Moe duizelig veel plassen en misselijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

owens-mama

Moe duizelig veel plassen en misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 09:56

Aangezien ik door mijn huisarts zo langzamerhand voor gek wordt verklaard, Ga ik jullie raad vragen....

Ik ben nogal gauw moe, oke ben ook wel heel druk. Werk 30 uur in de week,rijd 6x per week peerd. Benalleenstaand heb een zoontje van 4 en eencompleet huishouden.

S'morgen gaat het nog wel, maar zodra de eerste suiker binnen zijn. begint de ellende.

na het eten krijg ik steenvast hoofdpijn, daarna wordt ik duizelig en ik hebhet de hele dag koud.

Ik schijn nogal veel te drinken, maar moet dus ook veel plassen.
Ik heb een GTT test gehad in het ziekenuis. ik begon met een waarde van 4.1 nuchter en na het drinken van het uber razige drankje was mijn waarde 7.3. Weer thuis gekomen begon ik te zweten als een gek en begon alles van voren af aan.

Ook kan ik mij maar moeilijk concentreren, en zie ik soms wazig. ( terwijl mijn ogen goed zijn)

Wie heeft er enig idee wat ik zou kunnen doen. Dit is het namelijk ook niet.....

_Tara_

Re: Moe duizelig veel plassen en misselijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:57

Als je weet dat 't komt door suikers, zou ik die al uit je eten bannen :j

Agnes75

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:59

Diabetes? Suikerziekte dus...? Heb je dat al laten testen?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 09:59

Idd..sommige mensen reageren 'allergisch' op suikers. Suikerarm of suikervrij eten kan hierbij helpen.

Ben je wel getest op suikerziekte? (geen idee wat een GTT test inhoudt nl.)

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 10:00

Ik schommel wel heel erg, ben al een keer getest toen had ik in de ochtend 2.3. Maar dan helemaal geen suiker meer. Ben verslaafd aan cola. Ik ben de hele dag op jacht naar zoetigheid.
O my god dat is wel een hele zware straf!!!

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 10:00

Glucosetolerantietest.

Elsskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:00

Misschien de moeite waard om de schildklier is te testen met een bloedprik.
En voldoende nachtrust doet wonderen.
Je hebt nogal een druk leventje. :Z

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 10:02

Ik heb de test van de schildklier gehad, aangezien we struma in de familie hebben. Ik zorg wel dat ik minimaal 8 uur per nacht slaap. Ik heb van die testjes gedaan met zo'n prikje in de vinger. en de hoogste die ik ooit gehaald heb maar niet nuchter was 14mmol

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:03

Het lijkt me verstandig als je dan probeert te minderen met suiker als stoppen niet lukt. Een schepje minder in de thee, light frisdrank of een keer een glas water in plaats van cola. Door suiker stijgt je suikerspiegel in je bloed enorm snel tot een hele hoge piek, maar daarna keldert het ook weer net zo snel en is dan nog lager dan voor je suikerinname.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:03

Diabetes dacht ik gelijk aan. Als dat het niet is zou ik indd je schildklier laten testen, maar ik denk dat diabetes meer waarschijnlijk is.. Ga gewoon ff naar je huisarts :)

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:04

een week bijhouden wat je eet en wanneer je precies en welke klachten hebt. mss daarmee eens naar de huisarts? wie weet zit er een patroon in en kan van daaruit verder gekeken worden..

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:06

Heb het zelfde gehad. Half jaar volledig suiker uitgeband en ik ben inmiddels weer helemaal tip top in orde en kan nu ook gewoon weer aan de zoetigheid.
Duizeligheid kwam bij mij door de heftige schommeling in mijn suikerspiegel, doordat ik, net als jij, constant op jacht was naar zoetigheid zodra mijn spiegel weer iets zakte. Duizelig, vooral na inspanning, en wat zeggen ze dan: neem even een AA'tje. Nou niet doen dus! Werd ook enorm chagerijnig en neerslachtig er van. Heb jij dat ook?
Uiteindelijk via een alternatieve genezer bekeken en op suikerloos dieet gezet, plus wat homeopatische korrels voor mijn gemoedstoestand.
Deed vrijwel direct wonderen, en na een half jaar was ik ruim 5 kilo kwijt, niet verkeerde bijkomstigheid.
Veel dorst schijnt er ook bij te horen. Dat heb ik echter nog steeds maar zie dat niet als verkeerd.
Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 10:09

Ik ga dan maar beginnen met minder suiker. Maar ik ben al bij de huisarts geweest. Maar omdat ik wel niet boven een waarde 's ochtend kom kan ik geen diabetes hebben zegt mijn arts. Ja wat moet ik daar dan mee.... Ik zal inderdaad een lijstje gaan bijhouden met wat ik eet en waar ik last van heb!!
Mijn huisarts dnekt volgens mij dat ik gek aan het worden ben.
Ik heb nu een heel zwaar hoofd, maar geen hoofdpijn, en zo koud!!!! Het is hier op kantoor 21 graden ik zit met de fleece trui en bodywarmer aan. Mijn handen zijn steenkoud

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 10:10

Echt chagarijnig ben ik volgens mij niet, maar kan wel rustig voor me uit gaan zitten staren.....
Kan me ook wel druk maken om bepaalde dingen. Ik wil gewoon weer lekker fit zijn.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:12

Met jouw eetgewoonten solliciteer je naar suikerziekte ;)
Ban die producten inderdaad eens, met name de eerste week is dat moeilijk, daarna ben je afgekickt.

