Stoelgang probleempje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Stoelgang probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 23:19

Ik ben al altijd al een moeilijke poepert geweest. :+ Ze zeggen dat 1 keer per dag poepen dat dat normaal is bij een mens. Ik heb altijd misschien net 2 keer per week gemoeten.
Maar afgelopen week ben ik niet 1 keer naar de wc geweest om te poepen.
Nou voelde ik vanavond eindelijk echt de drang om te poepen. Dus ga heel leuk naar de wc, beetje met een opluchting al.
Zit ik eenmaal, kan ik serieus 20 minuten persen en al, en wat komt eruit; 1 stom klein keuteltje. :( En dat doet dan ook nog is hartstikke zeer
Geen idee wat ik hier aan kan doen of waar het door komt? Eet volgensmij niet anders als normaal.

Heeft iemand nog meer probleempjes met de stoelgang??

_Wodka_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:41

Gewoon naar de huisarts gaan. Vraag of hij forlax voorschrijft, dit zorgt ervoor dat er meer water bij je onlasting komt zonder dat het door het lichaam wordt opgenomen. Hierdoor kan je makkelijker poepen. Er zijn echt heel veel mensen met ontlasingsproblemen. Laat natuurlijk medische oorzaken uitsluiten. Maar forlax werkt super. Sterkte meid!

Ayasha
Blogger

Re: Stoelgang probleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:42

Het doet pijn omdat het zo lang duurt en je darmen extra vocht er uit trekken waardoor het harder wordt. :) Hoe eet je als ik vragen mag? :)

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:45

Het lijkt me een gevalletje huisarts. Zo weinig ontlasting bij een normaal voedingspatroon is niet normaal, en als het ook nog zeer doet, is er reden om aan te nemen dat er teveel vocht aan de ontlasting word ontrokken. (Daardoor krijg je van die steenharde, kleine keuteltjes)

Er zijn wel middeltjes voor, zoals al genoemd.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:45

Alles tussen 3x per dag en 1x per 3 dagen is normaal. Ik zou morgen wel even de huisarts bellen.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:49

Voor nu: theelepel plantaardige olie nemen. Daarna toch naar de huisarts. Wel benieuwd of de olie werkt... bij een kennis een paar dagen geleden wel.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:10

naar de huisarts gaan. neem ontlastings problemen altijd serieus.
1 week geen ontlasting is echt niet normaal, zeker niet omdat je normaal eet.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:39

Ik kreeg destijds het advies: veel vezels en nog veel meer water. Zodra ik ook maar iets te weinig drink of m'n fruit vergeet, kan ik het merken aan m'n stoelgang. Zolang ik die twee veel eet/drink, zit het meestal wel goed.
Ik zou ook even langs je huisarts gaan. Grote kans dat hij/zij bovenstaande ook aanraadt en waarschijnlijk ook een laxerend middel geeft (iig iets waar je ontlasting dunner van wordt).

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 11:09

Heb net gebelt, en kan morgen vroeg om 8 uur bij de huisarts zijn. Hij gaf mij nu ook de tip mee om veel te drinken. Fruit kan ik helaas niet eten omdat ik fruitallergie heb.
Jullie horen het nog wel!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:10

Microlax halen bij de drogist :)

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:12

Vezels :D bijvoorbeeld tarwe brood, plakje ontbijtkoek, lauw water drinken....

Gelukkig ben ik gezegend met een vrij makkelijke stoelgang.
Oooh en anders haal je van die yoghurt die je stoelgang helpen, naam weet ik fff niet

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:13

Activia Miep!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:15

voor de toekomst, als je weer 3 dagen niet gepoept hebt, een eetlepel olijfolie of zo'n mild laxeermiddel zoals eerder genoemd (of bv dulcolax), er is vanalles op de markt

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:17

Zou na de huisarts gaan

Wat ook goed helpt is elke ochend 1 kopje koffie drinken
voor 10 uur

Normaal stoelgang is minimaal 1 keer per dag of meer

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:38

Fruit is vaak vezelrijk en als je dat niet kunt eten is dat natuurlijk lastig. Omdat mijn inwendige mens ook niet altijd even regelmatig loopt/liep eet ik tegenwoordig elke dag een bakje yoghurt of kwark oid met een flinke lepel zemelen en lijnzaad. Beiden zijn vezelrijk en lijnzaad is ook rijk aan olie wat weer kan helpen de boel soepel te houden. En idd goed drinken, zeker 1,5 liter per dag, dat wordt voor iedereen aanbevolen.

