thuissituatie...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

thankyou

thuissituatie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 18:31

Ik schrijf dit uit vertrouwen en hoop dat er geen misbruik van gaat worden gemaakt, of er lúllige opmerkingen worden neergezet.. Alvast bedankt.

Al een jaar of 2 zijn er hier thuis bij mij meer ruzie's. Tsjaah, ik werd een puber maar het was wel wat overdreven.
Mijn vader heeft nog 2 kinderen uit een vorig huwelijk, die op hun 12e zijn 'weggelopen' bij hun moeder (hoewel de rechter beslist had dat ze bij mijn vader gingen wonen).
Ikzelf ben dit jaar veranderd van school, en dat gaat nu opzich 'oké'.
Cijfers kunnen ermee door, maar mijn gedrag valt tegen. Ik ben gewoon van me af gaan bijten, heb heel veel andere dingen meegmaakt vandaar..
Maar nu over mijn thuissituatie.

Altijd als mijn vader alleen thuis is en ik kom thuis en ''heb weer wat verkeerd gedaan'', ben ik bang.
Mijn vader begint altijd heel hard te schreeuwen, spuugt in mijn gezicht en wil soms ook nog wel een klap na te geven.
Natuurlijk ben ik ook niet de perfecte dochter, die altijd op tijd komt of nooit eens een smoesje verzint.
Wanneer mijn moeder erbij is doet hij het minder, soms houdt ze hem dan een beetje tegen.
Maar ook mijn moeder kan flink banketstaaf zijn.
Maar ik ben maar 1x goed aangeschoten thuisgekomen, ik gebruik geen drugs, scheld mijn ouders niet uit, steel niet, ben nooit met de politie in aanraking enzovoorts.
Op school heb ik iemand van Rebound (school voor kinderen met (gedrags)problemen) waar ik wel eens mee praat.
Ik heb formulieren in moeten vullen, en mijn ouders ook.
Opvallend kwam hieruit dat mijn vader heel anders scoort dan mij en mijn moeder.. Hij zegt dat ik veel meer problemen heb enzovoorts.
Dit gesprek hebben wij als laatste donderdag gevoert, toen kregen we dus ook de uitslag.
Ik praat altijd appart met haar, zonder mijn ouders erbij.

Gisteravond was het weer raak, ik had gezegt dat ik bij vriendin V. was en dat was ook zo.
We gingen alleen slechts 10 minuutjes even langs vriendin M. langs, om even te praten over de voetbalopstelling van vandaag.....
Daarna woiuden we weer naar V. haar huis gaan, want daar zou mijn moeder me ophalen.
Mijn moeder was echter PRECIES de tijd dat wij eventjes langs M. waren, wezen kijken of ik bij V. was.
Dit was dus niet het geval dus ze heeft me gelijk gehaald, en thuis begon het weer.
Volgens mijn vader was ik een kankerdochter, graafde ik de kuil alleen maar dieper voor mijzelf en moest ik maar andere ouders gaan zoeken.
Hij heeft nog meer akelige dingen gezegt & in mijn gezicht gespuugt, en het deed gewoon zoveel pijn..
Hij heeft dan een lichaamshouding alsof hij me echt dood wil meppen, en dat maakt me zo bang.
Ik had met de mevrouw van Rebound (die ook allesmet jeugdzorg bespreekt) afhgesproken een dag bij mijn oma te gaan slapen als het echt niet meer ging.
En nu is het zover.. Ik wil vandaag bij mijn oma slapen, maar ik mag niet weg.
Ik heb het gevraagd aan mijn lieve, lieve oma.. En het mocht, dus ik wou eigenlijk al mijn spullen gaan pakken.
En toen kwam het nieuws dat ik niet weg mocht.. Ik weet nu echt niet wat ik moet doen, echt niet.

