Eyeliner, de beste manier voor een mooi resultaat

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiNdA1986

Eyeliner, de beste manier voor een mooi resultaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 07:57

Voor de mensen die eyeliner gebruiken, hoe doen jullie dat nou precies?

Ik doe op mijn bovenste ooglid meestal vloeibare eyeliner, op mijn onderste potlood en dan doe ik ook waar de wimperhaartjes groeien dat stukje.
Bovenop moet je een beetje dikker uitlopen aan de buitenkant van het oog, maar dat is best lastig.

Maar soms zie je van die mooie ogen, hoe doen jullie dat en hebben jullie nog goede tips?

Faux

Re: Eyeliner, de beste manier voor een mooi resultaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 07:59

Ik gebruik altijd alleen potlood. Heel soms jat ik de vloeibare van mijn vriendin maar daar kan ik echt niet mee omgaan. :') En ik vind het ook niet zo heel erg mooi. Voor mij dus altijd kohlpotlood en dan ook alleen aan de bovenkant. Inderdaad naar de buitenkant toe ietsjes dikker.

Ik trek altijd mijn ooglid strak en zet 'm dan gewoon. Heb niet echt tips ofzo.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 08:10

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:01

Ik vind vloeibare niet zo mooi, dus doe alles met een kohlpotlood. Gaat ook lekkerder (schiet je minder uit :j)

Als eerste moet je veel oefenen, want echt, oefenen is de sleutel tot succes.

Je kan het beste je oog sluiten, en vervolgens strak trekken naar de zijkant. Ik vind het het lekkerste om in het midden te beginnen, en hem dan in een, rustige, haal naar de buitenkant te trekken. Dan open ik m'n oog en kijk ik vanaf waar hij wat dikker moet, sluit ik hem weer en werk ik hem weer bij daar waar nodig. Daarna ga ik van het midden naar de binnenkant, maar daar moet je heel langzaam werken, anders zit je snel te dikke strepen te trekken.

Om een mooi resultaat te krijgen kun je het beste ook de binnenkant van je bovenste oogleden in kleuren. Ik weet niet of je dat ook kan?

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:12

Die filmpjes zijn handig!
Ik gebruik altijd vloeibare, ik doe het eigenlijk het zelfde als Focussed. En wat dan teveel of te dik is haal ik weg met een nat wattenstaafje :)

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:13

Pradaatje schreef:
Die filmpjes zijn handig!
Ik gebruik altijd vloeibare, ik doe het eigenlijk het zelfde als Focussed. En wat dan teveel of te dik is haal ik weg met een nat wattenstaafje :)

Zo doe ik het ook :j
Wattenstaafje is heel handig idd, als ik geen zin heb om netjes te doen gooi ik gewoon een laag vloeibare eyeliner op, en maak ik het netjes met een wattenstaafje :')

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:16

Laatst bijgewerkt door Arabesk op 22-04-10 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Jadys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:18

Ik ga ook de filmpjes bestuderen :)

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:26

Beautygloss.nl

Misslippgloss.nl (oid)

Staat heeeeeeel veel op!
succes.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:36

Ik heb nog een ander probleem: ik weet hoe je eyeliner moet aanbrengen, alleen zijn mijn wimpers zo lang en gekruld dat er altijd meer in mijn wimpers terecht komt dan op mijn ooglid. :+ Iemand daar een oplossing voor?
M'n hand in rare hoeken dwingen werkt niet, want dan zie ik niet meer waar ik 't smeer en steek ik mezelf nog een keertje een oog uit.
Wimpers afknippen is ook geen optie. :Y)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:38

Fiffil: Goed naar beneden kijken, dus met een spiegeltje op de tafel bijv?

LittleRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:41

Ik heb hem laten tattoëren :+.
Maar als ik oogschaduw opdoe zie je het niet zo heel
duidelijk meer. Dan trek ik hem altijd nog even over met vloeibare eyeliner
of gewoon met een potlood.
Ik trek ook mijn ooglid strak en dan heb ik binnen een paar seconden een lijntje
getekend.

@ Fiffill: ik heb dat ook altijd, maar ik gebruik dan wanneer het lijntje staat me
wimpertang en dan hou ik hem dichtgeknepen zegmaar en dan trek ik hem naar
boven dan zit het overtollige op je wimpertang ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:43

Focussed schreef:
Fiffil: Goed naar beneden kijken, dus met een spiegeltje op de tafel bijv?

