Bokkers met ADHD?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ingeb0rg

Bokkers met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 12:44

Hoi Allemaal!,

Ik heb net gereageerd op een topic waarin ik eventjes inging op mijn eigen ADHD, en nou vraag ik me dus af! Zijn er nog meer bokkers met ADHD? en hoe reageren jullie erop?! Heb je zowel de concentratie problemen als het hyperactieve? of reageer jij er weer heel anders op?! Ik heb het vooral geestelijk, kleine dingen vergeten en ik hang heel erg aan mijn ritme en structuur, zonder dat wordt het overal een zooitje om me heen :P Ik ben nu met m'n studie ook bij de geestelijke problemen dus ach waarom niet!

Dus kom maar op! *D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:47

Sabinee__

Re: Bokkers met ADHD?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:49

Wat heeft autisme te maken met ADHD Brainless :P ?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:51

Ik dat topic zitten ook mensen met ADHD en ADD zoals vermeld in de opening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:56

of deze, vrij recent...

[HK] Meerdere Adhd'ers op bokt?
anyway, ik heb sinds een half jaartje de diagnose ADD, erg fijn dat ik een diagnose heb... Kan er nu op anticiperen en na 5 rotjaren op school hebben meegemaakt (van VWO naar MBO) gaat alles nu heel goed :j

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 16:39

Brainless schreef:
Ik dat topic zitten ook mensen met ADHD en ADD zoals vermeld in de opening.

Dit topic is bedoeld voor mensen die een soort van autisme hebben, of geïnteresseerd zijn in wat het allemaal inhoud.
En er staat in OP dat het niet te verwarren is met ADD of ADHD .. Maar misschien heb ik het mis :) .

SassieSjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 21:51

Joehoeee hier meldt zich ook een echte ADHD-er / stuiterbal...

Ik weet al 11 jaar dat ik het heb, en heb daarvoor ritalin geslikt,
ben er nu meestopt omdat ik zwanger ben ;)

Wil je wat weten ask me...

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-10 05:22

Ik (en mijn omgeving) vermoed dat ik het ook heb, in ieder geval er tegen aan zit.
Ben er op getest en heb het niet...Scoorde net te weinig...
Ben vaak hyper, maar heb ook vaak moeite met concentreren. Vergeten van dingen gebeurt mij eigenlijk zelden.

Ondervind er zelf eigenlijk geen hinder van (van het drukke gedrag). Omgeving natuurlijk soms wel

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 20:06

kimmie88 schreef:
Ik (en mijn omgeving) vermoed dat ik het ook heb, in ieder geval er tegen aan zit.
Ben er op getest en heb het niet...Scoorde net te weinig...
Ben vaak hyper, maar heb ook vaak moeite met concentreren. Vergeten van dingen gebeurt mij eigenlijk zelden.

Ondervind er zelf eigenlijk geen hinder van (van het drukke gedrag). Omgeving natuurlijk soms wel

Ha! dat heb ik eigenlijk ook, ik scoorde ook net te weinig haha! dan heet het: niet precies omschrijfbare ADHD. Altijd leuk, maar als je jezelf erin herkend in sommige symptomen heb je het gewoon in mindere mate. Qua medicijnen ja, ik word er depressief van. Van concerta niet maar die vergoed de verzekering niet en duur geintje 20 euro per doosje ;) Leef je volgens een bepaalde structuur? of ben je dat aan het proberen? waarschijnlijk voel je je veel fijner daarbij!

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 20:08

SassieSjaak schreef:
Joehoeee hier meldt zich ook een echte ADHD-er / stuiterbal...

Ik weet al 11 jaar dat ik het heb, en heb daarvoor ritalin geslikt,
ben er nu meestopt omdat ik zwanger ben ;)

Wil je wat weten ask me...

