waarom zou iemand doen of ie flauwvalt?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnebloem

waarom zou iemand doen of ie flauwvalt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 11:10

Ik ken iemand, opzich best een aardig meisje, alleen trekt ze altijd alle aandacht naar zich toe door allerlei blessures enzo. Zo loopt ze meestal wel 3 x per jaar met een mitella, maar komt niemand dr achter wat er nou precies aan de hand is, of verteld ze het verhaal steeds net iets anders, zelfde verhaal met krukken, alleen is dr nooit iets van verband of gips oid. In het begin dacht ik nog, oke l*llig voor haar dat ze steeds iets heeft, maar 2 jaar geleden maakten we een mbuitenritje en viel ze van haar paard, ok ken gebeuren maar ze stond niet meer op, ik was een eind vooruit voordat ik doorhad dat ze gevallen was en had iemand die het zag gebeuren een ambu gebeld al voordat ik weer bij haar was, na onderzoek ik het ziekenhuis bleek dr niks aan de hand en later vertelde ze dat ze eigenlijk niet durfde te zeggen dat dr niks aan de hand was toen de ambu gebeld was. Ongeveer een half jaar later viel ze van haar fiets en was haar been gebroken zei ze dus omstanders weer ambu gebeld, maar er werd zelfs geen blauwe plek gevonden. Maar nu heeft ze weer iets nieuws, ze valt "zomaar" flauw en blijft dan zeker een half uur of langer "bewusteloos" maar het ziet dr heel gek uit, ik heb wel eens vaker iemand flauw zien vallen, die werd lijkbleek zweette heel erg en ook een keer iemand die heel gek met zijn ogen draaide en van z'n stokje ging, maar zij hou gewoon haar kleur en het lijkt wel og ze zich een beetje opvangt. Als dit in het openbaar gebeurt schrikken mensen zich natuurlijk rot en bellen 112 enzo. Laatst in de auto, (heb het zelf niet gezien maar wel uit betouwbare bron) dat ze in dr auto voor het stoplicht flauwviel, maar de auto stond wel in z'n vrij en op de handrem, het was een vlakke weg dus als het lang duurt kan het dat je de auto in z'n vrij zet maar hanrdrem vind ik wel vaag, dat doet ze nooit. Ze zegt ook dat ze het niet voelt aankomen. Er word nooit iets gevonden waardoor het zou kunnen komen.
Inmiddels ben ik ervan overtuigd dat ze alles speelt, maar ik vraag me dan af waarom je zoiets zou doen? Zijn er meer mensen die iemand kennen die dit doet of weet iemand waarom je zoiets zou doen? Ze zal het niet om niks doen en ik wil haar graag helpen maar dan moet ik eerst begrijpen waarom ze zo doet. Er zijn al mensen die niet meer met haat om willen gaan door dit gedrag, dat wil ik niet, maar wil erg graag weten hoe ik hier mee om moet gaan. Ik negeer het altijd maar, vraag ook niet meer hoe het gaat e.d. als ze weer eens is flauwgevallen maar ik heb echt geen idee verder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:14

Aandacht, aandacht en nog eens aandacht.. Negeren is idd het beste, of anders misschien eens vragen waarom ze dit doet.. En spreek dan gewoon je twijfels uit.. Misschien is er wel iets waar ze eigenlijk echt wel eens over zou willen praten.. Sneu ergens wel..

upendo

Re: waarom zou iemand doen of ie flauwvalt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:15

Aandacht inderdaad.
Heeft ze wel vrienden enzo?
Misschien wordt het minder als dat het geval is.

En weten haar ouders ervan?

Manonn_

Nou bij mij op school, hebben de jongens een truc uitgevonden waar door je flauw valt, en dat proberen ze dus in de les uit, leren schrikken zich dood, maar ze doen het voor de aandacht. ik vind het eerder sneu om dat te doen voor aandacht.
Ik denk eerder dat dat meisje, gewoon echt graag in de belangstelling staat, en zonder al die ongelukken staat ze misschien niet in de belangstelling en nu probeert ze het door flauw tevallen

Urbanus

Is dat niet iets van een munchausen syndroom?

Gewoon voor de aandacht

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:16

Duidelijk gevalletje van negatieve aandacht vragen.

Heeft ze misschien problemen thuis, of ouders die haast nooit thuis zijn?
Ik had vroeger ook zo'n meisje in de klas, die begon dan spontaan te huilen of mank te lopen, ook had ze volgens eigen zeggen een aap als huisdier en als je dan bij haar thuis kwam was die aap in ene dood 8)7
Later bleek dat haar ouders ernstige schulden en problemen hadden en elkaar het leven zuur maakte, na de scheiding van haar ouders ging het met haar ook een stuk beter en geen rare dingen meer.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:18

hmmm appart. Lijkt me poedersuiker voor die ouders want een ambulance kost een behoorlijke duit.... zelfs als je verzekerd bent! Mocht ze het niet spelen, en er is wel iets aan de hand, dan is dat flink poedersuiker voor haar , maar als ze dit doet uit aandacht heb ik medelij met haar. Ik had ook een vriendin, die deed altijd heel aanstellerig, die zei na een sigaret "Renee ik denk dat ik flauw val" en blablabla... gebeurde vaker, en ik vond dat aanstellerites, uiteindelijk bleek ze een heftig virus te hebben waardoor ze dus een baggerslechte weerstand had :+ maar ik blijf haar nog steeds een aansteller vinden hoor, maar ze had uiteindelijk dus wel iets :j

Liselot11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:19

Aandacht lijkt het wel ja zoals al gezegd wordt.

