Sauna De Zwaluwhoeve... wie heeft ervaring?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

barbarossa

Sauna De Zwaluwhoeve... wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 13:37

A.s donderdag ga ik er heen? heb tegenstrijdige berichten gehoord.

gaarne imput.

_Pat_

Re: Sauna De Zwaluwhoeve... wie heeft ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:38

Wat denk je te verwachten?

Zwaluwhoeve is nou eenmaal een druk bezocht wellnesscentrum. Reserveren moet je gewoon doen anders kom je er niet in..

En ik denk dat al die mensen niet daarheen gaan als het daar niet goed is :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:39

Mooie sauna, maar erg druk en mij iets te commercieel.. Vond het mooi voor 1 x, maar hoef niet persé vaker daarheen :n

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 13:43

Toevallig ben ik er afgelopen weekend geweest. Het was erg druk door de vakantie. Dag gasten stonden hierdoor erg lang in de rij bij de balie. Arrangement gasten konden echter zo doorlopen, dus ik heb daar geen last van gehad.

Ik heb daar het dr Fish arrangement gedaan. Mocht 2 dagen gebruik maken van alle sauna's baden scrubzout enz. Ik vond het erg ontspannend. Wel even eng dat je naakt rondloopt maar dit went al snel. ( naakte mensen zijn aardiger :o hele leuke gesprekken gehad met mensen)

Echt een prima weekend gehad. Vriendelijk behulpzaam personeel

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:07

De beste sauna van NL! Hoewel ik zelf altijd de voorkeur gaf aan een bezoek op maandag....

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:16

Heerlijk hoor daar! Ben er twee keer geweest, lekker hele dag chillen. Prima eten.
Ik was beide keren in het weekend en dan is het wel druk inderdaad. Als je daar niet van houdt kun je misschien beter doordeweeks gaan. Verder vond ik alles heel netjes verzorgd.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:31

Ik heb nog kaarten liggen voor de Zwaluwhoeve en we willen dan ook binnenkort op een maandag heen..
Maar op die kaarten stond 1e en 3e dinsdag badkledingdag! Hoe zit het met die andere dagen dan? :o

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:32

Naakt. De badkleding dagen zijn voor mensen die liever niet naakt gaan en dus in badkleding. Alle overige dagen zijn voor naakt recreatie :D

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:35

MuSLi schreef:
Ik heb nog kaarten liggen voor de Zwaluwhoeve en we willen dan ook binnenkort op een maandag heen..
Maar op die kaarten stond 1e en 3e dinsdag badkledingdag! Hoe zit het met die andere dagen dan? :o

andere dagen moet je naakt, maar dat is echt geen probleem. Ik en mijn vriend waren bijzonder huiverig. Na een ochtend daar gelopen te hebben , heb ik ontdekt dat er geen 1 mens het perfecte lichaam heeft. ( was als de dood dat miss perfect er rond zou lopen) En de schaamte was zo weg. Verder krijg je een grote badjas en 2 handdoeken voor in de sauna's dus uit de sauna badjas aan. In de sauna haddoekje ervoor. Geen probleem

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 14:40

Om een idee van een echte sauna te krijgen: Daar krijg je dat niet! Het is daar veel te commercieel. Wij gaan altijd in een andere sauna en ons viel dit tegen als vervente saunagangers. Dompelbad was niet koud buiten bijvoorbeeld. Verder wel prima hoor.

Als het geen bikinidag is, moet je ...In je blote billen! Haha, maar daar lopen de meesten echt nogal met dichtgeknepen badjas of een grote handdoek stevig omgeknoopt. En bij een sauna is dat idd de eerste 5 minuten spannend, maar iedereen loopt er bloot en niemand kijkt naar een ander, dus dat is echt minder eng dan je denkt. Ik zag daar de eerste keer ook als een berg tegenop en nu heb ik er helemaal geen moeite meer mee.

Eten was lekker en we zijn lekker schoon naar huis gegaan. Accomodatie is ook wel mooi om te zien. Het was dat we gratis kaarten hadden, ik zou er niet voor willen betalen. Maar dat komt dus voornamelijk, omdat wij echte saunagangers zijn en we de sfeer minder fijn vonden dan in onze vertrouwde sauna.