Dat jij daar tegen kan die ritalin! ik vind het werkelijk waar verschrikkelijk! ik vind het zo'n naar medicijn! bah. Heb jij het echt met het stuiteren als je je ritalin niet slikt? ik heb af en toe een stuitermomentje, maar ik praat wel vrij veel en vrij snel *D en ik word ook snel te enthousiast haha en dat word soms een beetje vreemd gevonden :P verder ben ik een vreselijke flapuit, en tsjah heel kinderachtig als ik m'n structuur niet heb sla ik totaal op hol :P en dat snappen sommige mensen echt niet! dat m'n dag al helemaal naar de knoppen is als de bus te laat komt *D past niet in mijn ritme hè! :P

Orchidee21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:10

ik zie adhd en denk alleen maar ikke ook, ikke ook, ikke ook..
Bij mij is het nooit vast gesteld, want in mijn jeugd was je gewoon druk ipv adhd. maar aangezien mensen mij vaak druk vinden...

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:13

Mijn zoon van 6 heeft ADHD. Hij heeft ongeveer een jaar lang Ritalin gebruikt. Sinds twee maanden heeft hij Medikinet.

Hij stuiterd alle kanten op, praat per dag veelste veel en is heel makkelijk beinvloedbaar.
Als je wat aan hem vraagt is hij het 5 tellen later weer vergeten.

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 20:17

@hotchocolat: mijn moeder heeft hier ookaltijd heel veel moeite mee gehad, zorgt toch voor irritaties, bij mij vrij lang omdat ik het pas 2 jaar weet en ben nu 18! dus tsjah. En toch ookal weet je wat er mankeerd het blijft lastig om mee om te gaan! en ook voor hem zelf, zeker als hij straks wat ouder word!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:23

Hij weet het zelf ook. Medicijnen liggen in de kluis omdat hij zichzelf al extra aan het geven was.

Ik miste zomaar een paar pilletjes, dus nu alles veilig achter slot en grendel.

Af en toe wordt je erg moe van. Er zit dus geen rem op en het gaat maar door.

Wij wisten het al vrij snel. Hij was van kleins af aan al wat aan de drukke kant. Hij deed dingen waar ik zelf niet op zou kunen komen.
Het zit ook in de familie.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 20:27

nog een ADHD'er meldt zich :D

k heb er vooral last van dat ik af en toe vanalles tegelijk wil doen en alles wat om me heen gebeurt wil volgen. af en toe echt om gek van te worden :P

en ik ben echt een chaoot voor het leven, qua opruimen dan. wel weet ik altijd waar alles ligt, maar t ziet er gewoon uit als een zooitje, haha

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 20:41

hahaha @ carr_friesje : hier idem hoor, haha ik weet ook alles precies te vinden, maar iedereen vraagt altijd aan me: HOE KAN JE DAAR NOU IN LEVEN IN ZO'N ZOOITJE! en dan ruim ik alles op maak alles super schoon, en dan 2 dagen later is het alweer één grote pleuris zooi hihi! ach ik loop altijd in 7 sloten tegelijk :P

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:02

De A D & D heb ik zowiso al, maar over het H'tje twijfelen ze nog.
Weet het nu sinds een ongeveer een half jaar, en sindsdien is er wel veel duidelijk geworden :)
Zo is het nu wel logisch dat ik van havo naar vmbo gegaan ben en nu weer op havo zit. En ben ik erachter gekomen dat de opmerkingen op het rapport:' Simone kan het wel, maar wil het niet'.. Eigenlijk andersom hadden moeten wezen.

Slik nu ook ritalin, en dat is echt hemel op aarde.
Sinds dag 1 pakte het gelijk goed uit. Ik ben heerlijk rustig in m'n hoofd, kan opletten in de klas & ben een stuk minder chaotisch.

