"Wangbijten"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Red_Savage

"Wangbijten"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:43

Argh, zo vervelend. Ik vind het persoonlijk nog erger dan nagelbijten. Ik bijt al zolang ik me kan herinneren de binnenkant van wangen kapot. Ook de binnenkant van mijn lippen, echt alles. Ik probeer zoveel om er mee te stoppen, maar niets heeft gewerkt. Tot aan elastiekjes om mijn pols binden toe , polsen waren uiteindelijk blauw, rood en dik, wangen nog steeds kapot. Zelfs met nagelbijten heb ik na dik 10 jaar kunnen stoppen, gewoon zomaar opeens terwijl ik daar ook heel extreem in was.
Maar dit gaat maar niet weg. Ik heb dagen dat mijn wang van binnen glad is, en dan denk ik "nou mooi, nu houden zo, wat een fijn gevoel". En dan, ik weet niet waarom, hoe of wat, maar dan zijn ze zo weer helemaal kapot. En niet een beetje. Ik scheur (sorry, eigenlijk heel onsmakelijk) hele vellen eraf, en hele gaten in de binnenkant van mijn wangen. Dan ontstaan er dus meestal ook bulten e.d, en die kunnen wel eens pijn doen, maar mijn reactie daarop is dat ik die er al helemaal vanaf moet bijten.
Volgens mij heb ik over het algemeen al geen gevoel meer in mijn wang als ik het kapot bijt, tenminste meestal voel ik er het. Alleen soms wat irritatie. En meestal is het dus ook zo dat geen enkel plekje van binnen nog heel is. Het ligt helemaal open.

Sorry voor het onsmakelijke verhaal, maar ik beschrijf het even precies zoals het is. Ik heb zoveel geprobeerd, maar ik kom er gewoon niet van af. Ik ben het nu zo zat, misschien dat mensen hier weten wat ik bedoel, en goede tips weten om er vanaf te komen?

MarJon

Re: "Wangbijten"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:44

Ik weet wat je bedoelt :j Heb er zelf ook last van en ben er nog niet vanaf :n

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:45

Ik heb precies hetzelfde, alleen in een iets minder ernstige vorm en ik doe het vooral op m'n lip, waardoor ik vervolgens een halve week met een dikke lip loopt :\ Het is zo'n vervelende gewoonte!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:45

Ik ben iig niet de enige. :=

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:47

Ha soortgenoten :+
ik dacht dat ik de enige was, ik doe het zelfs op dit moment. Verschrikkelijk!
Gewoon een kwestie van afleren maar daar ben ik al 3 jaar mee bezig :=

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:47

Ik doe het ook. := 9 vd 10x heb ik het niet eens door dat ik het doe. Het is wel een redelijk vervelend probleem :=

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:48

Ik doe het nu inderdaad ook :P Al probeer ik er nu af te blijven :P

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:48

Hier ook 1! Precies hetzelfde, was een hele tijd over maar is nu weer begonnen!

Ga denk ik maar vampier worden als ik soms merk hoeveel bloed daar uit komt, bah! Vind het nog vies ookl!

spitenmazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:49

Nagel/velletjes bijten doe ik ook. :=

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:49

Eigenlijk dacht ik ook dat ik nogal de enige zou zijn. het is ook niet eens waarmee je te koop gaat lopen, omdat het een behoorlijk smerig probleem is. En ik denk dat het voor de meeste gewoon zoiets is als 'gewoon stoppen.' maar om de een of andere reden lukt het maar niet. :\

Ik weet zelf ook niet eens hoe het is begonnen eigenlijk, ik doe het letterlijk als zolang ik me kan herinneren.

Rienn

En nog een lotgenoot!

Ik doe het alleen wanneer ik, nou, eigelijk doe ik het altijd. Ik las net dit topic, en ik was er mee bezig. Ik doe het dus gewoon onbewust. Ik doe het alleen niet zo erg dat het gaat bloeden..

spitenmazz

Juangi schreef:
Hier ook 1! Precies hetzelfde, was een hele tijd over maar is nu weer begonnen!

Ga denk ik maar vampier worden als ik soms merk hoeveel bloed daar uit komt, bah! Vind het nog vies ookl!

