eindelijk ben ik aan de beurt!!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jilletje

eindelijk ben ik aan de beurt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 20:07

nou eigenlijk is het helemaal niks leuks :n
2 april word ik geopereerd aan een cholesteatoom...(als je meer wilt weten moet je even op wikipedia kijken)

vorigjaar februari is mn ook begonnen met een ontsteking in mn gehoor gang die maar niet over ging en zo mn hele oor infecteerde, zo heb ik 9 weken met een ontstoken oor rond gelopen.
toen de ontsteking helemaal weg was kon de kno arts verder onderzoeken en bleken er poliepen op mn trommelvlies en zo heb ik nog n hele poos doorgekwakkeld omdat er niks te vinden was en zodoende werd er een ct-scan gemaakt en het bleek dus dat ik een cholestreatoom heb.

ik zie nogal op tegen de operatie ook omdat het dus minimaal 4 uur duurt en ik verder nog nooit geopereerd ben ik zou graag ervaringen willen weten!

groetjes jilletje

chocobroodje

Re: eindelijk ben ik aan de beurt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:12

Oeh dat is niet niks meid. Heb zelf geen ervaring maar wil je wel heel veel succes wensen.
Gewoon aangeven bij de zuster dat je er echt heel erg tegen opziet, dan kunnen ze je helpen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:30

Je merkt er niets van dat het zo lang duurt ;) Ene moment ga je slapen en 2 tellen later ben je weer wakker.
Als advies zou ik zeggen: GEEN kapje als verdoving nemen! Bij mij werkte dat erg benauwdend en ik werd er misselijk van. En die twee wil je er niet bij hebben als het al spannend is. En als het even kan, vragen of het infuus er van tevoren in mag. Dan hoef je daar alleen te liggen en tot 10 te tellen (je komt maar tot 7, hooguit :D )

Ik weet niet hoe oud je bent, maar misschien mag je iemand meenemen? Ik neem ook altijd mijn moeder mee, ben namelijk doodsbang van naalden en zo kan zij me rustig houden :o Zij blijft er erbij tot ik onder narcose ben en ik zie haar terug als ik weer op m'n kamer ben.

Je mag me pb'en voor meer info, ik heb zelf nu al zo'n 6 operatie's gehad (geen enkele aan m'n oren trouwens. Enkel ogen, neus en keel).

Succes :(:)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 20:32

ik had al gevraagd over het mee nemen van een ouder maar omdat ik 20 ben mag dat niet meer, hier baal ik wel van dus zal het daar op het moment zelf ook nog eens vragen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 20:37

Ik ben al 4 x hieraan geopereerd, het zijn idd lange operaties, maar je merkt er weinig van..
Ik kreeg voor de OK van die rustgevende pillen, werkte bij mij niet echt, maar ik was ook niet zenuwachtig oid (ben al wel 20 x geopereerd ofzo, allemaal KNO :+ ) Na de operatie wordt je wakker met een tulband om je hoofd.. Verder heb ik er nooit echt veel last van gehad, de volgende dag zat ik altijd alweer gedouched en wel met mijn kleren op bed ;) En meestal mocht ik dan ook meteen naar huis..

Dus misschien kan je ook om die pilletjes vragen..

Sterkte iig en beterschap!

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 21:28

Ik kan je niet veel vertellen,
Alleen maar succes wensen, en hopen dat je er geen last van krijgt :(:)

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 07:36

Je krijgt voor de operatie meestal een pilletje om rustig van te worden ;)
en zeg idd tegen de zuster dat je zenuwachtig bent, ze zijn heel lief hoor.

En je moeder mag wel mee hoor, maar niet mee de operatie zaal in.
Of het moet verschillen per ziekenhuis.

Veel sterkte :(:)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 08:03

Als er iemand mee gaat word het mn pa ;) ik ben eigenlijk ook wel opgelucht!!! Dan ben ik eindelijk van die frustrerende oorpijn af :))

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 19:59

pppffff ik maak me echt druk :o

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:02

Een goede vriendin van mij is hier 2x aan geopereerd afgelopen jaar. Ze maakte zich ook heel erg druk en ben na de operatie ook mee geweest met haar naar controle enzo. De eerste operatie heeft ze best wat last van gehad (naderhand hoor) en de 2e operatie kon ze veel beter ondergaan, omdat ze wist wat er ging komen. Als je ervaringen van haar wilt horen, kan ik wel vragen of ik jou haar mail adres mag geven.

Suzzy_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:10

Maandag ben ik ook voor de eerste keer in slaap geweest voor mijn wijsheidstanden uit te laten halen. Vond het ook behoorlijk spannend.

Toen ik om 9 uur in het ziekenhuis kwam kreeg ik een pilletje om kalm te worden of te blijven. Ik moest daar continu van slapen.
Om 11 uur kreeg ik een poepsnoepje (suppositoire), was tegen de pijn denk ik. En een spuitje in de bil tegen de speekselaanmaak.
Toen hebben we me naar een andere kamer gebracht, daar een uur gelegen. En toen naar de operatiekamer. Mocht zelf op de tafel gaan liggen.
Kreeg het slaapspul ingespoten via het infuus, was aan het praten en ineens sliep ik.
Toen ik wakker werd wist ik totaal niet hoe lang ik geslapen had.
Ik vond het echt sjiek. Gewoon dat je zo slaapt en daar niets van merkt, echt geweldig.

