Maar afgelopen les gingen we weer oefenen aan de opsprong en de afsprong. Gaat in principe al redelijk. Ik kom er meestal in ieder geval op! Maar de laatste les hadden we een ander paard dan normaal. Niet echt geschikt qua galop, maar je moet het ergens mee doen. En jahoor, bij de derde poging ging het blijkbaar mis. Ik probeerde erop te springen, maar ik kwam met mijn borstbeen tegen een handvat van de singel aan met een redelijke kracht erachter. Ik was niet echt onder de indruk, want dat heb ik wel eens vaker. Maar de rest van de groep keek me met grote ogen aan, want zij hadden allemaal een harde knak gehoord. En de vraag was dus: Kwam dat van het paard of mij.
Nouja, paard liep nog goed, ik ook!

Ik merkte wel dat de plek gevoelig was en dat ik het wat voelde in mijn longen, maar dat heb ik altijd wel als dat gebeurt en ik heb het al snel benauwd (reden bekend...ongeveer). Gelukkig was de les al snel afgelopen. In de avond nog eens aan gevoeld en ja, dat deed pijn aan mijn borstbeen en een rib. Maar ik ben zo'n type dat denkt dat na een nachtje slapen het wel over is!
Helaas voor mij, de volgende dag was het nog steeds een pijnlijke plek. Ik ben gewoon naar mijn werk gegaan en heb alles gedaan (kassa draaien) en ik merkte toch wel dat ik opeens last had van druk op mijn longen op die plek. Niet pijnlijk, maar vervelend. En ook vandaag helaas nog steeds. Schakelen in de auto doet pijn op die plek, iets tillen, een wat zwaardere deur open doen...
Net ik moet natuurlijk rond de paasdagen weer iets krijgen waardoor ik niet gelijk naar de huisarts kan. Dinsdag is een afspraak maken ook het eerste wat ik ga doen. Maar toch ben ik lichtelijk bezorgd.
Gedachte van iets gebroken hebben daar gaan al door mijn hoofd, maar dan voel je dat volgens mij wel op het moment dat dat gebeurt!

Natuurlijk moet ik de doktersafspraak afwachten, maar wie weet zijn er mensen die hier iets over kunnen zeggen?!
inderdaad evne naar de eerste hulp gaan! Beter even na laten kijken!
(niet gemeen bedoeld hoor, maar een zijn genoeg mensen die dan toch niet luisteren!)
Dus, zo ernstig was het dan ook niet. Ik hoop voor je dat het meevalt