Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

hipkippie schreef:Bij mij is een jaar geleden vastgesteld dat ik de ziekte van Crohn heb.
Heb nu een jaar Entocort capsules gebruikt maar die hielpen niet genoeg waardoor ik nu andere medicijnen erbij moet nemen, Azathioprine.
Heb volgende week donderdag weer een afspraak bij de MDL arts en dan hoor ik of de medicijnen nu wel helpen.
Welke medicijnen heb jij?
hipkippie schreef:Sinds ik medicijnen gebruik is mn buikpijn als een heel stuk minder geworden, heb er nog weinig last van.
Alleen is de ontsteking nog steeds niet rustig genoeg waardoor ik zwaardere medicijne moet.
Kan ook beter na de wc nu, gewoon dagelijks, had eerder dat ik zo 4 dagen niet hoefde (rare is dat ik last had van verstopping terwijl je normaal juist dunne ontlasting hebt als je crohn hebt. Ze dachten ook eerst dat ik colitis ulcerosa had, het broertje van Crohn maar na onderzoek is toch gebleken dat ik Crohn heb) en ik dus heel erg last had van een opgezette buik.
Met eten heb ik geen problemen, kan eigenlijk alles wel eten.
RoxyVip schreef:Er zijn al wel topics hierover, maar ik heb nu ruim 5 jaar Crohn. Eerst paar prednison-kuurtjes gehad om de ontsteking rustig te houden en daarna medicijnen gekregen, ik slik pure-nethol (mercaptopurine) en dat gaat heeeel goed bij mij! Ben al ruim 4 jaar klachtenvrij en heb sinds mijn zwangerschappen ook geen dieet meer gevolgd en dat gaat goed, houden zo dus!
RoxyVip schreef:Er zijn al wel topics hierover, maar ik heb nu ruim 5 jaar Crohn. Eerst paar prednison-kuurtjes gehad om de ontsteking rustig te houden en daarna medicijnen gekregen, ik slik pure-nethol (mercaptopurine) en dat gaat heeeel goed bij mij! Ben al ruim 4 jaar klachtenvrij en heb sinds mijn zwangerschappen ook geen dieet meer gevolgd en dat gaat goed, houden zo dus!
hipkippie schreef:RoxyVip schreef:Er zijn al wel topics hierover, maar ik heb nu ruim 5 jaar Crohn. Eerst paar prednison-kuurtjes gehad om de ontsteking rustig te houden en daarna medicijnen gekregen, ik slik pure-nethol (mercaptopurine) en dat gaat heeeel goed bij mij! Ben al ruim 4 jaar klachtenvrij en heb sinds mijn zwangerschappen ook geen dieet meer gevolgd en dat gaat goed, houden zo dus!
Dat zou ik normaal ook moeten hebben (ook wel 6MP genoemd).
Door een fout bij de apothekers assistenten heb ik Azathioprine, arts had op recept geschreven 6mp 50 mg per dag.
Assistenten wisten niet wat het was dus hebben ze me aza gegeven (als ze nou even de arts hadden gebelt!!)
Maargoed nam ze al een paar weken in toen we erachter kwamen dat het de verkeerde medicijnen, dus moest door blijven gaan maar wel een hogere dosis 50 mg was te laag dan moest 100 mg hebben.
anthea_naomi schreef:nou ik zal me ook maar even melden dan.
Bij mij is ook 2 jaar geleden de ziekte van crohn vastgesteld. Toen heb ik in totaal 10 weken sondevoeding gehad met na 6 weken een pauze van 2 weken, maar na die 10 weken is het super goed gegaan en dat gaat het nog steeds. Ik gebruik wel nog steeds medicijnen (azathioprine , maar ik hoef er niks voor te laten ik kan ook gewoon alles eten.
sterkte nog met al je onderzoeken en ik hoop dat het snel beter met je gaat
anthea_naomi schreef:nou ik zal me ook maar even melden dan.
Bij mij is ook 2 jaar geleden de ziekte van crohn vastgesteld. Toen heb ik in totaal 10 weken sondevoeding gehad met na 6 weken een pauze van 2 weken, maar na die 10 weken is het super goed gegaan en dat gaat het nog steeds. Ik gebruik wel nog steeds medicijnen (azathioprine , maar ik hoef er niks voor te laten ik kan ook gewoon alles eten.
sterkte nog met al je onderzoeken en ik hoop dat het snel beter met je gaat