Volkorenbrood is overigens vezelrijker dan tarwebrood. Volkorenbrood wordt gemaakt van bloem met een hoge uitmalingsgraad, zoals dat mooi wordt genoemd, en bevat meer van de volledige graankorrel dan brood van bloem met een lagere uitmalingsgraad, zoals tarmebrood.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 13:42

Mijn dochters zaten allebij lange tijd verstopt en het bleek een koemelk eiwit allergie te zijn.

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:22

Een kiwi op je nuchtere maag of roovicee laxo helpt.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 14:58

Ik eet tegenwoordig voor mijn ontbijt altijd een kiwi :j
Dat helpt echt wel :j

En anders heb ik altijd nog thee van zonnatura, Ideaal gewicht heet hetvolgens mij en daar zit Sporkehout, berkenblad en Guldenroede in en dat bevorderd de stoelgang ook. Maar dat doe ik alleen als het echt niet meer wil hoor :+ En dat moet je ook niet te veel drinken want dan krijg je er last van, weet ik uit ervaring :') Zo stom geweest om de gebruiksaanwijzing niet te lezen :D

*edit* je hebt van Zonnatura trouwens ook nog "natuurlijke stoelgang" thee :+ zie ik net, misschien dat ook eens proberen

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:01

Ik ken je probleem.... ik hoef maar 1 keer in de week... en dat is meestal op zaterdag, en dan komt er zo'n beetje 12 meter darminhoudt uit :)

Het feit dat ik een vega ben zal er ook wel wat mee te maken hebben :)

Maak me er niet druk over, nooit gedaan ook.

Zuip me de ziekte in koffie, maar maakt weinig verschil

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:26

Wat raar... ik dacht dat vega's juist een goede stoelgang hadden. Of mijn beeld van de vega klopt niet, kan ook natuurlijk. Ik hoorde dat paardenbloementhee niet alleen heel gezond is maar ook laxerend werkt.

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:39

balance schreef:
Wat raar... ik dacht dat vega's juist een goede stoelgang hadden. Of mijn beeld van de vega klopt niet, kan ook natuurlijk. Ik hoorde dat paardenbloementhee niet alleen heel gezond is maar ook laxerend werkt.

Hmmm ben eens een beetje aan het lezen... en volgens mij heb ik maar rare darmpjes.... zou inderdaad zoals jij zegt juist meer ontlasting moeten hebben dan een vleeseter...

Mijn pa, groot vleeseter zit gemiddeld een uur per dag op e wc... ik nog niet eens een uur per week...hmm

En ik rook ook nog eens, zou je stofwisseling ook moeten versnellen.....

Ik eet als een slootgraver, drink koffie om het leven.....

vreemd.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:43

Quellian schreef:
Microlax halen bij de drogist :)

Dat zou ik niet zomaar doen! Ik werk in een verpleeghuis, en wij geven het dus ook wel aan bewoners. Het is echt naar spul. Je krijgt erge krampen in je buik en daarna komt er slijmerige ontlasting uit. En de krampen in je buik houden echt wel een tijdje aan! Je bent meteen genezen van elk laxerend spul ;)

Sterkte!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:45

Ik drink altijd Roosvicee Laxo omdat ik het superlekker vind, en ik kan het wel merken aan de stoelgang! :j (Ik had verder geen problemen hoor, het gaat allemaal net even wat makkelijker, haha)

Microlax zou ik niet. Ik loop nu ook stage in de zorg, en echt leuk is het niet altijd voor de mensen!

amanda2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:50

Er is een nieuw product op de markt, ben de naam even vergeten.
Zijn vezels die je in een glas water opdrinkt.
Op proefmonsters.nl kan je 5 gratis zakjes hiervan bestellen.
Ik heb er ook 5 in de aanbieding, kan ik je gratig opsturen, heb het gelukkig niet nodig. :)

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:53

veel water drinken, veel fruit eten maar zo min mogelijk bananen ;)