Heeeeel erg moe , maar slapen nee hoor

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Valliej15

Heeeeel erg moe , maar slapen nee hoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 01:49

Meestal ben ik moe.. Eigenlijk Altijd ( dit is niks heb bloed laten prikken en eet al 2 jaar iedere dag ijzer tabletten ) maar dan trek ik het meestal om een uurtje of half 10 al niet meer en dan ga ik lekker naar bed .. Eenmaal in bed kan ik dan gvd niet slapen , ik haal hele nachten door .. Ik wordt er gek van !! Vandaag ook ben om 9 uur naar bovengegaan kon geen film meer zien , het is nu 10 voor 2 en ik lig nog wakker !!!!!!

Iemand een idee ?
( heb al veel geprobeert maar kan een oplossing tussen zitten

Groetjes Valéry

Sok

Re: Heeeeel erg moe , maar slapen nee hoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 01:53

Probeer om je ritme te veranderen.
Elke avond op een vast tijdstip naar bed en elke morgen er op een vast tijdstip uit. (in het weekend mag je uitslapen natuurlijk :D)

Het schijnt het gezondst te zijn om ongeveer 8 tot 10 uur slaap per nacht te hebben, even uit m'n hoofd Dus zoek dat voor jezelf ongeveer uit.

In het begin zal je inderdaad veel wakker liggen en moe zijn als je dan op je vastgezette tijd je bed uit komt, maar het went na een tijdje wel. Als je een goed ritme hebt, slaap je vaak sneller in en word je meer uitgerust wakker.

Ik heb hetzelfde probleem (beeeetje moeite met structuur in m'n leven aanbrengen ;) ) dus ik weet helemaal hoe frustrerend het is! Enneh, als je na 2 weken nog niet aan je vaste ritme gewend bent, is het wel verstandig om eens langs de huisarts te gaan voor evt slaappillen of ontspanningsoefeningen. :) Succes!

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 01:57

Bedankt voor de tip heb trouwens een vrij normaal ritme door de weeks met school 6 uur à half 7 op en dan s' avonds om 9 uur naar bed en zoals nu in de vakantie 11 uur op ( als het niet vroeger is ) en 9 uur naar bed omdat ik langer niet trek

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 01:59

Ga het toch maar weer eens proberen !! Slaap lekker iedereen !!

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 02:03

Ik herken het wel..
Ik had (toen ik nog naar school ging) ook een doodgewoon ritme, half 8 op en half 11 er weer in. Toch bleef ik erg moe na 9 uur per nacht en ben toen eens met de huisarts gaan kletsen. Sommige mensen kunnen gewoon heel goed toe met weinig slaap en worden juist moe van teveel slaap. Toen ben ik het eens een weekje gaan proberen met 8 uur slaap, dat ging al iets beter, maar voor mij bleek 6.30 tot 7 uur slaap per nacht ideaal, dan functioneer ik het beste overdag. Dat ligt voor iedereen natuurlijk ook weer anders. Een vriendin van me heeft juist ruim 9 uur slaap nodig om optimaal te functioneren zonder de hele dag door een ochtendhumeur te hebben :D Ik zou zeggen, probeer het eens uit! :)

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 02:16

ik ken iemand die ook alles geprobeert heeft, helaas moet hij nu vaak slaaptabletten hebben gewoonweg omdat hij er aan onderuit ging dat hij niet meer in slaap kwam

het is volgensmij idd dat de meeste mensen een 8 tot 10 uur slaap nodig hebben.. ikzelf slaap nooit langer dan 8..meestal 6 en soms ook korter... maar dan slaap ik een andere keer weer wat langer om t een beetje in te halen :P heb iig relatief weinig slaap nodig

hoop dat je een oplossing vind..ik vind het al irritant als ik dood moe ben en niet kan slapen, echter gebeurt dit een enkele keer (tijdje terug wel een hele maand elke dag) maar jee sterkte

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 02:19

Hier nog één. Kan ook niet slapen, al 10 dagen niet, wordt er gek van

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 02:33

Meld me toch maar weer ... Hier is gee land mee te
bezeilen ... Iemand nog een leuk verhaal ?

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 03:13

mwa geen verhaal, maar ook nog steeds wakker :+
hubbie ligt te zagen :\

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 03:23

bij mij is het een tick uit de horeca.
genoeg slaap, alleen niet s´nachts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 03:33

Hmm ik kan ook niet slapen nu.
Maar komt omdat ik geen melatonine in heb genomen. En dan word ik gewoon niet moe en blijf ik wakker.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 03:53

ik slaap al maanden slecht.... Vanavond was ik kapot... Om 22.30u naar bed gegaan... Wordt ik wakker, heb het gevoel heeeerlijk te hebben geslapen... Is het nog maar 2.30u lig dus alweer ruim een uur wakker te liggen en te draaien... Ben klaar wakker. Heb wel een goed ritme... Lig tussen 23u en 0u altijd op bed en ga er tegen 7.30u uit. Geen lange nachten... Maar dit was eerder genoeg... Nu is het schijnbaar te lang. Overdag ben ik druk genoeg en erg actief. Dus ook niet zo dat ik over energie heb ofzo....

