Gel of Acryl nagels en paardrijden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Gel of Acryl nagels en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 20:53

Hallo,

Omdat mijn nagels echt een drama zijn en niet lang te krijgen wil ik gel of acrylnagels gaan proberen.
Maar ik vraag mij af of dit wel blijft zitten met paardrijden en stallen mesten ect? het zal misschien wel blijven zitten maar breken ze niet snel af?

De vrouwen die ik ken met gel/acrylnagels hebben geen paarden en hebben verder ook geen buitenhuise hobby's zoals tuinieren (wat ik ook graag doe), bij hun blijven die dingen dus wel zitten.
Aangezien het een relatief kostbaar 'iets' is vraag ik mezelf dit af.....misschien bokkers met gel of acrylnagels en jullie ervaringen...?

Alvast bedankt,

MiSsY_Me

Re: Gel of Acryl nagels en paardrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:54

Heb het zelf niet... Vind het ook 3x niks, nepnagels... Maar lijkt me hartstikke onhandig bij de paarden, dus zou het niet proberen haha xD

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:56

Ik heb gelnagels gehad, en tijdens het paardrijden klapte er 4 vanaf, en geloof me . Dat doet zeer!! :o
Ik zou het niet doen, ik doe het in ieder geval niet meer ;)

Sica
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:57

Ik heb gelnagels, en die houden het prima bij de paarden. Zelfs toen ik nog op de manege werkte. Als je het wil, gewoon doen dus! Laat ze alleen niet te lang maken de eerste keer, anders breken ze wel erg snel omdat je geen lange nagels gewend bent.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 20:58

MiSsY_Me schreef:
Heb het zelf niet... Vind het ook 3x niks, nepnagels... Maar lijkt me hartstikke onhandig bij de paarden, dus zou het niet proberen haha xD

Je hebt ook korte nagels die niet onhandig lang zijn maar wel verzorgd, vandaar mijn vraag ;)

Mijn nagels zien er echt niet uit, ik schaam me er zelfs een beetje voor :o en ik kluif er niet op niks maar ze breken constant af en altijd op het verkeerde moment en als ik geen vijl in de buurt heb.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 20:59

Ze bleven bij mij prima zitten, tenzij ik eraf viel, en dan deed het breken ook echt wel zeer!

Beauty26

hoi ik heb ook acryl nagels gehad, en je kan er gewoon mee paardrijden etc. Je kan ook aangeven hoe lang je je nagels wilt hebben, als je normaal geen lange nagels hebt, zou ik ze niet te lang laten...

Sanne_gm

Bij mij op stal lopen er een aantal met gel/acrylnagels, en ze doen hier alles mee. Rijden, mesten, paard verzorgen e.d. Hoor ze overigens nooit klagen over dat ze breken of iets. Het lijkt mij persoonlijk niks, al dat vuil wat ertussen komt. Geef mij maar m'n korte nagels ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:02

Heb heeeeeel lang geleden acryl nagels gehad (dus misschien is de kwaliteit inmiddels wel verbeterd). Maar wat een drama is dat! Zeker in combinatie met stalwerk; vergeet t; bij mij waren ze alleen dag 1 mooi, daarna groeien ze al snel uit en braken ze snel af (en dat doet heel, heel erg veel pijn, terwijl ik absoluut niet kleinzerig ben). Maar goed, dat kan ook heel goed aan mij liggen, ben niet echt ladylike :o . Mijn conclusie; uper onhandig, zeker in combinatie met paarden. Zou t nu ook nooit meer doen, vind t eerlijk gezegd nogal ordinair (maar is uiteraard een kwestie van smaak). Korte, goed verzorgde nagels zie ik veel liever! :D

johanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:02

als je ze maar kort houd in het begin is er niks aan de hand

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 21:02

Ik bedoel idd de kortere versie, geen lange nagels....hoewel ik dat wel mooi vind maar praktisch gezien echt geen doen voor mij.

Als je wat korte nagels laat zetten valt het met het vuil wel mee en anders nagelborsteltje eroverheen.

Boterfliegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:03

gel nagels waren een ramp bij mij, braken altijd af bij de paarden. Daarom was ik overgestapt op acryl omdat deze steviger zijn. Deze breken dan ook niet af maar kwamen wel telkens weer los door dat de haren van de manen die er onder kwamen..

Heb nu dus helemaal geen nep-nagels meer. Mijn nagels zijn nu trouwens heel erg breekbaar omdat de acryl eraf gehaald is, erg vervelend..

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:05

cissie schreef:
MiSsY_Me schreef:

Je hebt ook korte nagels die niet onhandig lang zijn maar wel verzorgd, vandaar mijn vraag ;)

Mijn nagels zien er echt niet uit, ik schaam me er zelfs een beetje voor :o en ik kluif er niet op niks maar ze breken constant af en altijd op het verkeerde moment en als ik geen vijl in de buurt heb.

Ben geen nagelstyliste, maar mijn ervaring is wel dat je door die kunstnagels je eigen nagels enorm verzwakt. Volgens mij zijn er wel verstevigende lakken, is dat geen idee?

