En vriendin van mij zegt dat ze ....... is?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

snissje

En vriendin van mij zegt dat ze ....... is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 20:47

Een vriendin van mij op school was heel stil vandaag. Ik natuurlijk vragen wat er met haar was maar ze zei niks..
We zaten in het laatste les uur toen zij ineens in huilen uitbarsten. Ik schrok me dood!!
Ik ging met haar naar buiten we rookte even een sigaretje. En ik vroeg wat er gebeurd was.
Zij vertelde mij dat zij gisteravond na dat ze bij een vriend was geweest en naar huis fietsten dat ze door een man van haar fiets werd afgetrokken en verkracht werd..
Maar daarna hoorde ik van een andere vriendin dat ze tegen haar een heel ander verhaal had verteld over dat het op een skatebaan was gebeurd s`avonds.
Nu weet ik dus niet of ik me zorgen moet maken . Ze heeft niks tegen haar ouders gezget en wil ook niet naar de politie.
Misschien weten jullie hoe ik erachter kan komen of het waar is. Want hoe kan ze over zoiets nou liegen?

Alvast bedankt!!

Giolli
Zeg maar Ber!

Re: En vriendin van mij zegt dat ze ....... is?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:49

Een vriendin zijn :)
Luisteren wanneer het nodig is, en haar alleen laten als je zéker weet dat ze dat wilt!
Heel lastige situatie weet ik helaas... ;)

Heel veel succes. En lastig dat ze tegen iemand anders een ander verhaal heeft verteld. Houd je ogen en oren open, dan komt de waarheid vanzelf boven tafel!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:50

ik vind dat er over dit onderwerp niet gelogen mag worden, of niet gebruikt ofzo.

maar, als het waar is, sterkte...
kan best hoor, verhalen worden via via ook veranderd....
wees inderdaad een vriendin voor haar :) steun haar waar je kan.

tis echt erg...

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:51

Eerlijkheid duurt het langst, de waarheid zal ooit sowieso boven tafel komen :)
Als je het echt graag wil weten of het waar is zou je kunnen vragen of het nu op de skatebaan of onderweg naar huis is gebeurd, omdat je het even niet meer snapt. Is gewoon een onschuldige en oprecht geïntereseerde vraag.

Succes.... Als het waar is zal het een moeilijke tijd voor haar en dus ook voor jou worden...

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:52

Als het waar is dan is dat wel heel erg voor haar!
Ik zou haar wel gewoon steunen!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 20:53

Ik weet hoe erg het is!! Dat vond ik dus ook je kan daar niet over liegen!! Ik zal altijd een vriendin voor haar blijven. maakt niet uit wat er is!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 20:59

als ze wil vertellen laat haar vertellen, soms kan een verhaal meerdere waarheden hebben, en kom je er vanzelf wel achter of het waar is of niet...
Als het om een verkrachting/aanranding gaat, vertel haar aangifte te gaan doen, en licht haar ouders in... zoiets moet ze niet alleen proberen te verwerken.
GA haar geen vragen stellen of het elders gebeurd is, of dat je van iemand anders een ander verhaal gehoord heeft, dat kan er voor zorgen dat ze het helemaal niet meer verteld en het voor zich houdt. En het zou wel erg vervelend zijn dat er daadwerkelijk iets gebeurd is.

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:01

Wees een vriendin en blijf dat ook.

Mocht blijken dat het verhaal niet helemaal eerlijk is, dan is er zeker wat anders aan de hand, wat net zo erg is, maar waar ze misschien geen woorden voor heeft. Zoiets verzin je niet zomaar.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:08

Ik heb haar net weer huilend aan de tel gehad ik weet neit zo heel goed hoe ik hier mee om moet gaan... Ik ben er nu wel zeker van dat het echt waar is! Ik vind het wel erg om dit aan haar ouders te vertellen, ik vind dat ze dit echt zelf moet doen!! Dan voel ik me echt een verrader. ik denk dat ze mij dat ook nooit zal vergeven. Jeetje dit is echt schrikken!!

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:11

Vervelend TS!
Tja indd moeilijk! Ik zou het niet aan haar ouders vertellen maar wel met haar erover praten dat het wel het beste is als ze het aan haar ouders vertelt!

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:16

geef haar de steun die ze nodig heeft.
het is altijd haar keuze om aangifte te doen of juist niet.
en vertel zo'n verhaal niet verder.

en als het niet waar blijkt te zijn, dan komt de waarheid vanzelf wel boven tafel.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:16

Dat zeker weten!! heeft iemand ook ervaring met zoiets mag ook pb`en..