Ik vind het erg fijn om nu eindelijk na al die jaren duidelijkheid te hebben.
Mijn docenten weten ervan, en dat is wel fijn op school :)

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:14

@moon: Ik heb dat ook gehad! ben van 1 havo/vwo naar 2 vwo naar 3 havo naar 3 vmbo gegaan! doodzonde natuurlijk maar goed. In mijn eindexamenjaar kwamen ze er pas achter hoe het met me zat, en ja dan is het natuurlijk al te laat ;) dan ben je al zo ver afgezakt! zonde eigenlijk dat zoiets zoveel doet met iemand!

Maar soms moet ik ook wel om mezelf lachen hoor, als ik af en toe doorheb hoe ik doe haha!

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:19

*meldt zich*
ADHD gecombineerde type :)

Heb het meest last van mn geheugenklachten, chaos (mn huis is een bende...), uitstellen, starten en stoppen (hyperfocus) en vermoeidheid.

Geen medicatie, heb methylfenidaat (Concerta en Equasym) en dexamfetamine gehad maar sloeg niet aan. Wil eigk wel weer andere medicatievorm proberen maarja dat uitstellen hè...

Vind overigens ook behoorlijk wat positieve kanten aan mn ADHD zitten, ik ben vrij creatief met problemen, scherp qua humor en daadkrachtig ;)

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:20

ingeb0rg schreef:
@moon: Ik heb dat ook gehad! ben van 1 havo/vwo naar 2 vwo naar 3 havo naar 3 vmbo gegaan! doodzonde natuurlijk maar goed. In mijn eindexamenjaar kwamen ze er pas achter hoe het met me zat, en ja dan is het natuurlijk al te laat ;) dan ben je al zo ver afgezakt! zonde eigenlijk dat zoiets zoveel doet met iemand!

Maar soms moet ik ook wel om mezelf lachen hoor, als ik af en toe doorheb hoe ik doe haha!

Ha :P Op dat moment ben ik dus weer terug gegaan naar havo :)
Heb eindexamen op een andere school gehaald, en ben toen weer terug naar havo gegaan.
havo 1, 2, 2, 3, vmbo 4, en nu dus weer havo 4.

Ik had natuurlijk naar mbo kunnen gaan, maar dan had het me twee jaar extra gekost om te bereiken wat ik uiteindelijk wil. Dus toen maar op deze manier.

Ach, misschien niet de beste weg, maar mijn oudgeschiedenis docent kwam deze week naar me toe en vertelde me dat hij mij als voorbeeld had gebruikt omdat er enkelen uit zijn mentorklas overwegen om naar vmbo te gaan of naar mbo.

Vind het trouwens wel grappig dat ik nu ik weer op havo zit, ik hogere cijfers haal dan ooit te voren :D

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:33

@ Heino: Ja dat vind ik dan ook wel weer! wij ADHD'ers kunnen in paniek situaties beter functioneren als een "normaal" mens! :D zo doe ik opleiding doktersassistente en heb leren reanimeren, na echt 10 min mijn examen te hebben gehaald werd er iemand onwel op het station, ben er meteen op af gelopen terwijl mijn klasgenootjes totaal in paniek raakten! toch wel grappig hoor! als je het zo bekijkt :)

Heeft er nou niemand last van impulsief zijn? mensen soms zie ik iets en dat MOET ik dan hebben en achteraf raak ik het of kwijt binnen een dag of heb ik eigenlijk helemaal niet nodig :P

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:37

ingeb0rg schreef:
@ Heino: Ja dat vind ik dan ook wel weer! wij ADHD'ers kunnen in paniek situaties beter functioneren als een "normaal" mens! :D zo doe ik opleiding doktersassistente en heb leren reanimeren, na echt 10 min mijn examen te hebben gehaald werd er iemand onwel op het station, ben er meteen op af gelopen terwijl mijn klasgenootjes totaal in paniek raakten! toch wel grappig hoor! als je het zo bekijkt :)

Heeft er nou niemand last van impulsief zijn? mensen soms zie ik iets en dat MOET ik dan hebben en achteraf raak ik het of kwijt binnen een dag of heb ik eigenlijk helemaal niet nodig :P

