gesneden.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

gesneden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 23:26

Ik heb net tijdens het afwassen mijn hand opengehaald.

Ik stak mijn hand en sponsje in een glas, toen deze spontaan barste.
Ik maakte net een draaibeweging, en het glas sneed dus schuin mijn vel in (net zoiets als wanneer je je aan papier snijd, maar dan 10x zo groot).
Gevolg: grote diepe snee op op de knokkel van mijn wijsvinger, daar waar je je duim op de teugel legt ongeveer, schuin aan de zijkant.

Ik heb het direct onder de kraan gehouden (deed wel erg zeer), daarna met keukenrol gedept, en na 5 minuten de wond schoongemaakt met een alcohol doekje uit de EHBO kist. daarna heb ik hem 'verbonden' met van die papieren handoek uit zo'n houder (edit easy pull)..

Nu is de wond na zo'n 2 uur nog niet dicht, ik kan hem zo openklappen als ik zou willen (en dat wil ik niet, auw!).
Ook trekt het vel vreselijk.

als zoiets bij mijn paard zou gebeuren had ik er uiercreme opgesmeerd, maar dat heb ik niet in huis.
Wel heb ik nog wat (oude) vaseline staan.
Kan ik er gewoon vaseline opsmeren om de huid een beetje soepel te houden? Of gaat het dan ontsteken, omdat ik dan de wond dicht zou smeren?
Laatst bijgewerkt door kehdra op 28-02-10 00:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:27

Zou je niet langs de EHBO gaan om te laten hechten/plakken?
Omdat je het vel kan 'terugklappen'..

Anders zwaluwstaartjes opplakken en verbinden met een zwachteltje oid.
Laatst bijgewerkt door Britt op 27-02-10 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 23:28

nee joh, ik zie nog geen bot ;)
Heb het idee dat het wel dicht gaat.

Het is nu niet meer afgedekt, dus hoop dat het wat opdroogd.
Het probleem is dat het dus zo trekt..

Zwaluw staartjes e.d. zijn al eens uit de EHBO trommel gehaald, dus dat heb ik niet, heb zelfs geen pleisters :o
Laatst bijgewerkt door kehdra op 27-02-10 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:29

Klinkt als een winkelhaak achtige wond. Denk dat je de HA-post ff moet bellen. Dan kunnen ze het netjes hechten. Zo krijg je een mooier lidteken en geneest het sneller.

Zie je wel vet (bobbelig iets)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:30

of laten hechten of het gewoon met rust laten en laten drogen. Dat werkt 't beste geen 'enge' dingetjes er opsmeren.

Als het een grote wond is is het logisch dat het wat meer tijd kost tot het weer geheelt is.

sterkte trouwens ook :(:)

Onali

Gewoon niks aandoen, evt velletje eraf snijden/knippen. NOOIT GEEN ZALF GEBRUIKEN!!!!!!

Je lichaam doet dat vanzelf, geen troep erop gaan smeren, heeft totaal geen nut :n

Wondje droogt vanzelf aan de lucht en na een dag (of 2) valt het velletje er vanzelf vanaf.

Cadaz

ja ik kan dat moeilijk inschatten zo knip anders hechtpleisters :j

heb je van dat tape waar je verband mee vast plakt dat bruine zeg maar? :+ weet ze naam zo niet :P
daar knip je Vtjes uit zodat je zeg maar soort hechtpleister hebt
druk je vel tegen elkaar aan en dan dat erop zodat het goed stijf tegen mekaar zit dan komt het wel goed :j

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:31

Laatst bijgewerkt door Cadaz op 27-02-10 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:32

ik smeer toch echt uiercreme op een snee...maar vaka is beter van niet. Misschien effe uurtje pleister om het bloeden te stoppen, en daarna idd, lucht lucht lucht.

maar dit is zeer verstandig om te laten hechten denk ik....
geen peesjes/zenuwen beschadigd?

sterkte!
en nooit meer je hand in een glas doen met een spons, daar heb je kleine afwasborstels voor ;)

