Vreselijke huiduitslag.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xTamara

Vreselijke huiduitslag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 14:38

Hoi bokkers,

Ik heb al 3 jaar last van huisuitslag.
3 jaar geleden ben ik toen al een paar keer naar de huisarts geweest. Die had toen een zalfje voorgeschreven en dan werkte. Ik was er toen met 2-3 maanden vanaf.
drie kwart jaar later begon het weer op te zetten, alleen dan op mijn gezicht.
Echt heel vervelend want het jeukt als de pest en het schillfert ook gigantisch.
Ik ben toen in ong. 4 maanden 10 keer bij de dokter geweest.
In het begin kreeg ik steeds een ander zalfje mee of ik kreeg een zalfje mee wat ik moest gebruiken bij een eerder gekregen zalfje. Ook kreeg ik een paar keer anti-biotica mee, volgens hem was het namelijk wel een schimmel. Omdat het na die zalfjes niet overging heeft hij foto's gemaakt en naar een dermatoloog opgestuurd.
Daarna kreeg ik weer een zalfje mee en dat werkte een beetje.
Toen het daarna weer terug begon te komen, bij mijn mondhoeken, heb ik een verwijskaart naar de dermatoloog ge-eist. (Ik was mijn dokter helemaal zat omdat ik na zoveel bezoeken nog steeds geen goed werkend medicijn had).
Volgens de dermatoloog was ik allergisch voor mijn eigen speeksel. Volgens hem kwijlde ik da in mijn slaap en kwam het op mijn huid terecht. Ik heb nog gevraagd of dat wel mogelijk is omdat het ook op mijn voorhoofd zat en volgens hem kon dat.
Ik moest dus in het vervolg vaseline op die wondjes smeren voordat ik ging slapen.
Dat had ik dus geprobeert en dat werkte voor geen meter.
Dit is ong. 3 kwart jaar geleden.

Het is in de afgelopen 3 kwart jaar steeds weer terug gekomen. Maar door 2 zalfjes die ik eerder had gekregen, en die ik samen moest gebruiken, ging dat na 2 dagen weer weg.

Nou is het 1 week geleden weer op komen zetten en nu zit het bijna overal.
Ik heb het in al die drie jaar nog nooit zo erg gehad.
Het jeukt aan alle kanten en ik schaam me dood om naar buiten te gaan.
De huid om 1 oog is helemaal gezwollen en mijn hele huid is rood.
Die laatste 2 dingen zijn trouwens de afgelopen 3 dagen op komen zetten.
Het ontstaat ook ineens en vaak is het na 2 dagen weg maar dit wordt alleen maar erger.
Die oude zalf werkt ook niet.
Mijn moeder geaat proberen om woensdagmiddag een afspraak bij de dermatoloog te krijgen, wat waarschijnlijk niet gaat lukken. Ik heb de aankomende week toestweek en woensdagmiddag is de enige keer dat ik kan.
Waarschijnlijk ga ik dan die week daarop naar de dermatoloog maar tot die tijd zit ik er wel mee.

Zoals ik al zei ik word helemaal gek van de jeuk.. 's Nachts word ik er ook wakker van.
Hebben jullie een tip tegen de jeuk? Of voor het genezen?
Wat kan ik het beste wel en niet doen? Veel douchen of juist niet?
Hebben jullie misschien enig idee wat het kan zijn?
Morgen ga ik trouwens naar het strand. Volgens mijn moeder is het goed om er dan wat zeewater op te smeren. Klopt dit?
Ik weet het jullie zijn geen dokters, maar elke tip is momenteel welkom.

Hier wat foto's voor de liefhebbers:

http://mediaprovider.kennisnet.nl/Media ... 694344.jpg

http://mediaprovider.kennisnet.nl/Media ... 694350.jpg

http://mediaprovider.kennisnet.nl/Media ... 694352.jpg

Op de foto's zijn niet alle plekjes zichtbaar.

Jolliegirl

Re: Vreselijke huiduitslag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:40

gebruik je make up?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 14:41

Alleen mascara en oogpotlood.

