nu, 2 dage stage, als ik dat heb gehad ben ik ook echt kapot,(na die 2 dagen stage) lig ik de dag erna ziek op bed met ook echt koorts, heb paar x gehad dat ik daarna ook flauwval.
maar ik heb dat sneller door B12 tekort, gaat gepaard met nog meer tekorten, zoek er anders iets over op want Ja het is een vitamine,
NEE het is niet zomaar weg, ik hou het voor heel mijn leven omdat ik het al vanaf mijn geboorte heb, en heb er veel last van.
Lastig dat je er ook last van hebt. Krijg je geen extra vitamine b12?