door je wekker heen slapen..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

door je wekker heen slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:40

heeft iemand een tip voor mij?? ik slaap zoo vast.. dat ik soms gewoon door mn wekker heen slaap...
zo ook deze week 2x..
en nu heb ik echt een wekker die zo gaat.. PIIEEEEEP PIEEEEPPPPPPPP PIEPPPPPP die om de 5 min af gaat... en dan heb ik nog mn telefoon.. die gaat ook af.. op muziek..
en soms slaap ik er serieus echt door heen!

maandag ook.. ik moest half 7 beginnen op werk... ik zet de wekker op half 6.. ik word vervolgens wakker.. half 7! oliebol! haasten als een gek.. maar goed..
en vandaag ook..ik ging vanmiddag even een uurtje slapen.. had mn wekker op kwart over 5 gezet.. zodat ik nog kon koken voor mn huisgenoot thuis kwam..
ineens stond hij in de kamer.. ik dacht nog.. ohh sukkeltje.. als je nu zegt dat je eerder thuis bent.. kook ik wat eerder ;) kijk is.. is het 6 uur...
weeeer er vast door heen geslapen...

weet iemand wat ik hier aan kan doen?? dit is namelijk heel vervelend..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:41

Slaap je wel genoeg?

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:42

Kimbey

Misschien ga je te laat naar bed dat je te moe bent om eigenlijk wel op te staan?

Anoniem

Ik moet en zal de gouden tip vinden dus blijf hier ook maar even meelezen hihi. Kom nu zo'n beetje elke dag te laat en niks lijkt te helpen dus zou ook graag weten hoe ik een keer echt goed wakker werd van mijn wekker. :P

Szan

Re: door je wekker heen slapen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:43

Oh, dit heb ik ook dus ik lees even mee...
(en ik ga in ieder geval wel vroeg naar bed, maar val gewoon pas heel laat in slaap)...

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:43

ik moet er elke dag rond kwart voor 6/6 uur uit.. en s avonds lig ik er meestal rond half 10/ 10 uur in.. af en toe half 11.. maar niet later.. in het weekend slaap ik heel veel bij.. meestal 1 nacht wel 12 tot 14 uur.. en de andere nacht ook rond 10 tot 12 uur... dus denk het wel toch??

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:45

goeroe

DianneF schreef:
ik moet er elke dag rond kwart voor 6/6 uur uit.. en s avonds lig ik er meestal rond half 10/ 10 uur in.. af en toe half 11.. maar niet later.. in het weekend slaap ik heel veel bij.. meestal 1 nacht wel 12 tot 14 uur.. en de andere nacht ook rond 10 tot 12 uur... dus denk het wel toch??

Hoe oud ben je? Als je overdag de neiging hebt om een uurtje te gaan slapen en het weekend nodig hebt om bij te slapen moet je misschien toch nog eerder naar bed gaan. Val je wel meteen in slaap als je naar bed gaat?

Anna

Je hebt je wekker zeker al op z'n hardst staan?
Anders een andere wekker kopen met harder geluid misschien? Of van die kinderwekkers, die hebben een bepaald melodietje, misschien dat dat helpt?
Ik zou het anders ook niet weten :=
Lijkt me wel dat je genoeg slaapt als ik het zo lees :j

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:47

goeroe schreef:
DianneF schreef:

Hoe oud ben je? Als je overdag de neiging hebt om een uurtje te gaan slapen en het weekend nodig hebt om bij te slapen moet je misschien toch nog eerder naar bed gaan. Val je wel meteen in slaap als je naar bed gaat?

ik ben 24 dus lijkt me dat ik niet zo heeeeeel veel meer nodig heb toch??

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:51

DianneF schreef:

Vooral pubers hebben veel slaap nodig, maar het verschilt natuurlijk per persoon. Als je het idee hebt dat je soms moet bijslapen is het misschien toch geen verkeerd idee om eens te proberen om nog iets eerder te gaan slapen. En misschien is zo'n wake-up light een idee? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel veel goede verhalen over gehoord.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:54

ja daar zat ik ook over te twijfelen.. mn vriendin heeft hem ook.. alleen ze zegt.. daar wen je op een gegeven moment ook aan... het helpt bij haar niet meer zo.. plus vanmiddag was het ook licht.. en dan slaap ik ook gewoon door.. dus weet niet of dat zoveel nut heeft...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:55

goeroe schreef:
DianneF schreef:

Vooral pubers hebben veel slaap nodig, maar het verschilt natuurlijk per persoon. Als je het idee hebt dat je soms moet bijslapen is het misschien toch geen verkeerd idee om eens te proberen om nog iets eerder te gaan slapen. En misschien is zo'n wake-up light een idee? Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wel veel goede verhalen over gehoord.