Weet je soms moet je gewoon dingen uitproberen om erachter te komen hoe iets bevalt. Dus wat let je? Je kunt er altijd weer vanaf, toch?
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 01-03-10 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 21:06

Acryl nagels zijn dus steviger dan gelnagels begrijp ik?

Geloof idd dat het voor je natuurlijke nagels niet gezond is en dat de kwaliteit daarvan achter uit gaat, maar mijn nagels zijn van nature al broos en breekbaar.
Heb al ...tig verschillende soorten nagelverharders gebruikt, helaas helpt dit niet veel.

kimkristin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:07

ik heb zelf acryl nagels. bij mij vliegen ze er wel snel af als ik bij de paarden ben. Na een week ong. Maarja je kan het natuurlijk wel proberen. Dan zou ik ze iedergeval kort doen met iets meer gel/acryl.

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:08

Ik zelf heb ook acrylnagels. Ze zitten nu pas anderhalve week, maar zitten nog steeds. Ben regelmatig op stal, doe longeren, rijden, uitmesten e.d. en heb er nog geen last van gehad! Ik kan je wel aanraden om ze niet meteen te lang te doen, dat is namelijk heel erg wennen! :P

kimkristin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:11

Ben geen nagelstyliste, maar mijn ervaring is wel dat je door die kunstnagels je eigen nagels enorm verzwakt. Volgens mij zijn er wel verstevigende lakken, is dat geen idee?

Weet je soms moet je gewoon dingen uitproberen om erachter te komen hoe iets bevalt. Dus wat let je? Je kunt er altijd weer vanaf, toch?[/quote]

Ik en er ook geen 1 maar ik heb er wel ervaring mee. Ik wou eerst stoppen met nepnagels. Omdat ik ze onhandig vond. Ik had ze er toen allemaal afgehaald. Maar je eigen nagels worden zo dun en schuren zo makkelijk af, het deed echt pijn. Toen had ik ze 3 dagen later er weer opgezet.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:15

Ik heb ook gelnagels gehad en dat ging best goed bij de paarden :j
Het enige dat ik lastig vond was aansingelen, maar bij mij waren ze ook vrij lang. Breken had ik overigens geen last van, maar mijn nagels waren van zichzelf al lang, dus wellicht was ik er al aan gewend.

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:19

Ik heb Acryl nagels altijd.. Blijven het langst en het beste zitten. Zitten ook het vast trouwens;) 1 x gel gehad was echt geen succes!! ze gingen er meteen af na 1 keer achter het zadel te blijven hangen! daarna altijd acryl gehad en heb wel 6 of 7 keer langs het zadel heen gegaan en niks gebeurd.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:23

Mijn ervaringen met gel en acryl zijn juist andersom maar goed, ik heb maar een keer acryl gehad dus wellicht ook niet zo best geplaatst toen?

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 21:24

Als ik dan toch iets wil, dan lijken korte acrylnagels de beste optie als ik de ervaringen zo lees.

En idd ik kan het altijd proberen.....

miepmiep1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:24

ik heb ze ook gehad ik vind het super leuk van die mooie nagels
maar echt niet handig.
als ze breken doet pijn word snel lelijk bij de paarden.
er er blijft echt helemaal niks over van je eigen nagels

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:26

Ik heb gelnagels over mijn eigen nagels heen. Door paardrijden of bezig zijn met de paarden is er nog nooit iets gesneuveld!!
Vorige keer zag ik een vlekje op de tafel, ik met een doekje met mijn wijsvinger duwen er tegen, krak..........gelnagel gebroken, eigen nagel er onder niet. Verder 1x dubbel geklapt door het instoppen van mijn dochter.
Dus het is redelijk safe ;)

Ik ga ze er alleen af laten halen vrijdag, het wordt me te duur!!

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:28

miepmiep1 schreef:
ik heb ze ook gehad ik vind het super leuk van die mooie nagels
maar echt niet handig.
als ze breken doet pijn word snel lelijk bij de paarden.
er er blijft echt helemaal niks over van je eigen nagels

haha dat is wel een beetje waar! Wat wel vreselijk pijn doet is het stoten!! en een spairriempje vastmaken is best lastig met nagels.. daarom heb ik ze altijd met speciale dagen verjaardagen van me eigen, bruiloften, feesten etc.
Binnen een maand ben ik ze al weer zat :P heb wel altijd een kleurtje niet zeg maar de kleur van je eigen nagel als ik dan luchtblaasjes zie dan ga ik er meteen onder zitten met me andere nagels niet zo goed dus!
En heb ook altijd een bondje er dan onder liggen onder het zadel zodat ik niet rechtstreeks me zadel aan raak haha! want dat doet wel even 2 min pijn en dan is het weer over

cherish

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 21:29

heb afgelopen weekend zelf nepnagels (bij drogist gekocht)opgeplakt omdat ik een nagelbijter ben.
ziet er echt uit en blijven goed zitten.
heb ze wel veel korter geknipt dan ze zijn.
vind het niet echt vervelender bij de paarden dan anders, maar vind het wel een gek gevoel aan je handen hoor, dus ga er nog een stukje afvijlen!
maar erger me er wel een beetje aan, aan het gevoel, inderdaad als je ze stoot ofzo.