Bultjes op armen. Hoe kom je er van af??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xivura

Bultjes op armen. Hoe kom je er van af??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:19

Hallo beste bokkers,

Ik zit natuurlijk nu in de pubertijd met me 15 jarige leeftijd. En heb nu al een tijdje van die bultjes ( kleine pukkeltjes ) op me armen.
De zomer komt er weer aan, en vind het niet echt mooi staan .. :n

Heeft iemand DE tip om zo iets weg te krijgen?

:evaw:

benangelique

Re: Bultjes op armen. Hoe kom je er van af??

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:22

SCRUBBEN! 2x per week is zat!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:22

En dan gewoon met zo douchespons achtig iets? Heb het wel eens geschrubt, maar denk dat ik het wat te hard heb gedaan. Begon namelijk aardig te irriteren ..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:23

Scrubben helpt. Bij mij helpt het ook als ik gezonder eet en meer water drink...

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:24

Het is dus gewoon acne op je armen ?

Ik heb het zelf nooit gehad maar zou gewoon producten die je gebruikt voor acne in het gezicht op je armen gebruiken ..
Heb je ooit van ProActiv gehoord ? Veel mensen in mijn omgeving gebruiken het en hun huid is echt een hoop gaver geworden ! (ze gebruiken het ook op hun armen etc.)
verder ook gezond leven, niet te veel eten met veel vet eten, en uiteraard actief zijn, en bewegen ! :)

edit: dit is waar ik het over heb http://www.beslist.nl/gezond_mooi/d0000 ... ution.html
Laatst bijgewerkt door Leentje_ op 07-04-10 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:25

Ik weet niet of je er ook aan zit? Maar meestal krabben mensen het weg en ontstaan er littekens, als je er iets van calendula op smeert scheelt het ook al een boel! Mijn armen waren na 3 dagen al veel egaler iig.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:26

ZusJacobs schreef:
Ik weet niet of je er ook aan zit? Maar meestal krabben mensen het weg en ontstaan er littekens, als je er iets van calendula op smeert scheelt het ook al een boel! Mijn armen waren na 3 dagen al veel egaler iig.

Ja, kan er niet vanaf blijven. Dit omdat ik me er gewoon aan irriteer...

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:28

scrubben met een scrubcreme voor het lijf. gewoon bij etos halen oid.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:31

Scrubben kan helpen, maar ik denk (weet bijna zeker) dat je het over iets hebt waar meer dan de helft van de blanke bevolking mee te maken heeft :j (alleen de naam weet ik niet :Y) ). Ik heb het soms ook, de ene keer erger dan de andere, en het enige wat je kunt doen is scrubben inderdaad.. Ik lees even mee voor een eventuele gouden tip :D

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:32

Ik ga er zelf aan pielen en pulken, en dan krijg je van die lelijke plekjes, dus ben wel toe aan een goede tip. Ik ga dat scrubben zeker proberen. En dan gewoon 2 x in de week.
Begin er vanavond gewoon mee, en dan met zo'n douchespons. http://shop.specialgift.be/images/badDo ... me5009.jpg ??

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:34

Scrubben, maar niet te vaak, 1 à 2 keer per week is zat.
Verder helpt 't bij mij heel goed als ik dagelijks met bodylotion smeer.
Heb er rond jouw leeftijd ook meer last van gehad, inderdaad erg irritant.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:35

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:37

ik lees even mee, ik ben bijna 21 heb het m'n hele leven al..
zonnebank helpt wel iets bij mij

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:38

Zonnebank kan bij mij helaas niet. Ik heb ook zonneallergie, dus dan gaat alles jeuken ...

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:39

Die bultjes die op die foto zichtbaar zijn kunnen volgens mij ook komen door een vitamine A tekort, eet je wel gezond?

Gimli_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:40

_Sannee schreef:
Heb even gezocht op google. En zo ziet er er ongeveer uit. http://www.skincare4uonline.com/keratos ... close1.jpg

Jep, en daar hebben heul veel mensen last van.
Jammer dat zonnebanken niet kan, in de zomer heb ik er altijd minder last van.
Zeewater helpt ook, dan kun je ook lekker srubben met zand en 's avonds smeren met bodylotion.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:41

Nou, ik eet nooit brood of wat dan ook. Heb glutenallergie, dus mag sowieso niet alles eten.
Waar zit allemaal vitamine A in? :)

