Kindercondooms

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cheetahfan

Kindercondooms

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:01

OMG, wat ik nu weer gelezen heb :+

In Zwitserland liggen binnenkort de eerste kindercondooms in de winkelrekken. :') De extra kleine rubbertjes zijn bedoeld voor jongens vanaf twaalf jaar. De 'hotshot'-condoom komt er na een onderzoek van het ministerie voor Jeugd en Gezin naar de seksuele activiteiten van jongeren tussen de 10 en 20 jaar. Daaruit bleek dat 12- en 14-jarigen steeds vaker seks hebben. De jongens bleken bovendien niet voldoende op de hoogte te zijn over de gevolgen van hun daden. Omdat de condooms die de kinderen gebruiken vaak te groot zijn, werd beslist om een voorbehoedsmiddel met een kleiner maatje op de markt te brengen. In eerste instantie werden er 55.000 condooms geproduceerd. Deze zullen worden verkocht in winkels en op het internet. Ook organisaties die seksuele voorlichting geven krijgen een pakketje opgestuurd. Zij zullen de kinderen ook beter inlichten over het gebruik van het voorbehoedsmiddel. In Zwitserland is seks toegestaan vanaf 16 jaar. Wie er echter vroeger aan begint, wordt daar niet voor gestraft.

Let wel op! Dit is in Zwitserland!
In Nederland is seks ook toegestaan vanaf 16 jaar, maar als je er voeger aan begint word je hier WEL gestraft voor Nederland. Geeft een meisje van 12, een jongen van 16 aan, dan is de jongen van 16 fout bezig en is de kans op gevangenis groot!

Ik vind het tevens de grootste onzin ooit. Inplaats van dat ze meer voorlichting gaan geven, maken ze maar condooms aan in kleinere maat. En dan gaan ze nog vertellen hoe die werken. Sorry, maar kinderen van 10/11/12 jaar horen nog gewoon buiten te spelen met vriendjes en vriendinnetjes, en niet al met een jongen in bed te liggen hobbellen. :7 Ja, ik ben het er mee eens dat je zelf aanvoelt of je er klaar voor bent, maar als 10/11/12-jarige ben je nog volop in de groei, en hoor je je daar nog helemaal niet mee bezig te zijn. ;(

Het is wel goed dat ze ongewenste zwangerschappen voorkomen.
Maar aan de andere kant is dat weer extra stimulans om kinderen van een jaar of 12 aan het denken te zetten over seks.

Ben benieuwd naar de meningen!
Laatst bijgewerkt door Cheetahfan op 11-04-10 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Re: Kindercondooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:03

Inderdaad.. := Zo moedigen ze het wel lekker aan zeg..

Chocopasta

Liever dat ze een goed passende condoom gebruiken dan dat ze ondanks voorlichting vrolijk zonder condoom in bed liggen te rollebollen..

MRIIIS

Ik ben het helemaal met de TS eens. Weer zo'n voorbeeld van genezen in plaats van voorkomen. Toen ik 12 was, was ik vrolijk bezig met pony's poetsen.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:05

Natasja91 schreef:
Liever dat ze een goed passende condoom gebruiken dan dat ze ondanks voorlichting vrolijk zonder condoom in bed liggen te rollebollen..

Daar ben ik het ook wel mee eens, maar 2 kanten!
Die kinderen beginnen er toch ooit aan en dan kan in ieder geval een ongewenste zwangerschap onder een 12-jarige worden voorkomen.

Maar aan de andere kant is dat weer extra stimulans om kinderen van een jaar of 12 aan het denken te zetten over seks.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:05

Tsja, ik ben het volledig met je eens dat 12 jaar nog véél te jong is, maar áls ze het dan doen kunnen ze het maar beter veilig doen...
Voorlichting is natuurlijk beter, maar ook niet iedereen luistert daarnaar...

Hermelijn

Als ze het toch doen, zie ik ook liever dat ze het met een goed passend condoom doen. Bovendien, er zijn ook genoeg volwassen mannen met een kleinere penis, dus die zullen ze ook kunnen kopen.

Yonker

*Mond valt open*

* Doet mond weer dicht*

Waar is de wereld mee bezig?? :?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:06

Idoot! Ik had dit eigenlijk niet in Zwitserland verwacht.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:07

Ik ben 14 jaar, en ik kan me niet voorstellen dat ik op deze leeftijd - laat staan vroeger - al seks heb :n
waar gaat het heen met de maatschappij?..

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:07

wordt er gewoon misselijk van...

Toen ik 12 was ik echt met hele andere dingen bezig

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:08

Denk niet alleen dat daar een markt is voor de kinderen....er zal ook vast vraag naar zijn bij de volwassenen _O-

Maar goed, als ze het toch doen en er zijn zat kinderen die helemaal geen kind zijn maar regelrecht jong 'tuig' nou doe dan maar een kindercondoom..als dat zich nog voorplant hou ik mn hart vast

Niekj_Jente

Re: Kindercondooms

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:09

Vind het idd niet echt ergens op slaan.
Toen ik 12 was speelde ik nog lekker buiten tikkertje of verstoppertje ofzo,
Laat staan dat ik daar aan moet denken op die leeftijd, Pff..

