Spijt na het eten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Peuk

Spijt na het eten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:34

Hebben jullie dat ook? Altijd als ik iets gegeten heb ofzo (meestal iets met veel calorieën), denk ik achteraf; shít, ik had dat frikandelbroodje niet moeten nemen. :\
Terwijl ik dan nu weer een zak snoep zit weg te werken. :Y) Maar dan voel ik me zometeen weer rot, dat weet ik zeker.
Ik heb het zelfs als ik limonade heb gedronken! Is dat wel normaal? :+

Vjestagirl

Re: Spijt na het eten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:35

Zolang je maar blijft eten en het niet weer uitkosts kan het weinig kwaad...

Miran88

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:36

Heb het idd ook weleens, maar dan niet bij drinken.
Maar wat Vjestagirl zegt zolang je het niet daarna eruit kotst kan het geen kwaad.

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:36

normaal ehh .. ik denk dat bijna iedereen het wel een beetje heeft maar ik vind het niet normaal..

in vele gevallen gaat het over 'emotioneel' eten zoals mensen het wel eens noemen .. eten om een emotie te verdringen .. ik zie in je onderschrift dat je je moeder hebt verloren dus dat kan wel een aanleiding zijn om te gaan eten.. en dan krijgen mensen uiteraard spijt achteraf .. (gaat vaak dan idd over snoep of fastfood ..)
vaak als je de situatie verwerkt hebt ga je dat minder hebben ..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:37

Zolang je niet doorslaat met deze gevoelens ( en een eetprobleem ontwikkeld ) dan kan het weinig kwaad :) . Denk dat iedereen het wel eens heeft gehad :D .

chillaxing

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:40

Ach, dat heb ik ook.. maar toch iedere x weer eten haha

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:41

Jep ik ken het, maar heb het mezelf aangeleerd omdat ik gezonder wou gaan eten en 'slechte' dingen leren niet lekker vinden.
Ondertussen kan ik dan lekker genieten van iets 'slechts' op zijn tijd en voor de rest veel lekkere alternatieven.
Maar idd, zolang je er geen eetstoornis van krijgt, no problem, en lekker kunnen genieten van eten is even belangrijk als eens nee tegen iets zeggen :D

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:42

Ik zou het wel in de gaten houden, het is namelijk niet helemaal gezond. Vooral als je het idee hebt dat je eet om de controle te houden, heb je meer kans om een eetstoornis te ontwikkelen.

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:43

Nuja ik heb wel een periode gehad dat ik het weer uitkotste. Ook een periode dat ik echt niks at op een dag, en een periode dat ik me helemaal volvrat. :Y)
En nu dit dus. Ben benieuwd wat de volgende is. :))
Maar ik heb geen eetprobleem ofzo hoor. :P Ik ben ook niet bepaald dun haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:43

opzich..

Maar als je het zelfs al hebt na het drinken van een glas limonade vind ik het wel klinken alsof het richting het problematische gaat....

Midy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:44

Ik heb dat altijd al ja. :j Ik ben absoluut niet trots op mijn lichaam en mezelf, dus vreet me elke keer helemaal vol. En daarna ben ik echt super teleurgesteld in mezelf. :')

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:44

Je hoeft niet dun te zijn om een eetprobleem te ontwikkelen ;)

Edit: Is niet zo ongenuanceerd bedoeld als het overkomt, maar wat je vertelt klinkt mij niet goed in de oren....
Laatst bijgewerkt door bromfiets op 15-04-10 19:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:45

Zeker dat ik hier wel is last van heb, maarja ik blijf doorgaan :(

uniekhorse

Hmm ik ken het ook.
Heb ik altijd als ik in een opwelling een zak chips heb leeg gegeten, of een hoop chocola naar binnen heb gewerkt.
(voornamelijk als ik alleen thuis ben :P)

NdV74

Peuk schreef:
Nuja ik heb wel een periode gehad dat ik het weer uitkotste. Ook een periode dat ik echt niks at op een dag, en een periode dat ik me helemaal volvrat. :Y)

Sorry maar ik vind dit toch aardig klinken als een eetprobleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:48