Bij mij werkte dat echt totaal niet. Het licht vind ik niet fel genoeg, behalve als je er recht inkijkt maar als ik lig te slapen lig ik niet met mijn hoofd op dat licht gericht. En het geluid dat eruit kwam was voor mij geen reden om wakker te worden. Het gevolg was dan dat mijn ouders naar boven kwamen omdat ze een irritant geluid hoorde waar ik gewoon heerlijk doorheen sliep, nee voor mij werkt het absoluut niet.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:58

Lastig zeg! Ik kan me er ook zo weinig bij voorstellen want ik zit bij de eerste piep al tegen het plafond. _O- Weet je zeker dat je je wekker niet per ongeluk uitdoet terwijl je nog half slaapt? Mijn vriend doet dat wel eens en verslaapt zich dan ook snel.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:00

oh dat zal vast wel eens gebeuren... maar goed.. dat doe ik dus gewoon in mn slaap :P dus het probleem blijft :P

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:01

Misschien dan je wekker verplaatsen zodat je echt uit bed moet om hem uit te zetten? Of een vriend zoeken die je een elleboogstoot kan geven. :Y)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 21:03

goeroe schreef:
Misschien dan je wekker verplaatsen zodat je echt uit bed moet om hem uit te zetten? Of een vriend zoeken die je een elleboogstoot kan geven. :Y)

hahah! dat kan natuurlijk ook! :P straks tref ik er zo 1 die net zo als mij is! :')

nou mensen... ik ga dan maar naar bed heen :P

even een boekje lezen.. (waar ik hooguit 2 blz kan lezen.. want dan slaap ik al :z haha!

ik lees morgen wel weer verder!

slaap lekker allemaal ;)

:Y)

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 21:04

DianneF schreef:

'
Bijslapen heeft bijna tot helemaal geen zin..
Tenminste dat is mijn mening ;)
Je kan beter je slaap goed verdelen over de hele week, dan in het weekend ineens heel veel slapen.
Dit zal misschien een reserve opleveren voor de eerste 2 dagen, maar daarna echt niet meer.

Probeer in het weekend enigzins hetzelfde ritme aan te houden en niet overdreven lang uit te slapen.
Ik zal een voorbeeld geven..

Door de weeks moet je er rond 6 uur uit en gaat rond 10 uur slapen. Je krijgt dus zo'n 8 uur slaap.
In het weekend kan je gerust een uurtje later naar bed, ga je verder eigenlijk uit in het weekend?
Ga bijvoorbeeld rond een uur of 11 naar bed, echt niet later, want hoe later je gaat slapen, hoe meer rust je nodig heb.
En ga er vervolgens ook niet pas om 1 uur uit, maar al rond een uur of 9/10.
Dan krijg je nog 9-10 uur slaap en dat is meer dan voldoende.
Vaak wordt je eerder loom van te lang uitslapen, wat ook leidt tot diepe slapen ;)

Een wake-up light kan ik je ook wel aanraden trouwens!
Ik heb deze nu een half jaar en kan zeker goed wakker worden.
Het is een steuntje bij het wakker worden, dus ik zet daarnaast altijd nog wel een extra wekker.
Maar door dat licht wordt je al voor een deel uit je slaap gehaald.
Waarschijnlijk zul je hierdoor dan wel je gewone wekker horen.
Logisch is natuurlijk wel dat je het licht ruim een half uur zet voordat je eruit moet (tenzij het licht al vanzelf een half uur eerder dan de ingestelde tijd gaat branden)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:50

Ik heb ook nog nooit de oplossing gevonden. Ik ben 24 en ik val sowieso in slaap met het licht aan, dus een wake up light gaat bij mij niet werken. Als m'n wekker en telefoon afgaan dan droom ik dat ik ze kapot sla met een hamer en dat er een onderdeeltje is dat gewoon blijft biepen oid :o Kortom, de wekker geluiden worden in m'n dromen gewoon gebruikt :+

Ik slaap minstens 8 uur per nacht en dan nog slaap ik door vanalles heen. Je kan een bom naast me afsteken en ik zou er niet wakker van liggen. M'n man probeerde me een keer wakker te maken door m'n kussen plotseling onder m'n hoofd weg te trekken (want mij met woorden wakker maken is een gebed zonder einde) en keihard tegen de muur aan te gooien. Ik murmelde en glimlachend (!!!) pakte ik m'n kussen weer, met m'n ogen dicht en ging vrolijk verder snoezen. :o

Ik weet hoe vervelend het allemaal is. Maar ik heb nog nooit een oplossing gevonden, behalve dan 10 uur voordat je wekker gaat naar bed gaan.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:14

Zorgen dat je snachts (vaak) plassen moet, ik kan nu zo 123 wakker worden en ook zo weer weg zijn.
Heb denk ik op een andere manier leren slapen doordat ik steeds wakker werd om te gaan plassen := (blaasontsteking, tijdje terug alweer).

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 00:29

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 23:51

ik ken het.... Ik slaap door 4 wekkers heen..

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 00:22

wat bij mij goed werkt is het af laten gaan van m'n alarm op m'n mobiel, en dan met trilfunctie. vooral als je hem net naast je kussen legt wordt je wakker doordat je bed opeens begint te trillen :Y)