Laatstes heb ik één echte aanmerking op ze daar: Je moet reserveren voor het diner! Dat zijn we al helemaal niet gewend. Dat hadden we dus niet gedaan. Het eindigde bij ons bij de MacDonalds met een bord friet. Echt zonde om een dag zo te moeten afsluiten.

Er is een forum op internet over sauna's met heel veel imput... Kijk daar eens op? Het saunaforum.

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 14:43

idefix4 schreef:
Om een idee van een echte sauna te krijgen: Daar krijg je dat niet! Het is daar veel te commercieel. Wij gaan altijd in een andere sauna en ons viel dit tegen als vervente saunagangers. Dompelbad was niet koud buiten bijvoorbeeld. Verder wel prima hoor.

Als het geen bikinidag is, moet je ...In je blote billen! Haha, maar daar lopen de meesten echt nogal met dichtgeknepen badjas of een grote handdoek stevig omgeknoopt.

Eten was lekker en we zijn lekker schoon naar huis gegaan. Accomodatie is ook wel mooi om te zien. Het was dat we gratis kaarten hadden, ik zou er niet voor willen betalen. Maar dat komt dus voornamelijk, omdat wij echte saunagangers zijn en we de sfeer minder fijn vonden dan in onze vertrouwde sauna.

Laatstes heb ik één echte aanmerking op ze daar: Je moet reserveren voor het diner! Dat zijn we al helemaal niet gewend. Dat hadden we dus niet gedaan. Het eindigde bij ons bij de MacDonalds met een bord friet. Echt zonde om een dag zo te moeten afsluiten.

Er is een forum op internet over sauna's met heel veel imput... Kijk daar eens op? Het saunaforum.

Ik ben ook echt saunaganger, we gaan veel naar Barendrecht. Had ook eerst op saunaforum gekeken en daar schrok ik van. Dus ik denk inderdaad dat dit een sauna is voor mensen zonder ervaring en die nog nerveus zijn in blote gat te lopen.

Mijn verwachtingen zijn niet zo hoog, dan kan het alleen meevallen.

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:06

Wat bedoelen jullie met "echte sauna". Zwaluwhoeve is toch gewoon een welness met veel sauna mogelijkheden? Dus wat is daar zo anders aan?
Commercieel. Ja...AH is ook commercieel. Alles wat geen overheid of liedadigheid is, is commercieel. Dus dat lijkt me een beetje een raar kritiekpuntje.

Verder ga ik ook graag naar Elysium in Bleiswijk. En ik ben ook een aantal keer naar Thermen Holiday geweest in Schiedam. Dat is een stuk kleiner en ook wel erg knus.

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 15:13

Schiedam ken ik, ben ik ook geweest. Ik vermoed (maar vrijdag weet ik meer) dat De Zwaluwhoeve meer een saunafabriek is. Net zo goed dat McDonalds en een restaurant ook beiden eetgelegenheden zijn, maar niet vergelijkbaar. En, als ik de recencies mag geloven, klopt het niet altijd met oa de logistiek (understatement).

romandour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:15

Ik ben meer van de Veluwse bron in Emst

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:16

Ik vond het tegenvallen...
Sauna gedeelte nog wel leuk, maar wij hadden een arrangement met diner en hadden doorgegeven dat ik een voedingsallergie heb en toen we daar zaten zeiden ze dat het niet doorgegeven was en kreeg ik een bord sla.. :')
Geen excuus niks... ik ben echt met honger naar huis gegaan en vond het echt te slecht voor woorden.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:17

ben er een paar keer geweest maar het is niet de sauna wat ik er van verwachtte..ben gewoon verwend met de sauna waar ik heen ga en dat is in Bleiswijk.....die is gewoon supermooi,schoon en heel erg ruim

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 15:18

DyMarvel schreef:
MuSLi schreef:

andere dagen moet je naakt, maar dat is echt geen probleem. Ik en mijn vriend waren bijzonder huiverig. Na een ochtend daar gelopen te hebben , heb ik ontdekt dat er geen 1 mens het perfecte lichaam heeft. ( was als de dood dat miss perfect er rond zou lopen) En de schaamte was zo weg. Verder krijg je een grote badjas en 2 handdoeken voor in de sauna's dus uit de sauna badjas aan. In de sauna haddoekje ervoor. Geen probleem

Dankje voor de reactie ;) Maak me er ook niet echt druk om hoor, maar omdat het er zo mooi stond..
Eens kijken of mijn allerliefste vriend dan ook nog zin heeft om heen te gaan :+

Lieke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:19

Ik ben er laatst geweest en vond het echt tegenvallen!

