raar kind in mijn buik...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

raar kind in mijn buik...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 08:07

Omdat er zoveel gedoe is over het topic met de keuze om abortus te plegen, plaats ik maar eens een leuk topic... Ik zet daar mijn mening maar niet neer want die wordt onherroepelijk verwijderd vrees ik :o En ja ieder zijn eigen keus, maar toch...

Oké mijn verhaal:

Ik heb gister mijn 20 weken echo gehad, ik heb helaas veel klachten waaronder bekkeninstabiliteit, veel buikpijn, dik bruin slijmverlies en nu al last van maagzuur. Ik had het gevoel dat ik al harde buiken had en na 8 jaar geleden mijn tweeling te zijn verloren, was ik toch wel erg bezorgd :(

De reden werd gister heel erg duidelijk... Wat heb ik een raarrrr kind in mijn buik :? Mijn baarmoeder behoort nu ongeveer tot aan mijn navel te zitten, helaas zit deze dus al tot "boven" mijn middenrif, de baby heeft die van mij al zo opgerekt dat deze mijn darmen, maag en longen al omhoog heeft geduwd.

Tijdens de echo uitte ik mijn bezorgdheid en in het ziekenhuis weten ze uiteraard mijn verleden. Toen de echo begon, ging de mond van de echografiste al open staan, pfff zegt ze je baarmoeder is al zoooo groot, je hebt gewoon normaal vruchtwater en het kindje is de normale grootte. Ik snapte er niks van, hoe kan mijn baarmoeder al zo groot zijn dan?

De reden kwam vrij snel in beeld, de reden waarom ik dus zoveel buikpijn heb, waarom ik bruin slijmverlies, waarom ik al last van maagzuur heb en waarom ik denk dat ik harde buiken heb... het kindje gaat dus letterlijk STAAN in mijn buik _O- We waren met zijn vieren, ik, mijn man, mijn schoonmoeder en de echografiste en we zaten alle vier met onze mond open!!! Ze was daardoor helaas net te laat om de foto te maken, maar ze heeft er wel heen waarbij de kleine dus haar voeten in mijn baarmoeder zet en zich omhoog drukt. Daardoor is mijn baarmoeder al zo groot en heb ik regelmatig last van mijn maag, duhhh het zit al gewoon tegen mijn maag aan te duwen soms.

Mijn placenta zit tegen mijn buikwand aan, daar duwt het tegen aan om omhoog te komen en de echografiste denkt dat ik daardoor regelmatig dat bruine slijm verloor, er staat regelmatig druk op de placenta maar er was niks verkeerds eraan te zien. Ook de buikpijn is nu verklaarbaar, gek he als je baarmoeder zo snel groeit, evenals mijn bekkeninstabiliteit.

Oke we hebben nu wel een compromis gesloten, ik ga 's nachts meestal half op mijn buik liggen (dus op mijn zij en dan iets verder gedraaid), het kindje vindt dit niet prettig maar verhuisd dan netjes naar links (of rechts) bovenin mijn buik... Vanmorgen voelde ik het dus links in mijn bovenbuik (tegen mijn maag) liggen en dan dus ook al helemaal bij mijn longen, ach het was te doen en de kleine was ook tevreden _O-

Raar kind, ach zal wel komen door zo'n rare moeder :P

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:11

:D hahaha, geweldig kind: gewoon ruimte maken als het te krap is.

Mijn zoon was elke nacht in mijn buik om 3.00 u aan het gymnastieken. Echt elke nacht vloog hij links en rechts door mijn buik en nu is hij 15 jaar en nog steeds om 3,00 u s nachts wakker. Dan hoor ik hem draaien en doen. Grappig. :D
En ik ben al 15 jaar om 3.00 u even wakker, omdat ik daar nu zo gewend aan ben.

Terpstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:12

haha inderdaad na al die abortus verhalen is dit wel een leuke. Maar wat een raar kindje. Die moet gewoon lekker liggen slapen in jouw buik en zich niet uitrekken. Ben benieuwd hoe dat wordt als het kindje groter wordt, succes ;)

tassie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:17

Die van jou kan straks gelijk lopen hahahahahahhahaahahah zulke sterke benen :D

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 08:20

nou die is nu al aan het oefenen om paard te rijden denk ik :P Maf kind, ik zat het vanmorgen ook lekker uit te schelden... mijn man kijkt me aan en zegt "heb je nu al discussies met ons kind" hihihi ik moet nog de helft, alhoewel ik altijd eerder beval dus ik ga ervanuit dat deze ook wat eerder komt :))

