niet tegen nepzilver wel tegen echt zilver?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

chivaldi

niet tegen nepzilver wel tegen echt zilver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 09:35

sorry als het hier niet goed staat maar wist niet waar ik het anders moest zetten.

Vorig jaar hebben wij ons paard in laten slapen maar we hebben hier nog een pluk van zijn staart liggen. Nu zou ik daar heel graag een ring van laten maken maar ik heb een probleem. Ik heb wel is een ring gehad gewoon een goedkope maar dan werden mijn vingers heel dik met als gevolg de ring niet meer afkrijgen. Nu heb ik wel is gehoord dat dat kan zijn omdat het nep is. Ik durf nu gewoon de gok niet te nemen omdat ik niks zeker weet. wie kan wel echt om maar geen nep?

Groetjes
Laatst bijgewerkt door chivaldi op 28-04-10 09:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Re: niet tegen nep ring wel tegen echte?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:36

Je kan toch aan diegene vragen waar je die ring wil laten maken of het van echt zilver wordt gemaakt? Dat is meestal het verschil namelijk. Goedkope ringen zijn niet van echt zilver. Als iets wel van zilver is staat er 925 aan de binnenkant.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:39

Draag je ook "andere" sieraden?
En weet je van welk materieel die zijn?

Een "echte" en een "neppe" is nogal een rare term.

Lagency

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:40

Ik heb een armand laten maken bij Holly hier op bokt.
Een pluk staart van mijn overleden paard heeft zij verwerkt in een armand.Hij is echt prachtig geworden.
Misschien dat zij ook ringen maakt.

upendo

Re: niet tegen nepzilver wel tegen echt zilver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:41

Ik zou gewoon echt zilver doen. :j
Mede doordat dat in mijn ogen ook veel langer mooi blijft. :)

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:42

Als je vinger heel snel dik wordt, zou ik eens naar de juwelier gaan voor een echt zilveren ring om te proberen. Misschien hebben ze er ook wel 1 die niet zo duur is en kun je die een langere tijd proberen

Nadia
Oppermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:42

LZP --> MW

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 09:42

_Tara_ schreef:
Je kan toch aan diegene vragen waar je die ring wil laten maken of het van echt zilver wordt gemaakt? Dat is meestal het verschil namelijk. Goedkope ringen zijn niet van echt zilver. Als iets wel van zilver is staat er 925 aan de binnenkant.

het is van echt zilver. maar mijn vraag is meer zou het kunnen dat ik wel tegen echt zilver kan en niet tegen nep

siskeh schreef:
Draag je ook "andere" sieraden?
En weet je van welk materieel die zijn?

Een "echte" en een "neppe" is nogal een rare term.

ja oorbellen is echt goud kan ook niet tegen andere. Armbanden met nikkel kon/kan ik soms na lange tijd ook niet meer tegen. maar dat is niet altijd. bij kettingen heb ik eigenlijk nooit last :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:43

Echt lijkt mij gewoon 925 zilver en nep lijkt mij van die H&M/Six ringen. Of zie ik dat verkeerd TS?

O dus je weet niet of je wel tegen echt zilver kan? Dan zou ik gewoon een goedkoop ringetje van zilver ergens halen om te proberen inderdaad :j

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 09:44

upendo schreef:
Ik zou gewoon echt zilver doen. :j
Mede doordat dat in mijn ogen ook veel langer mooi blijft. :)

ja dat was ik zeker van plan maar ik ben bang dat ik er toch niet tegen kan.

superwoman schreef:
Als je vinger heel snel dik wordt, zou ik eens naar de juwelier gaan voor een echt zilveren ring om te proberen. Misschien hebben ze er ook wel 1 die niet zo duur is en kun je die een langere tijd proberen

dat is nog wel een optie ja en anders kan ik hem altijd nog aan een ketting hangen...

_Tara_ schreef:
Echt lijkt mij gewoon 925 zilver en nep lijkt mij van die H&M/Six ringen. Of zie ik dat verkeerd TS?

O dus je weet niet of je wel tegen echt zilver kan? Dan zou ik gewoon een goedkoop ringetje van zilver ergens halen om te proberen inderdaad :j

klopt ik denk dat ik hem toch laat maken op goede hoop mocht het dan toch fout gaan kan ik hem altijd aan een ketting hangen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:49

Maar als je er echt niet tegen kan, dan zal 't aan een ketting ook irritatie gaan geven. Dan zou de ketting zelf al irritatie moeten geven in je nek.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:50

chelletju schreef:
klopt ik denk dat ik hem toch laat maken op goede hoop mocht het dan toch fout gaan kan ik hem altijd aan een ketting hangen.

Nou, wie weet krijg je rode plekken op je hals als je er niet tegen kan... je zal niet de eerste zijn ;)

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 09:57

echt zilver veroorzaakt normaal geen allergische reacties want het is inert (chemisch gezien) alle goedkopere verzilverde juwelen bevatten nikkel, koper, tin,... nikkel is zeer gekend om allergische reacties uit te lokken.
ikzelf heb problemen bij nikkelhoudende metaallegeringen, maar ook geel goud, geeft soms problemen. goud is heel bros op zichzelf en bevat koper en andere metalen voor de kleur (je hebt wit goud, licht geel tot oranje).

