Slechte nagels?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fietspomp

Slechte nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 20:07

Om maar met de deur in huis te vallen. Mijn nagels willen nooit normaal lang blijven. :+

Ik ben niet het type die het erg vind om een nagel te breken, maar het is wel vervelend als alles steeds zo diep inscheurt, dat het pijn doet. Ik heb tot voor kort altijd nagel gebeten, als ik stress heb wil ik dit soms nog doen. Daarom doe ik nu altijd nagelak op, dan bijt ik niet :+. Iig, mijn nagels splijten, scheuren, breken, barsten.. Eigenlijk alles wat mogelijk is, gebeurd. Soms heb ik 'twee nagels' boven elkaar, dan heb ik zegmaar 2 laagjes, waarvan het bovenste laagje 'los' zit en dus steeds hoger inscheurd. Dat breekt dan af, waardoor mijn nagel wat overblijft heel dun is en binnen de korste keren ingescheurd is..
Ik weet niet wat ik moet doen hier aan, ik fijl ze continue, ik probeer ze rond te houden, hierdoor scheuren ze minder snel in.. Ik heb nu van die versterkende nagelak gekocht, maar heb eigenlijk nog niet het gevoel dat het werkt.

Iemand tips want ik vind het erg vervelend.. :=

Ragdollcat

Re: Slechte nagels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:10

Nagellak kan het verergeren, zeker bij je zwakke nagels, dus laat het lakken voorlopig maar zitten, daar gaan je nagels van bladeren, dus bovenste laagje van je eigen nagel laat dan los.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:16

Versterkende nagellak droogt vaak uit, je hebt ook lakjes die 'voeden' of herstellen.
Ook beter is nagellak remover zonder acton want dat is minder agressief.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:26

Dat heb ik ook, dat de bovenkant soort van los laat dan :oo Nagellak is daar slecht voor dus...

_SteR_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:29

Ook ik heb van die nagels die scheuren, breken en maar niet écht lang willen worden. Mijn nagels kan ik gewoon ombuigen, beide kanten op(!), ze zijn dus flinterdun en doordat ze dun zijn scheuren ze erg snel.

De gouden tip heb ik nog niet gevonden, dus ik lees hier even mee!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:30

Elke dag je nagelriemen even olieen, en ook de onderkant van je nagels even doen. Verder zou je idd voor een verzorgend en versterkend base coat lakje kunnen gaan. OPI heeft hele goede.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:36

Ik heb t opgegeven..

mijn nagels scheuren ook altijd en heb ook vaak een 'dubbele' nagel. wat ik ook smeer of lak, voedend of herstellend, het helpt niet. ik kan ze ook dubbelvouwen en óók allebij de kanten op. Mijn ringvinger wilt nog wel redelijk mooi groeien, maar de rest groeit ook niet gelijdelijk lijkt wel, altijd schots en schreef en als ik niet vijl krijg ik ook echt van die 4kantige nagels, met scherpe hoekjes := zelfs bij de nagelstylist kreeg ik geen mooie natuurlijke nagels. ik knip ze dus gewoon kort.. en als ik lange nagels wil dan laat ik ze maar zetten.. ook al doet dat de eerste week gruwelijk zeer.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:43

ik heb dit ook.. ik ga vanaf of deze maand nog of volgende maand acryl nagels zetten. bij me zelf en anderen. voor mij zo ie zo een perfecte (tijdelijke) oplossing :)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:49

Ik had ook hele slechte nagels maar nu eigenlijk altijd wel mooie lange nagels, heel enkel keertje dat er eentje scheurt maar als ik ze netjes bijhoud blijven ze heel lang mooi. Zelfs al ben ik iedere dag met mijn paarden bezig.

Ik doe er niet zoveel aan, lak ze nooit, vijl of knip en vijl ze 1 keer in de 2 weken. Als je vijlt altijd 1 kant op vijlen, heb gehoord dat ze dan minder snel scheuren. Verder drink/eet ik bijna geen melkproducten, dus krijg erg weinig calcium binnen. Vroeger juist wel en toen had ik slechtere nagels, ik weet natuurlijk niet 100% zeker of het wat met elkaar te maken heeft maar ik denk van wel.

_sabien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:53

he dit moet ik ook volgen, heb echt precies hetzelfde probleem zonder oplossing,,,

6marly6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:56

nagel olie of mavala helpt vaak bij mij *D
succes ermee!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 21:14

het klinkt misschien heel stom maar denk eens na over een darmspoeling (http://www.coloncarecenter.nl/).
Klinkt heel vies en eng maar dat valt echt reuze mee.
Ik heb het zelf gedaan (moeten doen) wegens ernstige buikklachten maar dat is niet het enige wat sterk verbeterd is maar ook mijn nagels en haren glanzen weer en zijn sterker.
Als je meer info wil moet je maar even een PB sturen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:13

Die van mij willen ook niet mooi groeien. Ze zijn niet mooi van vorm doordat ik jarenlang heb gebeten, zó zonde..
Mijn remedie is om ze allemaal in dezelfde vorm te vijlen en dan een goede dekkende lak erop te doen, dan valt het minder op dat ze heel verschillend zijn van vorm en lengte..
Je ziet nog steeds wel dat bijvoorbeeld de nagel van mijn wijsvinger veel ronder is van vorm dan die van mijn ringvinger. En sommige nagels groeien ook scheef.

Constant gelakt houden voorkomt bij mij ook scheuren / breken, mits ze niet te lang zijn. Echt tips heb ik verder niet.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:14

lakken heb ik ook jaren gedaan ook met blanke lak en met nagelolie maar uiteindelijk heeft dat allemaal niet mogen baten.

