tandarts rekent 150 euro voor niet nagekomen afspraak...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Muppett

tandarts rekent 150 euro voor niet nagekomen afspraak...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 12:16

Hallo bokkers,

Wat vinden jullie hiervan.
Mijn vriend moest vorige week vrijdagochtend een gaatje laten vullen bij onze tandarts.
Achtergrondinfo tandarts: werkt van 's ochtends half 8 tot ''s avonds half 11 zonder tandartsassistente.
Voert vanalles in je mond uit zonder dat je daar het nut van uitgelegd krijgt, en ondertussen kan je maar raak pinnen bij hem. Mijn idee: een geldwolf. Lees: het is een idee, geen feit...

Mijn vriend vergat helaas de afspraak en werd gebeld: waar bleef je? Hij hoefde niet alsnog gauw te komen (tandarts zat vlakbij) de tandarts deelde meteen mee dat hij 150 euro moet betalen voor deze niet nagekomen afspraak. Zoveel moest mijn vriend ook betalen als hij wel was geweest (gaatje vullen).
Ik vind dit zo oneerlijk! Mijn moeder is wel 4x een afspraak vergeten, een lange afspraak zelfs. De 4e keer moest ze 25 euro betalen. Ik heb van niemand gehoord dat ze zoveel moesten betalen!
Kijk, het is natuurlijk stom van mijn vriend om het te vergeten. Dat staat voorop. Maar dit vond ik wel heel hard afgestraft...
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?

Groetjes

Cheetahfan

Re: tandarts rekent 150 euro voor niet nagekomen afspraak...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:17

Ik heb het nog nooit meegemaakt, maar het lijkt me niet dat dit normaal is?
Mischien een andere tandarts zoeken?

Quasandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:19

nog niet mee gemaakt maar het is idd ook niet fijn als iemand zen afspraak niet nakomt.
Dan maar naar een andere tandarts gaan als deze toch niet goed is groeten

K_im

Dat slaat volgens mij helemaal nergens op. Volgens mij mag een TA alleen de kosten voor een 'reguliere' afspraak in rekening brengen. Hij heeft nu tenslotte alleen wat tijd over gehad, en geen instrumenten etc. hoeven gebruiken. Ik kan het mis hebben hoor, maar als de TA nu in zijn recht staat.. Dat klopt gewoon niet!

xSiep

Jeetje is dat zwart ofzo?
Ik ben ook wel eens een afspraak vergeten, werd eigenlijk nooit een probleem van gemaakt, moest gewoon zo snel mogelijk weer komen.

Het is ook niet zo dat die 150 euro verloren inkomsten zijn voor die tandarts, hij kan toch gewoon een nieuwe afspraak maken?
Echt raar hoor!

Rennie89

heel appart, aangifte doen lijkt mij want dit hoort niet ;) tuurlijk is het niet netjes dat je te laat bent, maar 150 euro is dan wel erg makkelijk verdient

xJolijn

Ik heb dit ook nog nooit gehoord, maar het is IMO wel erg veel geld! Wat nou als je krap bij kas zit, en de afspraak vergeet? Dan heb je dus gewoon pech gehad!?

Anoniem

Het is vrij normaal dat een niet nagekomen afspraak in rekening wordt gebracht, dat staat vaak ook wel op de afsprakenkaart vermeld. Maar volgens mij is het niet terecht dat hij álles in rekening brengt wat ie anders ook had moeten betalen. Het lijkt mij normaler om alleen de tijd te rekenen.. Aangezien die toch een gat in zijn agenda heeft.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:20

Vreemd, dat ze dan een consult declareren lijkt me normaler. Ik weet wel dat een huisarts geen afspraken mag declareren die niet nagekomen zijn, tandarts wel, maar voor welk bedrag?

