Rauwe kip gegeten??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Naamloos1

Rauwe kip gegeten??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 19:07

jaaaahaaaa.....

ik denk dat ik rauwe kip heb gegeten!... jaa dom dom dom...
maar ik weet het niet zeker....

ik waren van zulke kippenblokjes weet je wel... het was wel helemaal wit van binnen en heet.. alleen je keek echt op het midden nog een beetje glazig erop.. en het smaakte ook 'waterig' vond ik.. toen zei mn vriend dat het half rauw was volgens hem..

toen heb ik het maar laten staan.. maar ik heb hooguit 3 stukjes gehad dan.. (als ik dat al op heb)

zou het wel rauw zijn dan?? en is dat erg????? kans om ziek te worden groot nu? of valt het wel mee?? :o

abdcefblabla

Re: Rauwe kip gegeten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 19:20

Als het helemaal wit van binnen is en goed heet lijkt het me niet dat het rauw is, eigenlijk! Kan zijn dat het gewoon gek en raar smaakte.. Kans is er volgensmij wel op salmonella, maar als je maar een klein beetje had én niet zeker weet of het rauw was denk ik dat het wel mee valt. ;)

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:03

het was echt niet roze van binnen.. en echt goed warm... alleen het leek zo glazig ofzo van binnen... en als je kauwde ging het ook een beetje raar... net ja.. ehm.. weet niet hoe ik het moet uitleggen :p

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:05

Van zo'n kleine hoeveelheid hoef je niet ziek te worden hoor, of de kip moet echt heel erg slecht zijn :)

Als je buikpijn/buikloop krijgt en je blijft ziek moet je even naar de dokter gaan, maar i acht de kans heel klein :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:10

wat zijn de symptomen evt?? diaree??? of ook overgeven? of alleen buikpijn? :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:11

Volgens mij alle symptomen die jij nu noemt :P

Even googlen op salmonella bacterie en je weet alles :D

abdcefblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:12

Als het gewoon glazig was, kan het ook zijn dat je de kip niet goed schoongemaakt hebt. Dan kan je een seentje ofzo in je mond gehad hebben..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:14

Ik eet wel vaker kip die net niet helemaal gaar is, ben nog nooit ziek ervan geworden!
Maarrrr wil niet zeggen dat dat bij iemand anders ook is hoor, de ene heeft nou eenmaal meer weerstand als de ander

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:14

er kan ook lintwormen in zitten, dan kan je mooi van afvallen :D

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:15

maar het was gewoon glazig van binnen zeg maar.. niet de buitenkant..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:15

Th0mas schreef:

:oo vet!! hahaha.. ik kan wel wat kilotjes missen :P

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:16

ehum symtomen,
Veel slapen, diarree, buikpijn/krampen, overgeven, geen eetlust.

Als je daar last van krijgt zou ik maar even naar HA gaan, ipv zoals mij ff anderhalf maand wacht ;)

Tallie1979

Th0mas schreef:

Heb je wel enig idee wat je zegt? Lintwormen kunnen je hele darmwand perforeren, ze kunnen je darmen zodanig beschadigen, dat je er of blijvend last van houd, of dood aan gaat.. :n

justdiesel

Th0mas schreef:

Een lintworm zit niet in een net gebakken kipfiletje hoor :+

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:17

Tallie1979 schreef:
Th0mas schreef:

Heb je wel enig idee wat je zegt? Lintwormen kunnen je hele darmwand perforeren, ze kunnen je darmen zodanig beschadigen, dat je er of blijvend last van houd, of dood aan gaat.. :n

haha.. ze weet vast net als mij dat dat niet best is als je dat hebt... maar we (ik dan) bedoelen het (vast) als grapje ;)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:18

Tallie1979 schreef:
Van zo'n kleine hoeveelheid hoef je niet ziek te worden hoor, of de kip moet echt heel erg slecht zijn :)

Als je buikpijn/buikloop krijgt en je blijft ziek moet je even naar de dokter gaan, maar i acht de kans heel klein :D

Dat is niet waar, als de kip echt rauw was is de kans behoorlijk groot dat je er ziek van wordt. Het is niet voor niets dat je kip door en door moet verwarmen. Naast salmonella kunnen onder andere campylobacter en listeria voorkomen. @TS: ik hoop dat je niet ziek wordt!