Ik ben echt niet de braafste, maar zoals eerder gezegt doe ik ook gewoon normale dingen die elke puber doet.
Ik moet altijd +/- 2 uur eerder thuis zijn dan mijn vriendinnen, ze controleren echt alles, ik durf niks aan ze te zeggen en er mag bijna nooit een vriendinnetje blijven eten oid.
Dat doet gewoon pijn en ik heb echt geen idee wat ik op dit moment met deze hele situatie aanmoet...
Heeft iemandmisschien een idee? ;( ;( ;(

_Tara_

Re: thuissituatie...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:34

Kun je niet via die mevrouw van Rebound verder hulp zoeken? Dit is echt geen normale situatie iig meis :(:)

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:34

Spullen pakken en naar je oma gaan!
Of je nou mag of niet..
Een vader die je bespuugd en er ook niet vies van is om af en toe eens klappen uit te delen is niet de man die jij hoeft te respecteren & Gehoorzamen imo!

:(:) Sterkte!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:37

Zou dat 't niet alleen maar erger maken Marjo?

thankyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 18:37

Het nummer van haar heb ik n iet, waardoor ik op dit moment geen contact kan zoeken met haar... Op zijn vroegst maandag...
Rebound is vandaag ook niet beschikbaar met telefoon (weekend) zodat ik haar mobiele nummer kan vragen..

Mijn spiullen pakken, ik weet niet of dat zo'n goed idee is..
Wat als ik morgen dan weer terug moet naar huis, ik ben dan echt doodsbang of dat ze me grijpen als ik onderweg ben?
dat maakt het denk alleen maar erger. ;(

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:38

Maandag direct die mevrouw bellen :j Precies vertellen wat je hier hebt verteld en zeggen dat 't zo echt niet meer gaat.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:39

Oeh, wat vervelend zeg!
Zoals je dit allemaal opschrijft vind ik je best verstandig overkomen! Ik ben ook puber geweest hoor, en de 1 is nu eenmaal 'erger' puber dan de ander.

Is er niet een ander persoon die indruk kan maken op jouw ouders en die met ze kan gaan praten, vrienden van hun bijvoorbeeld. Anderzijds kan ik me voorstellen dat je dat ook niet durft want dat is ook best een stap en hoe reageren jouw ouders hierop?

Je bent allemaal wel eens boos maar wat jouw vader zegt gaat wel erg ver zeg! Ik denk dat hij helemaal vol zit met opgekropte woede of iets, zo klinkt het wel...
Heeft je vader in het verleden iets heel ergs meegemaakt of iets.

Ik hoop voor je dat het wordt 'opgelost'!

Veel sterkte!

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:40

Jeetje als eerste heel veel stekte :(:)
Ik denk dat je echt hulp van andere moet gaan zoeken, want dit is geen gezonde situatie

thankyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 18:41

Maar op dit moment gaat het ook niet, ik mag niet naar beneden en mijn moeder negeert me. Ik kan dus ook niet naar beneden om iets te pakken of te eten of iets dergelijks, het is dat ik mn laptop hier heb... Maar ik ben gewoon zo bang voor wat er gaat gebeuren.. Ik wil gewoon weg hier, ik voiel me hier echt niet thuis.

Ik ken voorderest niemand die met hun kan praten, behalve Linda.... denk ik....
Mijn broers hebben pas weer toen ze 18 waren contact gekregen met mijn vader (van mijn vaders kant) dus dat loopt nu eigenlijk wel prima, dus van hun hoe fik ook geen steun te verwachten etc...

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:43

_Tara_ schreef:
Zou dat 't niet alleen maar erger maken Marjo?

Misschien wel, maar ik zou daar echt niet kunnen blijven :n
Ik vind het klinken alsof je vader op het laatste wacht om echt enorm te knappen en daar zou ik niet bij willen zijn..
Misschien dat je Oma met hun kan praten?

Ik vind het wel echt heel naar voor je :(:)

thankyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 18:46

Mijn oma heeft zonet (smst ze me nu net) al gebeld, en mijn moeder blijft bij hetzelfde idee.
Het mag niet... ik heb echt geen idee wat ik nu moet doen, mijn oma belt vast mijn moeder als ik daarheen ga want het is wel dr dochter. ;(
Naar vriendin oid mag ook niet..