Het voelt echt apart hoor kan ik je zeggen, ach nu weet ik dat het kind het doet, dus nu ga ik terugduwen ook ~~}>

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:20

Haha wat een bijdehand kindje!!!!
Daar ga je je handen nog vol aan krijgen :D

jolin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:21

Dit word een topsporter :j :)) leuk! En gefeliciteerd met je aanstaande zoon/dochter.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 08:23

Vrees het ook laura, nu kan ik nog compromissen sluiten, hoop dat dit met de 16e jaar ook nog is _O-

Ach mijn dochter die ik nu heb was ook een lastpost in mijn buik (die lag op mijn heup en wilde maar niet indalen), draaide alle kanten op en dat doet ze inderdaad nu nog in haar bed. Ze is ondertussen 10 en net zo'n driftkikker als toen in mijn buik.

Mijn zoontje van 7 was juist heel rustig in mijn buik en dat is hij nu nog. Dus als dit inderdaad al voorspelt hoe het kind wordt... dan houd ik mijn hart vast ;)

Dank je wel jolin :))

laura1987

Re: raar kind in mijn buik...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 08:26

Hahaha als ik jou was zou ik me heeeeeeeeeeeeel goed voorbereiden, misschien kan je een dwangbuis aanschaffen? :D

Spoiler:
*geintje natuurlijk, voor de mensen die het niet snappen :D *

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 08:34

Nou ik heb toen mijn dochter ook moeten "vastleggen" in bed omdat ze teveel draaide in bed en daar elke keer wakker van werd. Ik vrees dat dit met dit kindje ook zal gebeuren, het vindt al geen rust in mijn buik, dus hoe moet ze dat in een "groot" bedje.

Dus dwangbuis hmm ik ga maar eens rondkijken :P

Eevee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:41

Lijkt me helemaal logisch dat je bezorgd was/bent ;) Lijkt me hilarisch om
te zien....een staand kindje in je buik *D Gelukkig niks om je zorgen
over te maken!! Veel succes de komende tijd!

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:48

vroeg begonnen is half gewonnen, of hoe zeggen ze dat ? :D
die zal snel rondlopen, lijkt me.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 09:52

mijn kleine was ook een spring in het veld in mijn buik en dat is hij dus nu ook.....als kleine moest ik hem ook goed vastleggen in bed anders werd ie ook wakker van het gedraai...

ben bang dat je je lol op kunt over 20 weken hahahaha

ach ja...zolang het gezond is...nog even doorbijten zou ik zeggen...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 09:59

ja dat moest ik ook met mijn meid hoor trieske, die lag met slaapzak en al vast aan het matras en bedbodem (anders draaide ze zelfs met matras en al om :? )

Dus ik vrees ook het ergste als deze geboren wordt. Het is helemaal gezond, alles is nagekeken en het heeft niet eens een hazenlip. Niet dat zoiets erg zou zijn, maar zo knap dat ze dat al met 20 weken kunnen zien :)) Rug was gesloten, er zat geen vocht in hoofdje of langs de wervelkolom, kleine hersens werden zelfs gemeten (dat deden ze 7,5 jaar geleden niet eens bij mijn zoontje), maag en blaas waren gevuld, geen klompvoetjes en ook de scheidingslijn tussen de hersens was te zien.

Ik blijf me verbazen dat het met 20 weken al een volledig kindje is :+:

Eef ja was ook echt hilarisch hoor, het voelt helaas niet zo :P Tis net of het een handstand maakt ofzo in mijn buik en die wordt dan helemaal strak. Maar ja wat er al gezegd werd, even doorbijten :)) Komt goed allemaal!

Thnxs Jokari!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:03

die van mij had zo'n inbakerslaapzakje en daarin presteerde hij het ook om helemaal los te komen....
nu is hij 16 maanden, nog een draaikont in bed maar hij slaapt in ieder geval....

en inderdaad knap ja dat het met 20 weken al echt een compleet kind is...het blijft apart om te zien op zo'n monitor....

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-10 10:06

die van mij braken ook los, mijn meisje lag met slaapzak en al in een knak, helemaal gedraaid (toen hadden ze volgens mij nog geen inbakerzak, tenminste daar ben ik toen destijds nooit op gewezen) en dan de armen eruit...

Mijn zoontje heb ik met doek ingebakerd (ook toen nooit gewezen op een bakerzak, maar dit is dan dus 7 jaar geleden) hij heeft toen in het Juliana Kinderziekenhuis gelegen en die bakerden hem ook gewoon in doek. Hm zelfs helemaal met tape vastgezet en nog "ontsnapte" hij.

