Problemen met hoofdhuid

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Problemen met hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 23:41

Sinds een paar weken heb ik problemen met mijn hoofdhuid.
Geen idee waar het vandaan komt, ik gebruikte mijn shampoo en conditioner al maanden voordat de klachten op kwamen zetten.
Na verandering van shampoo en conditioner (die ik voorheen gebruikte) verminderde of verergerde de klachten niet, het bleef gelijk.

Het begon met een pijnlijk bultje achter op mijn hoofd, het zag er uit als een puist :+
Bultje is na een paar dagen weggetrokken en ondertussen kreeg ik wat jeuk op mijn hoofd.
Er kwamen af en aan wat bultjes op zetten, weer net als puisten.
De jeuk bleef, maar niet zo erg dat ik constant op mijn hoofd zit te krabben.
Ook kreeg ik schilfers op mijn haar en mijn haar is wat sneller vet.

Ik was mijn haar vrij onregelmatig, maar dat doe ik al maanden, zo niet langer.
Soms is dat vier/vijf keer in de week en de andere keer was ik mijn haar drie dagen niet (als ik toch de deur niet uit hoef :+ ).

Iemand die deze klachten herkent?

maaikj

Re: Problemen met hoofdhuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:45

misschien even langs de HA.. nog nooit van gehoord..

misschien wel vaker wassen ;)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 23:54

Nog vaker wassen?
Lijkt me niet heel gezond voor de hoofdhuid.
Ik was liever niet wanneer het niet nodig is, omdat je haar er sneller vet van wordt :j

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:56

En als je een shampo probeerd voor gevoelige hoofdhuid?? Of doe je dat al???

Head en Shoulders staat bekent als redelijk agressief spul.. wellicht is zoiets 'goed' om je hoofdhuid een keer goed schoon te maken??

Lastig Clau, en onprettig..
Als het blijft idd misschien consult aanvragen bij je HA? (al dan niet telefonisch)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 23:58

Ik gebruik hele vriendelijke shampoo's en conditioners.
Vind het ook zo vreemd dat het ineens is komen opzetten, ik gebruik die lijn al ruim een jaar :=

Ik wilde binnenkort inderdaad even langs de huisarts.
Maar heb nog niet echt de tijd gevonden om daadwerkelijk een afspraak te maken :j

Durf overigens niet zo met agressief spul te gaan proberen :o

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:59

Naja agressief :=
Het is duidelijk niet voor een gevoelige hoofdhuid zeg maar :o

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 00:00

Haha daarom durf ik het ook niet zo, straks wordt het nog erger :')

Gefeliciteerd trouwens :D

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:01

Dan denk ik toch idd HA bezoekje :(:)

Enne, dank je :P

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:08

Ik had ongeveer dezelfde klachten, volgens mijn kapster was het seborroische dermatitis (soort eczeem)
Ze zei dat ik ik bij de huisarts ketoconazol gel kon krijgen, de dag erna gebeld, kon het zo ophalen bij de apotheek.
Na twee weken was het bij mij over. Ik mocht wel alleen maar met 2x in de week mijn haar wassen, beetje klef. Maar goed, het hielp perfect.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 07:52

Ik weet niet hoe oud je bent, maar het kan eczeem zijn. Dat kan later ook ineens optreden (ik kreeg het toen ik 17/18 was).
Bij de HA kan je hier wel middeltjes voor krijgen. Let er dan op dat je geen zalf oid krijg, maar een lotion. Anders krijg je een hele vette plek, wat zich over je hele hoofd verspreid met het slapen en kammen.

Hebben jullie trouwens geen ander wasmiddel of wasverzachter genomen? Je slaapt immers wel met je hoofd op het kussen de hele tijd ;)

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:18

Een allergie kan je opbouwen. Het kan dus best dat je na langere tijd dus niet meer tegen je shampoo kan.
Gebruik je stylingsproducten? Misschien dat even niet gebruiken en kijken of het verminderd.

Dat je haar sneller vet word hoeft niet bij de "aandoening" te horen. Dat kan ook door het krabben op je hoofd komen. Net als je hoofdhuid masseren kan dat de talgkliertjes activeren.

Ik zou even naar de huisarts gaan wellicht kan die je helpen.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:23

Misschien heel even langs de huisarts gaan.
Ik heb zelf behoorlijk last van psoriases op mn hoofdhuid, dat begon ook een beetje op die manier. Nu is het al 2 jaar lang behoorlijk erg, heb alles van de dokter geprobeerd maar niets helpt, nu ben ik begonnen met Zarqa shampoo en die werkt heel goed voor een gevoelige hoofdhuid. Ook shampoos van Nioxin verzachten de hoofdhuid en zorgen voor minder jeuk.

Ik hoop dat de dokter iets weet of dat het vanzelf over gaat! :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:23

ik heb het ook, tenminste ik herken het wat jij omschrijft ;)
mijn huid is heel gevoelig, een andere shampoo kan het verergeren.
jaren heb ik een speciale shampoo gehad. verkrijgbaar bij aphotheek.
ph-neutraal, meen ik :) ik heb het gekregen nadat ik luizen heb gehad. Dus mijn hoofdhuid is enorm gevoelig door die "ont-luizing" middelen.

