Krijg mijn bloedsuiker niet omhoog, tips?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

Krijg mijn bloedsuiker niet omhoog, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 00:46

Ik heb sinds een jaar ongeveer dat mijn bloedsuiker naar beneden schiet en ik heb daar dan ook echt goed last van. Ik wordt bibberig, zweten (vooral koudzweet) draaierig, slechte concentratie (beetje een waas voor mijn ogen) tot bijna flauwvallen aan toe. Ze hebben bij mij toen ook gecurved, daar zat ik ook na het avondeten nog rond de 3.3.

Mijn exvriend is diabeet en vaak als ik me niet goed voelde, meette ik mijn bloedsuiker en deze zat dan iedere keer te laag. Meestal van de keren tussen de 3.3/3.6

Nu heb ik het gevoel precies weer, en ik heb nu 3 redbull op en aardig wat snoep, maar ik krijg het gevoel dus niet weg. Ik heb het idee dat het momenteel alleen maar erger wordt. Maar om hier nu de dokter of de HA post voor te bellen vind ik ook weer wat overdreven, dus mijn vraag; hebben jullie tips?

Alvast bedankt.

Iris82

Re: Krijg mijn bloedsuiker niet omhoog, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:51

Hoe lang heb je hier nu al last van vandaag?
En wanneer heb je de Redbull en het snoep gepakt?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 00:53

Iris82 schreef:
Hoe lang heb je hier nu al last van vandaag?
En wanneer heb je de Redbull en het snoep gepakt?

Nou inmiddels al wel een uur of 3, heb direct bij het eerste nare gevoel een hand snoep gepakt en daarna een blikje Redbull gedronken. Heb nu 3 Redbull op en een halve bak met snoep.

EDIT: Het is al kwart voor 1 geweest..bijna 4 uur dus.
Laatst bijgewerkt door Stopcontact op 28-02-10 00:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:53

Ik zal eens naar de dokter gaan ;)
als je weer zo aanval voelt aan komen. Neem druivensuiker mee in je zak altijd ;) eet er 2 ofzo en ga rustig met je hoofd tussen je knieen zitten tot je wat beter voelt ;)

Je moet dan echt even je suiker op peil krijgen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:54

heb je je al laten prikken op diabetes?

want als je 3 uur terug begonnen bent met redbull en snoep zou je nu echt al wel verandering moeten merken.
lijkt bijna wel dat de suikers niet omgezet kunnen worden in energie zoals bij diabetes dus het geval is

werkt druivensuiker ook niet?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 00:56

Nou, ik lig nu ook al heel de tijd op de bank, omdat mijn benen erg bibberen en struin heel Bokt af voor de afleiding..maar merk dat ik me gewoon steeds enger ga voelen.

Druivensuiker weet ik eigenlijk niet. Dat koop ik nooit omdat ik dan z'n rolletje in 10 minuten op kan hebben :o

Prikken op diabetes niet, maar ze hebben me wel 2 dagen gecurved. En die waren altijd wel laag. (onder de 4) maar nooit te hoog. EDIT: Niet altijd uiteraard, wel op de momenten dat ik me niet goed voelde.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:57

Ik zou als ik jou was jezelf toch wel goed inlezen in hoe je dit kan voorkomen. Want juist door teveel suikerhoudende producten gaat het te erg schommelen. Probeer ook koolhydraatrijke producten te eten met langzame suikers (banaan?)

Ik denk dat het wel iets is wat je met de dokter moet bespreken. Het ligt er aan hoe je je nu voelt of dit nu moet of komende week, maar het lijkt (en ik ben de laatste om iemand een sticker op te plakken) overeenkomsten te hebben met hypoglycemie. Niet wereldschokkend, maar wel iets waar je wel iets mee moet doen.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:58

Snelle suikers helpen het snelst (logisch natuurlijk ;) ): dextro, AA, Extran, limonadesiroop, stroop, suikerklontjes, honing. Om je suikerspiegel (eigenlijk is het je glucosespiegel) voor een tijdje wat hoger te houden en niet weer te laten zakken wanneer de snelle suikers eenmaal zijn verbrand, is het goed om iets substantieels te eten, iets met langzamere koolhydraten. Een boterham met jam, een fruitreep, een pannenkoek, zoiets. Mijn vriend heeft diabetes type 1 en ik heb met hem dan ook regelmatig met hypo's te maken :)

Maar bij jou hangt het natuurlijk niet samen met het inspuiten van insuline, en zoals ik je verhaal zo hoor is het toch goed om er toch nog eens mee naar de dokter te gaan.

