Daarbij knip ik mijn haren al jaren zelf. Haal iedere maand een cm er vanaf om het gezond te houden. Ik wil niet dat zij er aan komt met een schaar.
Écht niet. Hoe maak ik dit een kapper duidelijk zonder ze te beledigen, of nog beter hoe maak ik ze duidelijk dat knippen niet erg is als ze zich zover kan inhouden dat het bij een cm blijft. 
Ik vind mezelf met haar op de schouder echt niet mooi en wil dat ook niet meer, mijn haar groeit niet langzaam maar het duurt lang om daadwerkelijk lengte te krijgen vanwege de krul. Nu is het net erg mooi. Op de foto in mijn profiel vind ik ze afschuwelijk kort, nu zijn ze echt bijna 20 cm langer maar ook 20 cm is zo weg bij een gretige kapper, ook is dat niet meer mijn huidige kleur.
Wie heeft suggesties voor mij? Het liefst wil ik gewoon dat ze het verft en klaar, knippen kan ik prima zelf. Maar hoe?
Alvast bedankt.

O ja voor de mensen die het zo nodig vinden hier een 'stel je niet zo aan' reactie neer te planten, ga je gang, maar daar heb ik geen boodschap aan en negeer ze dus ook.

Daar beledig je niemand mee, je bent gewoon duidelijk en dat scheelt achteraf een hoop scheve gezichten! Succes

Ja daarom wil ik er ook geen schaar in, ok met mijn krullenbos kunnen ze ook vergeten er een model in te knippen maar dat terzijde... Voor dat ik zelf begon te knippen was het altijd mijn oma vroeger ook coiffeuse, gewoon lekker vertrouwd.