Enkel nog 2 dagen een beetje moe geweest.
Wat bij mij hielp is om alles continu aan iedereen in mijn omgeving te vertellen. (arme mensen toch)

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 22:40

Jilletje schreef:
ik had al gevraagd over het mee nemen van een ouder maar omdat ik 20 ben mag dat niet meer, hier baal ik wel van dus zal het daar op het moment zelf ook nog eens vragen

Ligt ook aan het ziekenhuis denk ik.
Ik ben vorig jaar Januari geopereerd aan extra botgroei in mijn enkels, in het St. Lucas in Amsterdam.
Daar mag boven de 16 jaar eigenlijk niemand meer mee de operatiekamer in, maar omdat ik zo enorm bang ben voor naalden, mocht mijn moeder gewoon mee ;)
Dus ik zou het nog gewoon even vragen en ook uitleggen waarom je het graag wil. Gelukkig had ik ook een enorm aardige (en vooral knappe :9 ) anethesistmedewerker := )

Die rustgevende pillen hielpen bij mij ook niet echt, ik was continu aan het praten :') Een jongen die na mijn naar binnen werd gereden, werkt het pilletje wel enorm bij (leek zo stoned als een garnaal en kraamde onzin uit := )

Succes met de operatie!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 16:56

ik heb de anesthesist in oktober al gemeet maar niet bepaald mijn leeftijd :+

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 16:59

ben zelf maandag geopereerd wel is waar wat anders maar mijn vriend is meegelopen tot ik weg was en ik word in oktober ook 20 dus dat moet geen probleem geven gewoon even aangeven

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:17

Bij die vriendin van mij mocht haar moeder niet mee, terwijl ze dat wel heel erg graag wou...

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:23

de operatie merk je niks van, het lijkt net of je maar even aan het slapen bent geweest. Bij mij mocht mijn moeder mee totdat ik onder narcose was, omdat ik heel angstig was. Ik ben 17 dus die 3 jaar verschil zou dan toch ook niet uit moeten maken zeker.. Het kan wel zijn dat je na de narcose haaruitval krijgt, dat heb ik ook enorm gehad.. In ieder geval sterkte ermee!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:35

Rebel_Jits dat wil niet zeggen dat het bij iedereen zo werkt met een kapje.

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:01

ik kreeg n kapje op en vloeistof via mn infuus? infuus leggen ze toch standaard aan of niet?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:09

Of er iemand mee mag hangt heel erg van het ziekenhuis af. Hier in Drachten mag het niet, onder geen voorwaarde. In het UMCG is het niet normaal, maar in uitzonderlijke gevallen valt het wel te regelen. In duitsland hebben ze voor mij zo ongeveer de hele OKafdeling aangepast om mij fatsoenlijk onder narcose te krijgen (operaties zijn geen enkel probleem bij mij, narcose wel, maar dat komt door een trauma in mijn verleden).
Gewoon nog even proberen op de dag van de opname zelf dus.

Het is vrij standaard dat je ongeveer een uur van te voren een kalmerend middel krijgt. Infuus is ook standaard, maar die word vaak pas in de voorruimte van de OK aangeprikt. Als je erg bang bent dat je misselijk word kan je dat vantevoren aangeven, dan krijg je meestal bij voorbaat al iets ertegen.

Verder is er weinig om bang van te zijn: Je bent heel snel in slaap en word na afloop weer wakker, zonder dat je doorhebt dat er 4 uur tussen gezeten hebben.

Heel veel sterkte meid, ik duim voor je dat het mee gaat vallen!

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 20:17

alsof het niet allemaal lang genoeg heeft geduurd!!! n operatie is verschoven naar 6 april ^)
erg frustrerend!!! ik heb uiteraard verhaal gehaald maar de arts en de opname afd. konden er weinig aan doen er is gewoon iemand geweest die de o.k. voor 'mijn' tijd heeft opgeeist

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 08:33

Bij die vriendin van mij (die je als het goed is vandaag gaat mailen ;) ) was het ook steeds zo'n gedoe. Dan zeiden ze bijv. dat ze rond april geholpen zou worden en dat ze 2 weken van tevoren een telefoontje zou krijgen en steeds werd het weer verder uitgesteld.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 14:48

aaaaaaaaarrrggg!!!!
ziekenhuizen zijn ook om gek van te worden!!!!!!
ik zou morgen een voor-onderzoek hebben
nu belt er net een vrouw van de kno polie of het verzet kan worden naar donderdag want er is weer iets tussen gekomen -O-
ik ben echt weer zwaar gefrustreerd vandaag!!!

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:21

ze schuiven t lekker op de lange baan dan :S

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-10 17:32

nou dat valt opzich wel mee maar het is gewoon erg vervelend dat het zo op het laatste moment steeds veranderd word, zo kan ik ook niet plannen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:43

Ik vind het echt super laks van hun hoor.. Ik wil je niet bang maken, maar de 1e x heeft het bij ook te lang geduurd (ook omdat ze nog moesten onderzoeken wat het precies was) maar die 1e ontsteking heeft al mijn gehoorsbeentjes toen beschadigd..
Ik snap dat ze het steeds uitstellen, er zit wel een ontsteking die maar lekker doorgroeit.. :n