Buikgriep! Wat eet jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Toess

Buikgriep! Wat eet jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 11:49

Zo ziek als wat..
Maar wat nou te eten?

Ik kom nu even niet verder als kippenbouillon en crackers, ga zo een poging doen om heel snel bananen te halen maar morgen is er ook nog. Geen idee wat ik het beste kan eten..

Wie heeft er tips?

Lieszje

Re: Buikgriep! Wat eet jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:01

Als ik buikgriep heb eet ik eigenlijk ook niet echt veel.
Meestal nam ik ook bouillon en af en toe nam ik een klein stukje brood.
Ik dronk eigenlijk vooral limonade en ook heel erg langzaam omdat ik anders over mijn nek ging (ik vind het verschrikkelijk om te braken :')).

Als ik niet meer aan het braken was maar nog niet lekker was dan begon ik wel weer wat meer te eten.
Dan at ik vooral brood zonder beleg etc.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:01

Eet op basis van wat jij denkt dat je kunt eten. Lichtverteerbaar eten zoals idd crackers, beschuit en bouillon zijn meestal goede opties als je buikgriep hebt. Veel zwaarder eten wordt vaak ook moeilijk binnen gehouden.
Belangrijk is wel om heel goed te blijven drinken, want buikgriep zorgt ervoor dat je veel vocht verliest.

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:03

Appelmoes eet ik altijd als ik ziek ben, naast bouillon en kleine stukjes brood met jam :)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:05

Als ik echt echt ziek ben van buikgriep eet ik gewoon niet. Drink dan wel veel thee, bouillon en cola waar de prik beetje uit is (soms is de cola het enige dat binnen wil blijven).
Als ik wel nog kan eten worden het krackers en zo telkens proberen meer te eten. Eventueel (heldere) soep en als ikecht goed kan eten: kip met rijst of iets dergelijk.
Bananen zou ik niet eten, is veel te zwaar. Geen enkel fruit trouwens, is vaak te belastend voor zieke darmpjes.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:07

Niet eten is ook niet goed hoor^^
De bacterie die het veroorzaakt moet er uit :P
Dit gaat veel sneller als je wel braakt etc.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 12:08

Ik ben al een boodschappenlijstje aan het maken, zal zo even naar de winkel, heel snel. Voel me nu even iets beter (heb een Domperidon gehad).

- Appels (even in de magnetron opwarmen)
- Appelsap
- Bananen
- Kellog's (moet echt niet aan brood denken, dus iets voor morgen)

Zit nu ook aan een halve appel, opgewarmd in de magnetron en wat cola zonder prik. Heb sinds vannacht niet meer overgegeven gelukkig.

Dus toch geen appels of bananen? Oke, haal ze wel want moet het toch weer hebben. Zal ook even wat kip halen. Morgenavond zal ik wel weer zin in warm eten hebben.

ruth91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:09

Ik eet dan vaak lange vingers! :j

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:11

Citaat:

Dat braken ging toen ook wel zonder eten ;) .
Ik was er toen zo slecht van dat mijn eten er binnen de halve minuut na het inslikken er weer uit kwam. Gal en maagzuur zijn niet lekker, dus dan eet ik liever niet :P .

Na 4 dagen op enkel cola voel je je idd wel niet meer zo sterk, maar toen pas kon ik terug iets binnenhouden. Was wel goed voor de lijn :+ .

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:14

Kip met rijst en bouillon! Banaan is volgens mij wel goed hoor, helpt tegen een onrustige maag. Appels ben ik zelf niet zo'n fan van.. Beterschap!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-10 12:14

Hihi ja dit is zeker goed voor de lijn, ben sinds gister al 1,5 kg afgevallen.

Ik had de hele week al regelmatig dat ik na het (meestal avondeten) moest overgeven. Gister ging het echt raar, zelfs tegen de vlakte gegaan in de apotheek. Vannacht nog goed bezig geweest en nu thank god nog niks weer *afkloppen*.

Ga me nu dan ook maar aankleden en in de auto naar de winkel (is loopafstand maar ben bang dan ik dan in de winkel weer tegen de vlakte ga).

En gelukkig is mijn zoontje toevallig dit weekend uit logeren bij zijn opa en oma, dus ik heb alle rust om op te knappen.

Dank je, Sammetje

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:17

Tja dan heb je het alleen maar langer :)
Ik heb altijd vooral de eerste dag dat ik aan 1 stuk door braak.
De dag erna alleen maar als ik wat at of dronk, als ik heel langzaam dronk dan ging het meestal wel.