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:19

Tallie1979 schreef:
Th0mas schreef:

I know :+ dat laatste is gewoon een grapje :P

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:19

Vast wel ;) Maar het is gewoon een dom grapje in dit geval. :P

En lintwormen krijg je iddd niet van 1 kippetje :D Salmonella kan echter wel en dan schijt je je werkelijk helemaal leeg voor een poos als je er niks aan doet :P

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:20

Er stond niet voor niks een smile bij lijkt me....

Het kan ook een kip zijn geweest met een tumor... Heb ik weleens gehad.... Jek!!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:21

justdiesel schreef:
Ik eet wel vaker kip die net niet helemaal gaar is, ben nog nooit ziek ervan geworden!
Maarrrr wil niet zeggen dat dat bij iemand anders ook is hoor, de ene heeft nou eenmaal meer weerstand als de ander

same here... Ik heb ook vaak dat ik een kippenpoot eet en dan halverwege ontdek dat hij toch niet helemaal gaar was. Eet dan toch nog een flink stuk op (uiteraard geen echt rauw stuk). ben nog nooit ziek geworden.
Maar tja, onkruid vergaat niet zeggen ze, dus misschien als je een mooie bloem bent dat je meer risico loopt!
Zo wie zo is het geen slecht idee als je met dieren omgaat om jezelf ook af en toe te ontwormen. Die dingen komen niet alleen door rauw vlees, maar ook gewoon door intensive omgang met dieren.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 20:25

Tallie1979 schreef:
Vast wel ;) Maar het is gewoon een dom grapje in dit geval. :P

En lintwormen krijg je iddd niet van 1 kippetje :D Salmonella kan echter wel en dan schijt je je werkelijk helemaal leeg voor een poos als je er niks aan doet :P

Dat is zeker waar!
ik ben in 2 maand zoveel afgevallen dat mijn ribben zichtbaar waren..

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-10 20:33

omg! echt? nou zooooveel hoef ik nou ook niet af te vallen ;)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:24

afvallen door middel van diare heeft weinig nut (denk dat jullie dat wel weten, maar wilhet toch even zeggen) want het is alleen vocht dat je kwijtraakt in grote hoeveelheden. Wanneer je stopt met diaree hebben dan vult je lichaam dat vocht weer aan, dus ben je gewoon weer op je gewicht terug.
Het is dus niet de diaree waardoor Finstar zoveel afgevallen is, maar doordat het lichaam zo hard aan het vechten is om de indringers weg te werken ( dus met wormen hetzelfde geval).
Dus snap nooit dat mensen proberen af te vallen met diaree pillen.
Wormen laten altijd beschadigingen achter, maar in het begin kan het lichaam deze nog makkelijk opvangen en herstellen. Maar door het langer verblijven in je lichaam verzwakt je lichaam en wordt het moeilijker voor je lichaam om zichzelf te herstellen.
Dus eigenlijk heeft elke vorm van indringers een uitwerking op je lichaam, maar het ligt eraan in welke mate en hoezeer je lichaam gezond is.

Hmmm... waarom begon ik hier over?

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 08:27

Th0mas schreef:

Ja, en delen daarvan kunnen door je bloed gaan zwerven, en zelfs in je hersenen terecht komen ? Nou, dan wordt je heeeeel mager hoor !! }:0
Dit dan om het grapje compleet te maken :o?
Niet alle kippen zijn besmet met salmunella, als daarnaast het geen je gegeten hebt wit, en heet was, is de kans dat je er nu ziek van gaat worden heel erg klein.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 14:18

git schreef:
Niet alle kippen zijn besmet met salmunella, als daarnaast het geen je gegeten hebt wit, en heet was, is de kans dat je er nu ziek van gaat worden heel erg klein.

Klopt, niet alle kippen zijn besmet met salmonella. In 2007 was gemiddeld iets minder dan 10% van de kippen besmet met salmonella en ongeveer 15% met campylobacter. Die percentages zijn echter niet het hele jaar constant en verschillen ook nogal per verkooppunt, zodat de kans dat je een besmette kip koopt op sommige plaatsen en momenten (en de consument heeft geen idee waar en wanneer dat is) kan oplopen tot 50%. Als je dan bedenkt hoe ziek je er van kunt worden dan snap ik echt niet dat er nog mensen zijn die gewoon dooreten als ze zien dat de kip niet helemaal gaar is. :o

En dan heb ik het dus niet over TS die de rest heeft laten staan. ;) @TS: hoe gaat het met je? :D