Veel mensen willen graag wat kilo's afvallen voor de zomer, bij mij moet er juist flink wat bij.
Ik ben nu 16 jaar, 1.62 en weeg op dit moment 43,8 kg..
Ik zal even uitleggen wat er aan de hand is, ookal snap ik er zelf ook weinig van..
Ongeveer een jaar geleden ben ik naar de huisarts gegaan voor een urineweginfectie en toen begon ze al wat kritischer te kijken naar mijn lichaam. Ik was toen 15 jaar, 1.60 en woog 46 kg. Zelf was ik totaal niet met mijn lichaam bezig en omdat ik vanaf kinds af aan al erg dun ben en bijna niets lust, maakte niemand zich hier verder zorgen om.
2 maanden geleden (inmiddels was ik toen 16 en 1.62) ben ik weer naar de huisarts geweest voor alweer een terugkerende urineweginfectie en vermoeidsheidsklachten. Weer had de huisarts mij toen gewogen en op dit moment woog ik 45 kg. Op dit moment schrok mijn moeder en de huisarts best wel erg, alleen ikzelf zag het probleem er niet van in en vond het wel prima. Ik was blij met mijn lichaam en ik at gewoon regelmatig en gezond. Op dit momemt was er toch bloed afgenomen en wat onderzoekjes gedaan, hier kwam alleen niets uit.
2 weken geleden teruggekomen voor controle en toen woog ik 44 kg. Op dit moment heb ik ook erg last van vermoeidheid en het vaak koud hebben. De huisarts en mijn moeder dachten beide aan een eetstoornis/anorexia, en ook heeft mijn moeder opgebiecht dat ze me in de gaten heeft gehouden.. ze heeft erop gelet of ik mijn eten wel binnen hield en ook heeft ze mijn kamer doorzocht. Ze heeft natuurlijk niets gevonden omdat dit totaal niet aan de orde is.
En vandaag tsjah.. ik weet niet zo goed wat ik hier nou van moet denken.
Vanmiddag ben ik naar de kinderarts geweest en die heeft mij volledig onderzocht, opgemeten, ondervraagd en weer gewogen.
En ja, op dit moment ben ik dus 16 jaar, 1.62 en weeg 43,8 kg. Ook heb ik het vaak heel erg koud en ben heel erg moe. Verder menstrueer ik ook nog niet, terwijl de rest van mijn familie juist ontzettend vroeg was. Nu worden nu ontzettend veel onderzoeken gedaan (bloed wordt volledig onderzocht en ook mijn urine/ontlasting worden onderzocht) en over 2 weken hoor ik hier de uitslag van.
Op dit moment zie ik ook echt in dat ik gewoon ondergewicht heb, en nu wil ik er echt wat aan proberen te doen.
Als kind at ik al heel weinig, omdat ik niet veel lustte.. maar ik probeer er nu echt op te letten dat ik voldoende binnen krijg.
Op een dag at/eet ik ongeveer:
O: Cruseli met yoghurt
T: Pakje koekjes (liga/time-out oid) of fruit of 1 broodje
L: 2 broodjes (ik ga vanaf nu 3 broodjes eten)
T: Pakje koekjes of fruit
A: 2 kleine aardappelen, stukje vlees en schepje groente (ik ga vanaf nu ook meer avondeten)
T: 3 bisquitjes bij de thee of nog wat koekjes
Verder sport ik wel intensief, rijd namelijk 6x per week paard.
Wel vind ik het moeilijk om meer/vaak te eten, simpelweg omdat ik erg snel vol zit en ik vergeet het gewoon.
Nou, over 2 weken hoor ik dus de uitslag van de onderzoeken.. en ik hoop echt dat er iets uitkomt..
Ook hoop ik gewoon dat ik van de zomer zelfverzekerd in bikini kan lopen met een mooi figuur ipv uitstekende heupjes.
Bedankt voor het lezen van mijn verhaal
.

.