Had op school vroeger ook een meisje dat maandelijks wel een keer flauw viel, natuurlijk midden op het schoolplein zodat er veel publiek was. Dat gebeurde ook een keer vlak voor mijn neus, ze viel flauw, maar trok toen ze al zo'n 10 seconde op de grond lag nog wel even haar shirtje goed naar beneden zodat haar buik niet te zien was...

Maar misschien toch aan haar vragen wat er is, waarom je aan haar twijfelt?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:19

Hoe weet je dat het nep is? Ik ken ook een meisje dat op de middelbare school niet lekker in haar vel zat, daardoor viel ze soms zomaar flauw. Vaak viel ze ook heel 'elegant' flauw, dat ze niet eens heel hard viel zeg maar. Zij voelde het ook niet aankomen, hoogstens 1 sec van te voren. En ook zij kon wel een half uur weg zijn. Dan leek het net of ze gewoon sliep.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:21

Liselot11 schreef:

Had op school vroeger ook een meisje dat maandelijks wel een keer flauw viel, natuurlijk midden op het schoolplein zodat er veel publiek was. Dat gebeurde ook een keer vlak voor mijn neus, ze viel flauw, maar trok toen ze al zo'n 10 seconde op de grond lag nog wel even haar shirtje goed naar beneden zodat haar buik niet te zien was...

Dan valt het aandachts-aspect wel heel erg op ja..

@Noppes: in combinatie met alle andere dingen zou ik dat niet zo snel denken. :)

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:22

ik ken ook iemand die dat deed, idd ook flauwvallen en doen alsof ze enorm veel pijn aan één of ander lichaamsdeel had. Zij deed dit om aandacht van (oudere) mannen te trekken, zij was toen 16.
Beetje ziek...

__Nathalie__

kun je het niet testen? keer knijpje geven als ze flauw gevallen is?
Ik ben zelf vroeger met regelmaat flauwgevallen toen ik bloedarmoede had en ik voelde het wel aankomen. Niet lang van te voren maar voelde me toch draaierig enzo worden, net het moment dat je narcose in gespoten krijgt voor een operatie.

Shanelle

Het eerste dat in me op komt is aandacht vragen ..
Waarom ? Ik was vroeger zelf zo. Ik verzon de gekste verhalen om al mijn windeltjes, manken en pleisters te verklaren ..
In weze was ik kerngezond en wilde ik gewoon aanvaard worden en dacht dat te bereiken met op die manier aandacht te vragen.
Dat was natuurlijk mijn situatie, bij jouw vriendin kan het uiteraard ook wel best serieus zijn. Een keer goed over proberen te praten!

_Bitje_

wat raar, je zou je toch niet kunnen voorstellen dat iemand zo iets doet om aandacht te trekken?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:23

upendo schreef:
Liselot11 schreef:

Dan valt het aandachts-aspect wel heel erg op ja..

@Noppes: in combinatie met alle andere dingen zou ik dat niet zo snel denken. :)

Tsja maar het zou ook zomaar een onzeker meisje kunnen zijn die inderdaad aandacht trekt met vreemde dingen, maar wel echt flauwvalt.
Lijkt me nogal moeilijjk om een halfuur lang te doen alsof je bewusteloos bent :Y)

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:25

_Bitje_ schreef:
wat raar, je zou je toch niet kunnen voorstellen dat iemand zo iets doet om aandacht te trekken?

Ze zal niet de eerste zijn...

Ik ken ook 2 personen die alles verzinnen voor de aandacht :(:) En die ene heeft werkelijk alles gehad en is overal wonderbaarlijk van genezen...

Erg triets en ik zou haar ermee confronteren om te zien wat ze zegt :(:)

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:29

Aandacht inderdaad.
Waarschijnlijk heeft ze weinig vrienden/familie? Veel ruzie met bv haar ouders?
Ik heb ook iemand gekend die zo in elkaar zat, en die had het sociaal erg moeilijk, waardoor ze dus van die streken uit ging halen.
Uiteindelijk heeft ze de diagnose Pathologische leugenaar gekregen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pathologisch_liegen
Maar dat meisje had wel last van meer dingen, dus ik weet niet of dit te vergelijken valt hoor.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:32

Je kan toch niet zomaar jezelf laten flauwvallen? Denk toch dat ze misschien ook wel ziek is samen met dat aandacht trekken. Inderdaad even in de zij knijpen om te controleren of het echt is.
En als het echt is, dan vind ik het heel onverantwoordelijk dat die meid nog in een auto durft te kruipen :=

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:34

ik denk dat het aandacht is.
heeft ze problemen thuis? weinig aandacht van haar ouders, gescheiden ouders?

