Wéér door mijn wekker heen geslapen, oplossing?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Nancy

Wéér door mijn wekker heen geslapen, oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 09:23

Hoi!

Eigenlijk had ik nu al op school moeten zijn, maar in plaats daarvan zit ik nog thuis..
Mijn wekker stond voor kwart voor 7, maar in plaats daarvan schoot ik om kwart voor 9 wakker..

Mijn wekker is nou niet bepaald zacht en volume gaat steeds verder omhoog.
Hij draait het hele nummer af, totdat ik m uitdruk.

Nu ben ik er gewoon alweer (vorige week ook al) dwars doorheen geslapen, ik snap er niks van.
Dit heb ik nog nooit gehad, ik ben ook niet heel erg moe de laatste tijd, dus daar heb ik geen last van.
Ik ga toch altijd op vaste tijden naar bed en sta ook eigenlijk iedere dag om kwart voor 7 op.

Ik kan de wekker ook niet op de 2 tijden inzetten, dus dat is wel lastig eigenlijk :(
En er staat ook nooit iemand met mij op, dus niemand die mij wakker kan maken..
Weet iemand misschien een oplossing?
Want zo blijf ik natuurlijk te laat komen op school.. :')

Groetjes!

Pluttersput

Re: Wéér door mijn wekker heen geslapen, oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:24

Ik denk niet dat je erdoorheen slaapt, ik denk dat je hem uitdrukt. Zou dat niet kunnen?
In dat geval zou ik mijn wekker ergens anders neerzetten, waar je hem niet uit kan meppen. Wat ook wil werken is een ander nummer opzetten, zodat je een ander geluid krijgt :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:24

zet je wekker niet naast je bed maar aan de andere kant van je kamer.
zo moet je er wel uit om hem uit te drukken.
doe dan meteen het licht op je slaapkamer aan, zo blijf je beter wakker

maaike2800

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:25

misschien je wekker aan het andere eind van de kamer zodat je eruit moet om hem uit te zetten. Heb je geen extra wekker op je telefoon ofzo die je 10 min later kunt zetten zodat je 2 kansen hebt?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:26

Om dat te voorkomen zet ik twee wekkers. Mijn normale wekkerradio bij mijn bed, en mijn mobiel die ik meestal een eindje van mijn bed af leg. Dan moet ik wel opstaan (of iig meer moeite doen) om die uit te krijgen. Kan ik ook niet te lang snoozen. ;)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:26

Ik zet mijn wekker altijd een paar keer. Steeds 3 á 4 min er tussen. Anders val ik ook zo weer in slaap. Werkt prima.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 09:27

Ik kan mijn wekker niet in mijn slaap uitdrukken, want ik moet eerst de wekker openvouwen en van het slot halen voordat ik hem uit kan drukken.

Normaal, als ik wél wakker word, zit ik meteen rechtop in bed en doe dan inderdaad meteen het licht aan ;)
Maar goed, dan moet ik wel wakker worden :=

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 09:27

Karin schreef:
Om dat te voorkomen zet ik twee wekkers. Mijn normale wekkerradio bij mijn bed, en mijn mobiel die ik meestal een eindje van mijn bed af leg. Dan moet ik wel opstaan (of iig meer moeite doen) om die uit te krijgen. Kan ik ook niet te lang snoozen. ;)

Hmm, 2 wekkers..
Die heb ik op het moment niet, maar kan wel een goede oplossing zijn :j

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:28

idd, zet hem aan de andere kant van je kamer. dan moet je er wel uit. ook helpt ipv een nummer om die irritante piep toon aan tezetten

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 09:28

Nou ik ga nu naar school..
Voor een half uurtje!!!!
Lekker nutteloos zo, als je wekker niet gaat

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:29

Kun je niet via je telefoon je wekker een aantal keer zetten? Dat doe ik namelijk wel. :)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:29

Je kunt ook een simpel wekkertje van een paar euro bij de Blokker ofzo kopen. Maar de meeste mobieltjes hebben ook wel een wekkerfunctie.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:30

Drie wekkers! :)*

En dan zo neerzetten dat je er echt uit moet. Dus ergens op de hal ofzo. :j

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:31

Wordt je wel wakker als het licht begint te worden? Dan kan je een wakeuplight proberen werkt bij mij goed. :j

musinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:32

clocky

Even googelen!!!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:35

Je mobiel als wekker gebruiken, op trilstand zetten en onder je kussen leggen, werkt geheid.