Hmm, dat zou nog wel eens een oplossing kunnen zijn. Ga ik eens proberen. :))

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:43

Ik gebruik een vloeibare op het bewegende ooglid en dat gaat prima(met een kwastje niet met een puntje)Loopt altijd mooi uit van dik naar dun en ben ook zo klaar.
Onder altijd oogpotloodje.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 10:48

dit vond ik vroeger ook heel moeilijk, maar eindelijk heb ik het door!

vroeger gebruikte ik vloeibare of goedkope potloden. het lukte nooit. werd nooit mooi strak en zat altijd te hoog.

nu heb ik een goed potlood van YSL, double wear stay in place, echt een heeeel fijn potlood (ik heb de kleur koffie, want zwart vind ik te hard). eigenlijk doe ik hetzelfde als voorheen. oog sluiten en mijn ooghoek iets naar buiten trekken en vervolgens een streepje zetten. maar gek genoeg lukt het met dit potlood wel. je kan er heel precies mee zijn. echt een aanrader.

vervolgens kan je het lijntje met het sponsje nog een beetje vervagen en dan natuurlijk mooie oogschaduw en mascara!

heb ook arabische kool. gaat opzich ook wel goed, maar je moet het wel bijwerken met een watterstaafje en het blijft echt een paar dagen zitten (hardnekkig spul, zelfs moet de beste make-up remover haha)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:30

Ik heb verschillende potloodjes gebruikt, en vind nu (qua prijs/kwaliteit) die van Maybelline echt fijn. :j

Krijg je in 1 x een goede, zwarte en dekkende streep. Kost maar €8,-. Hij is donkerblauw (het potlood, de kleur is gewoon zwart).

muiszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:44

Ik heb een heeeeel fijn potlood van Rimmel (Exaggerate- eye definer), is een potlood wat veel zachter is en dus tegen het vloeibare aan. Trekt super strakke lijnen die ook nog mooi uit te vagen zijn (zit ook een rubbertje achter op het potlood waarmee je het kan doen als je geen andere dingetjes bij je hebt). Het is een soort van pen die je moet draaien en dan wordt het potlood deel langer of korter, je hoeft het niet te slijpen want het slijt super netjes vanzelf af. Ik heb hem nu bijna 3 maanden, dagelijks gebruik en ik heb nog zeker de helft over. Aanrader|!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 12:56

Oe, eyeliner, mijn favoriete make up stuk! :D
Ik heb altijd de vloeibare en zet die zowel op mijn bovenste ooglid als mijn onderste ooglid :)
De tip voor je bovenste: ik trek hem zelf in 2 lijnen. Ik trek mijn oog een beetje strak naar de zijkant, zet de kwast in het midden van mijn ooglid en trek de lijn in 1 beweging naar buiten. Dan doe ik daarna precies hetzelfde naar de andere kant, en voila! Ok, hier zit wel jaren oefening aanvast, en ik moet wel of ergens tegenaan kunnen leunen, of met mijn elleboog kunnen steuen, want dan trilt je hand minder :)

Waar ik altijd diep respect voor heb gehad is een lijntje trekken met een kohlpotlood. En dan ook nog een potlood dat niet uitloopt. Serieus, ik traan maar heel weinig, maar ik heb altijd strontjes in de binnenhoekjes van mijn ogen zitten, en van een potlood, waar ie dan ook zit, ben ik aan het eind van de avond een uitgelopen panda.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:00

Majo: Je hebt waterproof oogpotloodjes!

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:06

Ik kreeg dit ook nooit voor elkaar, bij mij bleef je altijd een witte rand zien, zo lelijk was dat. Maar ik ben er eindelijk achter hoe dat komt. Mijn wimperharen zijn heeeeeeeeeel licht van kleur en de mascara pakt dat niet altijd goed mee. Nu ik mijn wimpers verf zie je het witte randje ook niet meer :D

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 13:13

Focussed schreef:
Majo: Je hebt waterproof oogpotloodjes!
Maar daar ligt het niet aan! Ik zei al: ik jank bijna nooit, dus geen tranen, niks! En toch loopt het altijd uit. Hoe kan dat dan? Heb ik zo'n enorm vette ogen dat ik ze ook met Clininique moet wassen? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:56

Wat je juist níet moet doen is in ieder geval je ooglid strak trekken ;). Ik laat m'n oog zoals die is, doe oogpolood tegen m'n wimperrand aan met ook aan de 'binnenkant' van de rand (dus zegmaar wat je onder bij je oog ook kan doen op dat randje, kun je boven ook doen). En dan lichtjes aan met eyeliner van de buitenkant van je oog rustig aan naar binnen werken :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 14:58

Anoniem schreef:
Wat je juist níet moet doen is in ieder geval je ooglid strak trekken ;).
Als ik dat niet doe trek ik mijn vel overal naartoe met de pen.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:00

@Majo
ik heb dus precies hetzelfde...ook al veel oogpotloden geprobeerd, de enige die het bij mij hield was die van Gosh waterproof maar daar kan ik zelf niet tegen en krijg er branderige ogen van (ook van de oogschaduw van gosh trouwens)
dus die ligt weer in de kliko....
vervelend probleem in ieder geval.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 15:12

Majo schreef:
Anoniem schreef:
Wat je juist níet moet doen is in ieder geval je ooglid strak trekken ;).
Als ik dat niet doe trek ik mijn vel overal naartoe met de pen.

Heb ik geen last van := Maakt bij mij verder ook niet uit of ik mijn oog open of dicht houdt.
Denk dat het belangrijk is dat je zoveel mogelijk tegen je wimpers aan tekent :j
Ik heb juist dat als ik mijn oogleden strakker trek dat dat lijntje op dat moment wel recht is ...
Maar zodra ik daarmee klaar ben en m'n oog niet meer strak trek, ziet t er echt níet uit :=