Ik braak zelf liever 2 dagen goed dan 4 dagen ietsjes minder ;)

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 12:22

Sja, de ene buikgriep is erger dan de andere. Ik ben toen 4 dagen goed ziek geweest (alle symptomen die je kan bedenken) en eten ging écht niet binnen. Na die 4 dagen kon ik terug weer wat eten maar heeft het nog een week geduurd voor het volledig over was.
Heb heus ook al wel 'gewone' buikgriepjes gehad die zeer vervelend zijn maar waar je wel nog bij kunt eten en die na 2 dagen over zijn, maar toen was het simpelweg een categorie erger.

Het is vooral belangrijk dat je blijft drinken om niet uit te drogen en als je constant constant blijft braken gaat je vocht er ook uit. Dan houd ik het liever bij cola (dat altijd binnenblijft bij mij) en maag verder met rust laten, dan echt proberen eten en ook de cola kwijt te spelen.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 23:39

Het enigste wat ik deed was gaan liggen met ijs op mijn hoofd en buik. Alles wat je eet komt eruit met griep :')
Ik heb zelfs een week bijna overnacht bij de wc, is geen lachertje.. :P (ik eet graag :') )

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 10:24

Lieszje schreef:

Ook niet helemaal waar.
Je kúnt buikgriep hebben door een bacterie, maar als het door een virus wordt veroorzaakt raak je die echt niet kwijt door over te geven of door aan de diarree te zijn.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 11:21

Ik ben al sinds maandag aan het overgeven (zo nu en dan), vrijdag liep t de spuigaten uit en daarna niet meer hoeven overgeven maar wel nog steeds erge krampen en diarree... Kan zelfs geen warme kruik op mijn buik verdragen |(
Durf ook niet zo goed een paracetamol te slikken..

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:25

Toen ik buikgriep had kon ik niet eten of drinken, zo ziek was ik. Duurde een week voor het over was. Op een gegeven moment had ik zo'n dorst, dus ik 2 glazen water achter over en voor ik het wist kwam het er net zo hard weer uitzetten. Was niet zo'n goed idee. Toen heb ik alleen nog kleine beetjes cola gedronken omdat ik toch iets moest en dat hielp goed. Langzaam aan ben ik toen ook weer begonnen met eten. God wat was ik ziek. Was denk ik de 2e keer in mijn hele leven dat ik zo ziek ben gewesst.

Heel veel beterschap.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 11:26

Neem je medicijnen?

Je kan motilium en immodium nemen om de symptomen wat te temperen maar die dienen alleen maar om het een beetje dragelijker te maken, ze genezen je niet.
Toen ik er vorige keer zo slecht van was heeft iemand me aangeraden om die medicijnen te laten voor wat het is en actieve kool te eten (bestaat dus echt in ampule vorm, norrit heet het). Actieve kool bindt aan alle troep en neemt het mee naar buiten. Bij mij heeft het toen idd wel geholpen.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-10 11:47

Ik slik inderdaad Norit! Vanochtend vroeg gehad dus neem zo weer wat, hier ben ik meestal ook wel over te spreken maar voor nu nog weinig profijt van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 12:18

Om te drinken en voor suiker cola, ik kan dat als enige drinken eigenlijk hebben als ik echt ziek ben..

En qua eten, ik kreeg altijd van die 'kale' biscuitjes. Verder soep..
Veel kan je toch niet verdragen als je maag zo overstuur is :(:).

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:34

Hoe gaat het nu met je? Al wat beter?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:35

Wat bij mij altijd heel erg hielp en waar ik nooit misselijk van werd, hoe ziek ik ook was is een banaantje prakken er daar wat sinaasappel sap overheen doen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:40

Een beschuitje met suiker kun je ook nemen.
Met een banaan heb je weer kans op 'verstopping'. Daar moet je wel mee oppassen, het moet er toch allemaal uit en door die
banaan kan het juist 'binnen' blijven.
Overgeven is misschien niet fijn, maar zo gaan wel de bacterien weg. En met die banaan bedoel ik dus geen verstopping met overgeven hé! Maar dat had je misschien zelf al wel in de gaten!!!

bianca78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:42

Ik heb al eens gehoord dat cola en naturel chips goed helpen?????
Klinkt echt heel raar, maar een kennisje heeft het wel eens gegeten, het bleef wel liggen igg!!!
Heb het zelf nog nooit geprobeerd....
Beterschap igg!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 19:40

Nou sinds vandaag voel ik me eindelijk weer mens :D
Nog beetje gevoelige maag, maar ik ga morgenavond weer gewoon avondeten eten, heb ik ook wel zin in na 2 avonden rijst met kip :+