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:47

Allemacht meis, wat een vreselijke situatie zit jij in!

Ik zou ook echt zeker mijn spullen pakken en naar je oma vertrekken, dit is situatie waarin het niet uit te houden is? Jij moet rust hebben, even tot rust komen.
Direct ook contact opnemen met Rebound zodra het kan.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar is er niet een instelling je die je kan bellen, Kindertelefoon, iets voor huishoudelijk geweld? Die je misschien ook betere adviezen kunnen geven..

Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte a.u.b., maak me best wel zorgen om je, ook al ken ik je niet..

thankyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 18:51

Dat is dus het probleem.. Ik durf mijn spullen niet te pakken omdat ik bang ben wat ik ervoor terug krijg.
Dan kom ik morgen thuis en is hetnog vele malen erger...
Ik heb er echt gewoon het lef niet voor, echt niet.. En naar mn oma zou ik al niet kunnen, die belt gelijk mn ouders.
Ik ben 15.. Ik zou evt. ook naar station kunnen rennen en dan naar mn broer gaan, met de trein naar Arhnem.
Ik denk dat ik er dan pas wel om 9 uur ben, of later want ik weet de weg niet helemaal..
Maar, of mijn broer mebinnen laat en niet mijn ouders bel?
ik denk dat wanneer ik mijn spullen pak ik echt de 'absurde dochter' ben, ze toch wel ongerust zijn en ik een veel groter probleem nog heb...
Laatst bijgewerkt door thankyou op 13-03-10 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:55

Ik kan je angst goed begrijpen. Dat moet je voor jezelf duidelijk maken..Ga je dit nog een paar dagen trekken? Of neem je het risico.
Is er verder niemand waar je naar toe kan? En kan je niet iets van instanties bellen?

thankyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 18:57

Bellen kan zowiezo niet, dat horen mijn ouders.
Ik ga nu even 'chatten' op de kindertelefoon, hopen dat daar iets goeds uitkomt...

Dit een paar dagen trekken doe ik niet, dat weet ik zeker.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 18:57

Heel veel sterkte meis
hoop dat het chatten wat op levert....

thankyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 18:59

Sta nu nog wel in de wachtrij...... Zal wel eventjes duren, zullen vast een hoop kinderen tussen zitten die grappig proberen te zijn.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:00

Hopelijk word je snel geholpen meid

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:03

Je kan ook een BOT toevoegen in je msn lijst zag ik. chatbot@kindertelefoon.nl

Maar dan heb je niet dat je iemand persoonlijk spreekt.

thankyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 19:04

Heb ik gedaan, maar ook dan kom je in de wachtlijst te staan, hij vraagt alleen de vragen op msn die je normaal @ de site invult..

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:06

Heb je mijn PB gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:07

Jij 'moet' doen wat ik niet gedaan/gedurft heb, en dat is hulp zoeken!
Echt waar, hoe langer je daar blijft, hoe erger het wordt.
Probeer desnoods via school/vertrouwenspersoon/mentor te zorgen dat zij de kinderbescherming bellen.
Ik wil het echt op je hart drukken om iets te ondernemen waardoor dit stopt, want anders kom jijzelf alleen maar meer in de problemen.
Dat kun je je nu misschien nog niet voorstellen, want je bent 16, maar de schade komt vaak later in één keer als een harde klap.
Ik wens je heel veel succes en ik zal je in dit topic zoveel mogelijk steunen. :(:)

Edit: Pff, mijn zinsopbouw laat ook te wensen over. :o

djaynikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:18

hej meis.. wat erg voor je allemaal...
hoop je voor dat je snel geholpen word...
heel veel sterkte

thankyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 19:19

Bedankt allemaal al voor de lieve berichtjes trouwens....
Ik praat nu met de kindertelefoon, maar die is niet zo heel snel en duidelijk..... en heeft nog niet echt een oplossing oid gegeven. :n

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:21

Hopelijk komt dat nog....