Ik kon zo snel geen topic over dit onderwerp vinden dus ik start er zelf maar een..
VLIEGANGST....
Dat is dus wat ik heb.. Ik heb 1 x in mn leven gevlogen (heen en weer dan he
) en op de heenweg was er niets aan de hand. Vond het zelfs wel leuk! Op de terugweg hadden we bijna de hele vlucht turbulentie, dit waren de 3 langste uren uit mijn leven.. Het stomme echter is dat ik de turbulentie totaal niet eng vond, het vliegtuig schudde wat heen en weer, meer niet, maar mijn grote angst is het gevoel in mijn maag als je met hoge snelheid omlaag gaat (dus achtbaan effect) en ik heb me dan ook al die uren bang zitten maken met het idee dat het vliegtuig ineens een enorme luchtzak van een kilometer ofzo zou maken, wat helemaal niet is gebeurd... Slaat misschien nergens op, maar DAT is waar ik bang voor ben..Nu ga ik samen met een vriendin in september 3 weken rondreizen in.. Maleisie, en je voelt hem al aankomen, dat is zeker zo'n 12 uur vliegen, en probeer me er nu al mentaal op voor te bereiden..
Mijn vraag is, wie herkent dit, en hoe gaan jullie hiermee om? Pilletjes? (wil ik wel bij huisarts vragen tegen die tijd, hoor van meer mensen dat dit soms echt wel helpt tegen de ergste spanning)
Ik hoor graag jullie ervaringen, beetje herkenning en steun helpt soms ook enorm!!
Groetjes Cynthia

) turbulentie gehad of vliegtuig werkte niet zo heel goed mee(zoiets
). Een keertje de halve vlucht.
Ik vond het ook altijd een rotgevoel, maar de oorzaak van het gevoel is spierspanning. Op het moment dat je totaal ontspannen bent, voel je het niet. 
en daar oók nog een binnenlandse vlucht (van oost naar west). Ik zie er ook ontzettend tegenop. Ik weet niet in wat voor toestel je hebt gevlogen TS, maar aangezien je 3 uur moest vliegen zal het wel geen grote geweest zijn (Boeing 737 ofzo? iig met 2 motoren). Maar als je 12 uur moet vliegen heb je grote kans dat je met een groter toestel vliegt. Voor mij persoonlijk is dit wel een geruststelling (ik ga met een Boeing 747, 4 motoren ipv 2.) Zoals ik eerder zei, hou de stewardessen in de gaten.. als zij in paniek lijken, is het pas echt tijd om je zorgen te maken. 

Nee voor de paniek in de momenten daarvoor