wie houdt er ook zo van de sauna?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

wie houdt er ook zo van de sauna?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 18:23

ik ben nu al een tijdje niet geweest maar wil binnenkort wel weer eens gaan, naar de sauna. vooral als ik een dreigende verkoudheid of griepje krijg ga ik erheen en ik kom als herboren weer thuis. wie houdt er ook zo van? en ga je dan op vrouwendag of gemengd?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:19

Ooh ik ben ook grote fan! Toen ik nog met mijn vriend samen was gingen we regelmatig naar een privésauna, geloof dat we elke sauna hier in de buurt wel eens gehad hebben.... Véél fijner dan 'samen naar de bios' :+ . Nu ik terug single ben ga ik gewoon naar een publieke sauna, waar ze geen vrouwendag hebben, dus gewoon gemend. Maar ook als ze dat nog zouden hebben, ik heb er absoluut geen probleem mee om in mijn naakie naast een man te zitten...

De sauna waar ik de laatste keer geweest ben, daar hadden ze ook een soort van traditionele opgietsessie. Duurde maar liefst 50minuten, maar was wel écht zalig!

Oh, ik heb zin om naar de sauna te gaan :D

Alja

Re: wie houdt er ook zo van de sauna?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:20

ik ben ook grote fan!!

ga vaak op zaterdagavond heen naar een sauna in de buurt.
heel klein en lekker gezellig!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 19:52

heeeeerlijk he??? je komt er echt als herboren uit. zelf ben ik erg fan van het turkse stoombad omdat dat zo lekker ruikt. naar welke sauna's gaan jullie dan? ik eigenlijk alleen naar centre du lac in pijnacker en 1 keer in elysium geweest. die is nog wat groter dan die in pijnacker.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:55

Wat grappig om te lezen dat mensen er zo weg van zijn.
Ik vind er geen klap aan, en mijn man ook niet. Het is zelfs zo erg, dat nu we een huis met sauna hebben gekocht, we hebben geëist dat ze de sauna er uit breken :o Misschien kunnen ze die bij een bokker kwijt ;)

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 19:56

ik ben dan wel 15 maar vind het ook erg lekker om even een dagje met moeders en tante naar de sauna te gaan! In het begin vind ik het altijd even een beetje eng, maar later heb ik nergens meer problemen mee :)) . Ben blij dat we thuis ook een sauna en turksstoombad hebben :D

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 20:05

Kirstjuhh schreef:
ik ben dan wel 15 maar vind het ook erg lekker om even een dagje met moeders en tante naar de sauna te gaan! In het begin vind ik het altijd even een beetje eng, maar later heb ik nergens meer problemen mee :)) . Ben blij dat we thuis ook een sauna en turksstoombad hebben :D

zoooooooohhhh dat is cool.... wil ik ook wel :D :9

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:06

hahaha :)
is wel fijn hoor, aangezien pa en ma de laatste tijd altijd SAMEN naar de sauna gaan en mij niet mee willen hebben.. Dan ga ik thuis maar hé haha. Maar mijn mensen zeggen wel is; Ik heb thuis een sauna, maar vind het gewoon leuk om 1x per maand ergens heen te gaan :+ '

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 20:15

dat is ook waar maar het is wel goedkoper om thuis te gaan. want het is niet goedkoop om naar de sauna te gaan vind ik

Polly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:17

Ooohh ik kan echt niet tegen sauna's.. Ik vind warmte heerlijk, maar in zo'n benauwde cabine vind ik er niks aan.. :n

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:18

mmmm... sauna da's toch waar je eerst in een veel te warm hokkie zit en waar je daarna voor straf in een ijskoud bad moet plonsen :?
Heb het verschillende keren geprobeerd, maar vond het een straf.... Niks voor mij dus :n

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 20:19

Polly_ schreef:
Ooohh ik kan echt niet tegen sauna's.. Ik vind warmte heerlijk, maar in zo'n benauwde cabine vind ik er niks aan.. :n

je weet niet wat je mist meid. het is zo verkwikkend om eerst die hete sauna in te gaan om je vervolgens na een kwartier af te spoelen met de koude slang en dan vervolgens het koude dompelbad in om daarna het bubbelbad te nemen... heeeeeerlijk :9

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:25

Ik vind het vooral leuk, omdat ik echt ervan hou om mijn lichaam te verwennen :+ .
Het is zeker niet goedkoop! Maar het is wel heerlijk.

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:27

wij hebben er ook 1, ik vind er niet veel aan. en zou ook niet snel heen gaan
wij willen hem dan ook kwijt. dus als iemand belang heeft?