Een andere shampoo kan inderdaad ook beter werken. Uit ervaring weet ik dat ik niet over Head&Shoulders kan, of *denkt hard na...* Herbal active ofzo. Het schuimd meer dan dat het verzorgt. (uitdroging ;) )

nu heb ik er enkel veel last van als ik ineens veel stress heb := (op dit moment ook...) gebruik shampoo van Palmolive, voor gevoelige hoofdhuid. En conditioner van een ander merk. Werkt beter :)

succes :)

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 09:52

Bij mij begon het zo voordat ik psoriasis kreeg, daarna werden het jeukende korstjes en had ik een mooie kale plek op mijn hoofd :Y)
(Kreeg want nu heb ik het al jaren niet meer :) )
Ook had ik mijn haar vaak in een staart en gebruikte ik gel. Zo krijgt je hoofdhuid weinig 'lucht'. Zalfjes van de dokter vond ik zelf alleen maar troep, daarmee los je het probleem ook niet op. Je krijgt niet voor niets een soort uitslag op je hoofd, je zult dus dingen moeten veranderen. Ik zelf ben gestopt met gel en haren vaak in een staart, wasde mijn haren met deze shampoo en ben veel meer gaan ontspannen.
En voila het ging weg en is ook niet meer terug gekomen :)
Zou mij niets verbazen als je te veel aan je hoofd zou hebben.. :(:)

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 10:14

Ik krab nauwelijks aan mijn hoofdhuid.
Heb ook geen last van korstjes, alleen roos en bultjes die echt eruit zien als puisten.
Nu heb ik bijvoorbeeld ook geen bultjes op mijn hoofd, maar af en toe wat jeuk en roos.

Ik ben overigens 23 jaar :)
Gebruik geen stylingproducten en als ik die gebruik, gebruik ik ze niet boven op mijn haar.
Maar altijd aan de onderkant van mijn haar.

Wasverzachter en wasmiddel zijn hetzelfde gebleven volgens mij :j
Ik kan ook niet elke shampoo gebruiken ivm extensions.
De shampoo die ik gebruikte, gebruikte ik ongeveer vier maanden.
Shampoo daarvoor (die ik nu weer gebruik) gebruikte is ongeveer zeven maanden.

Ik draag mijn haar altijd los en borstel het twee keer op een dag.
Volgende week bel ik even mijn huisarts voor een afspraak :j

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:18

hey ik zou ook ff langs ze dokter gaan, ik heb ook zoiets gehad al was het bij mij geen puistvormig bultje ... iig kreeg ik iets waardoor t over ging...nu soms nog beetje last van..maar goed het hielp

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:26

Er zal toch wel wat gebeurt zijn dat je nu opeens last hebt en eerder niet.
Hopelijk ben je er gauw vanaf want leuk is het niet natuurlijk. :n

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:14

Clau ik zou toch even naar de dokter gaan of naar de kapper die weten het meestal ook wel.

Het kunnen hormonen zijn daar kan je ook roos van krijgen.
En net zoals wat Daan zegt een allergie kan je in ene krijgen.
Ik gebruikte een product al jaren en kon er in ene ook niet meer tegen.

Heb je geen last van haaruitval?

ketoconazol is meestal wel een goed middel voor dit soort dingen.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 13:54

Haaruitval heb ik met periodes gehad, maar dat heb ik nu dus weer helemaal niet :))

Ik kan me verder niks van veranderingen herinneren.
Alleen dat ik nu wat meer stress heb qua tijdsdruk, maar afgelopen maanden heb ik sowieso veel stress gehad :+

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 16:43

Ik weet niet of je je haar verft?
Ik deed het altijd wit-blond blonderen. Daar kreeg ik verschrikkelijke jeuk van, bobbels/puiten op mijn hoofdhuid, schilfers ect.

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 18:26

Ik laat mijn haar kleuren bij de kapper en dit doe ik al zo'n twee/drie jaar bij dezelfde kapper.
Ook met dezelfde kleurspoelingslijn.

Het was sowieso ruim een maand geleden voordat de klachten opkwamen zetten :j
Kleuring vervaagt na zes weken.

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 18:39

Ik heb jaren terug ook eens zoiets gehad. Geen puistjes maar korstjes die los gingen zitten en dan een soort van roos, veel roos. Ik ben toen naar de drogist gegaan en heb daar heel agressieve shampoo voor gekregen. Alleen hielp dit niet. Toen naar de husarts en die zei dat mijn hoofdhuid te snel 'groeide'. Vandaar de schilfers. Ik heb toen van hem Topicorte gekregen om erop te smeren. Een paar dagen en het was over. De creme is al lang over de datum maar als ik soms nog last heb smeer ik het er gewoon weer op. En dan is het weer weg.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 14:31

*leest met interesse mee* ik heb veel jeuk op mijn hoofd, en mijn hoofdhuid voelt heel strak gespannen aan. Hoe ik het ook masseer/losmaak, het helpt niks. De kapster riep er pas een andere kapster bij om te voelen. Ik verf mijn haar niet, borstel ook nooit direct op mijn huid, en was mijn haar om de 2 dagen met shampoo van guhl voor de gevoelige hoofdhuid. Dat helpt helaas geen snars...

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:50

Ik herken je probleem wel een beetje. Ik heb ook enorme jeuk op mijn hoofdhuid én bultjes. De ene keer meer dan de andere keer. Heb afgelopen donderdag de dokter gebeld en heb inmiddels een shampoo gekregen tegen roos (heb verder geen last van roos). Heb net voor het eerst m'n haren met die shampoo gewassen dus is even afwachten of het helpt, anders volgende week maar naar de dokter.

Lijkt me voor jou ook wel handig als je even de HA belt.

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:08

ik heb psoriasis op mijn hoofdhuid en herken dit ook heel goed! topicorte wat hier boven ook al stond heb ik ook een tijdje gebruikt maar werkte na een poosje niet meer.. nu heb ik bethametason (auwwww als je net je huid heb gekrabt ;( ) maar werkt wel. ik zou dus even een afspraak met de HA maken. kan berg/roos/psoriasis of heel veel andere vormen van eczeem zijn...