Indien je echt bang bent zou ik voor titanium gaan, dit wordt ook wel chirurgisch staal genoemd.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 09:59

het is vaak alleen mn pols en mn vingers heel raar. bedankt voor je tip petitparis.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:03

kan ook met wrijving en vocht te maken hebben. bv zweet(handen) of het wassen van de handen ervoor zorgen dat het water en zeep, meer ionen doen vrijkomen van het metaal wat de irritatie opwekt. ik heb bv in de zomer meer last van kettinkjes omdat ik dan sneller zweet...

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 10:05

ja inderdaad nu je het zegt het is als het warmer word en anders niet. wat kan je daar tegen doen?

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:09

petitparis schreef:
echt zilver veroorzaakt normaal geen allergische reacties want het is inert (chemisch gezien) alle goedkopere verzilverde juwelen bevatten nikkel, koper, tin,... nikkel is zeer gekend om allergische reacties uit te lokken.
ikzelf heb problemen bij nikkelhoudende metaallegeringen, maar ook geel goud, geeft soms problemen. goud is heel bros op zichzelf en bevat koper en andere metalen voor de kleur (je hebt wit goud, licht geel tot oranje).

Indien je echt bang bent zou ik voor titanium gaan, dit wordt ook wel chirurgisch staal genoemd.

Nou mijn oma was allergisch voor zilver, niet voor goud en chirurgisch staal. Dus het kan wel degelijk al komt het niet veel voor. Het is echt een kwestie van uitproberen vrees ik.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:14

zoveel mogelijk mijden en echt zilver,titanium of goud kopen of bij de goedkopere de Ni-vrije en anders niet veel vrees ik. Je reageert erop of niet. vocht (zweet) zorgt allen voor meer contact tussen het voorwerp en de huid en bijgevolg meer irritatie.
ik draag zo bv alleen oorringetjes zonder sluitingsstukje (gewoon haakjes met soms een siliconen ringetje om uitvallen te voorkomen) omdat anders mijn gaatjes ontsteken, steek altijd een zakdoek of mijn T-shirt in mijn jeans zodat de knoop niet op mijn buik komt

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:20

Ligt aan de samenstelling van je huid zeg maar.. Nepzilver wordt bij mij binnen een uur koper en mn huid wordt dan groen :P De een kan nou eenmaal beter tegen bepaalde materialen dan de ander :)

Wat je ook kan proberen is staal. Werkt voor mij super! Blijft mooi, vervormt niet, wordt niet lelijk oid...

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 10:22

nu je het zegt heb het idd ook bij mijn jeans ook als het wat warmer is anders ook niet. dan ga ik toch voor de zilveren ring :D

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 10:51

Iets wat zilver ziet is niet zomaar 925 zilver.
_Tara_ schreef:
Als iets wel van zilver is staat er 925 aan de binnenkant.

Dat is niet altijd zo.
Niet op elk onderdeeltje wordt een zilver merkje gedrukt. (een ring vaak wel idd)

Wanneer een sieraad van 925 sterling zilver is, dan zal de verkoper dat aangeven in zijn advertentie, in de etalage, tijdens het passen etc.
Staat er nergens vermeld dat het om een 925 sterling zilveren sieraad gaat, dan is dat het ook niet.
Zelfs al zou de prijs vreselijk hoog zijn en blinkt het als echt zilver, dan nog kun je er niet zomaar vanuit gaan dat het 925 sterling zilver is.
Lagency schreef:
Misschien dat zij ook ringen maakt.

Dank je wel voor het compliment Lagency.
Nee, ik maak geen ringen ;)

Het kan inderdaad zo zijn dat je niet/niet goed tegen "nep" materialen kunt.
Je huid kan dikker worden, het sieraad en de huid kunnen een kleurtje krijgen, de huid kan gaan jeuken etc.
Het kan dan verstandig zijn om voor 925 sterling zilver te kiezen, maar....ondanks dat vele mensen daar beter mee overweg kunnen, zijn er nog steeds een aantal die ook niet tegen dit materiaal kunnen.
Het is altijd uitproberen wat voor jou fijn draagbaar materiaal is.

chivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-10 11:01

maak jij toevallig ook oorbellen?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:04

Dat wist ik helemaal niet, dat er niet altijd 925 in gedrukt staat. Ik dacht dat dat er gewoon altijd in zou staan.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:10

Jawel, naast sieraden met paardenhaar zijn er ook de gewone sieraden.
Het ligt er dus aan wat voor oorbellen je zoekt.

Tara als je bv een ketting pakt, dan zie je vaak op het slotje wel een merkje staan, maar niet op elke schakel van de ketting zelf.
Zou je nu een lange ketting hebben, aan 1 stuk, dus zonder slotje, dan zou het dus geen 925 sterling zilver meer kunnen zijn omdat het merkje dan mist.
(voorbeeldje he ;))

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 11:15

Ik weet dat mijn zus alleen tegen echt goud kan, ook niet tegen echt zilver.
Van alles behalve echt goud krijgt ze zwelling en rode plekken, zelfs van de zweerknopjes die ze had na gaatjes prikken. Die heeft ze toen direct moeten vervangen door echt gouden knopjes.