ik heb zo'n hoofdpijn..!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

ik heb zo'n hoofdpijn..!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 22:33

hey,

al ong 1/1,5 jaar heb ik dag en nacht hoofdpijn, met elke dag wel 1/2 aanvallen waarin het vreselijk is!

de hoofdpijn gewoon de hele dag is drukkend, en ik ben heel moe en misselijk.
tijdens de aanval is het stekend achter mijn rechteroog.

ik zie minder goed, en ook mijn gehoor is minder. (is getest bij gehoorcentrum)

ik ben nou al zeker 6 keer bij de huisarts geweest, maar deze zegt dat het in de familie zit en het chronisch is.

nou zou ik doorgestuurd worden naar een neuroloog, maar na 2 weken wachten, hebben we opgebeld en bleek er helemaal geen contact te zijn geweest met een neuroloog.

en ondertussen begin ik toch behoorlijk hopeloos te worden.. ik wil sporten, leren, en gewoon jong kunnen zijn.
maar ik kan het niet, en waarom?
omdat ik chronische hoofdpijn heb, en ik daar mee moet leren leven.

ik heb al gestoomd, neusspray, parcetamol, ibuprofen, en in het donker gaan liggen, maar ik kom niet van mijn hoofdpijn af..!

iemand met tips?

siskeh

Re: ik heb zo'n hoofdpijn..!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:35

Ik neem eigenlijk aan dat je een bril en een gehooraparaat hebt?
Klopt dat?

Rody01

Heb je ook last van vlekken voor je ogen? (aura's?)

Paintlinger

Dit klinkt niet normaal.
Ik zou niet meer zelfs dokteren en ervoor zorgen dat je nu echt doorgestuurd wordt.
Dit soort dingen moet je gewoon eisen anders gebeurd het niet.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:36

Klinkt als migraine :)

Dat is idd wel chronisch, maar er zijn medicijnen voor,
dus mocht het kloppen dan is er wat aan te doen ;)

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:38

Het heeft vast een onderliggende oorzaak.....en die moet je zien te vinden.

Is er anderhalf jaar geleden toevallig iets gebeurd (val oid....of sinds die tijd meer stress)....

Rody01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:38

Dacht ik ook (migraine), heb er ook wel eens last van, ook drukkend achter het oog. Maar ben benieuwd naar de vlekken.

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:39

Vlekken hoeven er niet altijd te zijn,
maar dat is idd wel een bevestiging.. :)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:41

De huisarts kan ook niet voor jou een afspraak maken bij een neuroloog. Dat moet jij doen, en de ha moet wel een doorverwijzing schrijven die je bij de neuroloog moet afgeven.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 22:45

ik heb een bril (met 1 prisma, en aan de ene kant 0.75 en de andere 1,75) en bij het gehoorcentrum zeiden ze dat ze me er wel een konden verkopen maar dat ik er niet heel veel aan zou hebben, dus dat heb ik niet gedaan.

ik ben ong een anderhalfjaar geleden van mijn pony gevallen, en toen dachten ze dat ik mijn nek gebroken had, maar volgens mij had ik het daarvoor ook al.
stress is er heel erg geweest, liep bij psycholoog en alles.
maar ik voel me al een hele tijd toppie.

gekleurde vlekken heel erg, de vlekken die je ziet als je je ogen heel hard dichtknijpt, maar dan gewoon met open ogen.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:47

Dan zal het wss uit je nek vandaag komen.
Maar ik blijf erbij, laat je doorsturen naar de neuroloog.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:48

Ik lees even mee, ik heb ook redelijk last van vlekken en aanhoudende hoofdpijn/hersenschuddingverschijnselen....(ook problemen gehad met mn nek)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:49

Wat jij beschrijft lijkt heel erg op wat jaren geleden bij mij is vast gesteld.
Zelf heb ik er (gelukkig!!) amper last meer van (ongeveer 7 aanvallen per jaar), en het is ook erg zeldzaam, maar heel misschien herken je je er in en kun je je er op laten testen. :)

De ziekte/aandoening heet Chronische Paroxysmale Hemicrania.
Er is één medicijn dat hier tegen helpt en dat is Indocid.

Heb een stukje gevonden op een forum, misschien herken je je erin.
http://kopzorgen.studioleo.nl/phpBB3/vi ... ?f=3&t=530

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 22:51

Ik zou geen ziektes gaan vaststellen zonder een diagnose....en zeker geen medicijnen gaan noemen.
Hou zou kunnen Koudbloedkim......maar zonder diagnose kan je er weinig over zeggen.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 22:52

oja, een tijdje geleden zat ik op de kamer van mijn vader achter de pc.
en toen ik even gewoon ging relaxen en ik later weer naar het scherm keek trilde het beeld heel erg.
alsof er storing was, maar ik weet zeker dat dat er niet was.
want toen mijn vader binnenkwam trilde het beeld ook, maar mijn vader zag het niet :?

koudbloedkim; ik ga lezen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:09

Paintlinger: Ik stel ook niks vast hoor, ik noem alleen wat feiten. :)
Dat ik de naam noem van het enige medicijn wat hierbij werkt, betekend toch niet dat TS ze gelijk moet ophalen en moet gaan slikken?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:16

Paintlinger schreef:
Ik zou geen ziektes gaan vaststellen zonder een diagnose....en zeker geen medicijnen gaan noemen.
Hou zou kunnen Koudbloedkim......maar zonder diagnose kan je er weinig over zeggen.