Peuk schreef:

dat je dun moet zijn om een eetprobleem te e hebben is echt een enorm misverstand,
als jij je eten expres uitkotst, of een periode jezelf expres uithongert, of een periode zoveel eet dat je er geen controle meer over hebt (of wil hebben) ... Dan durf ik jou met zekerheid te zeggen dat er wel degelijk sprake is van op z'n minst een eetprobleem zoniet een eetstoornis,

Serieus, dat is geen normaal gedrag en ik denk dat je dat zelf ook echt wel ergens beseft (anders open je dit topic niet) ... en waarschijnlijk zit er een nog veel groter (emotioneel) probleem achter!
Ik zou echt zeggen dat je eens een dringend gesprekje moet gaan voeren met je huisarts hierover....!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:48

Dan jojo je toch? Of ben ik verkeerd. Als het dat is, dan is dat niet zo best, niet zo super voor je lichaam.
Maar veel eet genot he ;)

Destino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:50

Ik heb dat ook weleens als ik in een periode zit dat ik veel op mijn lijn let :+

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 19:52

Nee joh, ik doe dat nu toch niet meer.
Ik eet gewoon normaal nu hoor. Ik voelde me altijd heel goed als ik gewoon weinig at, en dan ook dunner was. Ik ben nu een stuk voller, en dat vind ik niet mooi. Daarom heb ik spijt achteraf, want dan voel ik me dik. Maarja. Dat heeft toch iedereen wel is :P

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:53

Menino schreef:
Peuk schreef:

dat je dun moet zijn om een eetprobleem te e hebben is echt een enorm misverstand,
als jij je eten expres uitkotst, of een periode jezelf expres uithongert, of een periode zoveel eet dat je er geen controle meer over hebt (of wil hebben) ... Dan durf ik jou met zekerheid te zeggen dat er wel degelijk sprake is van op z'n minst een eetprobleem zoniet een eetstoornis,

Serieus, dat is geen normaal gedrag en ik denk dat je dat zelf ook echt wel ergens beseft (anders open je dit topic niet) ... en waarschijnlijk zit er een nog veel groter (emotioneel) probleem achter!
Ik zou echt zeggen dat je eens een dringend gesprekje moet gaan voeren met je huisarts hierover....!

Helemaal mee eens :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:54

Oh ja ik heb spijt van zo wat elke maaltijd die ik gegeten heb. Maar dan heb ik gewoon zo'n honger....
Ik probeer gewoon steeds maar weer hard te zijn voor mezelf, streng zijn. Je kan gewoon niet alles eten wat je wilt.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:55

Nou ja, omdat iemand bewust bezig is met wat hij eet betekent nog niet dat ie een eetstoornis heeft. Lekker makkelijk zo'n stempeltje plakken....
Dan heb ik al jaren een eetstoornis zeker.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:55

Peuk schreef:

Ik zou hierover contact opnemen met je huisarts ipv een stel paardenliefhebbers op het internet.
Dit klinkt wel degelijk als een eetprobleem, wellicht zelfs een eetstoornis.
Er zijn veel mensen die weleens spijt hebben van wat ze naar binnenwerken, maar uitkotsen of niks eten is een heel ander verhaal.

Peuk schreef:
Nee joh, ik doe dat nu toch niet meer.
Ik eet gewoon normaal nu hoor. Ik voelde me altijd heel goed als ik gewoon weinig at, en dan ook dunner was. Ik ben nu een stuk voller, en dat vind ik niet mooi. Daarom heb ik spijt achteraf, want dan voel ik me dik. Maarja. Dat heeft toch iedereen wel is :P

Niet op de manier die jij omschrijft of na een glas limonade. Dat hebben mensen met een serieuze eetstoornis/een eetprobleem. :)

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:56

Suzanne F. schreef:
Nou ja, omdat iemand bewust bezig is met wat hij eet betekent nog niet dat ie een eetstoornis heeft. Lekker makkelijk zo'n stempeltje plakken....

Als je erna je vinger in je strot steekt en spijt hebt van een glas limo... wellicht wel. ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 19:57

Suzanne F. schreef:

Bij mij gaan vooral bij de worden braken en hongeren alarmbellen af ;)