Bewust kinderloos.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mick75

Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 00:40

Naar aanleiding van het topic over abortus lijkt dit me wel een gepast onderwerp.

Ik ben midden 30 en zeer bewust kinderloos. En mocht ik per ongeluk zwanger raken, iets wat mij in theorie best zou kunnen overkomen wil ik het absoluut niet hebben, wil er geen 9 maanden last van hebben en er helemaal niets mee te maken hebben. Heel vaak in gesprekken met leeftijdsgenoten, of ze nou wel of geen kinderen hebben, word ik voor knettergek of erger aangemerkt omdat ik een totaal gebrek aan moederlijke gevoelens heb en ook geen bijster zorgzaam karakter heb. Vrouwen van mijn leeftijd horen op z'n minst een dringende kinderwens te hebben en er alles aan te doen om zwanger te worden lijkt het wel. Ik was echter dolgelukkig de dag dat ik een miskraam kreeg, scheelde weer een dag ziekmelden voor een abortus.

Nou heb ik natuurlijk totaal geen problemen als anderen om me heen zwanger worden en kinderen krijgen, gefeliciteerd en veel geluk gewenst, oprecht. Wil best de hele dag luisteren naar nieuwe moeders die over niets anders dan hun uk kunnen praten, wil best mee met inkopen doen en voor pakezel spelen als de moeder nog weinig mag tillen. Ik wil alleen niet oppassen of op een andere manier voor een kind moeten zorgen want dat kan ik niet en ik wil het ook niet kunnen.

Vraag me af of er meer mensen zijn die zoiets hebben, die heel gelukkig kinderloos zijn en ondanks dat de tijd "begint te dringen" nog steeds geen enkel moederlijk gevoel hebben.

MamboBeach

Re: Bewust kinderloos.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:42

Ik ken er 1, die zal ik eens in het topic halen! :D

Kan me goed voorstellen dat je er gek van wordt, net of iedereen een kind moet krijgen...

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:45

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:46

Woooow, heel Bokt gaat ineens over baby's! :+
Een vriendin van m'n moeder wilde ook nooit kinderen, totdat ze ineens op haar 40ste wel kriebels kreeg en zich in het ziekenhuis kunstmatig liet bevruchten.
Ik snap best waarom sommige mensen geen kinderen willen, alleen dan lees ik weer verhalen over aanstaande moeders en dan denk ik: Wauw!
Ik heb nog genoeg tijd om erover na te denken, 'gelukkig'..:)

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:46

Yep, ook wij zijn bewust kinderloos en dat gaat ook niet meer veranderen.

Ik vind kinderen leuk, heb met kinderen gewerkt. Vind het gezellig met de kinderen van vrienden enz.
Maar bij mij en mijn vriend zijn nooit de kriebels gekomen van een eigen kinderwens.

Geen idee wat we zouden doen bij een onverwachte zwangerschap. Dat is iets wat ik niet in kan schatten, maar daar denk ik verder ook niet over na.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 00:49

Voor mij dringt de tijd nog niet, maar ik deel wel het gevoel. Ik vind een dag met een uk spelen best leuk, heb ponykampen begeleid en zou t zo weer doen. Maar ik hoef niet zo nodig kinderen van mezelf. Lijkt me geen zak aan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:07

mick75 schreef:
Nou heb ik natuurlijk totaal geen problemen als anderen om me heen zwanger worden en kinderen krijgen, gefeliciteerd en veel geluk gewenst, oprecht. Wil best de hele dag luisteren naar nieuwe moeders die over niets anders dan hun uk kunnen praten, wil best mee met inkopen doen en voor pakezel spelen als de moeder nog weinig mag tillen. Ik wil alleen niet oppassen of op een andere manier voor een kind moeten zorgen want dat kan ik niet en ik wil het ook niet kunnen.

Nou prima toch? Wederzijds respect en zorgen dat je een zwangerschap voorkomt :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 01:10

In de praktijk blijkbaar dus niet prima, integendeel. Anders zou er geen reden zijn dit topic te openen nietwaar?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:12

Ik ben 19 (wordt twintig over een paar maanden) waardoor veel mensen vinden dat ik op dit onderwerp weinig recht van spreken heb. Maar ik zeg al zo lang ik bewust kan reageren op dit onderwerp dat ik geen kinderen wil. Heb ook nooit situaties met kinderen nagespeeld. Mijn moeder heeft inmiddels de hoop al opgegeven dat er van mijn kant kleinkinderen komen :') Maar ik zal dus ook bewust kinderloos blijven. Zij die het geloven, prima, zij die het niet geloven omdat ik te jong ben, die zien het vanzelf wel. :)

