Permanent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Soprano

Permanent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 23:20

Heey,

Ik heb al mijn hele leven, het platste en steilste haar wat je je maar kan hebben en zoals altijd willen juist die mensen krullen en omgekeerd :D Ik vind steil haar echt niet bij me passen! Ik doe elke dag voor ik ergens naartoe ga, net na mijn haar te drogen, een soort van dotje en als ik dat los doe, heb ik een soort van golfjes/krulletjes (met dit resultaat dan: http://www.mijnalbum.nl/Foto-O3A4RWMD.jpg ) Maar dat ben ik nu echt wel grondig beu, ik wil eens echte blijvende krulletjes!

Maar een permanent heb ik nog nooit aangedurft, ik krijg er altijd spontaan poedelachtige waanbeelden van, maar nu heb ik mij laten wijsmaken dat het tegenwoordig echt niet meer zo poedelachtig is! Maar ik ken dus helemaal niets van permanenten! Hoeveel soorten heb je hier in? Hebben die speciale namen? Ik zou graag wat losse krulletjes hebben, kan dat? En hoe lang blijven ze erin? Ik was mijn haar normaal elke dag of om de dag, blijft het er dan wel in? En de mensen die een permanent hebben, een voorbeeldfoto zou altijd leuk zijn :D En oja, hoeveel korter wordt je er haar er ongeveer van? En heeft het wel een natuurlijk resultaat?

Dit is mijn haar gewoon steil:
Afbeelding

Sorry voor mijn vele vragen! :D
Maar alvast bedankt voor de mensen die willen antwoorden :D

Groetjes,
Emmy!

MARILYN_

Re: Permanent

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:35

Weet je hoeveel mensen er jaloers zijn op jouw haar? Incl. moi haha :D Maar over permanent zal ik erg goed nadenken, je haar word erg droog en dood van. Vind het meestal er ook erg nep uit zien.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 23:39

Jaren lang was ik ook jaloers op jou, maar nu ben ik zoooooooo waanzinnig blij met mijn krullen :D Ga naar een goede kapper toe en vraag om advies, zij kan je alles vertellen. Permanent is alleen wel duur, vaak wel rond de 80 euro..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:00

Ik heb een jaar geleden een permanentje laten zetten, aan de onderkant is het er nog steeds niet helemaal uit ;)
Ik vond het wel geinig, maar denk dat ik beter voor watergolven had kunnen gaan.

M'n haar is er ontzettend droog en broos van geworden, gelukkig is het aangegroeide haar wel gewoon gezond. Je haar wordt er een flink stuk korter van, door de permanent ongeveer 10 cm, daarna knippen ze de uiteindes af omdat die helemaal dood zijn, bij elkaar praten we over 15 tot 20 cm korter.

Mijn permie kostte overigens maar 50 euro.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:40

mijn permanent kostte 60 euro, en ik doe het nooit weer.. als je beetje blijvende krullen wilt kom je al gauw uit op de kleine krulletjes ( noodle achtig ) Ik wou echt pijpenkrullen, ook heel duidelijk aangegeven met plaatje, maar was niet echt blij met resultaat, nu dik een jaar later heb ik nog droog en pluizig haar.. ik wil mijn stijle dunne haar weer terug..

BillyJean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 17:49

Gewoon grof permanent laten zetten door een goede kapper.
Je haar wordt er iets korter van maar zeker niet dor of droog.
Ik ben nu 51 en heb al sinds mijn 18e een permanent omdat ik gewoon super steil apehaar heb waar ik niets mee kan en wat vast plakt aan mijn hoofd van steilig- en vettigheid.
Nu heb ik grove krullen en glanzend haar waar van alles mee te doen is.
De permanent vloeistoffen van tegenwoordig zijn heel mild voor je haar maar ga wel naar een goede kapper.
En ja, ik ben ook 80 euro kwijt.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:15

het ligt aan je type haar en kapper.. blijft per persoon verschillend en een gok..

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:34

Ik heb het nu 2 jaar en wil het nooit meer steil... Mijn haar is niet meer of minder pluizig en droog dan voordat ik het permanentte. Ik doe er altijd mousse in, was het om de dag of dagelijks, föhn het nooit en borstel/kam het zelden. Mijn haar is er heel geschikt voor. Het verschilt wel wie het uitvoert. De eerste keer pakte het super, de tweede keer (andere kapster) veel minder en de derde keer weer super (weer door de eerste kapster).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 18:37

Lotgenoot!
Ik heb precies hetzelfde probleem. :')
Heb één keer een proefpermanentje geprobeerd, afgelopen december, maar het resultaat was een extreem poedelhoofd. Helaas.
Ik wil zelf heel graag pijpenkrullen, maar durf het ook niet goed aan.
Misschien zou jij ook een proefpermanentje kunnen proberen?