Redbull zou ik trouwens laten staan, daar zit natuurlijk stofjes in die je stofwisseling weer op een andere manier beinvloeden, wat misschien (dat weet ik niet zeker) juist averechts werkt als je probeert van het 'lage' gevoel af te komen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:59

ik zou nu gewoon lekker gaan slapen, dat werkt toch vaak het beste

wel apart dat je nooit te hoog zit, als je diabetes zou hebben zou te toch ook zeggen dat je ook te hoog zou moeten zitten omdat je zuiker niet wordt omgezet door insuline

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:01

Iris, als je glucosespiegel te laag zit (onder de 4) is er inderdaad hoe danook sprake van een hypoglycemie (ook wel hypo) :)
Een hypo is alleen meestal een symptoom van iets anders (diabetes meestal), terwijl het dat hier juist niet lijkt. Zaak is dan dus uit te vinden waardoor het veroorzaakt wordt.

LiSSy schreef:
wel apart dat je nooit te hoog zit, als je diabetes zou hebben zou te toch ook zeggen dat je ook te hoog zou moeten zitten omdat je zuiker niet wordt omgezet door insuline

Dat is idd het geval bij diabetes, hier lijkt juist het tegenovergestelde aan de hand te zijn :)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 01:03

Banaan mag ik zoiezo niet (allergie), dit is gekomen nadat ik eigenlijk beter ben ga eten na een eetstoornis en ik eet momenteel 3 keer per dag gewoon en ook tussendoortjes. Zou dit er mee te maken kunnen hebben? Dat ik dat er aan over heb gehouden?? Of is dat gewoon toeval?

Ik weet dus momenteel niet goed wat nu werkt, ik heb ook geen druivensuiker in huis en ik ga ook nu de auto niet in.

Wel merk ik dat ik wat angstig ben omdat ik toch op mezelf woon en ik weet wat het kan doen met je (ex = diabeet).

LiSSy: Ik heb ook geen diabetes, dat weet ik zeker :) Slapen, dat durf ik momenteel echt niet.

Zwartwitje: Klopt, ik kreeg toen de tips om Redbull te drinken, maar dus ook beter niet meer doen.. Ik ga maar eens iets van een boterham eten dan. (ik had me alleen op de snelle suikers gestort)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:06

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:07

Zwartwitje schreef:
Iris, als je glucosespiegel te laag zit (onder de 4) is er inderdaad hoe danook sprake van een hypoglycemie (ook wel hypo) :)
Een hypo is alleen meestal een symptoom van iets anders (diabetes meestal), terwijl het dat hier juist niet lijkt. Zaak is dan dus uit te vinden waardoor het veroorzaakt wordt.

;)

Maar dan is de vraag van TS dus nu, moet dat nu of kan dat dachten?
(Correct me if I'm wrong!) En vraag 2 natuurlijk, is er bij een 'kan dat wachten?' nog een andere quick fix?

Maar FS, kun je niet eens naar de HA-post bellen? Wellicht heeft de assistente nog tips? :)

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 01:10

slokkie schreef:
is http://www.dokter.nl iets voor je?

Merk dat ik er niet echt wijzer van kan worden, vind het een beetje onoverzichtelijk?

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 01:11

Iris82 schreef:
Zwartwitje schreef:

;)

Maar dan is de vraag van TS dus nu, moet dat nu of kan dat dachten?
(Correct me if I'm wrong!) En vraag 2 natuurlijk, is er bij een 'kan dat wachten?' nog een andere quick fix?

Maar FS, kun je niet eens naar de HA-post bellen? Wellicht heeft de assistente nog tips? :)

Goed idee, ik denk dat ik dat maar even doe.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:13

Van wie kreeg je de tip van de Redbull? De dokter? Wat ik namelijk zelf zou redeneren (maar dat is mijn eigen idee erover en totaal niet onderbouwd, even als disclaimer ;) ) is dat Redbull, omdat het taurine en caffeine bevat wat allebei je hartritme beinvloedt,dat juist energie kost en daardoor je suikerspiegel omlaag gaat. In plaats van redbull zou ik AA drinken, dat zegt vriendje ook die ik net even naar zijn mening heb gevraagd.

