Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xTamara schreef:Psoriasis is erfelijk.. Dus dan zou ik er lal eerder last van moeten hebben denk ik.
En kan het dan wel zo zijn dat het steeds terug komt en weer weggaat?
De zalfjes:
Voordat ik naar bed ging moest ik hydrocortisonacetaat 1% fusidinezuur 2% erop smeren.
Als ik dan wakker werd moest ik er vaseline-cetomacrogolcréme FNA op smeren. Dit zijn de zalfjes die ik vaak gebruik.
Door deze zalfjes ging het vaak weg.
De overige zalfjes die ik kreeg liggen ergens te vergaan haha.
xTamara schreef:Psoriasis is erfelijk.. Dus dan zou ik er lal eerder last van moeten hebben denk ik.
En kan het dan wel zo zijn dat het steeds terug komt en weer weggaat?
De zalfjes:
Voordat ik naar bed ging moest ik hydrocortisonacetaat 1% fusidinezuur 2% erop smeren.
Als ik dan wakker werd moest ik er vaseline-cetomacrogolcréme FNA op smeren. Dit zijn de zalfjes die ik vaak gebruik.
Door deze zalfjes ging het vaak weg.
De overige zalfjes die ik kreeg liggen ergens te vergaan haha.
Janine1990 schreef:Dat hydrocortinson heb ik ook voor een paar eczeemplekjes, probleem is dat de huid er drie keer zo droog van wordt en weer extreem gaat jeuken. Ik ben met bio-oil gaan smeren, maar dat van mij ziet er wel wat anders uit....
grootste fout die ik kon maken, basis is namelijk dat je je huid vet houdt. Daarvoor heb ik nu die cetomacrogol, ik moet ook eerst daar wat van opsmeren (4x daags) en dán pas een laagje hydrogortison erover (dit maximaal 2x per dag). Als ik dat eerder had geweten had ik nu ook niet met grote witte, pigmentloze, vlekken op mijn lichaam gezeten.. dressagelady schreef:Janine1990 schreef:Dat hydrocortinson heb ik ook voor een paar eczeemplekjes, probleem is dat de huid er drie keer zo droog van wordt en weer extreem gaat jeuken. Ik ben met bio-oil gaan smeren, maar dat van mij ziet er wel wat anders uit....
Danzij mijn vorige (onwetende) huisarts heb ik ook jaren alleen maar hydrocortison gesmeerdgrootste fout die ik kon maken, basis is namelijk dat je je huid vet houdt. Daarvoor heb ik nu die cetomacrogol, ik moet ook eerst daar wat van opsmeren (4x daags) en dán pas een laagje hydrogortison erover (dit maximaal 2x per dag). Als ik dat eerder had geweten had ik nu ook niet met grote witte, pigmentloze, vlekken op mijn lichaam gezeten..
Heeft geen zin duidelijk, want al hou ik het vet, het lijkt niet te helpen bij mij...
hotchocolat schreef:Uitslag en opgezwollen. Is het echt niet een allergische reactie op iets?
Ander wasmiddel oid