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:14

Ik heb vorig jaar februari voor het eerst (gratis) permanent laten zetten. Een 'medium' krul. Toevallig heeft een bokker dit gedaan voor haar proef examen permanent zetten. Het is super uitgepakt en ook heel lang blijven zitten. In januari was het pas bijna helemaal weg. Afgelopen maand heb ik opnieuw permanent laten zetten omdat het mij erg goed was bevallen. Dit keer heb ik het bij mijn eigen kapper laten zetten en ik ben veel minder tevreden. Het zit gewoon niet zo leuk als ik zou willen. De volgende keer maar een andere kapper zoeken dus!!
Verder hoeft je haar er niet erg droog van te worden. Zorg dat je haar voor het permanenten in goede conditie is. Eventueel een paar keer een masker in je haar doen, dan is het ook niet zo droog en breekbaar na het permanenten.
Ik zal eens gaan kijken of ik een foto kan vinden.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:22

Ik heb al drie jaar permanent en wil niet meer terug.
Bij mij ook geen droog haar als je een keer in de zoveel tijd een haarmaskertje gebruikt.
Verder pakt het bij mij bijna altijd goed mar dat ligt ook aan de kapster die het zet,vorige keer was het er heel snel uit en heb ik een hele tijd op mijn haar lopen vloeken.
Van de week is het opnieuw gezet en zit het weer prima.
Vind zelf wel dat het na een weekje mooier zit dan in het begin.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 21:27

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-10 23:08

Wow wat een reacties al :D

MARLYNN_: Wisselen van haar dan? :D

Bij de eerste reacties dacht ik echt, hmm misschien toch nog even over nadenken dan dan, maar leuk dat er ook zoveel positieve reacties zijn. Het hangt eigenlijk dan echt van haar tot haar af.

Ik denk dat ik gewoon eerst eens een watergolf uitprobeer dan? Al weet ik niet echt wat ik me daar moet bij voorstellen, ik denk dat het een grovere/lossere krul geeft (dat wil ik wel :D ) Maar dat het niet lang blijft? (Hoe lang dan?) En ik heb wel een goede kapster, dan zal ik eens advies aan haar vragen of mijn haar een 'echte' permanent dan aankan :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:11

Ik wil ook best een permanentje :') maar ik wil mijn haar niet knippen := mijn haar is behoorlijk lang (onderrug) maar dat is dan te zwaar voor een permanentje

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 23:14

Ik heb het tegenovergestelde, ik heb (had) een bos met krullen. De krullen op zich waren best mooi, maar niet op mijn hoofd. Ik heb het vorige week permanent laten steilen, dit gebeurde door middel van permanentspul.

De eerste keer wassen was is even eng, ik heb nu enkel nog wat lichte slag, wat met de steiltang binnen 5 minuten weg is. En mijn haar leeft gewoon nog.

Ik ben er echt heel blij mee. Mijn advies is dan ook dat je het gewoon moet doen, ik heb twijfels gehad tot ik in de kappersstoel zat, maar zodra ik het eindresultaat zag was ik gelukkig :).

Het enige is dat de permanentvloeistof bij mij de kleur uit mijn gekleurde haar trok, dus dat ik het gelijk moest verven. Ook gelijk lekker geknipt, en geföhnd, was echt even een verwendagje. Echt goedkoop was het niet, maar het blijft wel zitten tot het uitgroeid.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:45

Ik heb het een paar jaar terug gehad (meen 5 jaar terug) omdat ik ook zo graag krullen wou hebben.
Nou het zag er vreselijk uit kan ik je vertellen.
Als iemand van nature krullen heeft dan zijn deze krullen niet ''gelijk'' zeg maar. Bij mij was dat wel zo. Daarnaast kost het echt enorm veel tijd om het te verzorgen, want het zit niet zomaar goed.

Het heeft bij mij wel een enorme tijd gezeten, weet niet meer precies hoelang.
En zo heel duur was het ook niet.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:50

milatje schreef:
Daarnaast kost het echt enorm veel tijd om het te verzorgen, want het zit niet zomaar goed.