Best wel klein en meer ruimte om te eten dan om lekker de sauna in te gaan!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 21:22

ik vind het te vol, ik vond het eten niet echt goed en te commercieel, ik ga er niet meer heen.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 22:39

Sigrid schreef:
Wat bedoelen jullie met "echte sauna". Zwaluwhoeve is toch gewoon een welness met veel sauna mogelijkheden? Dus wat is daar zo anders aan?
Commercieel. Ja...AH is ook commercieel. Alles wat geen overheid of liedadigheid is, is commercieel. Dus dat lijkt me een beetje een raar kritiekpuntje.

Verder ga ik ook graag naar Elysium in Bleiswijk. En ik ben ook een aantal keer naar Thermen Holiday geweest in Schiedam. Dat is een stuk kleiner en ook wel erg knus.

Bleiswijk staat nog op mijn verlanglijstje! Maar daar wil ik een hele dag de tijd voor hebben om te zien. Hij schijnt ook erg groot te zijn. Soms denk ik wel eens, dat een sauna ook te groot kan zijn.
De Zwaluwhoeve is idd heel wellness! Maar idd voor mijn idee ook meer voor je maag en het flaneren, dan voor het puffen en zweten. Dat noem ik te commercieel. Ik voelde me er niet zo prettig als op mijn vertrouwde plekje in Rosmalen. Die is anders van opzet. Voor mijn gevoel is dat prettiger dan de Zwaluwhoeve. Ik vond het een enorme tegenvaller om buffetten aan te treffen in ons program. Het eten was niet eens bijzonder. Koekjes een aardbeien. Duh, dat kan ik zelf ook wel. En bij ons zat er geen diner bij in dus en wij konden dus ook niet aanschuiven. Echt dat was een afknapper. In Rosmalen heb je een menukaart en persoonlijk vind ik de prijs-kwaliteit daar beter. Zowiezo dat je kan gaan zitten en eten, wanneer je maar wil, spreekt in hun voordeel! Gelukkig zijn we allemaal anders en er is ruimte voor beiden om bestaansrecht te hebben hè?

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 09:40

Het viel mij, achteraf bezien, redelijk mee, De Zwaluwhoeve. Wel een beetje massaal, beetje lopende band werk, maar qua hygiene etc. viel het mee. Eten was inderdaad prijzig en ietwat beneden de maat, geen hoogvlieger.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:42

Welke ben je geweest, in harderwijk?
Ik zou je zelf thermen Bussloo of de Veluwse Bron aanbevelen :j

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 13:52

Corelli schreef:
Welke ben je geweest, in harderwijk?
Ik zou je zelf thermen Bussloo of de Veluwse Bron aanbevelen :j

Zelf eerder in oa Ridderkerk en Barendrecht geweest. Dat is knuf, rustig etc. Maar dit topic gaat over de Zwaluwhoeve.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 13:58

Dat snap ik, maar welke vestiging van de Zwaluwhoeve ben je geweest, was mijn vraag ;) Als het harderwijk is, ben je niet ver van Bussloo en VB, vandaar mijn tip :) Dat zijn naar mijn mening, betere sauna's in dezelfde omgeving, mocht je daar interesse in hebben

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 14:11

Corelli schreef:
Dat snap ik, maar welke vestiging van de Zwaluwhoeve ben je geweest, was mijn vraag ;) Als het harderwijk is, ben je niet ver van Bussloo en VB, vandaar mijn tip :) Dat zijn naar mijn mening, betere sauna's in dezelfde omgeving, mocht je daar interesse in hebben

Ik kom uit het westen (vandaar dat we normaliter naar Sauna's in het westen gaan), maar we hadden vrij entreekaarten voor Zwaluwhoeve harderwijk. Die kreeg werkleijk hele slechte recencies hier en daar, dus verwachtingspatroon was laag, vandaar deze topic. En uiteindelijk is het allemaal redelijk meegevallen. Zo, nu weet je alles.