Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
(ook geen last meet van koud en warm enzo)
jammerr schreef:ik heb hem ook gehad, bij mijn beide voortanden..ik heb het op mijn 7e ook al eens gehad enkel hebben ze het toen proberen op te lossen door wortelkanaal behandelingen. toen ze uiteindelijk zeiden dat het weg was is het weer terug gekomen. het is nu een jaar geleden en ik heb er nooit meer last van gehad en het is ook nog steeds weg(ook geen last meet van koud en warm enzo)
waar zat je ontsteking? en heb je ook zon rare hechting? ze hadden bij mij helemaal een matje geweven omdat het anders niet dichtbleef, was heel raar haha.
maar sterkte met je 'revalidatie'

Ketaki schreef:ik heb de operatie bij me linkervoortand.
die was al aan het afsterven.![]()
ik vind zowiezo die hechtingen al heel raar, dus tja weet niet of het normaal is.
bij mij moesten ze er cement tussen doen, omdat ik me wortel gebroken heb.
heb nou een dikke lip en praten is heel moeilijk.
als ik wil communiceren met me vriend, laat ik zien via sms wat ik bedoel![]()
![]()
hoelang heb jij moeten revalideren dan, voor je uberhaupt weer een beetje normaal je ding kon doen?
) en een week of 2 voor de wond niet meer bloedde. praten, lachen en eten is zoizo in het begin een beetje raar.
Cassidy schreef:Ik heb meerdere keren een apexresectie gehad, vond het meevallen. Een van de kiezen waar ik een apex op heb gehad bleek bij de operatie een gespleten wortel te hebben, dus die zal er uit moeten. Ben nu bezig met informeren naar implantaten, dat wordt pas echt feest.
Maar als dit je eerste keer is geweest, kan ik me voorstellen dat je het heel spannend hebt gevonden, en dat je dit heel eng vond.
johanne schreef:Ik had niet zon last meer van de tand, maar was gewoon flink afgebroken en wortel behandeling had ik al 2 keer gehad. Eerst gewoon en toen na de verdoving ging ik echt kapot van de pijn niet normaal zo erg dat ik zelfs als het maar overging wilde stoppen met paardrijden. Volgende dag opnieuw maar geen nieuw kanaaltje kunnen vinden. Ze wouden toen al er een kroon opzetten, maar vond het wel erg duur. Het zit toch maar aan de zijkant beetje achter in me mond. Het was al een aantal jaren geleden.Tot ik afgelopen jaar bij de controle vroeg of ze nog vonden dat er een kroon op moest. Foto gemaakt en ze komt terug heb je nergens last van. Ja zei ik alleen heel vaak hoofdpijn aan de linker kant. Ja zegt ze er zit een grote ontstekking. Dus door verwezen naar het ziekenhuis en begin feb. hebben ze het uitgevoerd alleen de ontsteking zat helemaal verstopt en ze hebben dus wel iets meer van de wortel weggehaald, maar hierdoor wel de ontsteking kunnen weghalen en het vierde kanaaltje kunnen vinden. hier had de tandarts nooit bij gekund. Heb nu ook nog geen hoofdpijn gehad aan die kant. Heb er alleen nog een klein beetje last van. Eet aan de andere kant zeg maar. Hier gaan ze dinsdag naar kijken. Eigenlijk kon dit bij mij alleen maar meevallen omdat het met de verstandskiezen helemaal mis is gegaan.

deflin schreef:Ik heb het ook gehad, aan mijn rechter voortand, helaas is die wel enigzins weer terug gekomen en ik heb al van meerdere mensen gehoord dat zulke ontstekingen vaak weer terug komen.
Nou wou ik op mijn voortanden facings laten zetten, maar mijn tandarts wou liever kronen met een brug, zodat die ontstekingstand eruit wordt gehaald en het niet weer wordt aangewakkerd door er een facing op te laten zetten, maar hier wil ik nog even mee wachten
Ze wouden het ook bij twee kiezen doen, maar daar heb ik voor gepast en die heb ik laten trekken, nu moet ik nog één kies laten trekken waar ik een ontsteking onder heb maar ben eerlijk gezegt wel een beetje klaar met de tandarts. Heb er verder nog niet zoveel last van, is wel dik aan de binnenkant, maar wil het nog even blijven rekken. wat dat betreft heb ik het niet echt getroffen met mijn gebit, maar ja wat doe je er aan. ik ga al elk jaar zo'n 7 keer heen
@TS nu heb je er nog even last van maar over een paar weekjes ben je alles weer helemaal vergeten
Ketaki schreef:beantsje schreef:Ik heb het bij beide voortanden gehad. 1 x heb ik heel veel napijn en zwelling gehad, de tweede keer was het aanmerkelijk minder.
De eerste was ook wat omvangrijker en ik heb er ook een redelijk litteken aan overgehouden.
kun je het litteken dan ook goed zien?
Lovely schreef:Ow een apex, brrrrr. Een aantal jaar geleden hebben ze dat bij mij ook gedaan en ik heb nog nooit zo hard zitten vloeken als daar. Door de ontsteking kon er niet zo goed verdoofd worden en heb ik dus heel veel gevoeld, tot het hechten aan toe. Bij mij zat er een vertakking aan het kanaal waar de tandarts niet bij had gekund, die kies gaf al jaren problemen sinds de endo, ik denk dat dit ene kiesje bij elkaar een kapitaal heeft gekost, maar ik heb er nu dan eindelijk geen last meer van.