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:27

Ik heb nog een bon voor die in Schiedam liggen. Het is de bedoeling dat ik daar samen met een vriendin heen ga, op een badkledingdag... Nou zou ik nog wel op een normale dag durven denk ik maar die vriendin van mij is zo preuts als de pest :P.

Maargoed, ik weet dus niet nog of het leuk is, de warmte lijkt me heerlijk maar het lijkt me zo benauwd...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-10 20:30

fionaf09 schreef:
wij hebben er ook 1, ik vind er niet veel aan. en zou ook niet snel heen gaan
wij willen hem dan ook kwijt. dus als iemand belang heeft?

moet je die van jou in huis ergens inbouwen of kan het ook in de tuin?

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:35

Nee wij hebben een 2 persoons gewoon in de bijkeuken :=

maar hij kan gewoon overal staan. buiten kan niet, denken we niet

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:39

lonneke schreef:
dat is ook waar maar het is wel goedkoper om thuis te gaan. want het is niet goedkoop om naar de sauna te gaan vind ik

Klopt wel, maar hoewel ik een grote fan ben van het hele sauna-gebeuren, zou ik geen sauna thuis willen hebben. Het warme sauna-stuk is maar een klein stukje van hetgeen ik écht zo fijn vind. Veel fijner is die volledige ontspanning die je kan bereiken in zo'n complex. Niets fijner dan eerst tien minuutjes sauna, daarna onder de koude douche, paar rondjes zwemmen om dan op het gemak het brubbelbad in te kruipen... Neem daar nog zo'n geweldig opgietsessie bij (Laatste waar ik geweest ben duurde 50min, in twee delen. Is in een superhete sauna, waar dan telkens verschillende geuren opgegoten worden. Dan wordt er met een grote handdoek de warmte verspreid, geeft een heel gek gevoel. Er werd op een gegeven moment ook ijssnippers binnengegooid, zodat iedereen ijs op zijn lichaam kreeg. Verder werd iedereen ook 'geslagen' met een 'tak' (zo een soepele tak met nog heel veel bladeren aan... god dit klinkt vreemd) die gedrengd was in ijswater. Tussendoor ga je tien minuten naar buiten om af te koelen, kregen we bevroren fruit en een klein glaasje schnaps. In het tweede deel was het weer hetzelfde, en werd iedereen ook ingesmeerd met warme honing (ook een fantastisch gevoel op je lichaam)-

Met andere woorden, 'sauna' betekend voor mij veel meer dan hetgeen wat er in de beperkte zin onder 'sauna' verstaan kan worden...

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:45

Ja dat vind ik wel hoor, in het sauna complex is alles lekker releaxd en ontspannen. Het hele gedoetje eromheen vind ik ook echt heerlijk!

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 20:53

Jaaa heerlijk :))
Ik ga altijd met mijn schoonzusje naar een gewone gemengde sauna.
En idd alles er om heen, lekker relaxen met een icetea en een boekje bij de openhaard, en s'avonds lekker eten daar...oooh heerlijk.
Wij halen trouwens meestal zo'n bon van internet dat je met z'n 2en voor de prijs van 1 kan gaan.

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:10

Oh, ik ik ik! :D
Ga met m'n vriend echt minimaal 1 keer in de maand, heerlijk!
Zijn toevallig vandaag nog geweest.

Reyndir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 21:20

JAAA sauna, ben dinsdag nog geweest na heel lang niet. Dan ben ik er weer en wil ik echt niet meer weg. Lekker warm in de sauna, afkoelen en dan heel lang in het dubbelbad.
Heerlijk, gezellig met een vriend of vriendin of met moeders en een vriendin van haar. Of samen met mijn favoriete boek ;)
Ik ben voor het eerst naar de sauna geweest vanaf de leeftijd dat ik daar binnen mocht. Vond het nooit een probleem daar naakt rond te lopen of de warmte. Krijg nu nog wel vreemde reacties als ik zeg naar de sauna te gaan. Ken zat mensen die er niets van moeten hebben.

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:04

LZP --> MW

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:37

Saunaaaaa :D

Heerlijk we hebben er hier thuis 1 staan en ik vind het echt heerlijk, als je onwijs spierpijn hebt ga je er even in en het is zo over of als je het ontzettend koud hebt.
Zit er elke week wel 3 x in :Y)
Laatst bijgewerkt door sam98 op 30-04-10 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sam98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:38

fionaf09 schreef:
Nee wij hebben een 2 persoons gewoon in de bijkeuken :=

maar hij kan gewoon overal staan. buiten kan niet, denken we niet

Wij hadden de sauna eerder altijd buiten staan naast het zwembad, nu is hij naar boven verhuisd naar de badkamer :+