Ik werk op een woonvorm voor mensen met een verstandelijke beperking, ernstige gedragsstoornis en psychiatrische aandoeningen.
Nou ben ik afgelopen maandag in elkaar geslagen door een client waar ik heel de dag 1 op 1 op stond. Voordat ik het wist had hij me tegen de muur aangedrukt en begon hij met zijn vuist en elleboog op mijn hoofd in te slaan, toen ik hem tegen wilde houden met allebei de handen begon hij op me in te trappen. Ik riep om mijn collega, nou ja, schreeuwde. Ze zei: Over 5 min. ben ik bij je.
Gelukkig kon ik loskomen en vertelde ik tegen mijn collega wat er gebeurd was, geen reactie.
Toen ik met de client buiten ging wandelen begon hij weer te dreigen; ja ik kan je zo weer slaan hoor (vette lach op zijn gezicht) en sloeg nep. Toen vroeg hij; ben je al bang voor me? Nou goed, terug van het wandelen ik tegen collega gezeged; hij heeft een paar keer op me ingeslagen. Wederom geen reactie..
Vervolgens had ik client op bed liggen en vroeg aan haar om een iboprufen door verschrikkelijke hoofdpijn. Zij me die gegeven en vroeg of ik hoofdpijn had. Ik zei; ja client heeft op me ingeslagen. Weer geen reactie..
Toen barste ik in huilen uit (altijd leuk op je werk
) en vroeg ik of het zoveel moeite was om even in te springen als ik haar riep en om te vragen hoe het met me gaat of wat er gebeurd is. Die client staat er namelijk om bekend zeer agressief te zijn en dat wanneer iemand roept die op hem staat je gelijk moet komen. Zij zag al notabene toen ik voor het incident met hem naar zijn kamer ging hij mij probeerde te slaan.Ik heb al veel vaker op hem gestaan en hij heeft me wel vaker geslagen, maar nog nooit zo erg dat hij maar bleef doorgaan. Nou vind ik het incident niet zo erg, wel de reactie van mijn collega. Toen ik haar erop aansprak tijdens het huilen zei ze; oh ik dacht dat het een mededeling was en ik heb je toch iboprufen gegeven. Later gaf ze wel toe dat ze erop in had moeten springen en wel had kunnen vragen hoe het gaat.
Nou goed ik heb dus nog steeds last van hoofdpijn. Het is niet meer zo knallend als op de dag zelf, maar constant aanwezig, ene moment erger dan het andere moment. Normaal gesproken heb ik nooit hoofdpijn. Ik moest die maandag dat het gebeurd is van 2 tot 22u werken, de volgende dag heb ik gewoon nog gewerkt van 7 tot 15u, met hoofdpijn. Nu dacht ik het zal wel overgaan wanneer ik vrij ben (ben nu 3 dagen vrij) maar helaas..
Op advies vd leidinggevende heb ik morgen om half 10 een afspraak bij de huistarts, maar ik vraag me af of jullie tips hebben om mijn hoofdpijn weg te krijgen?

bedankt voor de lieve reacties en tips, ik ga een uurtje in bed liggen.