Ik heb ook jaren nagels gebeten, inmiddels, en dan hebben we het over een periode van 5 jaar niet meer nagelbijten, ben ik eindelijk een beetje tevreden met de vorm van mijn nagels.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:15

O, dan heb ik nog wel even te gaan... Bijt soms nog wel eens, vooral uit stress. Maar dat is alleen als ik ze niet heb gelakt.
Maar ze worden wel steeds mooier, heeeeeel langzaam maar zeker krijgen ze wat meer vorm.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:20

Hier precies hetzelfde, ik heb ook jaerlang nagelgebeten, maar heb dit nu al een maand niet meer gedaan :)
Maar mijn nagels willen niet normaal lang groeien, dat witte lijntje loopt scheef enzo, echt heel lelijk :n
Ook allemaal hobbels enz..
Ga dit topic zeker volgen!

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 22:26

ik gebruik handen creme, van vaseline.
Hierdoor sterken mijn nagels ook aan. Ook slik ik weleens vitamine B bij, en dan worden ze ook sterker.

succes, tis heel herkenbaar

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:56

Vaak is het hebben van breekbare nagels een teken dat je bepaalde voedingsstoffen mist. Of dat er ergens anders in je lijf iets niet goed zit. Daar doelt Polly natuurlijk op met haar suggestie voor een darmspoeling.
Vaak hebben mensen na bijv. een antibioticakuur last van inscheurende en snel brekende nagels.
Een kant en klare oplossing heb ik niet maar ga eens bij jezelf na of je wel lekker in je vel zit.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 08:58

Zeer bekend probleem!
Het enige wat bij mij helpt is zwanger zijn :D
Dan groeien mijn nagels en mijn haar eindelijk en blijft het enigzins op lengte.

wessjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:00

hoi, ik heb dat ook en ben nu overgestapt op acryl nagels. Dit gaat gelukkig super. Maar onthoud dat dit geen tijdelijke oplossing is, maar een vaste. Voordat de acrul aangebracht wordt, vvijlen ze eerst een stuk van de bovenlaag van je nagels zodat de acyl beter pakt. Maar je eigen nagels worden dus nog dunner

Princesspres

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:05

ik heb DE gouden tip :P
ik heb vroeger ook gebeten en hele dunnen buigbare, altijd scheurende nagels aan over gehouden.
Ik slik nu huid,haar,nagel capsules. ( eigen merk drogist) ik slik het nu zo'n 4 maanden en mn nagels zijn al redelijk lang!
Ook lak ik mijn nagels met calcium hardner van hema. Elke dag of om de dag een nieuw laagje.
Verder doe ik vijlen en niet knippen.
Een gezonde voeding wil ook meewerken aan mooiere nagels!
Succes dames en geef niet te snel op, je nagels worden niet na 1 zo.n capsule opeens loeihard daar gaat wel even overheen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 09:10

Zorg dat je éérst je binnenkant aanpakt, voordat je iets met de buitenkant doet.

Je moet je vingers de kans geven om gezonde nagels te laten groeien, en daar zijn bepaalde stoffen voor nodig.

Biotine (vitamine B8, en soms vitamine H genoemd) helpt daarbij.
Bij paarden wordt dit trouwens ook vaak gebruikt als ze slechte hoeven hebben ;)
Het helpt het groei en herstelproces van de huid, haar en nagels. En wordt ook vaal gebruikt bij mensen met haar uitval of haar groei problemen.

Je kunt het als vitamine preparaat kopen.
Maar het zit ook gewoon in bepaalde voedingsstoffen; zoals bakkersgist en maïs.
Biotine is een vitamine die ons lichaam wel nodig heeft, maar niet zelf kan aanmaken, dus het is belangrijk dat je ervan genoeg uit je voeding kunt halen.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:44

Er is een merk, dat door veel beauty(bloggers) de hemel word in geprezen. Trind. Heel simpel te verkrijgen in nederland doormiddel van een webshop. Zij hebben een verzorgingsproduct(lijn) wat je binnen 2 weken er van afhelpt. Ik heb 1 product van deze lijn en die werkt verbazingwekkend goed. Geweldig spul!

Het probleem van vitaminesuplamenten is dat het vaak of nog te weinig is of het gewoon geen zin heeft. Dan zou je gewoon zoveel moeten slikken en dat is ook weer niet zo bevordelijk voor je gezondheid.

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:54

Als eerste koop een glasvijl!
Je nagel bestaat namelijk uit verschillende nagelplatten. De meeste mensen gebruiken een metalen nagelvijl. Maar deze vijl is heel slecht voor je nagels. Je nagels brokkelen er door af en je krijgt er haakjes door. Dit komt doordat deze vijl de platten van de nagel opent en niet meer sluit. Hier krijg je dus dat je nagel brokkelt.
En glasvijl doet dit niet. Deze vijl is wel vele male duurder, maar hij is wel van een goede kwaliteit en gaat lang mee.
Daarbij moet je ook in een goede richting vijlen. Je moet niet zagen maar naar binnen vijlen. En daarna even onder de de nagel door gaan om hem te sluiten.

Je zult zien dat dit al voor 90% verbetering zorgt. Je kan daarnaast ook aan een kuur voor je nagels beginnen. Merken als KOH en Trind zijn hier fijn voor. Je verzorgt hierbij je nagelriemen, vocht voor je nagel en daarbij gebruik je een nagellak verharder. Je mag de verharder alleen in kuurverband gebruiken van 2 weken. En dit dan 4x per jaar. Absolut niet vaker anders werkt het averechts.

Nagellak maakt het inderdaad niet beter :n

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 15:42

Vijlen met een glasvijl!! :D