Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chubby schreef:De grens in Nederland voor abortus ligt op 24 weken, dat is niet een uit de lucht gegrepen moment, daar is goed over nagedacht. Onvoorstelbaar dat dat moment slechts enkele weken eerder is dan het moment dat een kindje levensvatbaar is. Maar toch.
Ik ben niet tegen abortus. Ik ben niet tegen egoistische beslissingen. Ik kan me alleen echt niet voorstellen dat je de keuze zou maken. Ik kan me niet voorstellen dat je geen spijt krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat het geen gat in je hart en je leven achterlaat, zodra je beseft wat je hebt weggenomen.
Chubby schreef:In het kader van de abortusgrens deze link:
http://www.gezondheid.nl/nieuwsartikel. ... ikelID=776
Ik heb eens een reportage gezien over hoe een late abortus plaatsvindt en dat was echt gruwelijk gewoon..
juval schreef:ik ben tegen abortus... mits
- de zwangerschap door een verkrachting is;
- de moeder te jong is; (exacte leeftijd is niet te zeggen)
- de ouders niet in staat zijn voor het kind te zorgen;
- het kind niet levensvatbaar of zwaar gehandicapt zou zijn;
qua termijn, ik vind het na ca. 12/14 weken eigenlijk te laat om nog een abortus te laten doen.
cherrylove schreef:heb er nog neit echt een goede mening over kunnen formuleren,
maar een klasgenootje van mij had er laatst een presentatie over en als ik zag en hoorde hoe een abortus allemaal gebeurd dan zeg ik:
gebruik je verstand, gebruik je voorbehoedsmiddelen!
brrr wat is dat afschuwelijk volgens mij zeg!
( jah ik ben me er van bewust dat bijv. door verkrachting je er niet voor kunt kiezen om voorbehoedsmiddelen te gebruiken)
Delphi schreef:Ook voor mij is het een moeilijke discussie, omdat ik 2 weken geleden een miskraam heb gehad van een kindje dat erg gewenst was.
Citaat:En dat ik voor een kind niet zomaar een moeder en vader wens, maar wel een moeder en vader die in staat zijn om hem goed op te voeden met liefde.
Als dat laatste niet mogelijk is, dan hoeft er geen kindje te komen in mijn ogen.