Hiervoor was mijn huid perfect en had bijna geen last van puistjes..

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:45

kan het geen gordelroos oid zijn?
dat ziet er namelijk ook zo uit (of ook wel netelroos geloof ik)

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 14:47

Het lijkt er inderdaad wel een beetje op..
Maar dit schilfert heel erg.
Het is ook niet zo dat ik allemaal kleine ronde wondjes heb..

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:48

Psoriasis in je gezicht?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:49

Wat voor zalfje heb je gehad???

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 14:53

Psoriasis is erfelijk.. Dus dan zou ik er lal eerder last van moeten hebben denk ik.
En kan het dan wel zo zijn dat het steeds terug komt en weer weggaat?

De zalfjes:

Voordat ik naar bed ging moest ik hydrocortisonacetaat 1% fusidinezuur 2% erop smeren.
Als ik dan wakker werd moest ik er vaseline-cetomacrogolcréme FNA op smeren. Dit zijn de zalfjes die ik vaak gebruik.
Door deze zalfjes ging het vaak weg.

De overige zalfjes die ik kreeg liggen ergens te vergaan haha.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:55

Krijg je er ook kleine blaasjes bij ? Dat heb ik namelijk op mijn handen, schilfers, rood, blaasjes, die van onderuit naar boven komen, en het lijkt net of die blaasjes gevuld zijn met etter ( oh wat klinkt dit weer smakelijk)
Ik ben ook naar de dermatoloog geweest en alles, maar die kon ook niet ontdekken wat het was, ja een allergie ( hoe verrassend)
Ik ben derma - forte huidbalsem gaan gebruiken, en heb er geen last meer van.
Deze creme legt als het ware een laagje over je huid, zodat die beter beschermd is van buitenaf.
Ik heb van de dokter allerlei zalfjes geprobeerd, maar niets werkt bij mij zo goed als dit.
Bij mij zit de ellende in meerdere allergieen, zoals bijvoorbeeld vaseline, of petrolatum ( wat overigens hetzelfde is)
Dit zit in zowat elke creme, en is dus voor mij helemaal foute boel.
Dat speeksel verhaal, sorry maar ik geloof niet zo hard dat het dat is. Kan goed zijn dat er bij jouw ook sprake is van meerdere stoffen die dit opwekken.
Ik wens je er in ieder geval heel veel beterschap mee, weet maar al te goed hoe ontzettend irritant zo'n uitslag is.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:57

Hoe bedoel je dat je er al eerder last van zou moeten hebben...
Psoriasis kan erfelijk zijn maar er kunnen ook generaties tussen zitten en daarbij moet het ergens een keer beginnen...
Ja, juist met psoriasis is het er en dan weer niet, dat komt heel vaak voor. Heeft je dermatoloog het daar nog nooit over gehad dan?

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:00

xTamara schreef:
Psoriasis is erfelijk.. Dus dan zou ik er lal eerder last van moeten hebben denk ik.

De zalfjes:

Voordat ik naar bed ging moest ik hydrocortisonacetaat 1% fusidinezuur 2% erop smeren.
Als ik dan wakker werd moest ik er vaseline-cetomacrogolcréme FNA op smeren. Dit zijn de zalfjes die ik vaak gebruik.

Ik heb zelf ook cetomacrogol en hydrocortison, dit heb ik tegen mijn eczeem. Sowieso is voor mij stoppen geen optie, gaat het 2 dagen goed en dan zit het er weer volop. In welke combinatie en hoe vaak gebruik je deze zalven?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:01

xTamara schreef:

De zalfjes:

Dat hydrocortinson heb ik ook voor een paar eczeemplekjes, probleem is dat de huid er drie keer zo droog van wordt en weer extreem gaat jeuken. Ik ben met bio-oil gaan smeren, maar dat van mij ziet er wel wat anders uit....

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 15:04

Ja zo'n uitlsag is vreselijk, vooral op je gezicht.
Ik word door ong. iederee raar aangekeken als ik er goed last van heb.

