En toen hoorde iedereen knak?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ashley5

En toen hoorde iedereen knak?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 21:42

Afgelopen vrijdag had ik weer voltigeles. Dat doe ik met een leuke groep voor de lol. We zitten nog lang niet op wedstrijdniveau! :+

Maar afgelopen les gingen we weer oefenen aan de opsprong en de afsprong. Gaat in principe al redelijk. Ik kom er meestal in ieder geval op! Maar de laatste les hadden we een ander paard dan normaal. Niet echt geschikt qua galop, maar je moet het ergens mee doen. En jahoor, bij de derde poging ging het blijkbaar mis. Ik probeerde erop te springen, maar ik kwam met mijn borstbeen tegen een handvat van de singel aan met een redelijke kracht erachter. Ik was niet echt onder de indruk, want dat heb ik wel eens vaker. Maar de rest van de groep keek me met grote ogen aan, want zij hadden allemaal een harde knak gehoord. En de vraag was dus: Kwam dat van het paard of mij.

Nouja, paard liep nog goed, ik ook! :P
Ik merkte wel dat de plek gevoelig was en dat ik het wat voelde in mijn longen, maar dat heb ik altijd wel als dat gebeurt en ik heb het al snel benauwd (reden bekend...ongeveer). Gelukkig was de les al snel afgelopen. In de avond nog eens aan gevoeld en ja, dat deed pijn aan mijn borstbeen en een rib. Maar ik ben zo'n type dat denkt dat na een nachtje slapen het wel over is!
Helaas voor mij, de volgende dag was het nog steeds een pijnlijke plek. Ik ben gewoon naar mijn werk gegaan en heb alles gedaan (kassa draaien) en ik merkte toch wel dat ik opeens last had van druk op mijn longen op die plek. Niet pijnlijk, maar vervelend. En ook vandaag helaas nog steeds. Schakelen in de auto doet pijn op die plek, iets tillen, een wat zwaardere deur open doen...

Net ik moet natuurlijk rond de paasdagen weer iets krijgen waardoor ik niet gelijk naar de huisarts kan. Dinsdag is een afspraak maken ook het eerste wat ik ga doen. Maar toch ben ik lichtelijk bezorgd.
Gedachte van iets gebroken hebben daar gaan al door mijn hoofd, maar dan voel je dat volgens mij wel op het moment dat dat gebeurt! :P

Natuurlijk moet ik de doktersafspraak afwachten, maar wie weet zijn er mensen die hier iets over kunnen zeggen?!

_Tara_

Re: En toen hoorde iedereen knak?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:43

Huisartsenpost of spoedeisende hulp gaan?

CarmN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:45

Als ik dit zo lees, denk ik: Ik zou niet wachten op de huisarts. Ik zou naar de spoedeisende hulp gaan.
Toen ik mijn sleutelbeen brak voelde ik dat ook pas later, op het moment dattie brak merkte ik het niet (maar het was duidelijk zichtbaar).

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:46

:j inderdaad evne naar de eerste hulp gaan! Beter even na laten kijken!

_bloempje01_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:48

klinkt niet lekker maar ik zou idd ook maar even gaan. dinsdag duurt nog wel erg lang

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:48

Niet tot dinsdag wachten maar contact opnemen met de huisartsenpost.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:50

Ik zou toch even naar de EHBO gaan. Als je wel bv. een gebroken rib hebt kan dat nare gevolgen hebben als die een long perforeert. Dan duurt de paas wel erg lang...Beterschap.

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 21:50

Lijkt me duidelijk!
Ik weet wat ik morgen ga doen.

Bedankt allemaal! :)

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:53

Ah, iemand die een keertje naar de welgemeende adviezen luisterd van bokt :D (niet gemeen bedoeld hoor, maar een zijn genoeg mensen die dan toch niet luisteren!)

Goede keuze! +:)+

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 21:55

Nouja, normaal ben ik zo'n type die het een week aankijkt en dat eigenlijk uitstelt tot het vanzelf overgaat.
Maar zeker op de plek waar het zit, vind ik het een beetje eng en na al die adviezen ben ik 100% overtuigd om maar eens op tijd er door iemand naar te laten kijken :o

dutchy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:55

Sterkte!
Hoop dat het mee valt.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:58

Succes morgen! Hoop voor je dat 't wel meevalt. Je kunt maar beter een keer te veel dan te weinig gaan.