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:21

Hier is het wel zo dat je af kan bellen tot 24 uur voor je afspraak. Bel je daarna dan word de behandeling in rekening gebracht. Misschien kost het vullen van een gaatje wel 150 euro? En is de 25 voor alleen een controle? Ik heb geen verstand van tandarts kosten overigens dus weet niet of dit reëel is.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:22

je moet de prijs van het uur betalen, niet voor wat er gedaan zou worden in dat uur, dat klinkt vrij onlogisch ;)

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 12:22

Dat denk ik ook ja. Mijn vriend zit ook erg krap bij kas, hij is al ruim een half jaar zonder werk en moet leven van een uitkering.
Double sh*t dus.

XoNo

Ik zou eerst even kijken of dit ergens zwart op wit staat, dit moeten ze wel ergens vermelden namelijk.

loesje688

Het is heel normaal om een boete te moeten betalen als je niet van te voren afzegt (of dus een afspraak vergeet). Jammer maar helaas vrees is dus.

150 euro is alleen wel erg veel hoor, bij mijn eigen tandarts moet ik 50,- per half uur betalen als ik te laat afzeg. (dus al een behandeling een uur zou duren zou ik 100,- moeten betalen zeg maar ;) )

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:23

Ik vind het terecht dat de ta een consult rekent, eventueel met een boete erbovenop (tijd bij een tandarts is vaak kostbaar, hij had in die tijd ook een ander kunnen helpen). 150 euro is wel erg veel... Maar als je zo ontevreden bent, waarom zit je er dan nog?

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 12:23

Mijn vriend gaat zo het zilveren kruis bellen, en vragen wat hiervoor de regels zijn... Die tandarts is gewoon een geldwolf. Ik ben er echt super kwaad over! Hij hield natuurlijk zijn poot stijf toen mijn vriend beleefd probeerde wat van de 'boete' af te krijgen...

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:24

Arianna1983 schreef:
Dat denk ik ook ja. Mijn vriend zit ook erg krap bij kas, hij is al ruim een half jaar zonder werk en moet leven van een uitkering.
Double sh*t dus.

Tsja, dan had ie de afspraak niet moeten vergeten ;).

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 12:24

Het is ontzettend moeilijk om een nieuwe tandarts te nemen, vandaar dat je niet zomaar over kan stappen. Toen ik verhuisde was het al een crime...

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:24

Ik zou dit eens bij je zorgverzekeraar na vragen, wat zoiets kan kosten als consult. Want meer dan dat mag hij echt niet vragen en zou ik ook niet betalen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:25

Staat het niet op je afsprakenkaartje ofzo?

Rennie89

moest je vriend het contant betalen?

Iphi

Ik ben dierenarts, en ik vind het ook ONTZETTEND vervelend wanneer mensen hun afspraken niet nakomen zonder te verwittigen.
Ik zou er iets van krijgen wanneer ik tussen mijn ander werk door speciaal naar mijn praktijk rijd, en daar voor niets zit te wachten. Ik kan jouw tandarts goed begrijpen dat hij er iets voor in rekening brengt, dit bedrag is echter belachelijk hoog. Ik zou dat nooit durven vragen. Het enige wat ik ooit gedaan heb was bij de volgende afspraak eens 5 euro meer vragen dan ik van plan was om te rekenen. 150 Euro voor niets te doen vind ik nogal een woekerprijs. Als ik dat zou doen zou ik weinig klanten over houden...

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:28

dat is niet normaal,
normaal zou je rond de 25 euro betalen voor een vergeten afspraak en dat is bijna bij alle tandartsen het zelfde.
150 euro betaal je niet eens voor een paard zijn tanden die na gekeken moeten worden als je die afspraak vergeet.
ik zou zeker niet betalen.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 12:30

Inderdaad, het is ook vervelend als mensen afspraken vergeten. Ik zelf zit in het onderwijs, vind het ook irritant als ouders niet op komen dagen. Mijn vriend moest meteen de volgende afspraak pinnen voor de vergeten afspraak. Op het afspraken kaartje staat dat je 24 u van te voren moet afbellen om te voorkomen dat er extra kosten voor de niet nagekomen afspraak gerekend worden. Er staat geen bedrag bij.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 12:32

Zou iig zeggen dat hij maar een rekening stuurt, 150,- is wel heel veel.