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 03:57

Kon wel eens aan het weer liggen.. ik heb er ook last van :(
Al zo'n maand of 2..
Heb ook al diverse dingen geprobeerd.. maar ik slaap ook nooit :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 04:06

Je zou ook kunnen proberen om een luisterboek op je iPod/mp3 te zetten, werkt bij mij perfect.. Of van die hypnose dingen. :')

DinkieToy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 04:08

Dát heb ik nog nooit geprobeerd..
Die hypnose dingen doe ik maar niet :') Zometeen doe ik allemaal rare dingen in mn slaap :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 04:11

_O-

Is gewoon een vent die heel kalm zit te praten enzo, is best slaapverwekkend. :')

Ik heb het luisterboek Matilda (engels), komt een vrouw bij de dokter (hoorspel) & the boy in the striped pajamas wel voor je als je wilt. :+

Miepp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 04:13

Ik heb zo'n homeopatisch middel, valdispert, dan slaap ik veel makkelijker in. Helpt bij mij heel goed :j Gewoon bij de apotheek te krijgen.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 04:17

hahah,
ik ging vaak heel snel tellen en dan als ik iets vergete of wat oversloeg moest ik weer overnieuw, heel slaap verwekkend!
melatonine werkt bij mij ook wel ;)
succes!

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 08:57

3 pilletjes melatonine en ik krijg zware ogen binnen een half uur :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:00

Goh, ik kan ook al een week niet lekker slapen.. :=
Ben 2 weken geleden geopereerd aan me rug dus mag overdag niet echt veel doen.. Met als resultaat dat ik 's avonds niet echt moe ben.. Maar heb wel genoeg slaap nodig voor me herstel.. Zit nu aan de (lichte) morfine en dat werkt wel iets alleen begint mijn lichaam er nu ook alweer aan te wennen.. :=
Zucht!
Heeft TS nog een beetje kunnen slapen? :(:)

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:01

Ik herken het!
Heb jarenlang zo doorgebracht, in de iwnter het ergst!
Sinds een jaar of 2 gebruik ik melatonine en dat werkt behoorlijk. Ik slaap nog steeds geen hele nachten door, maar val wel weer in slaap nadat ik wakker was, dat was eerder niet het geval, of pas weer na úren.

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:16

Hier nog 1 :P
Heb nu mijn wekker gezet, mss dat ik vanavond wat meer slaap heb.
Maar om mijn rede heb ik een topic geopend.
Gek word ik er van.
Heb vannacht nog samen met mijn moeder de spelen gekeken :P

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:25

Ik heb laatst een programma over slaapproblemen gezien. Daarin was een man die ook niet sliep. De hele nacht op. Hij mocht nog maar 5 uur per dag/nacht in bed doorbrengen. Dit was ook om weer een gezonder ritme te krijgen. Hij mocht dus niet lang op bed liggen. Het hielp echt, na een tijdje was zijn lichaam hier aan gewend en sliep hij de 5 uur zonder moeite door. Daarna kan je die 5 uur natuurlijk weer uit gaan bouwen.

Het schijnt ook zo te zijn dat als je wakker ligt, je niet in bed moet blijven liggen. Je moet eruit. Je moet er voor zorgen namelijk dat je lichaam de slaapkamer en bed met slapen blijft associëren. Dat is nu verstoord en dat ritme moet terugkomen.

Ik heb zelf ook periodes dat ik bijna niet slaap. Bij mij heeft het wel een duidelijke oorzaak (burnout / depressie). Ik heb ook wel van alles geprobeerd maar weinig hielp. De melatonine tabletjes van de drogist haalde bij mij niks uit, Valdispert enz. ook niet. Nu heb ik voor als het echt niet gaat slaapmedicatie van de huisarts. Die gebruik dan niet iedere nacht, maar na een paar gebroken nachten trek ik het niet meer en moet ik toch echt even bijtanken...

Finstar1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 09:32

Idd pollewoppy, Ik ga er ook altijd uit als ik niet in slaap kan komen.
Mijn bed associeert jeuk met liggen.
Ik ga als ik ga slapen eerst nog eventjes op bokt. Dan heb ik geen jeuk, maar zet ik mijn laptop weg en kruip lekker onder de dekens, voel ik die jeuk langzaam opkomen, elke nacht weer een andere plek. Vannacht was mijn tepel aan de beurt -.-

Valliej15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-10 11:13

Goeiemoggel !!!!! :) daar zijn we weer ... Luisterboek Indd geprobeert werd niks .. Dan hoor ik die stem en dan lig ik in me kamer en dan hoor ik niet wat er om me heen gebeurt haha vindt ik eng ... En dat van het ritme .. Ik slaap iedere avond 8 uur daar zet ik me wekker op dus dat is het niet maarja zit nu lekker aan de koffie dus we gaan lekker poetsen vandaag :)