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:42

Citaat:
Vitamine A speelt een grote rol bij de weerstand tegen infecties. Vitamine A zorgt ervoor dat de huid gezond is en dat de groei en vernieuwing van de cellen goed verloopt. In Nederland krijgen we een derde van vitamine A binnen via vlees (lever) en vleeswaren, melk en melkproducten. Hoe vetter de melk, des te meer vitamine A erin zit. In volle melk zit dus meer vitamine A dan in halfvolle melk. Aan margarine en halvarine wordt deze vitamine standaard toegevoegd. In groenten en fruit (zoals kool, wortels en broccoli) zit vooral provitamine A (bètacaroteen). Deze stof kan in het lichaam in vitamine A worden omgezet. Een tekort aan vitamine A kan leiden tot nachtblindheid (of zelfs totale blindheid) en een droge huid. Te veel nemen van vitamine A kan leiden tot hoofdpijn, misselijkheid en duizeligheid.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 16:43

Ik lus sowieso geen boter, dus halverine krijg ik niet veel binnen. Ja, misschien wel bij eten van vlees.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:46

Ik heb het ook. Ook op mijn benen. ;)
Heb er eigenlijk geen last van. Zoveel mensen hebben het en je kan er (volgens mij HA, toch weinig aan doen)

Bij mij word het in de zomer wel minder, dan is mijn huid bruiner en zie je het veel minder.

maarloesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 16:51

Ah dit heb ik vorig jaar gehad op school.. :)*

Keratosis pilaris
Er is een ruwe huid, vooral aan de achterzijde van de bovenarmen. Kan ook op gelaat, rug, dijbenen en kuiten voorkomen. Rond de haarzakjes is de huid rood en een beetje verhoornd, waardoor er hele kleine ruwe bultjes voelbaar zijn. Vooral bij jonge mensen. Is geen ziekte maar wordt min of meer als een variant van normale huid gezien.

Wat is het?
Keratosis pilaris is een zeer veel voorkomende stoornis in de rijping van de hoorncellen bij de haarzakjes. De afwijking wordt vooral gezien aan de strekzijde van de bovenarmen en bovenbenen. Soms komt keratosis pilaris meer uitgebreid voor, zoals op de billen en in het gezicht.

Hoe ziet het eruit?
Keratosis pilaris kenmerkt zich door kleine rode papeltjes (bobbeltjes) die precies bij de haarzakjes liggen. Vaak blijkt het haartje niet goed uit te groeien. De plekken voelen vaak ruw of zelfs rasperig aan. Meestal geeft keratosis pilaris geen klachten, maar soms kunnen bacterieën zich nestelen in de slecht uitgegroeide haarzakjes, waardoor kleine plaatselijke infecties en ontstekingen ontstaan, die resulteren in puistjes.

Afbeelding

Wie krijgt het?
Geschat wordt dat ca. 25% van de Nederlandse bevolking in meer of mindere mate keratosis pilaris heeft. Het komt dus zoveel voor dat men zich kan afvragen of het wel een echte afwijking betreft. Opvallend is wel dat vooral mensen met een atopische constitutie (dat wil zeggen dat ze gevoelig zijn voor ontwikkelen van eczeem en asthmatische klachten) relatief vaak keratosis pilaris hebben.
Keratosis pilaris ontstaat meestal al op de kinderleeftijd en blijft doorgaans stabiel aanwezig. 'Genezing' treedt vrijwel nooit op. Verergering in de loop van de jaren wordt nog wel eens waargenomen.

Hoe wordt het behandeld?
Keratosis pilaris is niet te genezen. Wel is het ruwe karakter van de huid te verzachten met crèmes die een keratolyticum (hoorn-oplosser) bevatten zoals ureum en salicylzuur. Deze crèmes worden bij de arts voorgeschreven.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 18:19

Crap zeg.. :P wordt tijd dat de zon weer lekker gaat schijnen dan voor mij..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:10

Het heeft inderdaad een naam en er zijn best veel mensen die het hebben geloof ik. Ik heb regelmatig gelezen dat 'buffy' (een product van lush, www.lush.nl) er erg goed tegen helpt.

Vraag maar als je meer wilt weten :)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 19:15

Aah, hier in de buurt ben ik 1 van de enige. Maar gelukkig niet op bokt :P.

Van dat gezonder eten en water drinken klopt wel! Dat doe ik laatste tijd al om af te vallen en de bultjes zijn ook al minder :).

Dus hup iedereen aan het fruit en het water ;).

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-10 19:16

Ben van plan vanaf morgen gezond te gaan eten! :)