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:10

Ik vind het ergens wel slim dat hier over nagedacht is.
Net wat al eerder genoemd werd, liever dat ze een passend condoom krijgen, dan dat ze op jonge leeftijd al onveilig bezig zijn.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:10

Niekj_Jente schreef:
Vind het idd niet echt ergens op slaan.
Toen ik 12 was speelde ik nog lekker buiten tikkertje of verstoppertje ofzo,
Laat staan dat ik daar aan moet denken op die leeftijd, Pff..

Ik moet er nog steeds niet aan denken! :D

Ilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:11

De wereld moet toch niet gekker worden.
Jonge kinderen horen daar helemaal niet mee bezig te zijn lijkt mij. Ze kunnen beter lekker buiten gaan spelen dan in bed.
Misschien moeten ze het probleem bij de bron aanpakken ipv het probleem te verleggen...

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-10 18:12

Sani schreef:
Ik vind het ergens wel slim dat hier over nagedacht is.
Net wat al eerder genoemd werd, liever dat ze een passend condoom krijgen, dan dat ze op jonge leeftijd al onveilig bezig zijn.

Ben ik het ook mee eens!
Die kinderen beginnen er toch ooit aan en dan kan in ieder geval een ongewenste zwangerschap onder een 12-jarige worden voorkomen.

Maar aan de andera kant worden ze wel weer gestimuleerd om skes te gaan hebben!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:13

Het probleem dat kinderen steeds vroeger beginnen met seks is er al, en ik denk niet dat door het maken van kindercondooms het probleem toeneemt, maar dat er hopelijk alleen veiliger mee omgegaan wordt. Denk niet dat hierdoor meer kinderen seks gaan hebben, die laten zich als ze zin hebben toch niet tegenhouden doordat er geen passende condooms zijn.

Compleet aanpakken kunnen ze toch niet, vind het goed dat ze dan in ieder geval iets ondernemen om de invloed die het kan hebben te verkleinen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-04-10 18:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:13

Weet je wat ik het erge eraan vind...
Ze maken het zo als iets "normaals" want tja die condooms zijn er dus dan zou het wel normaal zijn om op 12 jarige leeftijd seks te hebben. Wat je dan kan krijgen is dat jongens en meisjes alleen maar gaan denken dat ze seks moeten hebben omdat ze er anders niet bijhoren... Vooral op die leeftijd is het erbij horen heel belangrijk..
Ronduit belachelijk vind ik het dus :)

PineApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:14

nou....moet niet gekker worden...
vind het wel dubbel. Je zet kinderen nu wel aan tot denken over seks, en omdat er condooms in hun maat zijn kunnen ze het ook uitproberen....maar aan de andere kant.
Tja...ik weet het niet..

Sani

Cheetahfan, klopt zeker wat je zegt. Maar ik denk dat buiten die condooms er al genoeg stimulans te vinden is.
Al die helpdeskdingen in tijdschriften enzo staan tegenwoordig met vol "Help ik ben 14 en nog maagd, is dit normaal?"stukjes.
Kijk even naar videoclips ed... Zelfs die Justin Bieber, zelf nauwelijks 16 volgens mij, zingt al over zijn vriendinnetje wat ie niet kan krijgen enzov.....

mltex

Hoezo worden ze gestimuleerd om seks te hebben? wat een rare redenering....omdat er iets 'is' betekend niet dat je er gebruik van hoeft te maken...dat dat al een stimulans op zich is....wat een onzin.

Djulitaa

Hier gaat het allemaal over 12 jarigen, maar er staat in de tekst dat het zijn voor kinderen van 10-20, dus ook 16-17-18-19, en dat is een stuk "normaler" als daar aparte condooms voor komen. Dat jongere mensen deze ook gebruiken, is niet te overzien.

Zo denk ik erover

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:15

kindercondooms :? :roll:
Ik weet niet wat ze daar allemaal doen als kind zijnde. Maar bij ons doet niemand dat, wij gaan lekker naar de pony's! Ik vond het hier in NL al heel vroeg maar twaalf?

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 18:16

mltex schreef:
Hoezo worden ze gestimuleerd om seks te hebben? wat een rare redenering....omdat er iets 'is' betekend niet dat je er gebruik van hoeft te maken...dat dat al een stimulans op zich is....wat een onzin.

Onzin... vind ik niet helemaal waar. Voor jou onzin oke. Maar we praten hier over kinderen van 12.
Ook kinderen die willen roken omdat de ander ook rookt..
Dalijk komt er een jongetje op school met zo'n condoom en dan denkt iedereen dat wil ik ook...
Vind het dus zeker geen onzin..