Als dit kindje ook zo is, dan koop ik inderdaad zo'n bakerzak... ik ga maar ff googlen hoe dat werkt :)

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:33

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 10:43

:= Als je weer een keertje last hebt van je buik, weet je wat ie aan het doen is :P
Ben je lekker mee, zo'n kind met humor :P

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:04

heel herkenbaar, mijn dochter is met met 7mnd gaan staan in me buik. Kon niet eens bukken, of naar voren buigen, want dan zou ik haar pletten. Ze is ook in een stuit geboren, als ik had gestaan tijdens de bevalling was ze zo doorgeschoten ( bij wijze van he)

Toen ze net 2 tellen geboren was, plaste ze al op me buik, de verloskundige zei, zow moeders dat word een pittige tante. En ze heeft gelijk, pittig is ze zeker vooral nu in de pubertijd

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:08

Super dat je direct de reden hebt kunnen zien waardoor je zoveel pijn had. Wellicht kun je er als je dit nu voelt om lachen en hoef je je geen onnodige zorgen te maken. Dus heerlijk genieten van dit komende kindje in je buik.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 11:20

:= Naja wij grote mensen willen ook steeds groter wonen, waarom jouw baby dan niet ;)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:19

Jeetje dat is wel heel bizar. Maar wel fijn dat je klachten heel verklaarbaar zijn. Ze zeggen inderdaad dat hoe het kindje in de baarmoeder beweegt veel zegt over het karakter. Die van mij laat ook wel merken als hij/zij wat in de verdrukking komt maar gelukkig niet zo extreem als jouw baby.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:24

Interessant om te lezen want ik heb exact dezelfde klachten en verschijnselen... zou die van mij dat ook doen :? Dan kunnen we nog een foetus pas de deux regelen :=

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:26

Hahaha dat deed mijn moeder ook met mij.
Tot ik met matras en al naar beneden kwam van de trap af..
En nog ben ik snachts wakker..
Slaap nooit echt diep..
En me ma zij dat ik geen huilbaby was.. Maar heel veel moest lachen.
En ze zegt je was geen vervelend kind, en ook heeft me ma een snelle bevalling gehad.
En me broertje schopte me ma altijd.. en dat bleek dus ook een echte adhd-er met de driftbuien..

Maar had snachts ook altijd een wandel kaart. om maar tijd te rekken.

hunor..
dat was je in de buik doet ook later nog is..
haha
Biancaa schreef:
ja dat moest ik ook met mijn meid hoor trieske, die lag met slaapzak en al vast aan het matras en bedbodem (anders draaide ze zelfs met matras en al om :? )

Dus ik vrees ook het ergste als deze geboren wordt. Het is helemaal gezond, alles is nagekeken en het heeft niet eens een hazenlip. Niet dat zoiets erg zou zijn, maar zo knap dat ze dat al met 20 weken kunnen zien :)) Rug was gesloten, er zat geen vocht in hoofdje of langs de wervelkolom, kleine hersens werden zelfs gemeten (dat deden ze 7,5 jaar geleden niet eens bij mijn zoontje), maag en blaas waren gevuld, geen klompvoetjes en ook de scheidingslijn tussen de hersens was te zien.

Ik blijf me verbazen dat het met 20 weken al een volledig kindje is :+:

Eef ja was ook echt hilarisch hoor, het voelt helaas niet zo :P Tis net of het een handstand maakt ofzo in mijn buik en die wordt dan helemaal strak. Maar ja wat er al gezegd werd, even doorbijten :)) Komt goed allemaal!

Thnxs Jokari!

Sandravm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-10 12:57

Eerst en vooral: van harte proficiat!

Ik ben heel tevreden om eens een goed en optimistisch verhaal te kunnen lezen hier op bokt. Het is moeilijk om te begrijpen hoe sommige mensen zo lichtzinnig kunnen zijn met leven. Maar ach, daar zal ik maar niet over uitbreiden.

Ik ben momenteel zelf ook terug zwanger. Ik heb reeds een dochtertje van 14 maand. Momenteel gaat alles ook zoals het zou moeten zijn en dat is een pak van mijn hart. Deze zwangerschap is de 5de op rij en ik weet hoe vlug het fout kan gaan. Momenteel ben ik 11 weken ver. Ik moet om de 3 weken naar de gynecoloog en krijg dan ook altijd een echo. Ik kijk wel uit naar die echo's. Het vertelt je een beetje over het kleine mensje dat in je buik zit.

Ik hoop voor jou dat je babytje je af en toe een beetje rust gunt... Mijn dochtertje was heel rustig in mijn buik en is dat nog steeds, dus het zou wel kunnen kloppen. :P