Of het samenhangt met je eetstoornis van eerder zou ik niet weten, dat kan alleen de dokter zeggen natuurlijk :)

Iris, of het kan wachten, dat weet ik natuurlijk niet, dat hangt van de TS af en of het haar lukt haar suikerspiegel voor het slapen gaan nog flink omhoog te krijgen.Als dat niet lukt zou ik niet schromen en de HA-post bellen. Beter een keer teveel gebeld dan te weinig.. zeker als je niet precies weet wat er mis met je is.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:15

Ondanks dat er in de reguliere medische wereld niet in geloofd wordt, zou ik er toch eens over nadenken of het niet hyperinsulisme kan zijn. Dan heb je een overproductie van insuline. Je moet je dan aan dezelfde richtlijnen als een diabeet houden qua eten juist om niet te laag te komen zitten. Maar zoals al gezegd hier: eerst en vooral een arts raadplegen. Tot die tijd zou ik vooral geen snelle suikers eten en ook opletten met de koolhydraten inname voordat je weer in een hypo schiet. Dat is niet leuk :(:) .

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 01:28

Die tip kreeg ik van mijn exvriend Zwartwitje :)

Ik heb de HA post even gebeld, moest mijn temperatuur opmeten (:?), die was verder wel gewoon goed (37.6 op de thermometer afgelezen, in mijn mond gemeten). Ze adviseerde mij inderdaad om een boterham te eten met jam o.i.d. en hiermee naar mijn huisarts inderdaad te gaan.

Ik schrok wel even toen ze vroeg of ik mijn temperatuur even wilde opmeten.. ik wou gewoon een tip hoe ik mijn suiker hoger kan krijgen :') Ik dacht echt even..huh..?

Afijn, ik ga dus nu een boterham maken en hopen dat ik me gauw wat beter voel..

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:35

Hmm, da's iig fijn dat ik hier met mijn boterham met jam geen onzin loopt te verkopen op het forum ;)
Temperatuur opnemen snap ik ook niet helemaal, ikw eet wel dat bij koorts je bloedsuiker soms wat omhoog gaat, maar ik zie hier de link niet zo. Misschien verwachtte ze een lage temperatuur, omdat je suiker ook zo laag zit. Maargoed, je temperatuur lijkt iig goed.

Ik hoop erg voor je dat je je na de boterham wat beter voelt, da's voor mijn vriendje iig vaak een remedie bij een hypo :j
Sterkte, en slaap lekker voor straks!

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 01:37

Zwartwitje schreef:
Hmm, da's iig fijn dat ik hier met mijn boterham met jam geen onzin loopt te verkopen op het forum ;)
Temperatuur opnemen snap ik ook niet helemaal, ikw eet wel dat bij koorts je bloedsuiker soms wat omhoog gaat, maar ik zie hier de link niet zo. Misschien verwachtte ze een lage temperatuur, omdat je suiker ook zo laag zit. Maargoed, je temperatuur lijkt iig goed.

Ik hoop erg voor je dat je je na de boterham wat beter voelt, da's voor mijn vriendje iig vaak een remedie bij een hypo :j
Sterkte, en slaap lekker voor straks!

Ik geloofde je ook wel hoor! Ik belde meer uit geruststelling voor mezelf omdat ik merk dat ik er nogal paniekerig over was/ben momenteel. :)

Snap het ook niet, maargoed. Hun zijn de doktoren :+

Bedankt voor de tips en het meedenken! Slaap lekker!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:42

O, ik bedoelde het ook niet zo dat het leek of je me niet geloofde, hoor! :) Ik ben oprecht blij dat mijn tip klopte met wat de HA-post zei :j
En groot gelijk hoor, dat je even hebt gebeld. Better safe than sorry. Ik hoop voor je dat het zo over trekt! En dat er natuurlijk niks alarmerends aan de hand is, verder :)

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 02:18

Een glas cola wil ook wel helpen om je suikerspiegel voor even een boost tegeven, maar zou net als de rest ook adviseerd gewoon even langs de dokter gaan. En geen redbull meer nemen.

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 02:26

van drie redbull zou ik me ook beroerd voelen denk ik...
verder ga ik met de rest mee :) slaap lekker

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 04:36

Nou inmiddels, ik voel me een wat beter (eindelijk) en ga nu maar eens proberen te slapen. Weltrusten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 09:50

ALs je zuiker eet gaat je spiegel snel omhoog, maar zakt ook weer snel naar een lager niveau dan waar je zat. Je kunt beter fruit nemen of een boterham, dat werkt minder snel maar is uiteindelijk beter.