Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
, maar dat is wel goedkoop voedsel.
sokje87 schreef:Ik vind de basis van Sonja goed, alleen de hoeveelheden te weinig. Ik zou -ook al betekent dat minder snel afvallen- haar maaltijden iets aanpassen door bijvoorbeeld een cracker meer oid toe te voegen.
Succes!
Arabesk schreef:sokje87 schreef:Ik vind de basis van Sonja goed, alleen de hoeveelheden te weinig. Ik zou -ook al betekent dat minder snel afvallen- haar maaltijden iets aanpassen door bijvoorbeeld een cracker meer oid toe te voegen.
Succes!
Inderdaad of een krentenbol hier en daar, je valt anders soms echt om hoor. Soms gaat het ook wel, maar neem naar je werk of school in elk geval een appel + een cracker of iets extra's mee. Als je een wegtrekker krijgt moet je wel echt wat nemen.

) maar mijn gewicht blijft hetzelfde nadina schreef:Het nadeel van het dieet van Sonja Bakker (naast dat ik het niet volhoud omdat ik echt omval van de honger) vind ik dat ik zoveel over hou! 1 Plakje kipfilet, wat doe ik dan met de rest? Ik ben bang dat je sommige producten niet zo lang kunt bewaren, en dan verspil ik dus heel veel voedingsmiddelen, dat vind ik zonde.
De week erna komt ze nl toch wel weer aanzeilen met kipfilet
x_spekkie_x schreef:Mijn mening is namelijk: te zwaar zijn is een kwestie van meer calorieën opnemen dan verbruiken.
De oplossing in simpele termen: minder en gezonder eten en meer bewegen.

sokje87 schreef:x_spekkie_x schreef:Mijn mening is namelijk: te zwaar zijn is een kwestie van meer calorieën opnemen dan verbruiken.
De oplossing in simpele termen: minder en gezonder eten en meer bewegen.
Dat is niet per definitie waar. Er loopt nu op VT een topic waar een aantal dames onder de 1000kcal per dag zitten en niet afvallen of zelfs aankomen. Zo simpel is het niet.
Ik ben het wel met je eens dat gezonder eten en meer bewegen uiteraard meehelpen. Hoewel ik geen voorstander ben van SB kan haar dieet mensen wel de juiste handvatten geven om hun levens/eetstijl om te vormen naar een gezond patroon.
linky schreef:Al die koolhydraten in Sonja Bakker zijn helemaal niet gezond.............. eet weinig aardappelen, geen kant-en-klaar troep, alles wat in volkoren te krijgen is ook echt nemen (brood, rijst mie, spaghetti e.d.) en geen snoep/koek (dus ook geen eierkoeken) e.d. Veel groente, zo kort mogelijk gekookt. Mager vlees, plm. 100 gr. per dag. Geen vleeswaren. Veel drinken, maar alleen water en thee en koffie zonder suiker.
Neem wat noten of fruit in de schil (nee, geen bananen) als tussendoortje.
In alle kant-en-klaar produkten en nog veel meer etenswaren zitten E-nummers die je eetlust bevorderen.................. en dan iedereen zich maar afvragen waarom we met z'n allen dichtgroeien.

Nu gaat het hardstikke goed en denk ik niet echt meer aan eten.
In de lente val ik dan weer netjes af.
) Daarnaast mag ik elke dag best een koekje eten, geen probleem. Verder 1 kopje koffie in de ochtend, water (drink echt niet meer dan drie liter per dag, want anders spoel je alle zouten uit je systeem, wat weer een slap gevoel in de hand werkt, waardoor je meer gaat eten) en verder 2 kopjes groene thee, de rest kruiden thee oid.
Judith_ schreef:Dat is niet meer dan logisch dat deze dames aankomen. Zo werkt het lichaam namelijk. Het is zo in gesteld dat het in tijden van honger extreem zuinig aan gaat doen. Er wordt zo weinig mogelijk verbruikt door het lichaam omdat er zo weinig binnen komt. Door heel weinig energie op te nemen wordt er uit eindelijk ook heel weinig energie verbruikt. Hierdoor zul je niet meer afvallen en mogelijk aankomen. Voor het lichaam is het heel lastig om weer meer te gaan verbuiken als er meer energie binnen komt en zal er zo veel mogelijk energie worden omgezet in reservers. Door meer te gaan bewegen en voldoende te eten kan het lichaam uit de 'spaarstand ' komen. Dan gaat het lichaam in rust dus meer verbuiken waardoor er minder overzal blijven voor reserves.
sokje87 schreef:Dat is niet per definitie waar. Er loopt nu op VT een topic waar een aantal dames onder de 1000kcal per dag zitten en niet afvallen of zelfs aankomen. Zo simpel is het niet.
Ik ben het wel met je eens dat gezonder eten en meer bewegen uiteraard meehelpen. Hoewel ik geen voorstander ben van SB kan haar dieet mensen wel de juiste handvatten geven om hun levens/eetstijl om te vormen naar een gezond patroon.
het is gewoon een logisch gevolg van een huismoeder die zelf succes heeft gehad met afvallen en dat ging delen met de hele wereld.... nou, succes gegarandeerd! Maar wat voor haar werkt, hoeft niet voor de hele wereld te werken!
Ik dacht werkelijk dat het eten van light-chips minder erg was.... yup, het is minder vet, maar het koolhydratengehalte stijgt wel, waardoor het uiteindelijk alsnog bagger voor je is. Liever een handje gewone chips dan een schaaltje light chips dus.
Ze heeft ervoor gestudeerd hoor. Staat ook in het boek. En ik ben met je eens dat het niet voor iedereen werkt aangezien elk lichaam anders is maar bij ons thuis werkt het geweldig en bij vele andere ook dus dat het klinklare onzin is is niet waar. 
Maar je kunt mensen beter stimuleren om het iets aan te passen naar een gezondere versie dan alleen maar er tegenin te gaan. Hannah_Menno schreef:Dus omdat ze zelf toevallig succes had is het een flop?Ze heeft ervoor gestudeerd hoor. Staat ook in het boek. En ik ben met je eens dat het niet voor iedereen werkt aangezien elk lichaam anders is maar bij ons thuis werkt het geweldig en bij vele andere ook dus dat het klinklare onzin is is niet waar.
Overigens is ze wel diëtiste, ik weet niet hoe je erop komt dat ze het niet is?