Rock schreef:Ik wist niet dat je niet bij defensie kon als je zo'n test hebt gedaan?
2 jaar wachten, kan je doen, maar dan zit hij op de middelbare school... mijn mening is dat hij dan beter al kan weten hoe en wat, want die middelbare school doet een aanslag op je planvermogen en opdrachtbereidheid, en dat kan dan heel erg moeilijk voor hem worden.
Juist daarom. Bij mijn broertje ging het zoveel beter omdat hij toen een agenda kreeg, omdat hij huiswerk kreeg, omdat hij andere vrienden kreeg (die hem er ook op wezen dat hij zich moest wassen: 'Hee dude, je stinkt'
).
Juist als je al zo'n stickertje hebt gaan mensen je er ook naar behandelen, waardoor ze (naar mijn mening) ook minder hun best gaan doen om het wel voor elkaar te krijgen. Zo is bij mij faalangst ontdekt. Maar juist omdat ik wist dat ik het had en dat iedereen er begrip voor had deed ik ook geen pogingen meer om kalm te worden, ging ik sociale situaties alleen maar uit de weg en zat ik hyperventilerend in toetsen.
Mijn ouders hebben mijn broertje ontzettend geholpen, heel erg aangemoedigd om alles op te schrijven, om iedere dag te contoleren, om beneden huiswerk te maken. Hij doet nu een HBO opleiding, is een van de besten uit zijn jaar en is kan uren bezig zijn met zijn labexperimenten.
Je zoontje is pas een kind. Lekker nog eventjes laten