Ik heb trouwens ook niets met kinderen, kan er niet mee om, wil er ook niet op passen/voor zorgen.... Dat zit er bij mij gewoon niet in. Ik vind kinderen niet leuk of schattig... :o Ik "zie" dat gewoon niet. En ik wil nu niemand voor het hoofd stoten hier mee overigens maar tja... :)

Ik merk wel dat je door veel mensen als freak aangekeken wordt als je zegt dat je geen kinderen wil en kennelijk ligt dat niet aan de leeftijd want oudere vriendinnen hebben daar ook last van. :D

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:16

Ik heb eigenlijk ook altijd gezegd dat ik geen kinderen hoefde,al vanaf mijn 10 jaar.Ben ondertussen 33 en denk er nog steeds hetzelfde over!
Niet van mezelf,en ook niet van een ander.
Kreeg vroeger ook vaak het commentaar:"je veranderd nog wel van gedacht...",intussen heeft iedereen zich er wel bij neer gelegd denk ik!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:18

Ik heb nooit "nooit" gezegd, maar zei dan wel dat ik het me niet kon voorstellen dat de wens ooit zou komen. Dat klopt dus!

Ik heb er trouwens geen last van dat mensen mij niet snappen of dat ik het moet uitleggen. Krijg daar nooit vragen over.
Soms zeg ik zelf meteen al dat ik bewust geen kinderen heb als mensen vragen of ik kinderen heb. Zodat mensen weten dat het geen gevoelig onderwerp voor mij is, omdat het bijvoorbeeld niet lukt om zwanger te worden.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:21

Ik heb ze heel graag willen hebben maar moeder natuur besliste anders.
Dus een heel krom gebeuren, maar ik kan nu tegen mezelf zeggen, meoder natuur heeft me waarschijnlijk ervoor willen behoeden.
Ik ben 46 en eigenlijk stiekem blij dat ik ze neit heb als ik al die problemen bij vrienden zie die wel kids hebben en dan ook bij allemaal.
Ppffff...ik zou die zorg niet graag op mijn schouders hebben.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:24

mick75 schreef:
In de praktijk blijkbaar dus niet prima, integendeel. Anders zou er geen reden zijn dit topic te openen nietwaar?

Het is heel simpel; mensen hebben bepaalde verwachtingen van anderen, iedereen moet 'in het plaatje' passen, maar tegenwoordig is het niet meer vanzelfsprekend dat mensen trouwen, de vrouw kinderen krijgt en stopt met werken. Mijn mama heeft mij geleerd nooit verwachtingen te hebben van anderen, kun je alleen maar teleurgesteld worden. En het is ook zo wat om maar aan de koters te gaan om anderen tevreden te stellen, moet je helemaal niet doen. Het lijkt me dat ieder voor zich die keuze moet en kan maken, maar zorg dan ook bewust voor dat je niet zwanger raakt (ik proef nl. weer iets van abortustopics hier, dacht dat ik op een paardenforum zat) :+

Ik heb overigens ook altijd geroepen dat ik geen kinderen wilde, bij mij is er een ommezwaai geweest. Omgeving reageerde ook a la :wow: 'JIJ??' :wow:, maar ik vind nog steeds dat ieder voor zich moet weten hoe of wat. Als ik geen kinderen had gewild dan had ik een zwangerschap ook zeker voorkomen.

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 01:27

Ik heb vanaf dat ik een zusje kreeg, toen was ik nog geen 3 jaar oud, gezegd dat ik nooit kinderen wilde en die mening heb ik ruim 30 jaar later nog steeds.

Merk wel dat het heel erg afhangt van de kringen waar je mee omgaat of het geaccepteerd word dat je gewoon geen moederinstincten hebt of niet.

Ik vind het trouwens wel anders als het gaat zoals bij Onassa. Dat je wel kinderen wil maar het niet lukt. Vind het wel heel knap dat je je daarbij neer kan leggen, dat is toch een heel ander uitgangspunt.

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:29

Tot mijn 28e wist ik ook zeker dat wij kinderloos zouden blijven. Daarna wist ik het niet meer zeker en ik dacht: Ok, dan 1... dat zou passen in het "plaatje"..
gelukkig besloot het lot anders
ik raakte in verwachting van een 2ling.
Het lijkt wel een soap: Een gezond jongetje en meisje wat ook nog interesse bleek te hebben in paarden!