Nou het begint bij mij verschillend. Soms krab ik een super klein bultje open en dan komt er vloeistof uit en dat gaat dan jeuken en dan krijg ik weer wat vlekken.

Rechtsboven op mijn hoofd is het nu gekomen door een puistje, tenminste leek erop. Dan puistje begon je jeuken en voila.

Ik krijg het overigens ook wel eens via een wondje.
Dan heb ik mezelf in mijn slaap bijvoorbeeld gekrabt (en dan heb ik geen uitslag daarvoor ofzo) en dan krijg ik het door dat wondje.
Dit is 1 keer gebeurt bij een snee.. Het rare is wel dat als het op dezelfde plek terugkomt ik een litteken of iets dergelijks van die snee zie zitten...

MamboBeach: Mijn dermatoloog heeft niks over deze ziekte gezegd. Huisarts overigens ook niet. Voor de rest heeft mijn nicht gezegd dat het erfelijk was en volgens haar was de kans dan minder groot dat ik dit zou hebben.

dressagelady: Ik moest het van hem elke dag 1 gebruiken.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:06

Janine1990 schreef:
Dat hydrocortinson heb ik ook voor een paar eczeemplekjes, probleem is dat de huid er drie keer zo droog van wordt en weer extreem gaat jeuken. Ik ben met bio-oil gaan smeren, maar dat van mij ziet er wel wat anders uit....

Danzij mijn vorige (onwetende) huisarts heb ik ook jaren alleen maar hydrocortison gesmeerd :n grootste fout die ik kon maken, basis is namelijk dat je je huid vet houdt. Daarvoor heb ik nu die cetomacrogol, ik moet ook eerst daar wat van opsmeren (4x daags) en dán pas een laagje hydrogortison erover (dit maximaal 2x per dag). Als ik dat eerder had geweten had ik nu ook niet met grote witte, pigmentloze, vlekken op mijn lichaam gezeten..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 15:09

dressagelady schreef:
Janine1990 schreef:

Danzij mijn vorige (onwetende) huisarts heb ik ook jaren alleen maar hydrocortison gesmeerd :n grootste fout die ik kon maken, basis is namelijk dat je je huid vet houdt. Daarvoor heb ik nu die cetomacrogol, ik moet ook eerst daar wat van opsmeren (4x daags) en dán pas een laagje hydrogortison erover (dit maximaal 2x per dag). Als ik dat eerder had geweten had ik nu ook niet met grote witte, pigmentloze, vlekken op mijn lichaam gezeten..

Hulde aan de DIO die zich nu huisarts mag noemen en het mij heeft aangesmeerd, terwijl ik Pytiriasis Versicolor heb... -O-
Overigens neemt zij mij ook niet serieus.
Dank dat je het nog even helder stelt, dat spul ga ik dus niet weer gebruiken :) Heeft geen zin duidelijk, want al hou ik het vet, het lijkt niet te helpen bij mij...

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 18:23

Nou ben terug van het strand.
We hebben wat zeewater meegenomen.
Heb het er al opgehad maar mer niet echt verschil..

Mijn huid trekt nu trouwens veel meer en mijn wonden lijken op barsten. Ook is mijn kin warm, heb het idee dat mijn huid daar gloeit..

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:18

na het kijken van je foto,s dit heb ik precies zo! Bij mij speelt het soms op. In mn wenkbrauwen en iets in mn arkadeboog. En in de t zone zeg maar.

Ook heb ik het op verschillende plekken op mn armen. Ik heb 2 zalfjes die ik er op smeer. Als je wilt kan ik je de namen geven. Dit zijn de enigste 2 die helpen bij mij. Ik ben ook bij dermatoloog geweestl. En ben ook zo ong ruim 3jaar bezig. En dit is echt een wonder middel voor mij. Ik voelde het eergister avond opkomen op mn armen. Meteen ingesmeerd gister dat ik wakker werd was het vrwijwel helemaal weg!