Mij kost het juist veel en veel minder tijd dan toen het nog stijl was. Ik doe er mousse in zodra het handdoekdroog is en that's it. Dus is persoonlijk :)

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:33

Jij moet vragen bij je kappers voor een ondersteunend permanent.
Dan krijg je niet echt krulletjes maar wel grote krullen/slag.

Een ondersteunend permanent zorgt voor volume bij je haaraanzet,
dus het zal niet zo stijl naar beneden zakken.

Je haar krijgt een flinke oplaaier dus zorg wel voor maskertjes etc.
ik denk dat het 10 cm ong. opkrult.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:56

Hoi!
Ook ik altijd een haarcomplex gehad, supersteil en dun haar, geen bochtje in te bekennen, ook ik heb jarenlang permanent gehad: gevolg, mn haar hartstikke 'dood' en poreus, geen enkele kleur pakte nog, het werd droog en pluizig..
Ik raad het ZEKER niet aan, het ziet er 9 van de 10 keer super onnatuurlijk uit en je haar wordt er niet beter op. Als ik jou was zou ik lekker je mooie steile haar aanhouden, en handigheid krijgen in krullen. Ik krul mijn eigen haar regelmatig met mn steiltang, binnen 10 minuten een volle bos krullen, wat zeker 2 a 3 dagen blijft zitten!

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 08:58

CtjeLief schreef:
Hoi!
Ook ik altijd een haarcomplex gehad, supersteil en dun haar, geen bochtje in te bekennen, ook ik heb jarenlang permanent gehad: gevolg, mn haar hartstikke 'dood' en poreus, geen enkele kleur pakte nog, het werd droog en pluizig..
Ik raad het ZEKER niet aan, het ziet er 9 van de 10 keer super onnatuurlijk uit en je haar wordt er niet beter op. Als ik jou was zou ik lekker je mooie steile haar aanhouden, en handigheid krijgen in krullen. Ik krul mijn eigen haar regelmatig met mn steiltang, binnen 10 minuten een volle bos krullen, wat zeker 2 a 3 dagen blijft zitten!

Dat heb ik nu al zo vaak geprobeerd en ik krijg het maar niet voor elkaar... Ik heb dus maar weer voor permanent gekozen...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:01

Is denk ik echt een kwestie van het onder de knie krijgen, heeft bij mij ook lange tijd geduurd, zakte vaak na enkele uren al uit, maar nu met een professionele tang, en goede produkten blijft het super zitten, en is toch wat gezonder voor je haar, plus je kan een beetje varieren met krullen (grover of fijner)
Maar ieder zn ding natuurlijk ;) Voor mij NOOIT meer permanent, heeft jaren geduurd voordat mn haar weer helemaal gezond en glanzend was.. maar ieders haar reageert er wellicht anders op

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:34

het is net of ik naar mn eigen haar kijk!! Dat is zooo styl, het hangt gewoon zoals het hangt..

ik wou ook meer vollume en leven in mn haar dus had idd een paar jaar terug met dezelfde gedachte permanent laten zeten.. Ik raad je het af!!!!! Want je hebt dan styl haar met een paar deuken erin zitten -O- je krijgt geen krullen zoals mensen dat van nature hebben..

Wat je beter kan doen is een krultang aanschaffen!! op youtube staan heel veel filmpjes over hoe je daarmee perfecte krullen kunt maken, veel mooier dan permanent

Iris_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:38

Ik heb bij de kapper Headline (Wella)laten zetten.
Geen permanent, maar een verkorte. Het zit er nu al 8 weken in!! *D

Wel een aanrader om te kijken hoe je het vind e.d. Ik was €57,50 kwijt inclusief knippen!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 10:46

Hmm, nu zit ik weer hard te twijfelen :P

Een krultang heb ik al, maar die gebruik ik alleen als ik uitga, omdat als ik mijn haar deftig wil krullen ben ik al snel een dik halfuur kwijt en omdat nu elke ochtend te doen, vind ik wat lang :D

Hm, misschien moet ik mijn platte haren toch maar gewoon accepteren ;(

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:19

tip: met een stijltang gaat het echt een stuk sneller dan met een krultang! (mits je een goede stijltang hebt!) Ik heb nu extensions (voor volume en net wat meer lengte) en zelf nu met mn 'veel meer' haar ben ik binnen kwartiertje klaar en heb een megabos krullen..! <3