Ik weet zeker dat ik het met mijn partner ook heel leuk had gehad zonder kinderen! Zeker weten!
Nu ze er zijn, nu ik weet wat het is, nu ik zo blij met ze ben, weet ik zeker: Het had niet beter kunnen gaan.

Dat neemt niet weg dat de 1e jaren wel zwaar waren..

welke keus je ook maakt: als het goed voelt is het OK! Wat een ander daar ook van vindt. Ik ken redelijk wat mensen die geen kids hebben. Bewust (homo huwelijk) of onbewust. Er is geen "goed" of "Fout". Als jij maar berusting hebt in je keuze is het ok!

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:34

mick75 schreef:
Ik vind het trouwens wel anders als het gaat zoals bij Onassa. Dat je wel kinderen wil maar het niet lukt. Vind het wel heel knap dat je je daarbij neer kan leggen, dat is toch een heel ander uitgangspunt.

Je hebt geen andere keus he??
Heb het er best lang moeilijk mee gehad hoor, maar nogmaals....soms snap ik nu niet eens meer dat ik zo'n sterke kinderwens had.
Soms speeld het nog wel eens op, maar ik zie dan weer heel snel de "nadelen"ipv de "voordelen".
Vaak zie ik tegewoordig ook te vaak dat men een kind "neemt"als een soort van status symbool en dat vind ik helemaal om te kotsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:36

Als de natuur nee zegt, dan kun je altijd nog (de verzekering) 10.000+ euro (laten) investeren om de natuur te dwingen ja te zeggen.
Voor mij niet hoor, ik ben overtuigd kinderloos en zal dat ook altijd blijven. Er is al genoeg ellende in de wereld, laten we het daar maar op houden.
In tegenstelling tot Mick75 heb ik soms best moeite met vriendinnen en collega's die al-leen nog maar over die kinderen kunnen praten en dan meestal ook nog in de klaagvorm. Bij diverse vriendinnen ben ik al min of meer gedwongen te luisteren naar allerlei informatie die mij helemaal niks interesseert van de verwerking tot de uitdrijving en dan altijd ook nog met ranzige details. Een collega van mij is ook zwanger (nog 4 maanden te gaan) en die snapt inmiddels dat ik de kotsverhalen niet meer hoef te horen, maar desondanks gaat het alleen nog maar over die baby en onlangs kreeg ik ook ongevraagd de echofoto's onder mijn neus geschoven. Hoe komt het toch dat zwangere vrouwtjes niet snappen dat wij niet-zwangeren het allemaal niet hoeven te weten? Ik begin er echt een lichte afkeer tegen te ontwikkelen.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:36

Ik ben ook 'pas' 19 jaar (volgende week 20) maar als au-pair zijnde, kan ik je nu alvast vertellen ik wil echt GEEN kinderen, was ik eigenlijk al lang van overtuigd hoor, maar JUIST dat ik nu au-pair bent verteld me nog maar weer eens waarom ik het dus NIET wil. Leuk kinderen van anderen :j en ik vind 't ook echt leuk om au-pair te zijn ik vind kinderen geweldig! zolang ze maar niet van mij zijn! Ik kan over een jaar oid zeggen van 'joep doei' maakt niet uit ik ben maar een au-pair. Bij m'n eigen kinderen kan ik niet zeggen 'doei ik ben 't zat'.

Maargoed, wie weet, ik zeg nooit nooit. Op dit moment zie ik het inderdaad niet zitten, op dit moment wil ik nooit trouwen en op dit moment val ik toch echt alleen op vrouwen. Weet ik veel of ik op m'n 40e getrouwd ben met een man en 2 kinderen heb? Betwijfel 't ten zeerste hoor (dan nog eerder de kinderen :') ) maar alles kan....

Maargoed, op dit moment absoluut niet aan mij besteed! maar zou desondanks geen abortus doen denk ik. Misschien als er sprake is van verkrachting anders niet. Maar gezien 't 'lesbisch stukje' gok ik dat de kans dat ik zwanger raak toch al zeer niehiel is :') gelukkig!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:39