@ Mette: Veel mensen zijn inderdaad een beetje eigenwijs :P

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 21:58

Ashley5 schreef:
Nouja, normaal ben ik zo'n type die het een week aankijkt en dat eigenlijk uitstelt tot het vanzelf overgaat.
Maar zeker op de plek waar het zit, vind ik het een beetje eng en na al die adviezen ben ik 100% overtuigd om maar eens op tijd er door iemand naar te laten kijken :o

Hardstikke verstandig :D
Ik doe dat zelf ook hoor, maar dan is het ook wel over na een paar dagen :') Dus, zo ernstig was het dan ook niet. Ik hoop voor je dat het meevalt :)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 22:26

_Tara_ schreef:
Succes morgen! Hoop voor je dat 't wel meevalt. Je kunt maar beter een keer te veel dan te weinig gaan.

@ Mette: Veel mensen zijn inderdaad een beetje eigenwijs :P

Nouja, eerste hulp zie ik liever niet zo vaak! O:)
Afgelopen maand nog geweest na een geweldige val!

Maar het is altijd leuk om de verpleegsters weer eens gedag te zeggen! :P

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:31

Tip: gooi alvast een mitella erom heen
Kan geen kwaad en om je sleutelbeen kan toch geen gips :)
Wel even opletten niet tw hoog of te strak in de nek ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:35

Je kunt wel gaan,maar ze kunnen er waarschijnlijk toch niets aan doen.Je kunt dus dinsdag gewoon naar de huisarts.
Aan een gebroken rib of een sleutelbeen is niets te doen.Rust houden zelf dus!

Teelee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:35

Verstandig dat je dinsdag naar de HA gaat. Mijn vader heeft z'n borstbeen gebroken paar jaar terug en voelde ongeveer hetzelfde als dat van jou. Nooit naar de dokter geweest en nu is het vreemd gegroeid. Een hele bult op z'n borstbeen steekt nu uit..
Verder beetje rustig aan doen tot je zekerheid hebt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:37

Verstandig dat je naar de HA gaat, want als anderen een knak van je af horen komen is dat meestal niet niks zeg maar. :+ Maar beterschap!! :(:)

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:39

veel succes morgne! ik hoop dat het niet zo heel ernstig is!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:39

Succes morgen! :) Hopen dat het mee valt.

yole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:42

Met een gebroken rib is lachen geen lachertje, niezen en hoesten al evenmin. Bij 1 van deze 3 dingen krimp je dan wel in elkaar v/d pijn... Het zou maw nog kunnen meevallen... ;)

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:43

Mannetje lief heeft eens door een val z`n rib gebroken.Dat wist hij niet!Weekje later bleek de rib zijn long te hebben geperforeerd.In de longzak zit een bacterie die goed gedijt in bloed....resultaat:Snee van 20 cm onder zijn arm en een weekje aan de morfine.Zijn long zal nooit meer verder komen dan 70%!!En waarom?Hij vond het wel meevallen en op zondag kreeg ik hem pas mee naar de HA post!Die stuurde ons meteen naar het ziekenhuis(hij voelde zich ook een beetje ziekjes....duhu)

Advies:ga alsjeblieft heen!!!Better safe than sorry?

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 22:47

Sterkte ermee! ben best benieuwd naar hoe het af gaat lopen :j Hoop dat het snel over is! lijkt me vrij pijnlijk namelijk. Zou toch ook echt kiezen als het zo'n vreselijke pijn deed om naar de spoedeisende hulp te gaan :)

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 07:49

Pijnlijk (spreek uit ervaring, knal ook wel eens tegen de beugel aan). In ieder geval even naar de dokter ja, dat lijkt me wel verstandig. Maar hoe hield je vast bij je opsprong? Je kunt het beste met 2 handen bovenop de binnenste beugel vastpakken, dan kun je je wat omhoog duwen zodat je met je borst boven de beugel komt.

Ben benieuwd wat het nou is...

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 08:03

ik zou ook niet afwachten en vandaag gewoon naar de eerste hulp gaan.