Ja dat eerste herken ik zeker! Ik blijf dan altijd heel koel en weet meteen hoe te handelen. Toch zou chirurg oid ook weer niet voor me zijn want als er te veel prikkels zijn blokkeer ik. Ik volg nu zumba (dans) lessen en de aparte pasjes met mn bovenlichaam en onderlichaam lukken, maar die twee samen gaat dan weer erg moeizaam :P

Ik ben wel impulsief maar heb er niet heel veel last van. Ben wel regelmatig te direct (of eerlijk) en werd onlangs gebeld door het beste idee van Nederland omdat ik blijkbaar ooit een impulsief idee ingestuurd had :') Ik heb genoeg aankopen waar ik niks meer mee doen na twee dagen. Iemand nog interesse in een prachtige buikspiertrainer? :+

*edit* En dat ik net toen ik Brownies aan het bakken was (mja als ik ergens trek in heb ben ik wel weer zo impulsief dat ik 't ook gewoon ga maken :P) maar boter bij de mix bleef gooien en maar niet snapte waarom het geen glad romig mengsel werd, tot ik na 100 gram boter (ipv de 50 gram die er in moet) eindelijk eens bedacht dat ik de verpakking wel eens kon gaan lezen en er dus achter kwam dat er ook nog 100 ml water bij moet... Maarrrr als het goed is heb ik over 40 minuten weer heerlijk brownies ;)

ingeb0rg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-10 21:45

Heino schreef:
ingeb0rg schreef:

Ja dat eerste herken ik zeker! Ik blijf dan altijd heel koel en weet meteen hoe te handelen. Toch zou chirurg oid ook weer niet voor me zijn want als er te veel prikkels zijn blokkeer ik. Ik volg nu zumba (dans) lessen en de aparte pasjes met mn bovenlichaam en onderlichaam lukken, maar die twee samen gaat dan weer erg moeizaam :P

Ik ben wel impulsief maar heb er niet heel veel last van. Ben wel regelmatig te direct (of eerlijk) en werd onlangs gebeld door het beste idee van Nederland omdat ik blijkbaar ooit een impulsief idee ingestuurd had :') Ik heb genoeg aankopen waar ik niks meer mee doen na twee dagen. Iemand nog interesse in een prachtige buikspiertrainer? :+

Hahaha, altijd leuk het beste idee van Nederland haha! tsjah, zo heb ik hier ladingen make-up die ik eigenlijk niet gebruik, enne pumps waar ik toch niet op kan lopen, enne ohja.. ik heb op dit moment 3 theepotten :P altijd handig toch?! hahaha, soms ben ik ook wel moeizaam hoor, ik kan heel heftig reageren op dingen.. en tsjah dat kost soms vriendschappen en relaties! das wel zonde.. maar medicijnen begin ik niet meer aan, slaat bij mij ook niet aan! voel me er alleen maar heel naar door! Ik vond het wel een vreselijke opluchting dat ik herkend werd in iets! ik dacht bij mezelf dat ik gewoon niet helemaal in orde was echt gewoon gek ik sommige opzichten, en dan zit je bij het GGZ en doe je zo'n test en dan denk je verdikkeme, dat heb ik allemaal :P en dat vond ik echt een enorme opluchting! omdat je dan begrepen kan worden..

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:47

Ik heb bijna zes jaar een stabiele en gelukkige relatie dus wat dat betreft ben ik wel weer een uitzondering ;) Vriendschappen zijn het ene moment heel intensief hier en andere moment spreek ik ze tijden weer niet. Heb ook gymnasium afgerond en doe nu universiteit (maar vraag niet hoe ;))

Ik vond het ook een enorme opluchting ja, toch de bevestiging dat het níet aan jou ligt. Nouja, dat wel, maar niet dat je lui bent etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:48

Ik zit zelf te twijfelen of ik het heb.
Heel veel dingen die jullie zeggen komen mij erg bekend voor :o