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:12

behalve suikerziekte bestaan er nog andere aandoeningen die met je suikergehalte te maken hebben. Twee hiervan zijn hypoglycaemie en hyperglycaemie. Je zou daar ook eens even op kunnen googlen.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:14

hou er wel rekening mee dat koolhydraten ook suikers zijn he ;)

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:14

Dat zei die man tegen mij ook, je hebt het niet, maar je bent wel suikerziekte aan het ontwikkelen. Probeer eens een maand suikerloos. Ik dacht in het begin neeee maar het bleek mee te vallen. Bij de natuurwinkel heb je suikervrije koek en snoep, en diksap. Verder de light cola nemen of zero.
Fruit etc. veel nemen, en denk aan sausjes bij het avondeten, kijk even wat er in zit. Chips mocht overigens wel! (gelukkig)
En chocola is echt uit den boze.
Ben benieuwd en hoop dat je er wat aan hebt.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 10:15

Ik zal eens gaan googlen!!!

Mijn eetpatroon? wil je me dat eens uitleggen?

Matsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:15

Pytje schreef:
behalve suikerziekte bestaan er nog andere aandoeningen die met je suikergehalte te maken hebben. Twee hiervan zijn hypoglycaemie en hyperglycaemie. Je zou daar ook eens even op kunnen googlen.

Klopt, die zijn bij mij ook genoemd.
Koolhydraten bevatten idd suikers, maar het gaat hier om toegevoegde suikers.
Pasta etc kan dus gewoon wel in principe.

owens-mama

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 10:17

Jullie maken het me wel heel moeilijk nu. Dus ook geen koolhydraten meer??? of snap ik het nu niet helemaal goed

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:17

Het klinkt niet als diabetes, daarvoor zijn je waardes niet hoog of laag genoeg.

Het klinkt meer als hypoglycaemie. Dat is een zucht naar suiker en daar kun je "eenvoudig" van af komen. Je zult het daarmee in het begin misschien moeilijk krijgen, want het is een verslaving. Je zegt zelf ook - ik ben de hele dag op zoek naar zoet en hiermee houd je je suikerspiegel in pieken en dalen in stand, dat is niet goed.

Ban die suikers voor een groot deel uit je leven, net als de overige koolhydraten.

Ontbijt met volkorenbrood of volkorencrackers en daarop mager beleg zoals kipfilet of rookvlees, géén zoet! Drink veel kruidenthee zonder suiker. Gebruik je toch graag suiker in de thee, pak dan hooguit een theelepeltje honing, dat is altijd nog beter.

Eet tussendoor wat stukjes gerookte kipfilet, wat tonijn uit blik (op waterbasis, niet olie) met fijngehakte paprika, wat gehakte walnoten en peper en zout en neem volkorenproducten. Eet wat gekookte eiwitten (het geel gooi je weg). Drink water ipv cola en pak bij hoge uitzondering cola light - caffeïnevrij.

Je zult ook met avondeten moeten gaan kiezen voor dingen als broccoli, kip of kalkoen en volkorenpasta en rijst. Het is hard en niet altijd leuk, maar na twee weken zul je merken dat je je beter voelt. Je hoofdpijn zal minder worden, je krijgt het minder koud en je drang naar zoet zal minder worden.

Hypoglycaemie is vervelend maar valt goed mee te leven. Maar blijf je steeds meer dat zoete eten opeten, dan zal je altijd die verslaving blijven houden. Snoepen is niet erg, maar zoals ik het begrijp doe je het de hele dag door en dan krijg je die schommelingen ;) En voel je je dus zo beroerd.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 10:18

Je kan ook de "voorloper" van suikerziekte hebben.
Misschien kan een dietiste je verder helpen?
Kan je ook gaan elimineren qua voedsel om erachter te komen waar je slecht op reageerd!

gipsyboy

veel van jou klachten heeft mijn moeder ook.
wat het precies is weten ze niet alleen weten ze dat haar leven niet altijd goed werkt.
heb je je lever al laten testen/ onderzoeken.
mijn moeder is ook zo vreselijk moe en ijskoud soms

_Tara_

Koolhydraat is toch niet een suiker zoals die in cola zit bv? Volgens mij kun je koolhydraten nog wel gewoon eten hoor. Anders blijft er ook niks meer over om te eten :=

Als je zegt echt verslaafd te zijn aan suiker en cola enz. Dat is sowieso al niet lekker voor je lijf natuurlijk... Zou er inderdaad eens zoveel mogelijk mee stoppen :j