Vlek op mijn voorhoofd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

astra4

Vlek op mijn voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 19:46

Sinds kort heb ik op mijn voorhoofd een plek die iets donkerder is dan de rest van m'n gezicht. Het is net alsof er een mega sproet zit. Ik weet ook vrijwel zeker dat het door de zon komt. Ik maak me er geen zorgen over, maar ik vroeg me af of er meer mensen zijn die dit hebben. En waarom krijg ik dit nu opeens? Ik ben 37, en heb eigenlijk nooit sproeten gehad... :?

s_spikker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:49

heb je misschien een foto ? je hebt nogal veel verschillende soorten vlekken.
misschien een pigment vlek ?

Emerald

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:51

Slik je toevallig medicijnen op het moment? Sommigen geven pigment vlekken als je tijdens het gebruik in de zon komt...

take_one

Re: Vlek op mijn voorhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 19:52

Idd een pigmentvlek.. kan je volgensmij niet heel veel aan doen.. je hebt er wel cremes voor geloof ik. :)

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:00

Hmm dan zou het dus een blijvend iets zijn. Ik dacht dat het misschien nog wel bij zou kleuren als ik nog wat zon erop krijg. Ik gebruik trouwens geen medicijnen.

veersche

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:05

Ik denk ook een pigmentvlek en de enige manier om dit minder te laten opvallen is door UIT de zon te blijven met je gezicht, hierdoor wordt de vlek alleen maar meer zichtbaar.
Het beste kun je altijd een hoed dragen in de zon of een petje met klep en je gezicht eventueel bijkleuren door zelfbruinende dagcreme.

Mosea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:06

mocht je er onwijs mee zitten.. kun je het nog weg laten flitsen d.m.v. elos sr.

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:31

Pigmentvlekken kunnen ook vanzelf weer weg gaan hoor !
Mn moeder had er 1 op dr wang en die verdween ook ineens en binnen 2 jaar zag je m helemaal niet meer :P

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:39

Ik ben een beetje an het rondsnuffelen op internet over dit onderwerp. Ik zal toch geen zwangerschapsmasker hebben? :=

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:44

Ik wil je niet heel ongerust maken, maar een vlek die er eerst niet zat, en ineens is opgekomen, moet je echt even laten checken. Stel dat het toch iets minder aardigs is, dan ben je er hopelijk snel bij!

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:45

Hoe groot is de plek? Ik denk bij de beschrijving aan een levervlek. In mijn beleving ontstaan die vaak pas op veel latere leeftijd, maar ik heb me er eerlijk gezegd nog nooit in verdiept.

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:47

kleinvosje, dat zou ik zeker doen als ik ook maar een klein beetje het idee had dat het mis was. Maar er is niks alarmerends aan deze vlek. Niet verheven, opgezet, snelgroeiend of verkleurend..gewoon net wat donkerder dan de rest. Het ziet er naar uit dat het inderdaad gewoon een pigmentvlek s, en dat ik maar vooral niet te veel meer in de zon moet komen ermee. Binnenkort maar even een sunblock halen dus!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:48

ok, dan is het goed. Hou je het goed in de gaten dan?

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:49

Falona, de plek is zo'n 2 á 3 cm breed, en 1 á 2 cm hoog. Volgens mij komen die vrijwel alleen bij oudere mensen voor. Met mijn 37 jaar ben ik nog niet bejaard, toch? :=

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 20:49

Tuurlijk kleinvosje! Ik ren direct naar de dokter als er iets verandert hoor!

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:51

Dan is het goed. Een vriendin van mij had namelijk ook een vlek op haar lijf, die er eerst niet zat, nu leeft ze niet meer. Als ik iemand kan waarschuwen, zal ik dat zeker doen!

Only_Hellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:53

Een vriendin van me kreeg het van de pil. Ze werden ook groter en steeds meer. Met de pil gestopt en de vlekken trokken langzaam weer weg.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 20:58

Klinkt mij ook als een pigmentvlek, met meer zon wordt het inderdaad alleen maar meer zichtbaar. En pigmentvlekken zijn volgens mij niet echt leeftijd gebonden hoor, alhoewel de kans erop met de jaren wel groter wordt. Maar ik heb er ook in kleine maten met minder jaren dan jouw zomers in de zon al wel wat last van. In combinatie met sproeten dan, dat wel. ;) Maar ik kan nu al raden dat het alleen maar meer zal gaan worden..

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:01

ik heb dat ook, een zwangerschapsmasker, best sneu als je bewust kinderloos bent :+

ik kreeg het advies om vanaf maart met factor 50 te smeren, de eerste zon is het ergste .

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 21:08

Kleinvosje, dat is een naar bericht. Kan me voorstellen dat je dan extra alert bent ja! Ik zal het zeker goed in de gaten houden hoor. Ben altijd wel voorzichtig met zulke dingen.

Hmm, ik gebruik al sinds eeuwen de pil: microgynon. En tja, ik gebruik ook citalopram. Maar aangezien ik beide medicijnen al jaren gebruik zonder problemen had ik niet het idee dat die er iets mee te maken zouden hebben.

Dana01, hier nog een bewust kinderloze. Als ik binnenkort nog eens bij de huisarts beland zal ik het haar eens vragen. Het is inderdaad een beetje raar om dan een zwangerschapsmasker te hebben ;) Die factor 50, daar zal ik dan ook maar aangaan. Word je dan helemaal niet bruiner in je gezicht meer?

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:11

jawel hoor, alleen de schadelijke straling word geweerd dus het duurt wat langer.

ik werk in de autowereld en je wilt niet weten hoe vaak mensen zeggen, je hebt smeer op je gezicht :+
het lijkt ook best vies in de zomer, vandaar dat ik nu dus fanatieker smeer :o

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 21:13

Haha wat een gedoe zeg. Bij mij valt het (nog?) niet zo op hoor. Net een tintje donkerder dan de rest. Maar ik tuur natuurlijk flink in de spiegel, dus ik stoor me er wel aan. En laatst merkte mijn nichtje ook ineens op dat er wat zat. Dan toch maar wat beter gaan beschermen tegen de zon dus, voordat het donkerder wordt!

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:15

het eerste jaar dacht ik ook dat het een klein beetje donkerder was, veel scrubben, je weet het met mijn werk nooit :+
helaas bleef het zitten en als ik er niet aan denk om te smeren word het echt erg :x

echt midden op mijn voorhoofd en rond de ogen

Issy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-10 21:20

Vanaf je 35 ste veranderen je hormonen, en worden er opens plekken zichtbar waarvan je denkt huh?
Ik ben 39 en heb opeens twee pigmentvlekken in mijn gezicht. In de zon een goede sunblock erop, anders worden ze nog donkerder en groter. Het kan ook van de anticonceptiepil komen of van schade ooit opgelopen door de zon. Tja het hoort bij het ouder worden. OP je benen krijg je opeens hele kleine witte plekjes die niet meer bruin worden, pigmentloze plekjes, hoort er ook allemaal bij.

We willen allemaal ouder worden maar niet verouderen ;)

astra4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-10 21:20

Bij mij zit het ook midden op m'n voorhoofd. Morgen maar met een zak over m'n hoofd op het balkon zitten dan :+