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:36

MysticTinker schreef:
Inderdaad even in de zij knijpen om te controleren of het echt is.

Kietelen als ze flauw is gevallen :7

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:42

bij mij in de klas zit ook iemand die om de maand een ander soort kanker heeft.
waar niks van waar is eerst huid toen lever toen darmen en ga zo maar door en als je naar de uitslagen van haar onderzoeken vraagt dan zegt ze niks meer

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 12:12

Noppes schreef:
[@Noppes: in combinatie met alle andere dingen zou ik dat niet zo snel denken. :)

Tsja maar het zou ook zomaar een onzeker meisje kunnen zijn die inderdaad aandacht trekt met vreemde dingen, maar wel echt flauwvalt.
Lijkt me nogal moeilijjk om een halfuur lang te doen alsof je bewusteloos bent :Y)[/quote]

Soms beweegt ze een heel klein beetje, nauwlijks zichtbaar maar dan legt ze een hand of arm net iets anders. Iemand kneep een keer in haar schouder(spier?) was in elk geval een pijnprikkel en toen vertrok haar gezicht wel maar later zei ze dat ze van niks wist.
Ook een keer was in de kantine van een sportschool, hadden ambu mensen haar aan een monitor gelegd en toen een en 1 zei, ik kan me niet voorstellen dat ze echt buiten westen is en toen ging dr hartslag opeens omhoog.
Ze heeft een goede thuissituatie en genoeg vrienden.
Maar wat ik ook erg vaag vond, ik vertelde haar dat ik over 2 weken geopereerd word en ze reageerde heel gek, net of dat niks voorstelde, kan niet uitleggen waarom maar ik had serieus het idee dat ze jaloers was ofzo. Ben al vaken aan mijn pols geopereerd en dan leek ze ook bijna jaloers, keek ze echt afgustig naar mijn gips en toen mijn blinde darm dr uit moest had zei 2 weken later precies dezelfde klachten alleen was er bij haar niks aan dehand, zelfs geen verstopping. Maar ze vroeg wel of ze niet voor de zekerheid een kijkoperatie wouden doen.
Het kan toeval zijn hoor, maar ik vind het gewoon vreemd. Maar zou je eecht zoiets doen om aandacht te krijgen? Dat zou echt wel heel ziek zijn. Dan be nje toch wel rijp voor de psychiater.

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:14

Rianneke schreef:
MysticTinker schreef:
Inderdaad even in de zij knijpen om te controleren of het echt is.

Kietelen als ze flauw is gevallen :7

Dat was het eerste waar ik aan moest denken :=

Valt ze echt flauw (er blijkt een trucje te zijn dat je dat zelf kan veroorzaken) of speelt ze dat ze flauw valt? Want als het nep is en je prikt d'r een keer in d'r zij ben je er snel genoeg achter :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:18

Ik kende ookk zo'n meisje, die deed ook altijd best wel popi zeg maar.. en als ze dan even de aandacht niet kreeg liet ze zich zo vallen... of deed ze alsof ze ineens moest overgeven (alleen kokhalzen er kwam ook niks uit)

Dan moet je voorzichtig zijn met wat je zegt maar het zag er toch wel zo nep uit..

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:24

Zonnebloem schreef:
Soms beweegt ze een heel klein beetje, nauwlijks zichtbaar maar dan legt ze een hand of arm net iets anders. Iemand kneep een keer in haar schouder(spier?) was in elk geval een pijnprikkel en toen vertrok haar gezicht wel maar later zei ze dat ze van niks wist.
Ook een keer was in de kantine van een sportschool, hadden ambu mensen haar aan een monitor gelegd en toen een en 1 zei, ik kan me niet voorstellen dat ze echt buiten westen is en toen ging dr hartslag opeens omhoog.
Ze heeft een goede thuissituatie en genoeg vrienden.
Maar wat ik ook erg vaag vond, ik vertelde haar dat ik over 2 weken geopereerd word en ze reageerde heel gek, net of dat niks voorstelde, kan niet uitleggen waarom maar ik had serieus het idee dat ze jaloers was ofzo. Ben al vaken aan mijn pols geopereerd en dan leek ze ook bijna jaloers, keek ze echt afgustig naar mijn gips en toen mijn blinde darm dr uit moest had zei 2 weken later precies dezelfde klachten alleen was er bij haar niks aan dehand, zelfs geen verstopping. Maar ze vroeg wel of ze niet voor de zekerheid een kijkoperatie wouden doen.
Het kan toeval zijn hoor, maar ik vind het gewoon vreemd. Maar zou je eecht zoiets doen om aandacht te krijgen? Dat zou echt wel heel ziek zijn. Dan be nje toch wel rijp voor de psychiater.

Eigenlijk klinkt het inderdaad wel als Munchausen by Proxy in een lichte vorm, zoals Lieveli al zei.
http://home.deds.nl/~roosboum/