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:19

Ik vind wel dat je tegen haar moet zeggen dat ze op zn minst de morning after pil even moet gaan slikken als ze niet aan de pil is ... En ook een soa test doen..

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:20

ooh ja.. Jesus had ik helemaal niet aan gedacht !! Bedankt!!

Biskwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:21

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:22

Heel moeilijk zo iets.. Luister naar haar zoals je al doet, en probeer voorzichtig naar voren te brengen dat ze dit haar ouders 'moet' vertellen.. (of een andere vertrouwenspersoon). Wellicht zou ze het heel fijn vinden als je er bij bent op dat moment (desnoods niet beide ouders tegelijk).. Aangifte is zeer belangrijk, klinkt heel cru, maar hoe eerder hoe beter ivm het vinden van de dader (en het voorkomen van andere slachtoffers). Zelf heeft ze hier ook echt hulp bij nodig (en gezondheidstest, soa/pil etc), hoe langer ze dit wegstopt hoe moeilijker het wordt! Heel veel sterkte!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:25

Die site staan dingen bij signalen. Jeetje zelfverwonding alles ik hoop maar dat ik kan zorgen dat het niet zo ver komt!!

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:39

Licht haar ouders in, ze zal je eerst haten maar later dankbaar zijn....
Ze kan dit niet zelf verwerken, bel anders zelf met een instantie en vraag om advies, zij weten wat te doen en wat te laten.

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:41

Ik weet het niet hoor...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:45

haar ouders inlichten... dit kan écht niet :n
Ze zal boos zijn, kwaad zijn, je vervloeken... maar haar ouders zullen haar helpen en meenemen naar een arts..
ze zal je dankbaar zijn...

Iemand heeft bij dit soort dingen hulp nodig... want je gaat hier geestelijk aan kapot!
ook is een SOA test erg belangrijk! en een zwangerschapstest!

snissje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-10 21:49

pfff jeetje.. ik weet het ook niet meer hoor!! Ik vind dit echt heel erg ;( ik heb het allemaal al tegen haar gezegt ze zegt 'ik weet het niet hoor ik zal tog niet zwanger zijn' eigenwijs dat ze is maar ze is nu een beetje van streek natuurlijk ik ook dus ik ga morgen wel even naar haar toe even praten ofso..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:51

Ik ben van mening dat je toch haar ouders moet inlichten, als ze het niet verteld zal haar gedrag veranderen wat er weer voor kan zorgen dat het impact heeft op school/werk en de relatie met haar ouders... en dat zal het allerlaatste zijn wat ze kan gebruiken.. dat ze helemaal alleen komt te staan.

je kunt je eigen huisarts bellen en om raad vragen hoe je er mee om moet gaan, het is voor jou als vriendin ook niet niets als je met zo'n last wordt opgezadeld en niet wetend wat er mee te doen en er mee om te gaan.
Je huisarts kan je adviseren zonder dat je vriendin erachter komt.

Dszjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:54

[quote="snissje"]ik heb het allemaal al tegen haar gezegt ze zegt 'ik weet het niet hoor ik zal tog niet zwanger zijn' quote]

Ik mag toch hopen dat ze een morning after pil of iets op zn minst gaat halen!
Het is al erg genoeg maar ik denk dat ze pas echt een klap krijgt als ze hoort dat ze dadelijk mischien wel zwanger is van haar verkrachter!
Ik zou het gewoon tegen haar blijven zeggen TS!

Sterkte en succes TS!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:56

Luister als ze idd gisteraaf is verkracht en ze neemt morgen ochten gauw de morning after pil is hij nog geldig. Dus vertel het nou maar gauw aan haar dan hoeft ze niet onnodig abortus te ondergaan of een kind van een verkrachter te krijgen
Laatst bijgewerkt door shilady op 01-04-10 21:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 21:56

Ik zou haar zeker wel vertellen hoe belangrijk het is dat haar ouders dit weten, om haar te helpen.
Maar je kan en mag niet haar vertrouwen beschamen en zelf haar ouders inlichten.

Zeg haar dat je er bij wilt zijn en vertel haar ook duidelij dat het goed is zodat zij geholpen kan worden, maar dat andere meiden ook geholpen zijn als zij het verteld omdat ze dan achter de dader aan kunnen.

Ze moet zich niet schamen en het stil willen houden maar boos worden om wat hij gedaan heeft, erg moeilijk, maar als dat lukt dan is het makkelijker om er over te praten.