In de winter ben ik over het algemeen wel "chronisch" verkouden, wat zich voornamelijk uit in keelpijn, veel hoesten, neusverkoudheid, dat soort dingen. Maar niet dermate erg dat ik er voor thuis blijf.
Hoesten doe ik nu bijna niet. Ik nies wel heel veel. Geen keelpijn, geen koorts meer. Alleen een helemaal verstopte neus en holtes.
Ik ben een paar weken terug bij de huisarts geweest, die heeft me een ab-kuur van een week voorgeschreven. Die hielp eigenlijk gewoon niks. En stomen lijkt het alleen maar erger te maken. Het enige dat enigszins verlicht is neusspray, die gebruik ik dus ook al een half jaar... Doorlopend. De reden dat ik een week of 3-4 terug bij de huisarts geweest ben is omdat ik er inmiddels bloedneuzen van krijg.
Maar ik moet het spul wel gebruiken, want ik slaap gewoon niet anders. Ik ben het nu aan het proberen met van die neusstrips. Die werken een beetje, om in te slapen vooral. Want 'de extra ruimte' in je neus raakt op een bepaald moment ook verstopt. Vannacht bijvoorbeeld, toen ben ik om 1 uur in slaap gevallen. Om om kwart over 3 wakker te worden omdat ik geen lucht krijg. Dus dan toch maar aan de neusspray...Ik heb zelfs al zitten twijfelen of het niet gewoon hooikoorts is, maar dat is denk ik niet logisch. Ik loop al 6 maanden met deze klachten en ik heb nog nooit hooikoorts gehad. Ik heb ook geen last van tranende ogen oid.
Maar inmiddels zie ik geen oplossing meer.
Ik wil af van de neusspray, dat is zeker. Maar ik wil ook kunnen slapen... Dus eigenlijk hoop ik dat iemand een suggestie heeft waarmee ik van die neusverkoudheid af kan komen...
Zodra m'n neus geprikkeld wordt (door wat dan ook)slaat m'n immuunsysteem erin door en heb ik flinke verkoudheidsklachten.

Het is gewoon een zoutoplossing zo te lezen? Och, wie weet, als het allemaal nog steeds niet wil werken.
Een uur inmiddels al!
Hopelijk blijft het zo... Ik ga iig toch nog heel even wachten met de ha, ik had me vorige week nl voorgenomen volgende week vrijdag te gaan als het niet beter werd. Ik werk nog maar 3 dagen, dus ik ben nu alles af aan het werken en over aan het dragen. Ik heb daar nu gewoon de ruimte even niet voor om een uur weg te zijn, vooral omdat het niet acuut is zeg maar. Reden voor dit topic was en is dat het de afgelopen week alleen maar aan het verergeren was. Maar als het zo blijft...
) en die dan mail!?