_Daniella schreef:
en anders knip je het plat gedeelte van een normale pleister eraf en doe je het daarvan ;)

ze heeft geen pleisters zei ze ;)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:33

toch even naar de huisarts voor de zekerheid had ik wel gedaan

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:35

ik werk in de horeca en heb een aantal keer echt flink in mijn hand gesneden, met zoiets ben ik 2 keer naar EHBO geweest maar ze doen er niks aan.
ik zou het dichtplakken met zelfgemaakte zwaluwstaartjes en daar dan een gaasje overheen doen.
ik zou er niks opsmeren, dan heb je alleen maar meer kans dat het gaat ontsteken.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:35

o dom niet gelezen :+
nou in de EHBO doos zit vast wel van die hansaplast dinges rol :+

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:36

barbar schreef:
ik werk in de horeca en heb een aantal keer echt flink in mijn hand gesneden, met zoiets ben ik 2 keer naar EHBO geweest maar ze doen er niks aan.
ik zou het dichtplakken met zelfgemaakte zwaluwstaartjes en daar dan een gaasje overheen doen.
ik zou er niks opsmeren, dan heb je alleen maar meer kans dat het gaat ontsteken.

Zeker wel hoor (als je het over de HA-post hebt). Ik kon gelijk komen en het laten hechten.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:38

barbar schreef:

dan zal de snee niet diep genoeg zijn geweest, als deze wel zo diep is dat hij moet worden gehecht doen ze dat echt wel :j
en anders lijmen :j

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:38

ligt dan miss aan de arts

Liselot

Re: gesneden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:40

als je heb open kan klappen moet je toch wel even gehecht worden (of gelijmd, dat doen ze tegenwoordig meer)
maar dat heeft alleen zin binnen een aantal uur, dus zou dan nu direct de HA post bellen

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:40

Ik zou voor de zeker heid even bellen, dat kan nooit kwaad en hoor je het van hun zelf wat ze er eventueel aan kunnen doen :)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 23:40

Ik denk dat de EHBO hier niks aan gaat doen hoor.
Zo groot is het nou ook niet ;)

Het is alleen zo vervelend dat het zo trekt, het voelt een beetje ontstoken aan, terwijl ik toch echt goed met alcohol heb ontsmet...

Ik heb, naast plakband, en schilderstape, niks anders wat plakt... dus zelf zwaluwstaartjes maken gaat niet echt lukken.

@Jolliegirl, een sponsje is zo lekker makkelijk, en dan weet ik zeker dat ik alle hoekjes heb gehad in een glas... :o

Ik zal er even een foto van maken, zal je zien dat het wel meevalt, maar dat het gewoon heel vervelend is :(

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:41

ik heb een keer een snee bovenop mijn knokkel gehad en als ik mijn vinger boog zag je mijn bot, zelfs daar deden ze niks aan, alleen een zwaluwstaatje en een verbandje.
ik hoefde zelfs geen tentanusprik toen ik aangaf dat ik me gesneden had met een mes waar ik daarvoor kip mee geseden had.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:43

anders stukje keuekrol pakken, wat creme erop, en ombinden.
Als dat wat verlicht, uurtje laten zitten, gaan slapen en dan voel je er toch niets van

foto wel even in een linkje doen he ;) voor de gevoelige maagjes :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:43

barbar: tetanus kan je ook niet krijgen van een mes waarmee je kip hebt gesneden ;)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:46

barbar schreef:
ik heb een keer een snee bovenop mijn knokkel gehad en als ik mijn vinger boog zag je mijn bot, zelfs daar deden ze niks aan, alleen een zwaluwstaatje en een verbandje.
ik hoefde zelfs geen tentanusprik toen ik aangaf dat ik me gesneden had met een mes waar ik daarvoor kip mee geseden had.

Hier hetzelfde, deden ook niks... Is uiteindelijk van zichzelf vrij mooi genezen gelukkig.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 23:52

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:53

Ooooh joh.

Lekker laten drogen en als het velletje wat nog los zit helemaal is ingedroogd (dood gaat dus), gewoon afknippen. :j

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:53

als je hem niet laat hechten kan je er het beste niets op of over doen. gewoon laten luchten, dan gaat het het snelst dicht