Even beter lezen:
KoudbloedKim schreef:
Wat jij beschrijft lijkt heel erg op wat jaren geleden bij mij is vast gesteld.
Zelf heb ik er (gelukkig!!) amper last meer van (ongeveer 7 aanvallen per jaar), en het is ook erg zeldzaam, maar heel misschien herken je je er in en kun je je er op laten testen. :)

Drink of eet je veel lightdranken of eten? Aspartaam kan namelijk ook een veroorzaker van hoofdpijn zijn, mar ik gok dat het dat niet is.
Ik zou er zeker vaart achter zetten als je er al zolang last van hebtm verbaas me er eigenlijk over dat je dat nog niet gedaan hebt, hoofdpijn is ontiegelijk vervelend, en helemaal als je het iedere dag hebt.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 23:23

light neem ik helemaal niet, nouja heeeel soms een glaasje licht multi vitamine maar verder gewoon normaal.

zelf vindt ik het ook niet helemaal verstandig van me dat ik niet eerder gegaan ben, maar in het begin viel het allemaal wel mee vondt ik.
maar hoe langer ik wachtte hoe erger het werd.

al was het eerder ook al wel zo erg dat ik dagen had, dat ik met m'n hoofd tegen de muur wou bonksen omdat dat een stuk minder pijn doet.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:33

Maar ze dachten dat je nek gebroken was? Zou het dan toch niet daar vandaan komen?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-10 23:39

fijn dat jullie me elke keer weer de grond in moeten boren om fouten die ik eerder heb begaan...

mag ik na alles wat ik fout heb gedaan nog wel op bokt komen?
of ben ik een bedreiging voor de mensheid, met mijn chronische aanstelleritisch als ik jullie moet gelofen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-10 23:41

Klinkt helemaal niet als migraine.
Migraine is niet de hele dag drukkend, maar zijn echt aanvallen. Kan wel zijn dat TS er migraine bij heeft, maar in basis klinkt het mij niet als migraine (en ben zelf migrainepatient).

Als je doorverwezen wordt is het de bedoeling dat je zelf contact opneemt met het ziekenhuis om een afspraak te maken met de neuroloog. Dat doen ze niet zelf.
Als het goed is heb je een verwijsbrief gekregen. Dus ziekenhuis bellen, en afspraak maken

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:02

Bokt moet helaas wel iedere keer voor psychiater/doktor en wat dan ook spelen, en op den duur wordt dat toch wel bezwaarlijk. Zoals zoiets, daar heb je geen bokt voor nodig en dat weet je na zoveel topics toch zelf ook wel?
Ik heb er echt geen problemen mee als iemand een keer iets opent om wat te vragen oid. maar dit loopt toch wel de spuigaten bijna uit :=

KoudbloedKim: weinig zijn het er helaas niet, de geopende topics in LZP, mens en welzijn ed: http://www.bokt.nl/forums/search.php?st ... st&ch=1000

Meis echt, ga nou eens eerst zelf bedenken wat je er aan kan doen, je kan nu toch wel bedenken dat je eens war meer druk erachter moet zetten zodat ze je op dingen gaan testen? Daar kan bokt je niet mee helpen, dat moet je helemaal zelf doen, en na zoveel advies ed. weet je dat toch wel?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 00:10

het adviesd van bokt is top, als het recent is.
ik krijg vaak genoeg nog mailtjes over dat ik hulp moet zoeken en dergelijke.
heel fijn als je al dik 2 jaar hulp hebt, medicijnen hebt geslikt en er niks aan kunt doen.

en elke keer weer als ik niet weet wat ik moet doen, gaat het zo verder.
zelfs in topics over mijn pony, wordt ik weer herrinnerd aan de tijd dat ik mezelf zo voor schut zette.

sommige mensen beteren hun leven, zover dat lukt.
je moest eens weten wat het met mij doet waarneer ik serieus niet meer weet wat ik moet doen, en ik dit te lezen krijg.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:14

Welke tijd dat je jezekf voor schut zette :? Daar heb ik het hier toch niet over.

Bokt is geen dokter, prima als je een keer een vraag hebt maar ik neem toch aan dat je zelf nu ook eens in moet zien dat je wel heel veel topics opent?
Bokt kan er niks aan doen dat je hoofdpijn hebt, kan alleen maar gissen naar iets wat het kan zijn en verder alleen maar zeggen dat je naar de dokter en neuroloog moet, maar dat is iets wat de dokter je zelf ook al verteld heeft. Je moet doorgestuurd worden en ga me niet vertellen dat je dat niet zelf al bedacht had(of 1 van je ouders oid.)?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-10 00:21

tuurlijk weet ik dat ik naar een neuroloog moet, om erachter te komen wat ik heb.
maar dát is juist wat niet wil!!

mijn huisarts zou me doorverwijzen, en we zouden via de post bericht krijgen van het zh.
hij zou dat dus doen, niet wij.

maar hij heeft dat dus niet gedaan.
koudbloedkim; ik had het ook niet over jou :)