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:20

de kans met hormoon zalf is idd zo dat je witte vlekken krijgt. Ik heb die een heel klein beetje. Maar in de zomer kleurt dit weer helemaal bij. Bij mij dan..

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 20:28

MissDonna: 3 jaar bij de dermatoloog? Vreselijk... Ik hoop dat dat mij bespaart blijft haha.
Hoe heet je zalf? En kan ik deze krijgen zonder een doktersvoorschrift?

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:50

Ik vind de foto's nog wel meevallen het is echt vervelend. Ik heb wel wat tips voor je ik heb zelf namenlijk ook een erg gevoelige huid.
Wat een vervelende huisarts zeg om zolang alles op je te proberen hij had je eerder door moeten sturen.
Maar meestal maken de zalfjes het van de huisarts of dermatoloog erger. Wist je trouwens dat ze al 40 jaar stil staan op het gebied van dermatologie. Ze kunnen er heel weinig mee.
Je kunt je gezicht wassen met eucerin anti-redness dat helpt tegen het rode.
Kort en koud douchen.
Veranderen van eetpatroon of bijv een tijdje sapvasten of een reinigingskuur of zo.
Bij sommige mensen helpt het als je de hormoonhuishouding verandert dus ga aan de pil of stop met de pil.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 20:57

hydrocortinson is een lichte hormoonzalf. Je kan er pigment problemen van krijgen (heben mijn kinderen ook alleen van zwaardere hormoonzalven).

Na een paar keer smeren moet je toch echt wel resultaat zien.

Goed vet houden, jeuk is erger dan pijn.

Is het niet mogelijk om een keer naar een andere arts te gaan?

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 21:02

Nou het is dus zo dat als ik het vet hou, dat het juist gaat jeuken. Daarom heb ik de afegelopen 2 dagen niks op mijn huid (qua vette zalfjes) gesmeerd.
De foto's kunnen inderdaad als meevallen worden beschouwd maar het is veel erger dan op de foto's. Op de foto's kwam vanwege de flits niet alles goed uit.
Het is gewoon zo dat mijn hele hoofd zo ong. rood is. Voor de rest is 1 oog gezwollen en heb ik op mijn voorhoofd, bij mijn mond en rond mijn ogen allemaal schillfers met wondjes ertussen.
Het ziet er echt niet uit.
Misschien dat ik eucerin anti-redness inderdaad ga proberen.

@ Hotchocolat: Andere arts gaat mijn moeder inderdaad proberen. Het schijnt te kunnen. Maarja voordat ik daar terecht kan.. Ik wil er het liefst zo snel mogelijk vanaf. Met of zonder dermatoloog inzicht.

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:05

Uitslag en opgezwollen. Is het echt niet een allergische reactie op iets?

Ander wasmiddel oid

Lynske78

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-10 21:11

En probeer die tip van de pil nu ook. Dat is niet zo dat het dan binnen een paar dagen over is maar het kan wel helpen.
Heel veel klachten zijn te wijten aan hormonen en daar houden artsen niet altijd rekening mee.
Alle processen in het lichaam worden gestuurd door hormonen.
Bij veel mensen die ouder worden verdwijnen klachten omdat de hormoonhuishuiding verandert. (kan ook andersom natuurlijk)
Dat is een verschrikkelijk onderschat fenomeen. Hormonen ;)
Zalfjes zijn symptoombestrijding.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 21:14

hotchocolat schreef:
Uitslag en opgezwollen. Is het echt niet een allergische reactie op iets?

Ander wasmiddel oid

Dat denk ik ook.. Maar er is niks nieuws wat we sinds die tijd gebruiken volgens mij..
En het is ook niet zo dat ik een creme of iets dergelijks gebruik voor mijn huid..

@ Lynske78: Ik zit momenteel aan de pil.. Ik ga er inderdaad misschien even mee stoppen en dan kijken hoe het gaat. Het is alleen niet zo dat het maandelijks terugkomt (volgens mij.. Heb het eerlijk gezegd nog niet bijgehouden). Maar ik zal het inderdaad poberen!