Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

_Tara_ schreef:Je kan toch aan diegene vragen waar je die ring wil laten maken of het van echt zilver wordt gemaakt? Dat is meestal het verschil namelijk. Goedkope ringen zijn niet van echt zilver. Als iets wel van zilver is staat er 925 aan de binnenkant.
siskeh schreef:Draag je ook "andere" sieraden?
En weet je van welk materieel die zijn?
Een "echte" en een "neppe" is nogal een rare term.
upendo schreef:Ik zou gewoon echt zilver doen.
Mede doordat dat in mijn ogen ook veel langer mooi blijft.
superwoman schreef:Als je vinger heel snel dik wordt, zou ik eens naar de juwelier gaan voor een echt zilveren ring om te proberen. Misschien hebben ze er ook wel 1 die niet zo duur is en kun je die een langere tijd proberen
_Tara_ schreef:Echt lijkt mij gewoon 925 zilver en nep lijkt mij van die H&M/Six ringen. Of zie ik dat verkeerd TS?
O dus je weet niet of je wel tegen echt zilver kan? Dan zou ik gewoon een goedkoop ringetje van zilver ergens halen om te proberen inderdaad
petitparis schreef:echt zilver veroorzaakt normaal geen allergische reacties want het is inert (chemisch gezien) alle goedkopere verzilverde juwelen bevatten nikkel, koper, tin,... nikkel is zeer gekend om allergische reacties uit te lokken.
ikzelf heb problemen bij nikkelhoudende metaallegeringen, maar ook geel goud, geeft soms problemen. goud is heel bros op zichzelf en bevat koper en andere metalen voor de kleur (je hebt wit goud, licht geel tot oranje).
Indien je echt bang bent zou ik voor titanium gaan, dit wordt ook wel chirurgisch staal genoemd.
De een kan nou eenmaal beter tegen bepaalde materialen dan de ander 
_Tara_ schreef:Als iets wel van zilver is staat er 925 aan de binnenkant.
Lagency schreef:Misschien dat zij ook ringen maakt.
)