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:36

Of gewoon een andere melodie? Had ik ook, ik sliep ook door m'n wekker heen omdat ik altijd hetzelfde muziekje had! :+ Als je iets anders hoort is de kans ook groter dat je daar van wakker wordt? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:39

Je kan ook alsnog gaan hollen ipv gaan bokken als je je verslapen hebt :=

Trilwekker voor onder je kussen?
Bellenwekker (zo'n ouderwetse) in een bord vol met knikkers op je bedombouw, daar word je gegarandeerd wakker van :)
Tijdklok op je stereotoren? (eehhh sorry ouders en buren :D )

Musetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:40

Misschien zijn deze gadgets een handige aanvulling op de luide wekker die je al hebt. :')

Vliegende wekker: http://www.igadgets.be/nl/flying-alarm-clock
Weglopende wekker: http://www.igadgets.be/nl/weglopende-wekker

Ik heb je probleem ook een hele tijd gehad. Het ging een beetje beter toen ik inderdaad twee wekkers ging gebruiken die ik gelijktijdig liet aflopen. Ook een wekkerradio ter afwisseling kan misschien helpen. Als je lang dezelfde wekker gebruikt en je bent een problematisch vaste slaper, dan raak je gewend aan het geluid. Dat kun je voorkomen door af en toe af te wisselen van alarm.

miszlisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:40

ik heb een wekker, is zo'n sirene inclusief zwaailicht :P dat een oplossing? ik word er echt chagrijnig van maar helpt wel!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:41

ik ben ook zo lastig met uit bed komen dus in de winter zet ik standaard een timer op mijn lamp (echt een hele felle grote lamp) zodat die aanspringt in de ochtend.....dit help enorm....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:42

Clocky is echt de meest geniale wekker hiervoor. Daar moet je achteraan rennen :D

First_Unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:43

Ik laat zoiezo altijd de gordijnen open. ik heb dit ook continu! ik wordt er ook niet goed van, maar ik denk dat ik hem wel in mijn slaap uit druk. op dit moment wordt ik zoiezo wakker van licht. in de winter is dat wat lastiger als je er om 7 uur uit moet ;)

2 wekkers heb ik, en ik zet mijn wekker een half uur voor ik er echt uit moet...

andere kant van de kamer nog nooit geprobeerd ivm dat ik alles op mijn gsm doe, en savonds als ik in bed lig, vriendlief altijd wel weer een smsje moet sturen :P en dan MOET ik gewoon even kijken natuurlijk hahahaha!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:50

Hihi, die clocky lijkt erg handig, maar hoe stootvast is ie? Ik heb een trap en een kat met een obsessie voor zwaartekrachtproefjes. Ik hou het wel op mijn wekkerkat, naast mijn blerende wekkerradio én mobieltje. Als die allebei aan het bleren zijn en ik nog geen teken van leven geef komt poes wel wekken en blert dan net zo hard mee. Werkt fantastisch, poes gaat pas uit als er voer in haar bakje ligt. Beneden...
Bekend probleem dus, door wekkers heenslapen. Ik slaap zelfs door ringelende telefoons, zwaar noodweer en gillende sirenes als 't moet en kan daarnaast ook al automatisch wekkers uitzetten in mijn slaap :o Ben dus zó blij met mijn kattenwekkertje op pootjes. :D

xtostarlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 09:56

Ik heb mn telefoon 3x ingesteld met 3 verschillende muziekjes O:) dat irriteerd genoeg om eruit te komen.