Nouja.. Goed..
Ik moet nu naar de pshygoloog om te gaan praten etc.
Maar ik heb ook pillen gekregen, sertraline PCH.. Soort antidepressie ?
Een hele lijst met eventuele bijwerkingen waar je U tegen zegt..
Maar goed, proberen kan..
Moet een half pilletje nemen per dag en moet het nu eerst twee weken proberen..
Vandaag de eerste
Ik had wel een paar vraagjes, en op google kan ik het niet echt vinden..
Je mag geen alcohol drinken, of in ieder geval ze raden het niet aan..
Maar waarom is me niet verteld en kan ik niet vinden..
Ik vond op internet wel dit :
Een vriend van mij slikt het ook bij hem schijnt het goed te werken alleen gebruikt hij daarbij ook nog welis drugs en alcohol... en dan... ja dan gedraagt hij zich raar.
Anders dan anders....logisch ach kan het blijven vertellen dat hij het niet moet doen. Ieder z'n ding.
Maar ik weet niet of het precies om mijn medicijn gaat..
Ook kan ik nergens vinden of je er bij mag blowen..
Niet dat ik dat 'vaak' doe, maar zoiezo sta ik wel eens bij mensen die dit wel doen, en zoiezo ademn je dan ook wel in..
En om nou niet te gaan liegen, doe ik het zelf ook.. AF EN TOE.. NIET GOED WEET IK, hoef ik verder geen commentaar op..
Ook zeggen veel mensen dat de pillen verslavend zijn, ook de huisarts zei het, en ik moetals ik verder ga met de pillen aan het einde ook afbouwen..
Veel mensen vinden het niet verstandig dat ik de pillen ga slikken, maar de huisarts vond het eigenlijk wel nodig..
En nog een vraag.. Een bijwerking is onder andere verminderde werking van de schildklier, betekent dit dat ik dikker of dunner word ? Dit kan namelijk ook een bijwerking zijn..
Kan je hier iets tegen doen ?
Als je stopt met de pillen hoe lang duurt het dan voor dat het weer normaal word ?
Ohh en werkt de prikpil door de medicijnen heen ?
Alvast bedankt..
tevens is hij er flink actiever door geworden..niet in de zin van bewegen, want dat deed hij altijd al flink, maar geestelijk meer aankunnen en erg wakker zijn. Hij moet ze ook echt smorgens innemen, anders ligt hij wakker snachts..
Ik bedoelde; de meeste depressies zijn toch goed op te lossen dmv. psychotherapie of sessies bij een GZ-psycholoog.
Ik heb een vergelijkbaar middel gebruikt toen ik net zo oud was als jij. Ik kan er om eerlijk te zijn niets goeds over vertellen. Ik hoop dan ook dat het bij jouw anders is en het bij jouw wel effe het lichtpuntje in de donkere tunnel veroorzaakt waardoor je een betere doorstart kunt maken.