Lovely schreef:
Als de natuur nee zegt, dan kun je altijd nog (de verzekering) 10.000+ euro (laten) investeren om de natuur te dwingen ja te zeggen.
Voor mij niet hoor, ik ben overtuigd kinderloos en zal dat ook altijd blijven. Er is al genoeg ellende in de wereld, laten we het daar maar op houden.
In tegenstelling tot Mick75 heb ik soms best moeite met vriendinnen en collega's die al-leen nog maar over die kinderen kunnen praten en dan meestal ook nog in de klaagvorm. Bij diverse vriendinnen ben ik al min of meer gedwongen te luisteren naar allerlei informatie die mij helemaal niks interesseert van de verwerking tot de uitdrijving en dan altijd ook nog met ranzige details. Een collega van mij is ook zwanger (nog 4 maanden te gaan) en die snapt inmiddels dat ik de kotsverhalen niet meer hoef te horen, maar desondanks gaat het alleen nog maar over die baby en onlangs kreeg ik ook ongevraagd de echofoto's onder mijn neus geschoven. Hoe komt het toch dat zwangere vrouwtjes niet snappen dat wij niet-zwangeren het allemaal niet hoeven te weten? Ik begin er echt een lichte afkeer tegen te ontwikkelen.

Moet je mijn stiefzusje eens proberen :x Echt dankzij haar heb ik een enorme afkeer gekregen..... Terwijl ze voorheen best leuk was maar nu... Steeds weer over die kleine tot een gedetailleerde beschrijving van zijn overgeefsel van de vorige nacht an toe... :x

En dan mag ik van mijn moeder niet zeggen dat ik die verhalen beu gehoord ben ^)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 01:42

Realistisch gezien heb je natuurlijk gelijk, je hebt geen keuze, het is zoals het is. Wat niet zegt dat het ook maar makkelijk moet zijn. Er zijn er zat die elke mogelijkheid aangrijpen om mensen die zoals ik geen kinderwens hebben in te peperen wat we in hun ogen allemaal wel niet zouden missen. Daarom, des te meer respect dat je ondanks de persoonlijke ervaring toch nuchter kan blijven kijken naar de situatie van anderen.

Quellian, ik kwam inderdaad op dit idee door de abortus-topics, mischien een rare gedachtensprong van mij. Maar het is te simpel om te stellen dat je dan maar niet zwanger moet worden. Dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan en er zijn talloze redenen waarom anticonceptie al dan niet tijdelijk niet goed werkt. Bovendien kan niet elke vrouw elke anticonceptie hebben.

Moet wel zeggen dat die vriendinnen die kinderen hebben niet zo overdreven aanstellerig zijn over hun kids en ook nog andere onderwerpen hebben om over te praten. Dat scheelt een slok op een borrel en maakt het ook makkelijker om mee te leven met die dingen die voor hen op dat moment belangrijk zijn. Of ik ook geduld zou hebben met mensen die echt geen enkel ander onderwerp kennen weet ik niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:43

Nou echt, maar over 4 maanden moet ik aan gaan horen hoe erg ze ingeknipt of uitgescheurd is enzo en dat wil ik dus helemaal niet weten.

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:43

Lovely schreef:

Nee dat ging niet en mijn ex man wilde ook niet adopteren (dat wilde ik in die tijd zelfs nog graag doen)
Maar verder herken ik me helemaal in jou verhaal.
Dat gezanik en getut over die blagen daaar kan ik ook helemaal de kriebels van krijgen.
Ik vind ook best vaak dat toch vrij vlotten vrouwen ineens zo kunnen veranderen in van die burger tutjes.
Ze raken iin mijn ogen erg beperkt want ze leven en l*llen alleen nog maar over wat de kinds allemaal weer gepresteerd hebben en dan is pietje nog net weer wat beter dan klaasje van de buuf.
Dan denk ik echt wel eens.....ppffff....is dat nu waar je voor leeft???

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:44

Lovely schreef:
Nou echt, maar over 4 maanden moet ik aan gaan horen hoe erg ze ingeknipt of uitgescheurd is enzo en dat wil ik dus helemaal niet weten.

:oo :(:) Je zou het eens moeten doordrijven en vragen "mag ik het zien" misschien dat het dan duidelijk is :')

dat of je staat voor de rest van je leven bekent als pervert :')

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-10 01:47

Ik ben bij de bevalling geweest van de jongste van mijn vriendin.
Elke vrouw hoor je vaak vertellen dat bevallen heel erg pijnlijk is.
En dan idd de verhalen van inscheuren inknippen, jaaaaa, zij hebben het allemaal erger gehad.
Ik heb zelf heel wat lichamelijke mankementen gehad en eigenlijk had ik bij de bevalling ook zoiets van.....ooohhh,is dit nu alles???
Erg he???

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-10 01:52

Er zijn ook vrouwen die die details besparen als ze weten dat jij dat niet hoeft te weten. Bovendien gaat dat bij mij ene oor in andere oor uit. Zie het alleen als bevestiging van mijn idee dat ik geen moeder wil zijn.