:') nou ik er over nadenk, een vampier :+

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:50

Ook ik herken je verhaal wel hoor, alleen dan in iets minder erge vorm. Ik heb het vooral in beide hoekjes van mijn lippen en dan iets meer naar de binnenkant.
Soms is het van binnen helemaal glad, soms zitten er bultjes die ik dan automatisch eraf bijt.

Ook als ik velletjes op mijn lippen heb, moeten deze er koste wat kost eraf :+

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:50

niet zo erg maar af en toe doe ik het ook...en ook mijn tong. het vervelende is dat littekentjes altijd een beetje uitsteken...

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:51

Ik bijt wel totdat het bloed.. En vervolgens bijt ik het ook elke keer weer open of zit ik eraan te pulleke.. Hmm wil er erg graag vanaf :=

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:52

Ja vooral die bultjes, ongelijkheden en velletjes, die MOETEN er af. En dan onstaat er weer meer, en moet er weer helemaal af. En als een wond open is, dan moet ik daarin ook weer bijten.

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre dit gevaarlijk is mbt infecties?

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:52

ik doe het dus beide, nagel en wangbijten. nagelbijten in een zeer ernstige vorm. tot bloedens toe. en wangbijten af en toe. vooral de binnenkant van mijn lip :j ziet er ook zo ontzettend dom ui... want je pakt het zegmaar vast, en tuit dan je lippen zodat het scheurt... velletjes rond de nagels gaan er hier ook af :( poedersuiker gewoontes

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:53

Red_Savage schreef:
Ja vooral die bultjes, ongelijkheden en velletjes, die MOETEN er af. En dan onstaat er weer meer, en moet er weer helemaal af. En als een wond open is, dan moet ik daarin ook weer bijten.

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre dit gevaarlijk is mbt infecties?

je mond heelt vrij snel :j en ik geloof dat bacteries niet echt de kans krijgen.

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:53

Ja dat heb ik dus ook, exact hetzelfde. Zit er net een velletje op het wondje. HUP, die moet eraf! Waarnaar het weer gaat bloeden.. Ja dat vraag ik me inderdaad ook al een tijdje af!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:55

@themuisje: dat is maar fijn om te horen, wat gezond lijkt het me niet. :=

@Steef: Nou niet alleen dat, ik heb ook echt de drang om in de open wond te gaan bijten, dat wat pijn doet, daar moet ik juist weer doorheen bijten. krijg er vaker traanoogjes van. :=

Het klinkt ook zo dom. :+

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:57

Nou ik weet wat je voelt := Als het open is ga ik erin bijten 'zodat het bloed eruit is en die weer dicht gaat' beredenering slaat nergens op, maar ik doe het echt altijd _O-

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:58

ik beet vroeger zelfs mijn teennagels :x en inderdaad. dat door de pijn heen hem ik met mijn nagels, zo van zo dat heb ik goed gedaan :))

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 19:58

Haha, goed excuus. :))

Volgens mij doe ik het trouwens erger als ik gestresst ben. Maar dat is niet de grootste oorzaak, ik doe het sowieso. Alleen als ik gestresst of boos ben dan... nouja kan ik best wel medelijden hebben met mijn wang. :=

@themuisje .. lotgenoot :')
Laatst bijgewerkt door Red_Savage op 26-04-10 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:58

Ik bijt vaak op mn wang als ik heel geconcentreerd ben (vooral met paardrijden).
Heel onbewust maar ik merk wel dat ik het doe. :+
Vervelend, geen idee hoe je eraf komt. Ik bijt overigens niet totdat het bloed.
Ik geef de schuld aan de beugel die ik gehad heb. Wangen zitten al onder de littekentjes en er raken vaak 'velletjes' los die ik er dan 'afkauw'.

:Y)
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 26-04-10 20:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:59

themuisje schreef:
ik beet vroeger zelfs mijn teennagels :x en inderdaad. dat door de pijn heen hem ik met mijn nagels, zo van zo dat heb ik goed gedaan :))

Die velletjes bij m'n nagels en nagels doe ik he took mee. Nagels doe ik meer als ik geen nagelknipper bij de hand heb := Die velletjes doe ik wel vaak en man wat is dat pijnlijk :\